handdator

Visa fullständig version : Om man vill träna så man förstör kroppen...


Mccartney
2006-12-28, 21:03
Jag är inne i en grymt svår period....depression eller vad man nu kan kalla det.

Tränar stenhårt och det enda som finns i mina ögon är att förstöra min kropp.
Har gått till psykolog och ska får träffa personal på ätstörningsklinik. Men villket jävla liv man lever alltså.....


Säger bara se upp träning kan bli ett gift!!!

Ryska_raketen
2006-12-28, 21:27
Hur menar du att du vill förstöra kroppen?

Mccartney
2006-12-28, 21:33
innebär tex att man äter inget på hela dagen sedan går man och kör två timmars sprinning...

HenrY
2006-12-28, 21:34
innebär tex att man äter inget på hela dagen sedan går man och kör två timmars sprinning...

Och detta är för att du lider av depression?

Utveckla lite mer om du orkar!

Mccartney
2006-12-28, 21:42
Depression och ätstörning...är helt enkelt inte ett dug nöjd med min kropp.

kalle437
2006-12-28, 21:42
Är du dum? Han säger ju att han gått till psykolog och ska till ätstörningsklinik. Om det var försök till skämt så var de inte roligt.

EDIT: De verkar som posten som jag svarade på togs bort. ;)

Mccartney
2006-12-28, 21:45
Som det är nu har jag en fett procent på ca 4procent...och jag tränar gånger i veckan ca 3timmar varje dag ibland mer. Jag får ånger bara genom att dricka en proteindrink......Jag borde vara nöjd med hur jag ser ut...men är inte det jag hatar min egen kropp.

jeanclaudevandamme9
2006-12-28, 21:56
Nej jag skojar inte men jag förstår att frågan såg dum ut men den var absolut inte det.

Vad är ditt mål? Du kan ju knappast bli mer "slim" än dina 4%.

Varför är du inte nöjd? Hur vill du se ut?

Cilia
2006-12-28, 22:00
Nej jag skojar inte men jag förstår att frågan såg dum ut men den var absolut inte det.

Vad är ditt mål? Du kan ju knappast bli mer "slim" än dina 4%.

Varför är du inte nöjd? Hur vill du se ut?
Nu retas jag inte
Du kan verkligen inte ha någon som helst koll på hur ätstörningar fungerar som sjukdom?

Snake
2006-12-28, 22:01
Bra att du sökt hjälp iaf. och att du insett att du har problem. Det är första stegen för att få bukt med skiten.

Cerberus
2006-12-28, 22:01
handlar ju om fel självbild, alltså den man har i huvet. Den sitter inte ovanpå kroppen.

Jag kan relatera helt o hållet förutom till mängden fett%...


Kämpar ju själv så ja har inga bra konkreta tips direkt..

jeanclaudevandamme9
2006-12-28, 22:03
Nej jag har ingen koll på hur ätstörningar fungerar.

Det är däför jag är nyfiken på hur han ser sig själv.

Cilia
2006-12-28, 22:09
Nej jag har ingen koll på hur ätstörningar fungerar.

Det är däför jag är nyfiken på hur han ser sig själv.
Det finns en hel del trådar här om ämnet, både om bulemi och anorexi om du söker lite.
Jag är inte kompetent nog att lära ut om ämnet.
Men det är som tidigare inlägg nämnde en psykisk sjukdom.
Mccartney hade redan från början en väldigt bra/fin fysik så det är något annat än en "ful" kropp som har utlöst hans sjukdomstillstånd

coin
2006-12-28, 22:10
Brukar du stretcha något? Det har iaf jag börjat göra varje dag och mår väldigt bra av det. Väldigt bekväm känsla.

Osten80
2006-12-28, 22:12
Brukar du stretcha något? Det har iaf jag börjat göra varje dag och mår väldigt bra av det. Väldigt bekväm känsla.

HAHA
Va fan?????

Cilia
2006-12-28, 22:22
HAHA
Va fan?????
jag skulle nog inte skratta.
Det kan bli lite som yoga eller meditation.
Inte att förakta. Kanske inte som enda hjälp

jeanclaudevandamme9
2006-12-28, 22:25
jag skulle nog inte skratta.
Det kan bli lite som yoga eller meditation.
Inte att förakta. Kanske inte som enda hjälp

Har testat yoga och det är avslappnande. Valsång är trevligt...

Kwon
2006-12-29, 00:08
Ja människans psyke är enormt komplicerat.

Det sjuka för min del var att innan jag ens rört en hantel så var jag jättenöjd med min kropp, det var inte förrän man kom i kontakt med styrketräningsgym samt tidskrifter som Flex, Flax,Analoga Asteroider och BK som man plötsligt började tänka, vafan nu e jag INTE nöjd. Hajja hur man kan förändra kroppen!

Ganska sjukt när man tänker efter.

Tänker man så, så skulle man ju helt enkelt aldrig börjat styrketräna och varit grymt nöjd genom hela livet! :D

Som sagt, the human works in mysterious ways!

Vad får vissa människor att bli nöjda, när blir de nöjda etc osv det som gör en nöjd förändras ju också hela tiden.

Hur viktigt är det att bli nöjd?

Att ha låg bodyfat är väl bra McCartney?

Eller känns det bättre att bli tjock istället och få en massa chubbychasers efter sig? :D

McCartney, att inte äta någonting på hela dagen och sen köra 2 timmar spinning, vad tänker du på då, vad vill du genomföra då?

Vill du ha ÄNNU lägre bodyfat än vad du har???? Vill du tappa muskler?

Vad är idealet? Vad eftersträvas?

Varför inte bara frossa i julmaten och skita i träning tills januari? :D Testa!

Tolkia
2006-12-29, 11:32
Mccartney hade redan från början en väldigt bra/fin fysik så det är något annat än en "ful" kropp som har utlöst hans sjukdomstillstånd
Understryker att ätstörningar inte är något som orsakas av att man har en "ful" kropp. Kroppen och maten är snarare att se som medel för att ta hand om något som man inte vet hur man skall ta hand om; problematiken är inte så olik problematiken hos personer som super för mycket (även om det inte handlar om samma sorts fysiska beroende).

Det är rätt vanligt bland personer som är vana att träna mycket att ta ut det på kroppen när det gör ont i själen. Kanske har det att göra med att det är lättare att hantera när det gör ont någonstans där man kan säga VAR det gör ont och VARFÖR (och där man kan ta en ipren eller två för att dämpa smärtan), än när det gör ont men man inte riktigt vet var. Det behöver inte alls leda till ätstörningar, men träning över gränsen för vad som är riktigt nyttigt är som sagt vanligt. Mycket bra att trådskaparen sökt hjälp, den här sortens problem är synnerligen svåra att hantera på egen hand, och det är mycket ovanligt att man lyckas med det.