handdator

Visa fullständig version : Enbart halv gainer innan träning?


Hammargren
2006-12-27, 13:44
hej,

jag har i ett par veckor tagit en halv gainer (ca 45 gram) innan och en hel (ca 90 gram) efter träning. detta gör jag alltid i omklädningsrummet minuterna innan jag börjar träna, och ätit ett mellanmål 1 timme innan träning. min fråga lyder: räcker det att ta en halv gainer innan träning, eller är det viktigt med ett riktigt mål innan träning också? är det ok om man äter ett större mål ca 3 timmar innan och sen enbart tar en halv gainer innan träning för att sedan äta ett större mål när man kommer hem?
anledningen till att jag undrar är för att jag brukar få en mättnadskänsla efter den halva gainerna och om jag har ätit strax innan börjar jag nästan må illa

tack i förskott!

L-Sami
2006-12-27, 13:54
Upplägget verkar vara bra, ät lite mindre till mellanmål 1timme innan om du känner dig så mätt att du mår illa.

Dr Nick
2006-12-27, 14:18
Verkar bra!

Hammargren
2006-12-29, 21:10
men hade det varit okej att hoppa det där mellanmålet timmen innan träning och ersätta den med en halv gainer direkt innan och en hel efter träning? eller skulle det sänka energinivån och öka muskelnedbrytningen?
om man äter extra mycket till lunch (ca 3 timmar innan träning) och middag (direkt efter träning) så kanske det inte gör så stor, om någon skillnad över huvudtaget?

L-Sami
2006-12-29, 21:15
men hade det varit okej att hoppa det där mellanmålet timmen innan träning och ersätta den med en halv gainer direkt innan och en hel efter träning? eller skulle det sänka energinivån och öka muskelnedbrytningen?
om man äter extra mycket till lunch (ca 3 timmar innan träning) och middag (direkt efter träning) så kanske det inte gör så stor, om någon skillnad över huvudtaget?


Om du nu mår illa av att vara så mätt under träningen, så är det nog bättre att du skippar mellanmålet 1 timme innan träningen och äter lite större måltid 3 timmar innan träning och en halvgainer direkt innan passet.

Hammargren
2006-12-29, 21:34
Om du nu mår illa av att vara så mätt under träningen, så är det nog bättre att du skippar mellanmålet 1 timme innan träningen och äter lite större måltid 3 timmar innan träning och en halvgainer direkt innan passet.

okej. tack så myckt!

Victoria
2006-12-30, 04:40
Jag tar ocksa en halv innan och en halv efter men mar alltid illa av den jag tar efter...?! Nan som vet vad det kan bero pa?

Fettecke
2006-12-30, 12:51
blandar du den med mjölk så brukar det inte va så gott efter 1-2 timmar :D

men vissa mår illa av mat efter dom tränat... jag kan tex. inte käka något någon timme efteråt om jag inte är döhungrig...

Victoria
2006-12-31, 01:28
En vanlig prottedrink gar bra eller gainomax eller mat men gainern tar emot.. Blandar den med vatten...

NisseEriksson
2006-12-31, 10:37
En vanlig prottedrink gar bra eller gainomax eller mat men gainern tar emot.. Blandar den med vatten...



Pröva mjölk,när jag blandar mitt prottepulver med vatten går den knappt ner

Victoria
2007-01-03, 05:21
Fast jag tycker inte att den e äcklig... jag mar liksom illa av den...

Hekos
2007-01-03, 17:32
Ibalnd mår jag skit av gainern ibalnd inte, vette fan vad det beror på. men endag gjorde jag ett gravt misstag.

Käkade en hel gainer med lite protec tillsatt inte mycket men för smaken. Kände ingen mättnadskänsla direkt efter så jag följde med en polare till mcdonalds som skulle käka lunch. jag köpte en cheeseburgare och lite pommes och en cola. sån där minimeny eller vad den nu heter
direkt efter small det bara till blev nästan spyfärdig, ville bara lägga mig ner och tvina bort.
tänkte "om det är såhär man ska känna sig efter varje måltid pallar jag fan inte bulka"

Men den upplevelsen var nått jävulskt*mini* men vafan*flex*