handdator

Visa fullständig version : Jämförelse 2 kreatin!


Henkan
2006-12-27, 21:15
Tänkte bara dela med mig av min jämförelse mellan 2 kreatinmonhydrat.

Köpt Twinlabs 500g för c.a 300:- och gymgrossistens egna /star nutrition - för c.a 150:-.

Kört dessa i 3 omgångar...dvs först twinlab och fått bra resultat, sen från gymgrossistens star nutrition och om och om igen.

Det konstiga är att med twinlabs märker ja skillnad medan med ************* inte ett smack. Båda är i pulverform.

Någon som vet varför? Kör för övrigt med whey 100 från ************* med bra resultat. Just deras kreatin. Man tycker ju kreatin som kreatin.

Någon som märkt samma sak?

L-Sami
2006-12-27, 21:54
Star Nutritions kreatin är bara placebo?

Handcuff
2006-12-27, 21:56
Star Nutritions kreatin är bara placebo?

Mer troligt att det han känner är placebo..."dvs dyrt är bäst placebon"

Henkan
2006-12-27, 21:58
Mer troligt att det han känner är placebo..."dvs dyrt är bäst placebon"


Är verkligen inte pengarna det handlar om. Kör ju med ett "billigt" protein som funkar likabra som twinlabs dyrprotein. Ja går på känsla....o hur träningen känns...har även som jag skrev ovan testat och jämfört fulla kurer 3 ggr om!

Handcuff
2006-12-27, 22:00
Nu går det ju inte direkt jämföra protein med kreatin.....proteintillskottet lär du inte märka av alls skulle jag tro :)

DavidN
2006-12-27, 22:00
Kreatin monohydrat lär inte skilja sig i effekt från märke till märke utöver fukthalten.
Det är snarare sannolikt att placebo ligger hos användaren.

Lindstein
2006-12-28, 00:14
Tänkte bara dela med mig av min jämförelse mellan 2 kreatinmonhydrat.

Köpt Twinlabs 500g för c.a 300:- och gymgrossistens egna /star nutrition - för c.a 150:-.

Kört dessa i 3 omgångar...dvs först twinlab och fått bra resultat, sen från gymgrossistens star nutrition och om och om igen.

Det konstiga är att med twinlabs märker ja skillnad medan med ************* inte ett smack. Båda är i pulverform.

Någon som vet varför? Kör för övrigt med whey 100 från ************* med bra resultat. Just deras kreatin. Man tycker ju kreatin som kreatin.

Någon som märkt samma sak?

Jag har själv inte provar kreatinet från Star, men hört från många olika håll folk som brukar få effekt av kreatin, men som blir besvikna på kretinet från Star.
Kreatinet som Star använder är från kina, och är den billigast tänkbara varianten. Men vad jag vet finns det inga studier som säger att det ska ge sämre effekt pga det, nackdelen som jag ser det är att man får i sig gifter och annan skit pga den dåliga reningen.

everete
2006-12-29, 15:59
nackdelen som jag ser det är att man får i sig gifter och annan skit pga den dåliga reningen.

Vad är det för gifter du pratar om och varför renar du inte sina produkter (varför skulle de från början göras orena???) ?

Lindstein
2006-12-29, 16:26
Vad är det för gifter du pratar om och varför renar du inte sina produkter (varför skulle de från början göras orena???) ?

Efter tillverkning av Kreatin finns det kvar en del ämnen varav några är gifter som man inte vill få i sig, bla dicyandiamide, dihydrotriazine och kreatinin.

Varför dom inte renar kreatinet = Därför att det ska kunna säljas väldigt billigt.

CreaPure är den renaste formen av kreatin och är den enda form jag skulle köpa.