Logga in

Visa fullständig version : Program, Kost, Träning över huvud taget?

simon.lindau
2006-12-28, 19:41
Hej! Nu är dt snart 2007 och jag har som många andra bestämt mig för att börja styrketräna seriöst. Jag är 15 år i mars och väger runt 55 kg och är ca 170 cm lång. Jag tränar fotboll 2-3 gånger i veckan.
Men som sagt, nu ska ja gbörja styrketräna seriöst och skaffa en fin och muskulös kropp. Jag är i bra form men vill ha mer muskler och mindre fett.
Deffa? Förklara enkelt hur man ska göra och jag vill gärna ha program till deffning och allmän styrketräning för hela kroppen. Jag har tänkt lägga ner 2-3 pass i veckan kanske mer.
Magrutor är något jag alltid har velat ha, hur gör man för att få det bästa resultatet?

Det är många och endel svåra frågor men jag är tacksam för alla svar!

Capt
2006-12-28, 19:55
Deffa ska du inte lägga en tanke på:nono:Framför allt, 55kg på 170cm? Eftersom du även spelar fotboll så skulle iaf 8-10kg kroppsmassa till hjälpa väldigt bra.

Du kommer inte kunna bygga om du ligger på energiunderskott, eller ytterst ytterst lite iaf. Så sätt igång att käka(bulka) och stryrketräna, börja lätt och ta gärna hjälp så du får till alla övningar bra. När man sedan bulkar så kommer man alltid lägga på sig fett, allting blir inte muskler, ett par kilo ren muskelmassa tar några år att skaffa sig. Sen efter bulken kan du tänka på att bränna fett för att få fram lite muckler*flex*

Hur du sen ska träna? Vet inte om mitt schema för innebandy skulle passa, det är nog för avancerat för en nybörjare i gymmet.

Nån äldre lejonhane får gärna rätta mig om jag skrivit någonting galet*whistle*

sissa
2006-12-28, 20:35
här finns ett programförslag: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

håller förövrigt med ovanstående att deffning inte är något du ska tänka på.
deffning är ju när man går ner i vikt samtidigt som man tränar för att behålla så mkt muskler som möjligt,det handlar inte om att öka i muskelmassa samtidigt som man går ner i fett. i det här läget är det mer muskler du vill ha, inte mindre fett, om du vill ha en "fin och musklulös kropp"