handdator

Visa fullständig version : sissa lyfter igen


Sidor : [1] 2 3 4 5

sissa
2006-12-27, 05:33
Halloj i journalträsket!

Nu är det minsann dags att börja träna igen!


Min (gedigna *rolleyes* ) träningsbakgrund: Jag började styrketräna ungefär i september förra året. Sen tränade jag i ....9 månader typ. Pga diverse grejer så slutade jag träna och sen dess så har det varit seeegt att komma igång igen. Negativa tankar också " Asch, nu har jag ändå tappat det lilla jag hade
byggt. Ingen idé "osv

Nu e re slut med det negativa tänket ( är trött påt) och utgångsläget kunde
definitivt varit värre med tanke på typ 28 års inaktivtet. Man ska inte
klaga med andra ord (faktiskt). Dessutom svarar väl träningen snabbare och mer märkbart för en nybörjare. Bara tuta och köra med ord!


Jag kommer att köra som förra gången med skillnad att jag kommer försöka
hålla koll mer på att jag verkligen käkar ordentligt. Ska skaffa en våg så
har man lite koll på hur man ligger till. Kommer även köra lite cardio, för
att få upp flåset,2 ggr i veckan är rätt lagom. Börjar väl med
promenader/lätt jogging kan jag tro innan man kommer igång.

Sen har jag ett konkret mål denna gången och det är att kötta på ryggen.
(Även om jag kommer träna hela kroppen) Rent symmetriskt så skulle det
sitta fint med mera kött på ryggen eftersom jag är större nertill. Ska köra
på ett år nu och se vad det kan ge för resultat!
Någon skillnad ska det välan bli iallafall! :)

Kommer sätta igång så fort jag fått pengar så jag kan bli medlem på gymmet
igen! Blir väl i början av januari! (Blir ett nytt gym förövrigt. Känns superbra!)

Och så några bilder av dagformen. Om ett år hoppas jag att vi ser en
köttigare och bredare rygg på sissa.

Nu väger jag 55-56 kilo (ska kolla när jag skaffat våg) till 167 cm lång
kropp.60 kilo eller strax över tänker jag mig att jag vill hamna på.

Vi får se! Sånt där visar sig väl under tiden. Nu kör vi!:Virro

strong
2006-12-27, 06:16
du har en bra grund att bygga på!

synd bara att du inte riktigt visar helfigur frammifrån...lite svårt att avgöra hur dina lår och vader ser ut..

men tycker att din rygg behöver få mera vidd speciellt latsen.precis som du skriver att få mer symetri;-)

annars bara tuta och köra!:-D

sissa
2006-12-27, 06:31
Jag la upp bilderna mest för att kunna ha och jämföra sedan. Menar hela jag behöver mer mkt massa om man ska kommentera mig utifrån någon "byggarmall" :) Tänker inte i byggartermer direkt, eftersom jag ej har tävlingstankar eller så. Men det är klart, symmetri vill väl de flest ha!

Sist jag tränade tyckte jag det var svag respons från latsen, men vi får väl se om jag kan få de att växa lite.

mini
2006-12-27, 07:13
Go Sissa. Visst har du en bra grund, och du fick ju synliga resultat förra gången, så med lite mer mat och ett bra upplägg har du alla chanser att växa på dig.

sissa
2006-12-27, 07:30
Tack mini!

Ja, jag tror jag kan käka på ännu lite bättre än sist. Även om jag tyckte jag lassade in rätt bra sist jag tränade. Man blir ju döhungrig av att träna. :) Men sen finns det ändå nåt slags " helst vill jag inte gå upp i vikt-tänk" tror jag. Det känns väldigt konstigt att som tjej medvetet gå upp i vikt. Men ju mer jag tänkt på det så känns det inte alls så dumt faktiskt. Att vilja ha muskler och samtidigt inte vilja gå upp ett gram går nog inte så bra. Dessutom totalt onödigt att till varje pris vilja väga en viss siffra. Nej,spegeln är bättre. Vem bryr sig om vad som står på min våg,egentligen? Ingen skulle jag tro!

Jag vet inte varför, men man är väl inte van vid det tänket liksom.
Men jag tror faktiskt att jag ändrat tänket lite.

Ser hur som helst fram emot att få jobba lite! :bpump:
Soffpotatislivet gör ingen människa glad.

shadowfire
2006-12-27, 08:09
Soffpotatislivet gör ingen människa glad.

:thumbup:

Semiramis
2006-12-27, 08:35
Bra utgångsläge och attityd!

izza
2006-12-27, 09:48
Kul med en ny journal! Jag var nog inte medlem sist du hade en :)
Hoppas pengarna kommer in snart så vi får se lite pass!
Lycka till!

AFanatic
2006-12-27, 09:55
Och varför skulle det vara konstigt för en tjej att gå upp i vikt? Nejdu det där tänket fungerar inte alls. Vilka säger det? Inga värda att lyssna på iaf.

Tänk vad skönt att kunna få visa upp din idealfysik sedan och säga att du väger exempelvis 5 kg mer än vad andra tror, och verkligen visa dem att för att se snyggare ut så behövs lite muskler, men att man ändå ser mer fit ut. Så kan du säga till "vågmissbrukarna": Sug på den ni! :D

Kul med journal, och lycka till. :)

Fed up
2006-12-27, 10:01
Haha, jag tänkte ansiktslyft för nån sekund när jag såg rubriken! :D

Kul att ha dig tillbaka bejbi!

sissa
2006-12-27, 10:20
Haha, jag tänkte ansiktslyft för nån sekund när jag såg rubriken! :D

Så gammal e jag inte än *grr27*

Kul att ha dig tillbaka bejbi!


Thanks! *cupid*

Tack alla för de varma välkomnandet! Ni e grejt!
Jag ser sååå fram emot att börja träna igen!

elan
2006-12-27, 10:23
Hejja, hejja, go, go, kör hårt! Tror det kommer se kanon ut med en biffig rygg på det där, träna och ät bara och strunta i vågen. *flex*

sissa
2006-12-27, 10:35
Hejja, hejja, go, go, kör hårt! Tror det kommer se kanon ut med en biffig rygg på det där, träna och ät bara och strunta i vågen. *flex*


Låter som ett utmärkt recept!
Det här ska bli skoj!

Cilia
2006-12-27, 11:23
Tror vi alla känner igen dom där tankarna du hade efter ett längre uppehåll. Det är det som gör det så svårt att komma igång. Att det ska vara så svårt att komma över.

Jag håller med dom andra. Du har en bra grund och stå på och du har behållit en del muskler med.

Det här kommer att gå kanon.

cam
2006-12-27, 11:47
Inspirerande med ny journal :hbang: Med din inställning så kommer det att bli bra och här på forumet finns ju helt andra kunskaper, dvs inga pseudokunskaper från Aftonbladet. Skippa vågen (själv äger jag inte ens en) och kör så det ryker!

sissa
2006-12-27, 12:11
Jag har aldrig ägt nån våg jag heller. Jag tänkte mest ha en för att se att jag går upp :D
Hur som helst; skulle inte skaffat om jag trodde det skapar ångest. Men det tror jag inte! Kommer inte ha den till att stå på den varje vecka och kolla.

Tack för eran peppning!

sissa
2007-01-03, 17:46
Sådär ja. Stålars på fickan och nu har jag ringt gymmet och ska dit på måndag!

Tjoho!
(Kommer kännas ovant)

izza
2007-01-03, 18:39
Sådär ja. Stålars på fickan och nu har jag ringt gymmet och ska dit på måndag!

Tjoho!
(Kommer kännas ovant)

Hejja hejja!!

sissa
2007-01-08, 14:29
Sådär ja. Medlemskap fixat och första passet avklarat. Tog det jäkligt lugnt. Ovant var det. Och lite tråkigt att man inte kände samma styrka som innan man slutade. Men det kommer. Man får hava tålamod!

Körde nånslags helkropps idag. Kände lite på gymmet (nytt gym för mig) och övningarna.

Nu är man på gång iallafall!Sakta men säker är man tebax :thumbup:

grabben i skogen
2007-01-08, 14:32
bra grund alltså

sissa
2007-01-08, 14:34
tack alltså :)

jag ser mkt fram emot att spendera tid i gymmet framöver. se om man får lite mer muckler.

Cilia
2007-01-08, 14:44
nu vill vi se lite pass också *S*

sissa
2007-01-08, 14:49
det kommer,det kommer! :)
(med skitlåga vikter säkert. *cry* . men va fan! nu ska man väl inte vara sån. bara å köra på)

grabben i skogen
2007-01-08, 14:50
ojsan född 77. då ändrar jag mig till väldigt bra grund.

Princy
2007-01-08, 18:33
Härligt att du kommit igång igen. :)

Tänk inte så mycket på vikterna, styrkan kommer rätt snabbt tillbaka.

sissa
2007-01-08, 18:54
Japp,det känns grejt, men jag känner mig lite otålig som sagt. Det braiga är att jag nj inte tycker det ser ut som jag tappat allt iallafall( eh..det lilla jag hade) Armarna är nog större än innan jag började träna.

Japp, snart e jag där jag slutade, bara ge fanken i att vara så viktkåt:)

sissa
2007-01-11, 20:32
fullbokad dag, men jag pressade in lite träning. blev ett lite kortare pass än tänkt.

knäböj (pb är 50 kg)
20 kg: 10,10,10

sittande lårcurl:
15: 10
20 kg:8,8

stående vadlyft:
20 kg:10,10,10

sittande tricepspress, maskin:
15 kg:8,8,8

dips med 30 kg hjälpvikt:
(innan gjorde jag 5 dips utan hjälpvikt:em: )
6,6,6

några situps

ja, vad ska man säga? nu kan det bara bli bättre. :)
märkte också att flåset blivit sämre(inte så konstigt när man suttit på ändan i flera månader) detta ska göras nåt åt.
ska köra ett pass imorrn tänkte jag (styrketräning) + köra lite cardio också. kör powerwalk på löpbandet. väntar lite med joggningen..

efter träningen var jag hos frissan och gjorde en hårförlängning. har knappt hunnit kolla det, eller kännt efter, men det känns bra tror jag.

sen var vi hos henne vi ska hyra lägeneheten av. hon och hennes kille bjöd på middag.trevligt!

nä, nu måste jag spegla frillan.

see you

machine gun
2007-01-11, 23:33
Ahapp! Den här journalen hade jag visst missat helt! Välkommen tillbaka till träningen :) Ska bli kul att följa.

sissa
2007-01-11, 23:47
tack!

känns kul att vara tebax. eller ja, nu i början mest lite oåtligt ( faaaan vad lite jag orkar osv) men det kommer!
du e så välkommen att kika in :)

sissa
2007-01-12, 17:53
först måste jag klaga lite: FI FAAAAAAN VILKEN TRÄNINGSVÄRK JAG HAR!

så ja. :)

~dagens pass~

latsdrag
är ju inte van vid gymmet, så jag fattade inte riktigt vikterna
men jag tror det var så här
27 kg: 10
32 kg: 8,8

sittande rodd kabel
22 kg: 10
27 kg: 8,8

ryggresning maskin
20 kg:8,8,8

axelpress sittande utan stöd
6 kg: 10,8,8

drag mot hakan
25 kg ( tror jag. glömde skriva upp) : 10,10,10

bröstpress maskin
15 kg: 8,8,8

stångcurl
5 kg + stången: 10,10,8

avslutade med snabb gång på löpband 15 minuter

roligt pass! känns som man börjar komma igång nu. längtar redan till nästa pass. *flex*

har aldrig tränat med nordicmaskiner förut, men tycker de känns kanon:thumbup: känns väldigt naturliga att jobba i. känns inte som man sitter i en maskin liksom.

verkar vara trevligt folk på det nya gymmet också. me like!

så det finns mkt som uppväger den hemska träningsvärken :)

bertbert
2007-01-12, 18:21
Här vill vi se lite marklyft vad det lider :D

sissa
2007-01-12, 18:26
ska bli! :)
(men det är bra, håll ett öga på mig)

ska bli lite varmare i kläderna först bara, och så tror jag att han som har gymmet (fd tyngdlyftare) precis hade opererat sina knän eller vad det var. Han ville iaf vänta lite

men jag ser fram emot marklyft. aldrig kört nångång

shadowfire
2007-01-12, 19:32
wtf? hur biffiga armar har inte du då?!... ser ut o vara bra triceps?!

mela
2007-01-12, 19:35
Your back as well *cupid*

Come on now!
Ser ut att gå bra än så länge! *flex*

Btw, photoshopad bild? *whistle*

cam
2007-01-12, 20:16
Värsta biffiga avataren :hbang:

sissa
2007-01-12, 20:55
visst svarar jag bra på en veckas träning?
mkt bra gener

:hbang:

shadowfire
2007-01-12, 20:55
visst svarar jag bra på en veckas träning?
mkt bra gener

:hbang:

que? har du photoshoppat avataren?... på sätt o vis ser armarna väldigt skumma ut i förhållande till kroppen... hmmm *gah!*

sissa
2007-01-12, 21:09
Man får ju passa på
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86554

Om en vecka eller så är jag klenis igen *cry*

sissa
2007-01-15, 20:04
Ben,Triceps och magge

Knäböj,djupa,fritt
20 kg:10
25 kg:8
30 kg:6,6
Det tar sig

Sittande lårcurl
20 kg:10
25 kg:8,8

Dips, hjälpvikt 30 kg
7,6,6

Press bak nacken sittande (triceps) maskin
15 kg:10
17,5 kg: 6,6

Pushdowns
3 set, minns ej vikten här

Benlyft
2 set så många jag orkade

Blev helt slut i armarna av att köra denna. Tog slut där innan jag tog slut i magen. Vet inte om det var för att jag kört dips innan eller varför
(Ny benlyftställning för mig)

Situps lutande

2 set så många jag orkade
Körde med en 5-kilosvikt på sista setet också

Nu har jag ätit en stor portion fläskkotlett med päror och gräddsås:thumbup:

sissa
2007-01-15, 20:10
Just det; imorrn så kör jag eventuellt ett cardiopass på gymmet. Jobba på att få upp flåset som jag skrivit innan. Man vill ha en hyffsat bra kondis när man är nere och lyfter.

Vi flyttar på fredag så man har en del att stå i...packa,packa.
Och städa *grr*

sissa
2007-01-17, 18:40
Hej,hej!

Nån cardio blev det icke igår. Putsat fönster hela dagen, samt packat och städat så jag kände mig rätt nöjd med det. :sleep:

Dagens styrketräningspass

Latsdrag

22kg:10
27 kg:10
32 kg:5,5

Kabelrodd

27 kg:8
32 kg:5,5

Ryggresning maskin

20 kg: 10
25 kg: 8
30 kg: 6

Bröst stående flyes cablecross

15 kg: 10
20 kg:8,8

Militärpress

10 kg + stången (som jag tror väger 5 kg)
8,7,7

Drag till hakan, kabel

25 kg: 10,10,10

Stångcurl

5 kg + stång (som jag tippar väger 10 kg)
8,8,8

Varvade curlen med bröstpress maskin

20 kg:8,7

Bra pass! Tyckte jag körde på bra. Och fanken var kul det är!

Jag känner mig jäkligt tänd på idén med mera massa

*flex*

sissa
2007-01-17, 23:52
En kvällsbild på ryggen

Jag har ju rätt bra form på ryggen ändå, tycker jag
Det är mer massa som ska till

Snake
2007-01-17, 23:55
Fortsätt kötta på med såna pass så kommer massan så småning om Maja :thumbup:

sissa
2007-01-17, 23:59
visst fasen ska jag fortsätta
det är ju störtkul

(eh..hur länge har jag hållt på nu..en vecka:D )

Nej, men här ska det köttas.

L-Sami
2007-01-18, 00:03
Du har riktigt bra form på ryggen där, ser ju toppen ut :thumbup:
Lite mer massa där bra, sen så har vi det. Du har bra förutsättningar i allafall ;)

Larsen
2007-01-18, 00:09
Otroligt bra rygg! Kötta!

sissa
2007-01-18, 00:21
tack,tack! :)

elan
2007-01-18, 07:23
Midja/ryggratio är ju superbra på dig. Att min rygg är bred syns inte eftersom resten av jag också är bred. :D

Kör hårt, biffa på! *flex*

Fed up
2007-01-18, 08:50
Härligt att se dig träna igen!!

mini
2007-01-18, 09:03
Bra filéer där sissa. Du kör bra pass också. :thumbup:

machine gun
2007-01-18, 11:14
Satan i gatan vilken midja! Fina filéer också :thumbup:

cam
2007-01-18, 12:37
Måste kännas bra att redan ha en bra form på ryggen. Nu är det bara att träna på, det kan inte bli fel liksom :thumbup:

Semiramis
2007-01-18, 13:10
Snygg rygg!

sissa
2007-01-18, 13:19
Tack alla *cupid*

Värmer som sjutton.

Jag visste inte riktigt att jag såg ut så där. Vet inte hur jag poserat innan. ;)
"Oj, är inte det där en v-form" :Virro


Ett pass kvar denna veckan, får se när jag kör det. Imorrn ska vi flytta, och det känns inte helt bra att köra benpass inna dess. Gå i trappor dan efter brukar inte vara nån höjdare.
Kanske tar det på lördag eller söndag

Tack igen!

machine gun
2007-01-18, 16:41
Imorrn ska vi flytta, och det känns inte helt bra att köra benpass inna dess. Gå i trappor dan efter brukar inte vara nån höjdare.

Låter som ett klokt beslut, när jag hjälpte min mamma att flytta sist så hade jag värsta träningsvärken i vaderna dan efter ;)

AFanatic
2007-01-18, 21:42
Riktigt bra ram du har tjejen. Bara bygga på nu. *flex*

sissa
2007-01-18, 23:01
http://www.zwatla.com/emo/emo/love/021.gif

eleni
2007-01-18, 23:04
Instämmer med alla andra.
Ryggen ser riktigt bra ut, fortsätta kötta på med vikterna så kommer du vara snyggast på beachen i sommar ;)

sissa
2007-01-18, 23:12
Så pass? Vi får väl se
Men det är hot med muckler :mallan:

Känns så kanonbra på det nya gymmet (sen att det kostar hälften mot vad det andra gjorde är ju ingen nackel)

Det är inte alls i närheten av lite flashigt, men verkar bättre (för mig och mina behov just nu) på alla sätt faktiskt. Man kan få mer hjälp med övningar och så. (Marklyft och såna grejor)

Så förutsättningarna för att det blir kötta av ser goda ut :cool:

machine gun
2007-01-19, 12:31
Vad är det för typ av gym du tränar på nu? Nån slags atletklubb, eller?

Jag funderar på om jag ska våga mig ner i källaren och träna med OL/SL-klubben som håller till där. Kostar 1000 kr/år bara och antagligen kommer man få mkt mer hjälp där, men det känns lite läskigt.. *rolleyes* Nackdelen är väl att de enbart har fria vikter, det finns inte ens så mkt som en motionscykel där..

sissa
2007-01-31, 13:04
hej svej!

ville bara tala om här tränas det minsann, bara det att jag har flyttat in i ny lya nu och haft strul med bredbandet, men nu funkar det. jippi!

satan vad jobbigt det är att flytta. helt jäkla färdig har jag varit. ingen extra cardio har behövts iallafall. (fick man en ursäkt för det också)

ska knalla ner och köra ett pass idag. skriver ikväll om det!

igår handlades det grejor på rusta,blandannat en oerhört snygg leopardvåg (*rolleyes* ) och jag väger 57 kilo!
har aldrig vägt detta nångång. låg på 51-53 kg i många år.
kollar jag på mig nu så tycker jag att jag måste sett skitsmal ut när jag vägde 51. inget som gör något med andra ord (viktuppgången)

hörs ikväll!

Snake
2007-01-31, 13:06
igår handlades det grejor på rusta,blandannat en oerhört snygg leopardvåg (*rolleyes* ) och jag väger 57 kilo!
har aldrig vägt detta nångång. låg på 51-53 kg i många år.
kollar jag på mig nu så tycker jag att jag måste sett skitsmal ut när jag vägde 51. inget som gör något med andra ord (viktuppgången)


Muskler väger mer än fett *flex*

sissa
2007-01-31, 13:13
Muskler väger mer än fett *flex*


präsis. bara muckler *flex*

(men lite extra fett gör inget heller. magerlooken är inte så hot. inte så maja)

Snake
2007-01-31, 13:14
präsis. bara muckler *flex*

(men lite extra fett gör inget heller. magerlooken är inte så hot. inte så maja)

:D

Fed up
2007-01-31, 14:12
Kul att ha dig tillbaka på brädan! Hur lång är du egentligen?

sissa
2007-01-31, 18:33
Vad är det för typ av gym du tränar på nu? Nån slags atletklubb, eller?

Jag funderar på om jag ska våga mig ner i källaren och träna med OL/SL-klubben som håller till där. Kostar 1000 kr/år bara och antagligen kommer man få mkt mer hjälp där, men det känns lite läskigt.. *rolleyes* Nackdelen är väl att de enbart har fria vikter, det finns inte ens så mkt som en motionscykel där..


Japp, en atletklubb. Där är jäkligt blandat med folk. Unga, gamla, tjejer,killar,nybörjare, veteraner. Tvekade först att gå med pga av det enda som fanns i kondisväg var en trött gammal cykel, men nu har de fått dit en fint löpband och några trappmaskiner så då blev det den klubben direkt.
Sen finns det många maskiner (styrketräningsmaskiner)

Det viktigaste är ju att man tror att man kommer trivas. Ett medlemskap man inte kommr utnyttja är ju inte så mkt värt. Jag tycker tex inte att det är mindre "löjligt" att till varje pris välja ett "källargym" och inte ett flashigt gym bara-för-att. Är man själv beredd att betala mer för ett annat gym, därför att det passar en själv bättre så är det väl bättre att välja det. Man lär inte bli mindre muckligare där.

sissa
2007-01-31, 18:41
Kul att ha dig tillbaka på brädan! Hur lång är du egentligen?

Egentligen så är jag 167 centimeter


Dagens pass

Knäböj,fritt,djupa
20 kg:6
30 kg:6,6,6

Höjning nästa gång
Och så lite skryt: Sist jag körde knäböj så kom en styrkelyftare fram till mig och berömde mig för mkt fina knäböj. Han tyckte jag borde bli instruktör, då 9 av 10 inte körde bra och djupa böj *whistle* (dessutom har jag fått beröm innan av andra också för knäböjen) Så.

Lårcurl sittande

20 kg: 10
25 kg: 6,6,6

Satan vad det sved. Men vill man bli fin får man lida pin


Dips med hjälpvikt
25 kg: 6,6,6

Tricepspress bak huvvet sittande maskin

20 kg: 6,6,6

Vader maskin stående

40 kg: 10,10,10

(fina märken man får på axlarna av denna övning förresten)

Crunches stående på knän kabelmaskin

En jäkla massa vikt: 10,10,10

Lutande bänk med 10kilosvikt

2 set, så många jag orka typ

Ett helt okej pass, men förra och förrförra kändes bättre. Men det regnar nog in lite ökningar snart!


Jag har förövrigt skaffat en mobiltelefon ( har haft en innan som jag typ aldrig använt. Kände mig som en stenåldersmänniska i mobilaffären) Den har en videokamera så jag tänkte jag skulle se om jag kan filma mig på gymmet sen. Hm...nu när jag skrytit om mina fina knäböj så får man väl upp till bevis :D


Nu ska det bli gött med mat. Har levt på pizza i jag-vet-inte-hur-många-dagar. Rätt sugen på hemlagat nu

Cilia
2007-01-31, 20:44
satan vad jobbigt det är att flytta. helt jäkla färdig har jag varit. ingen extra cardio har behövts iallafall. (fick man en ursäkt för det också)
jag vet, därför drar jag mig för att skaffa nytt boende.
orkar inte just nu

Kul att du är tillbaka och på g

Fed up
2007-01-31, 20:47
Jag har alltid tänkt att titeln på din journal är något vackert, lite pompöst att du "lyfter", alltså som i en take-off, sen kom jag på att det kanske inte alls var så utan att du lyfter skrot, helt enkelt?

sissa
2007-01-31, 21:58
Jag har alltid tänkt att titeln på din journal är något vackert, lite pompöst att du "lyfter", alltså som i en take-off, sen kom jag på att det kanske inte alls var så utan att du lyfter skrot, helt enkelt?

Ha! Har inte ens tänkt att man kunde tänka så. Jo, min tanke var inte pompösare än "lyfter skrot":cool:

Fed up
2007-01-31, 22:23
Ha! Har inte ens tänkt att man kunde tänka så. Jo, min tanke var inte pompösare än "lyfter skrot":cool:

nej, jag gillar den versionen bättre, den andra är lite pretentiös...:thumbup:

sissa
2007-01-31, 22:52
jag vet, därför drar jag mig för att skaffa nytt boende.
orkar inte just nu

Kul att du är tillbaka och på g

Det kunde väl vatt värre ( lätt att säga nu efteråt iofs) men på sista dagen, när flyttstädningen skulle göras så hade jag anlitat folk som skulel städa för att vi skulle slippa. Fanken vad skönt tänkte man. Sen visade det sig att det inte var tillräckligt städat alls. Så jag fick städa hela dan. golov,väggar,dörrar, allt. Nåt jag inte räknat med. Jag bölade av trötthet när jag var klar.Då kändes det rätt jobbigt.

Men nu så har man det bakom sig. :)

sissa
2007-02-03, 19:38
dagens

Latsdrag brett grepp

27 kg: 8
32 kg: 6,6,6

Kunde ha testat att höja, men de kändes så strikta och fina så jag körde på 32.

Sittande rodd kabel

27 kg: 8
32 kg: 5
37 kg : 4 PB
32 kg: 6


Smith lutande bänkpress

Testade denna för första gången förra veckan
Det var kul ju!

15 kg: 10
20 kg: 6,6

Militärpress

Fanken vad jag hatar militärpress. Och älskar. Den är så jevla jobbig.

15 kg: 8,8
20 kg: 3

Drag till hakan kabel

25 kg: 8
30 kg: 6,6 PB

Ryggresning maskin

30 kg: 10,10,10

Bicepsmaskin

10 kg: 6,5,4

Alternerande hantelcurl

7 kg: 7,7,7


Har ej kvar den gamla journalen men jag känner mig relativt säker på pb:na

Är nöjd med passet!



Nu har jag gluffsat i mig wok med ris och lax. Fina grejor.

sissa
2007-02-03, 19:43
Igår vägde jag förövrigt 59
Sällsynt snabbt jag bygger muskler

*whistle*

sissa
2007-02-03, 21:38
Tog några bilder ikväll. La upp i "bilder-på-tjejer-tråden", lägger upp de här också

Brooklyn
2007-02-03, 21:46
ser vääääldigt bra ut sissa!!!! :hbang:

sissa
2007-02-03, 21:49
taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaack!


men bättre ska det bli *flex* :bpump:

Snake
2007-02-03, 23:25
Ok....du slår härmed Maja :)

Verkar finnas en bra triceps av att döma av sista bilden.

sissa
2007-02-03, 23:28
Ok....du slår härmed Maja :)




:hbang:

Fed up
2007-02-03, 23:52
När ska du flytta hit då så vi kan bli träningskompanjoner?

sissa
2007-02-04, 00:42
Ska kolla i almanackan. Hm ...står inget om flytt till malmö. Så jag vet inte :(

Men jag kan ju komma och hälsa på. När som :)

sissa
2007-02-04, 21:49
Masade mig iväg till gymmet idag med. Har skapat en trend med 2 ggr i veckan, och det går inte för sig. 3 är bättre .

Knäböj

20 kg:6
30 kg:6
35 kg: 4,4,4

Ej samma djup på 35 kg som 30 kg. Fanken vad jobbigt det är med knäböj. Men det är bara att jobba vidare. Styrkan kommer sakta men säkert

Raka marklyft

30 kg:10
35 kg: 5 PB
40 kg: 5,5 PB IGEN

Vader stående press

50 kg: 8,8,8 PB

Dips med hjälpvikt

-20 kg: 4,4,4


Mage maskin crunches

25 kg: 7,10,10

Triceps sittande hantel bak huvvet

8 kg: 8,10,10

Pushdowns

25 kg: 8,8,8

Plankan, 2 "ståingar"

Har aldrig gjort plankan och vet ej om jag gjorde rätt, men jag tror det

Det var väl ett bra pass det här! Härligt med ökning i raka marken. Sugen på vanliga mark nu. Ska ringa snubben som har gymmet imorrn och höra om han kan avsätta lite tid till mig för att visa. Det är hög tid nu.


Idag har pojkvännen fyllt år, och jag har bakat tårta. andra gången i mitt liv. Den blev rätt ful, men mkt god. Tänkte inte på att använder man frysta bär istället för färska så blir det mkt rinnigare. Så den typ sjönk ihop.
Men som sagt smaka den gott.

Kan tipsa om tårtbotten som var löjligt enkel och väldigt god: Riv 400 gram mandelmassa, vispa upp med 50 gram smör ,4 ägg och 1 tsk vaniljsocker. Grädda 200 grader, 20 min. Klart.

L-Sami
2007-02-04, 22:53
Knäböj är fina grejer, en dag kommer du uppskatta övningen ;)

sissa
2007-02-04, 23:04
Den är go, i like, men jag vill kunna lassa på mer vikt. Nu,nu,nu.
;)

mela
2007-02-04, 23:06
Ah, goa raka mark. Kommer du kunna gå imorn tror du? :D Jag får alltid så satanaont i insidan av låren av den.. goo övning ;D

sissa
2007-02-04, 23:08
Ah, goa raka mark. Kommer du kunna gå imorn tror du? :D Jag får alltid så satanaont i insidan av låren av den.. goo övning ;D

Vi får se. Jag provade finnen här hemma nyss också.

Kan mkt väl bli katastrofgångstil imorrn :D

sissa
2007-02-06, 11:09
Ett morgonpass idag. Mitt kort funkade inte, hade avmagnetiserats antagligen, och ingen annan var där, men som bra var kom det en snubbe sen så jag kunde träna.

Latsdrag brett grepp

32 kg: 8
37 kg: 5,5
32 kg: 5

Börjar kännas riktigt bra/kul i latsdraget

Kabelrodd

32 kg: 6,5,6

Kändes aldrig så här bra innan att köra kabelrodd som det gör nu. Kan verkligen köra hela rörelsebanan på ett annat sätt och känner "kontakt".Den e go

Lutande bänkpress smith

20 kg: 10
22,5 kg: 5,5 PB

Militärpress stående fritt

20 kg: 4,3
Detta är lite för tungt för mig, men orkade inte ta den andra stången och behöva hiva på viktplattor *whistle*
Körde ett set med smithen också, sittande bak nacken
15 kg: 6

Ryggmaskin korsryggen

30 kg: 10,10
40 kg: 8 PB

Drag till hakan kabel

35 kg: 6,6,5
Kändes inge bra i axeln under sista setet
får värma upp nästa gång

Bicepscurl hantlar

8 kg: 7
9 kg: 5,5

sissa
2007-02-06, 11:47
(drag till hakan var förresten på PB på oxå kom jag på)

L-Sami
2007-02-06, 12:12
Det går framåt där, fortsätt kötta :thumbup:

PowPow
2007-02-06, 14:16
Du är stark i de breda latsdragen. Är nog inte många som tar mer i den än i sittande rodd (eller inte jag i alla fall).

Grattis till PB!

Fortsätt med 20kg i millitärpressen. Det blir snart lättare (=

sissa
2007-02-06, 20:04
Tack grabbs!

Ligger nog i princip lika i latsen och rodden, men ibland är det skönt att inte köra på sin maximala kapacitet ( rodden). Hade kunnat höja ett snäpp, men 32 var skönt idag :)

Militärpressen: Jo, den är precis sådär på gränsen. Tycker det blir lite väl få repetitioner. Men det borde inte dröja alltför länge innan det blir reps på 20 *flex*

sissa
2007-02-07, 13:32
Då har man testat marklyft idag. Jag testade och kände på 40 kilo.
Kommer att fortsätta nöta teknik ett tag nu framöver. Han som har gymmet är där 3 dar i veckan och det är ju bra så kan man få hjälp om man behöver. Såg bra ut tyckte han. Fick tillsägelse ngr gånger att jag skulle luta kroppen mer framåt i bottenläget.Annars verkade jag följa instruktionerna:)

Har sovit skitlite inatt, så jag var i valet och kvalet om jag skulle träna elelr inte ( skulle dit dock för jag skulle fica mitt kort som var pajko) och när jag ändå var där så blev det ett pass. Ben,triceps och mage.

Sen blev det 20 min på stepmaskinen. Har inte kört ett enda cardiopass sen jag börja träna *whistle* Inte för att detta var nåt mastodontpass, men iallafall nåt!

mela
2007-02-07, 13:48
Oh.. äntligen marklyft! Underbar övning *cupid*
Men du gör nog rätt i att nöta teknik ett tag framöver.
Sedan markar du 100kg utan problem *flex*

PowPow
2007-02-07, 15:24
Nice med marklyft!
Fick själv lite instruktioner på ämnet av Mantus här på kolo på gymmet idag. Bra skit.

Snake
2007-02-07, 15:27
Viktigaste är att du kommer ner djupt med röven så du inte drar hela lyftet enbart med ryggen - det vanligaste felet nybörjare gör. Och att du inte har ostbåge-rygg så klart :)

sissa
2007-02-07, 21:19
Oh.. äntligen marklyft! Underbar övning *cupid*
Men du gör nog rätt i att nöta teknik ett tag framöver.
Sedan markar du 100kg utan problem *flex*

Undrar när "sedan" är, men det kanske kommer en sån dag :D



Viktigaste är att du kommer ner djupt med röven så du inte drar hela lyftet enbart med ryggen - det vanligaste felet nybörjare gör. Och att du inte har ostbåge-rygg så klart :)

Tackar för tips!

En annan vanlig nybörjarfråga kanske: Var brukar ni ha stången när ni lassar på vikter (som ju sedan ska ner på golvet?) Lassar ni den först lätt, tar ner den på golvet, och sedan sätter på fler vikter eller hur gör man? :em:

mela
2007-02-07, 21:20
Undrar när "sedan" är, men det kanske kommer en sån dag :D

Hehe. Klart det kommer.
Marklyft är väldigt mycket vilja.

machine gun
2007-02-07, 21:25
En annan vanlig nybörjarfråga kanske: Var brukar ni ha stången när ni lassar på vikter (som ju sedan ska ner på golvet?) Lassar ni den först lätt, tar ner den på golvet, och sedan sätter på fler vikter eller hur gör man? :em:

Där jag tränar finns det ingen ställning, så jag lyfter ner stången på golvet och lassar på vikter där. Det känns nog enklast oavsett.

izza
2007-02-08, 09:35
Jag lastar på vikterna när jag har stången ligger på en ställning i typ midjehöjd, vet inte vad det heter. Jag tycker det var så svårt att få på vikterna när stången var på backen, och att få bort dem också sen

Semiramis
2007-02-08, 10:44
Jag lastar på ett par större vikter med stången på ställningen, lyfter ner och fyller sedan på med litet mindre vikter. Funkar bara om man har olika stora viktplattor på gymet förstås.

mela
2007-02-08, 11:41
Tackar för tips!

En annan vanlig nybörjarfråga kanske: Var brukar ni ha stången när ni lassar på vikter (som ju sedan ska ner på golvet?) Lassar ni den först lätt, tar ner den på golvet, och sedan sätter på fler vikter eller hur gör man? :em:

Jag lassar på när den ligger på powerracket. Väldigt knöligt att få på vikterna när den ligger på golvet.

Snake
2007-02-08, 12:38
Jag lassar på när den ligger på powerracket. Väldigt knöligt att få på vikterna när den ligger på golvet.

Går ju bra om man bara ska på med två st. 1.25kg vikter *whistle*

sissa
2007-02-08, 13:56
Okej. Inget olösligt problem alltså. Låter bra :)

sissa
2007-02-09, 00:50
filmade när jag knäböjer häromdan. visste ej att jag bara kunde filma i 35 sek med mobilen och sen vet jag inte hur man vänder på bilden, men håll till godo :)


bzhylwbSdDA



ps. det funkar inte just nu, men det kommer (hoppas jag. youtube tar väl en stund på sig har jag förstått)

eleni
2007-02-09, 07:06
Ser bra ut!
Du har fattat det här med ordentligt djup i böjarna :thumbup:

knazcandy
2007-02-09, 09:14
Håller med eleni. Riktigt goa böj med bra djup i. Ska själv till gymmet för att testa mina första böj idag (har inte vågat än:em: ).

Fed up
2007-02-09, 09:16
Håller också med. riktigt fint djup. jag önskar vi hade powerrack på mitt gym med, bara skitsmith, vågar inte köra helt fritt.

Snake
2007-02-09, 09:24
Fina böjar sissa :thumbup:

Men skippa kudden nu på en gång medans det fortf. är relativt lätta vikter, den är bara i vägen.

Semiramis
2007-02-09, 09:47
Snyggt och djupt :thumbup:

sissa
2007-02-09, 09:56
Eleni: Kul att höra! Bra att man fattar nåt :D

Knazcandy: Lycka till idag! Det är kul att böja. (Även om jag tycker det vore ännu roligare om jag orkade ha mer på stången)

Fed up: Ingen som kan passa då? Men du kanske tycker det är bökigt att vara beroende av nån annan (om man nu inte tränar med någon) Tycker själv det nämligen. Ska man fråga och grejor ...

Snake: Det gör ju ont då ju. Ska maja få ont tycker du? Va,va,va?!
Dessutom tycker jag inte den är i vägen. :cool:

Semiramis: Jag tackar och bugar! :)




Nu har jag förövrigt ett program som gör att jag kan vända rätt på filmen också (samt lägga till hardcoremusik etc). Kanske filmar lite när jag tränar idag.

See ya!

Snake
2007-02-09, 10:15
tsss gör ont *slap*

Den gör bara att du får sämre balans på stången. Du ska ju dessutom inte ha stången på nack-kotorna utan ha den längre ner, vid/på trapsen ungefär. Du får helt enkelt bygga större traps så du kan skapa en fin kudde att ha stången på *flex*

sissa
2007-02-09, 10:20
Ja,ja...

Jag har faktiskt kört utan kudde också (när kudden vatt upptagen) och det känns väl helt okej. Ibland! ;)
Ska dock tänka på det där med var stången är också.

Kanske testar igen utan kudde nästa gång. Får man ha tröja (tjockare än linne) då på sig?

Snake
2007-02-09, 10:26
Får man ha tröja (tjockare än linne) då på sig?


Nope, som tjej måste man träna naken.

Nått du kan prova är att trycka upp axlarna så trapsen bildar en liten större kudde, då kanske det känns lite bättre.

sissa
2007-02-09, 10:30
Nacken var det väl jag skulle träna, inte naken?
Men det ena utesluter väl inte det andra iofs:mallan:


Men,ja,ja...jag ska väl testa utan kudde då.

Eldhroka
2007-02-09, 10:33
Kul med film!

Håller med Snake, skippa kudden.
Det kommer att kännas obekvämt i början, men det är bara att nöta på.

Good luck!

Edit: Träna gärna naken *popcorn*

Semiramis
2007-02-09, 10:44
Håller också med om kudden, det gör ont i början men sedan har man glädje av det. Jag tränade med kudde förut, den gled när jag hade 95 kilo på ryggen och det var inte kul!

mela
2007-02-09, 10:49
Riktigt bra böjar sissa :thumbup: Gott djup och hela köret.

Men jag håller med om att du ska skippa kudden.
Bättre att du vänjer dig att köra utan kudde medan du kör på såpass låga vikter. Försök ha att stången lite längre ner på ryggen också istället för på axlarna.
När du kommer upp i högre vikter sedan kommer stången att rulla om du har en sån kudde, och det är ett rent helvete *grr27* tro mig jag vet :D

Keep up the good work! :thumbup:

Fed up
2007-02-09, 13:13
håller med om kudden, dra bak axlarna och brösta upp dig så blir det mer på trapzen du lägger stången istället för på nackbenet liksom. men lite öm blir man, men det får man ta.dessutom tyckte jag jag fick ont med kudden också...

sissa
2007-02-09, 18:43
tack för alla tips!

eldhroka: okej då. för din skull *kissass*


Dagens!


Marklyft

40 kg - 5,5,5,5

Som sagt andra gången jag kör detta. Kändes bra tycker jag. Filmade ett av seten idag. Film kommer upp sen!


Latsdrag brett grepp

27 kg: 10
37 kg: 7,7

Var tuuungt idag. Kändes inte alls aktuellt med nån ökning idag

Kabelrodd

32 kg: 7,7,7

Samma här. Tuuungt.

Sittande triceps maskin press bak huvvet

20 kg: 10
25 kg: 7
30 kg: 4 PB

Dips med hjälpvikt

-20 kg: 4,6

Och här kom jag på att det inte var triceps jag skulle träna idag ju :smash:

Axelpress smith bak huvvet

15 kg: 6,6,6

Hantellyft sidan

4 kg: 7,7,7

Bröst lutande smith

20 kg: 4,5,6

Bicepscurl stång

15 kg: 10
17,5 kg: 5,5,5

Sittande biceps maskin

10 kg: 5,5,6



Nu ska jag fixa filmen. Hade velat filma mera men det är inte så lätt att placera ut kameran och sen var det mkt folk så jag våga inte riktigt :em:

sissa
2007-02-09, 18:54
Vilken jäkla röv då. Ser ut som jag har värsta spetsröven. Ja,ja.
Inte världens bästa film, vinkel osv, men man ser lite hoppas jag.

Godkänt eller?

Ser ut som jag inte har stången nära benen i första rep. Annars ser det bra ut. Men jag har ju bara mina (oerfarna) ögon.

GQMNFY8EYes

(Och funkar det inte så funkar det snart.)

mela
2007-02-09, 19:20
Marken ser fin ut :thumbup:
Men försök att filma ut en annan vinkel så att vi kan se hela lyftet :)

Edit: tricepsen syns fint;)

Snake
2007-02-09, 19:22
Spetsröv it is!

Lyften såg jättebra ut. Du kommer ner djupt och fint och trampar igång bra :thumbup:

sissa
2007-02-09, 19:34
Marken ser fin ut :thumbup:
Men försök att filma ut en annan vinkel så att vi kan se hela lyftet :)

Edit: tricepsen syns fint;)

Japp, ska filma mer en annan gång. Ska se om jag kan få nån att filma nångång också istället. Inte så lätt att placera ut kameran.

sissa
2007-02-09, 19:36
Spetsröv it is!

Lyften såg jättebra ut. Du kommer ner djupt och fint och trampar igång bra :thumbup:

Ja, jävlar igen :laugh: Den ser ju inte klok ut

Bra att lyften ser bra ut! :thumbup:

AFanatic
2007-02-09, 21:41
Bra där tjejen, men jag tycker fn att det ser alldeles för lätt ut. När du lyfter så ser det ut som om att du har papper i händerna, man ser liksom inte ens att det väger ngt det du lyfter - så höj du.

sissa
2007-02-10, 05:07
Tycker det känns rätt lagom för där jag är nu (andra gången jag markar), men det blir eventuellt en liten höjning nästa gång. Men löjligt lätt känns det inte när jag kör. Efter några repetioner (som man inte hann se) så går det inte lika lätt:)

sissa
2007-02-12, 15:05
Cardioträning igår (kors i taket) Gick mkt bättre än väntat. Var ju ett bra tag sen man joggade/sprang. Jag joggade i 30 min på löpbandet. Gick hur bra som helst. Nu ska jag bara komma på hur man ställer i fanskapet. Jag sprang 10 minuter i taget nu bara. Maskinen stannade och sen fick jag sätta igång igen. Lagom drygt. Sen råkade jag trycka till nödstoppet också.
Jag beundrade förövrigt mina axlar när jag sprang. Har aldrig sett mig springa förut,men jag har ju en sån där snygg markering på armen. *cupid*

Idag har jag tränat ben,triceps och mage. Har haft pojkvännen med mig idag också. Hans första gång så jag har instruerat honom. Blev ett helt okej pass ändå. PB i raka marklyft. ( 45 kilo) Finns mer att hämta. Körde benpress idag med istället för knäböj. Kändes gött. :thumbup:

Semiramis
2007-02-12, 15:20
Härligt att kunna beundra sig själv i spegeln :thumbup: Jag brukar också bli osams med löpanden, de stänger av sig och trasslar på alla sätt. Det gäller att visa dem vem som bestämmer!

sissa
2007-02-12, 15:24
För mig hade det räckt med en startknapp och en stoppknapp på de dära maskinerna. Ett sånt system är till och med begripligt för mig ;)

Jag beundrade en tjej som sprang häromdan på bandet när jag såg fina markeringar på armen. Så när jag såg att jag hade såna jag med blev jag så kär i mig själv så :D

bertbert
2007-02-12, 15:50
Kommentar angående marken.

Det ser bra ut, framförallt håller du blicken framåt och ryggen i lämplig ställning. Det man kan diskutera är om man ska starta lyftet med så pass böjda knän eller ej. Börjar du så långt ner kommer du att märka att vikten du kan lyfta begränsas rätt rejält, iallafall gissar jag det med din geometri (längdförhållande armar/ben/kropp). Du lyfter som en som har korta ben och lång torso.

Jag gjorde själv så i början. När vikterna steg kom rumpan automatiskt längre upp. En del är rädda för det men mark är en ryggövning. I mitt fall blir jag betydligt mycket starkare när jag inte böjer så mycket på knäna.

Prova gärna att experimentera lite, du hittar garanterat det läge det känns bäst (där du är starkast) efter ett tag. Och tappar inte ryggen bara. Mark är en extremt nyttig övning - rätt utfört. Kör man den extremt tung blir den naturligtvis lite mer riskabel.

Jag var nämligen hos kiropraktorn i förmiddags och rättade till en liten muskelkramp efter sista tunga markpasset. Heh.

/BB

sissa
2007-02-12, 16:09
Bertbert: Jag tänkte faktiskt på det häromdan. Har kollat in lite diverse filmer när folk markar och tänkte att det var sjutton vad långt ner jag går.
Och japps, jag har korta ben och längre överkropp.

Ska ha detta i åtanke! Uppskattar dina synpunkter! :thumbup:

Snake
2007-02-12, 19:05
Idag har jag tränat ben,triceps och mage. Har haft pojkvännen med mig idag också. Hans första gång så jag har instruerat honom. Blev ett helt okej pass ändå. PB i raka marklyft. ( 45 kilo) Finns mer att hämta. Körde benpress idag med istället för knäböj. Kändes gött. :thumbup:

Det viktiga är ju; dwarfade du ponken din?????

sissa
2007-02-12, 20:02
Jepps.


:devil: *flex*

AFanatic
2007-02-12, 21:43
Tycker det känns rätt lagom för där jag är nu (andra gången jag markar), men det blir eventuellt en liten höjning nästa gång. Men löjligt lätt känns det inte när jag kör. Efter några repetioner (som man inte hann se) så går det inte lika lätt:)


Jaa aa du ser ...dags att höja snart igen. *popcorn* :hbang: Bra jobbat.

sissa
2007-02-14, 13:46
A tja!

Idag tränades rygg,axlar,bröst och biceps.Hade inget block och penna med mig idag, och orkar inte skriva upp allt heller men vi kan ju ta godbitarna:

Militärpress

20 kg: 6,5,5
PB vad gäller reps

Bicepscurl

20 kg: 4,4,4 PB

Sen markade jag på både 40 och 50 kg idag. Eftersom det inte är läge för några maxningar på en rep än så kommer jag hålla mig kring 40-50 ett tag.


Film på 50 kg marklyft
Ser okej ut i ryggen eller? Fick för mig att jag tappade lite, men man måste kanske inte toksvanka, det viktigaste är väl att inte ha krökt rygg.

d4ApXkKuPsk


Film på latsdrag 37 kg

5GasEbItHIQ

petersson
2007-02-14, 13:52
Såg fint ut! Ryggen ska helst vara rak och det var den. Jag tycker nog du kan starta med baken lite högre upp än vad du gör du. Höften kommer långt från stången om man startar för långt ner, det blir mycket tyngre då.

sissa
2007-02-14, 13:55
Japp, jag vill gärna gå långt ner tydligen när jag kör. ;)
Men jag ska tänka på det och " känna in mig lite"

mini
2007-02-14, 13:59
Det kommer förmodligen rätta till sig på lite högre vikt. Du blev lite rakare för varje rep. Dessutom behöver det inte vara något problem. Jag markar mycket med benen just för att de är starka. Man gör det som funkar. Trixa inte för mycket med tekniken är mitt råd.
Det såg bra ut sissa. Mark *cupid*

bertbert
2007-02-14, 14:00
Du tappar inte ryggen. Den ska vara rak, i meningen naturligt rak, vare sig böjd eller svankad. (Att monsterstyrkelyftare kröker på övre delen av ryggen för att förkorta lyftvägen när över 300 kg ska upp kanske inte är så relevant just nu :D och framförallt inte om man främst vill träna vettigt, inte lyfta maximalt med vikt)

Tycker nog det såg bättre ut här, men säger som Petersson: starta med rumpan högre upp! Men höjer du vikten löser det nog sig av sig själv, och just i en övning som marklyft ska man ju inte forcera utan ta tid på sig.

/BB

sissa
2007-02-14, 14:03
mini: Mm..jag känner redan att jag börjar bli lite kär*cupid*

BB: Ja, jag tror att jag startade ännu lägre sist än idag. Men som sagt, det där kommer nog efterhand!

Uppskattar allas tankar och tips! Tack på er!

AFanatic
2007-02-14, 14:59
Det kommer förmodligen rätta till sig på lite högre vikt. Du blev lite rakare för varje rep. Dessutom behöver det inte vara något problem. Jag markar mycket med benen just för att de är starka. Man gör det som funkar. Trixa inte för mycket med tekniken är mitt råd.
Det såg bra ut sissa. Mark *cupid*

Håller med mini här i varje ord. Fina PBs du fick till också. :thumbup:

izza
2007-02-14, 15:17
Hörrö du! Du får lugna dig lite om jag ska hinna med! Marken är vi ju lika på men latsdrag 37 kg och curl 20kg??? Myyycket mer än mig :)

sissa
2007-02-14, 15:41
Tack Afan! Kändes gött att 20 kilos i militärpressen börjar kännas rimligt att köra på nu. Innan blev det typ 2-3 rep. Men nu så! :thumbup:




Hörrö du! Du får lugna dig lite om jag ska hinna med! Marken är vi ju lika på men latsdrag 37 kg och curl 20kg??? Myyycket mer än mig :)

Kan du ju drömma om...:D

Fed up
2007-02-14, 20:04
Kursen ska inte hållas i Kristianstad, utan på nåt litet ställe mellan k-stad och simrishamn(?) som hette typ furudala eller vafan det nu var (har inte papprena framför mig nu...). Nästa kurs är i k-stad iallafall, den är sista helgen i juni. kanske kan vi leka då!

sissa
2007-02-14, 20:30
Furuboda?

Jaså, det var inte förren i juni. :Virro
Men visst vill jag leka om jag kan.

Fed up
2007-02-14, 20:41
Furuboda?

Jaså, det var inte förren i juni. :Virro
Men visst vill jag leka om jag kan.

Just så hette det ja!:Virro :Virro

machine gun
2007-02-14, 22:40
Kul med film! Fiiina djup i böjen. Det finns ingen böjställning på skitgymmet jag tränar på nu, så jag får klara mig utan fria böj tills kortet går ut i april *grr27* Marken ser också jättefina ut och jag tror att du tar betydligt mer så snart du känner dig säker på tekniken. Vi tar ungefär samma vikter i många andra övningar, men jag tar 85 kg i mark. Iofs är 85 kg ganska lite i den övningen, men det jag menar är att snart är du ikapp och om mig där ska du se (jag tränar alldeles för mkt kondition för att bli stark ;)) Marklyft är väldigt mycket vilja!

sissa
2007-02-15, 07:01
Hur många rep kör du på i marken? (Eller är det en maxning du klarat på 85?)

Jag är lite lack på knäböj för tillfället. Tar så jäkla låg vikt. *grr27*
Sist jag träna så gjorde jag 50 en gång iaf,så den vikten finns väl i mig, men nu verkar den långt borta.

Ska köra benpress några ggr nu, bara för att tillfredställa den viktkåta i mig :D

Krampus
2007-02-15, 07:51
I´ll say byggarchins.
Latsdrag ser jag mer nästan som en pumpövning, den kräver rätt teknik och man ska verkligen kopplar ur armarna. latsdrag bakom ägnar jag mig aldrig åt.
Alla stående roddvarianter och marklyft är oslagbara.

Krampus
2007-02-15, 07:57
I´ll say byggarchins.
Latsdrag ser jag mer nästan som en pumpövning, den kräver rätt teknik och man ska verkligen kopplar ur armarna. latsdrag bakom ägnar jag mig aldrig åt.
Alla stående roddvarianter och marklyft är oslagbara.

*Sorry skrev i fel tråd...:smash:

Snake
2007-02-15, 08:21
*Sorry skrev i fel tråd...:smash:

Vad har vi sagt om att knarka på veckodagar? :)

machine gun
2007-02-15, 10:25
Hur många rep kör du på i marken? (Eller är det en maxning du klarat på 85?)

Jag är lite lack på knäböj för tillfället. Tar så jäkla låg vikt. *grr27*
Sist jag träna så gjorde jag 50 en gång iaf,så den vikten finns väl i mig, men nu verkar den långt borta.

Ska köra benpress några ggr nu, bara för att tillfredställa den viktkåta i mig :D

85 kg har jag bara gjort en etta, men jag räknar det inte som en maxning, för det kändes hyffsat lätt. Jag kör bara lågreps i mark, förutom första uppvärmningssetet där jag brukar köra en 10:a på 50 kg för att bana in tekniken och få lite extra blodgenomströmning. Sen gör jag vanligtvis en 6:a på 60, en 5:a på 70, en 3:a på 75, en 2:a på 80 och nu sist gjorde jag en etta på 85 också. Jag kör på lång upptrappning för att inte riskera att skada mig. Jag vet att viktökningarna går långsammare då, men det tycker jag att det är värt.

Körde du lika djupa böj när du tog 50 kg då? Du kör ju verkligen ATG nu, kör du "bara" till parallellt så borde du ta 50 kg nu med.

sissa
2007-02-15, 10:37
*Sorry skrev i fel tråd...:smash:


tack ändå :)

sissa
2007-02-15, 10:41
85 kg har jag bara gjort en etta, men jag räknar det inte som en maxning, för det kändes hyffsat lätt. Jag kör bara lågreps i mark, förutom första uppvärmningssetet där jag brukar köra en 10:a på 50 kg för att bana in tekniken och få lite extra blodgenomströmning. Sen gör jag vanligtvis en 6:a på 60, en 5:a på 70, en 3:a på 75, en 2:a på 80 och nu sist gjorde jag en etta på 85 också. Jag kör på lång upptrappning för att inte riskera att skada mig. Jag vet att viktökningarna går långsammare då, men det tycker jag att det är värt.

Körde du lika djupa böj när du tog 50 kg då? Du kör ju verkligen ATG nu, kör du "bara" till parallellt så borde du ta 50 kg nu med.


nä, de var inte så djupa. nu tycker knappt det är nån skillnad, om jag gör de djupa eller inte. lika jevla jobbigt *grr27*

Marken: jag känner mig lite halvorolig ibland. inte när jag gör dem (nu på så pass låga vikter) men det vore inte skoj att pajja ryggen liksom.

Snake
2007-02-15, 10:42
Ta det försiktigt du tills du känner dig säker. Du hade väl dessutom någon som kunde övervaka lyften.
Hur går det med greppet förresten? Kör du redan nu mixat grepp eller vanligt?

sissa
2007-02-15, 10:45
Ta det försiktigt du tills du känner dig säker. Du hade väl dessutom någon som kunde övervaka lyften.


Jepps, det är sant. Om jag känner mig orolig/börjar lyfta tyngre kan jag ju be han kolla igen.


Hur går det med greppet förresten? Kör du redan nu mixat grepp eller vanligt?

Nej, jag har kört vanligt.

mini
2007-02-15, 10:53
Böj handlar mycket om att våga. Kan du kanske be någon att passa? När du lägger på mer vikt behöver du bara klara en repetition. Den behöver inte vara atg. Huvudsaken är att du känner hur det känns. Märker att du överlever typ. Men som sagt, du behöver inte ha bråttom. Jag är övertygad om att det kommer.

sissa
2007-02-15, 10:56
Mini, jag har nog varit inne i de banorna ( även om jag inte lyckats formlura det fullt ut för mig själv) . När jag gjorde 50 så hade jag en passare. Det gjorde nog mer än vad jag tror. Du har nog rätt i det där med att våga alltså!

Nu har jag ju träningspartner ibland också (har lurat in min klle på det här med styrketräning ) så han kan ju hålla mig i handen.

Snake
2007-02-15, 11:08
Om du tränar själv och vill köra lite tyngre så kan du ju alltid köra i power-racket (om ni nu har något sånt) så behöver du inte vara orolig om du skulle faila.

sissa
2007-02-15, 12:57
jo, det finns en sån. tror ändå att det känns ännu bättre med en passare

jak feg hest.

Krampus
2007-02-15, 12:59
Vad har vi sagt om att knarka på veckodagar? :)

Bara måttligt.. :)

Krampus
2007-02-15, 13:00
tack ändå :)

Sk se vad jag kan göra ändå.
Har jag npgot speciallområde inom styrketräning bör det vara ryggen. :)

sissa
2007-02-16, 17:00
DAGENS


Benpress

90 kg: 8,8,8
100 kg: 6,6

Körde inte så här tungt i förra benpressen på förra gymmet. Men ägaren tippade på att släden vägde 50 kg så jag räknar med att den gör det

Lårcurl sittande

30 kg: 6,5 PB
27,5: 6

Sen testade jag smalbänk i smithen, som är en evighet sen jag körde

15 kg: 10
20 kg:7,7

Kan inte bestämma mig för vad jag tycker om den här övningen än:MrT:

Dips hjälpvikt
-20 kg: 5,6,5

Tricepspress, sittande med en hantel bak huvvet

8 kg: 10
9 kg:10,10

Vedhuggaren kabel

40 kg: 14,14,14 (på varje sidan)

Sittande crunches rep kabel

50 kg: 10,10,10

Om nån undrar vad vedhuggaren så är det denna

http://www.myfit.ca/exercisedatabase/images/high_woodchoppers.gif

Tror det är korrekt övesättning iallafall:)

Ett helt okej pass!
Nu blir re ingen mer styrka förren på måndag. Eventuellt ett cardiopass i morrn el på söndag. Om jag orkar....

PowPow
2007-02-16, 17:04
Testa smalbänken med fri stång istället. Mycket bättre, enligt mig. Och inte alls så vingligt som man kan tro.

sissa
2007-02-16, 17:07
Kör du vanligt grepp eller omvänt grepp?( underhandsgrepp)

Vet att när jag fick instruktioner om smalbänk så sa han att man "skulle" ha underhandsgrepp. Att det prickade triceps mer då. Jag vill minnas att jag tyckte det också. Men jag ska testa båda varianterna nästa gång.

Med fri stång :)

PowPow
2007-02-16, 17:08
Kör du vanligt grepp eller omvänt grepp?( underhandsgrepp)

Vet att när jag fick instruktioner om smalbänk så sa han att man "skulle" ha underhandsgrepp. Att det prickade triceps mer då. Jag vill minnas att jag tyckte det också. Men jag ska testa båda varianterna nästa gång.

Med fri stång :)

Jag kör med vanligt grepp. Lite smalare än axelbrett och med armbågarna in till kroppen och i bottenläget landar stången strax under bröstets nederkant.

Har aldrig testat omvänt, men det ska jag göra.

sissa
2007-02-16, 17:11
Kanske bara beror på att det är jobbigare helt enkelt. Om man höjer vikten på vanligt grepp så kanske det blir samma effekt. Men du kan ju testa. Jag ska göra det nästa gång som sagt. Vet bara att det kändes bättre för mig med omvänt grepp.

sissa
2007-02-18, 17:30
Lite carido idag. 30 min på stepmaskinen.
Innan så tänkte jag att jag kanske skulle köra styrka idag också (det är ju så kul) men jag kände mig rätt nöjd med cardio idag.
Imorrn blir det andra bullar dock!

Dnepr
2007-02-18, 18:02
Imorrn blir det andra bullar


Ååå bullar som är så himla gott. Vilka bullar blire?

sissa
2007-02-18, 19:42
Ååå bullar som är så himla gott. Vilka bullar blire?

Marklyftsbullar blandannat. *drool*

sissa
2007-02-19, 18:02
DAGENS

Chins med hjälpvikt

-30 kg: 5,5,5

Känns som lååångt ifrån att klara en utan hjälp. Åandrasidan har jag ej kört chins mkt ( och framförallt ej på länge) och jag antar att det är som med allt: man blir bra på det man tränar.

Marklyft

40 kg: 7
50 kg: 5,4,3

Usch. Kändes urkasst idag. På alla vis.Tungt och jäkligt. Tekniken kändes kass. Drog mest med ryggen. Försökte styra upp det men vetfan hur det blev. Kändes brutalt dåligt på nervägen.(Jag kunde ju inte sänka vikten heller och köra på 40 istället *rolleyes* ) Kanske blev lite för "kaxig" (nu kan jag det här) eller så var det bara "one of those days" .Kanske en kombo.Nästa gång blir det att köra på 40 iallafall. Så att jag ej behöver tänka på att det är tungt på det viset utan mer fokus på teknik.

Kände mig nu rätt slut efter marken.

Bröst smith lutande

20 kg: 7,7,7

Kabelrodd

32 kg: 7,7,7

Några set för rotatorcuffarna

Militärpress stående fritt

20 kg: 6,5,5

Är sned i kroppen när jag kör denna. Vet inte om det beror på att jag är olika stark (och att det jämnar ut sig med tiden) Jag är lite sned i ryggen (vet dock ej på vilket sätt, men korsryggen var lite sned tror jag det var) för det fick jag höra när jag var yngre, men det var så lite så de tyckte inte att det var något att bry sig om. Men det kanske inte alls har med snedheten när jag pressar att göra.

Hantellyft åt sidan

4 kg: 7,7,7

Skivstångscurl

20 kg: 4,4,4

Curl maskin med armar över dyna

10 kg: 7,7,7

Nu har jag ätit världens goaste hamburgare.
Gjorda av mig förstås. *popcorn*

machine gun
2007-02-19, 18:05
Kör marklyft innan chins så går det nog bättre.

L-Sami
2007-02-19, 18:05
Bra curls där och sen är det vanligt att man svankar med ryggen när man kör militärpress om det är det nu menar med snedrygg?

sissa
2007-02-19, 18:06
Kör marklyft innan chins så går det nog bättre.


Mm...det kanske inte var ett så smart drag :em:

sissa
2007-02-19, 18:12
Bra curls där och sen är det vanligt att man svankar med ryggen när man kör militärpress om det är det nu menar med snedrygg?

Nä..asså såhär typ

http://i18.tinypic.com/35k4sva.jpg

L-Sami
2007-02-19, 18:15
Nä..asså såhär typ

http://i18.tinypic.com/35k4sva.jpg

Du lutar lite bakåt, eller svankar kan jag föreställa mig. Det är normalt att det blir så, det är en naturlig rörelse.

Dnepr
2007-02-19, 18:16
Mm...det kanske inte var ett så smart drag :em:

Inte alls dumt. Variera du så vänjer sig inte ryggen för vad som komma skall.

sissa
2007-02-19, 18:21
hm..tänkte inte på att det faktiskt kan se ut på bilden att det handlar om en lutning baklåt, men det är alltså i sidled jag menar. Gjorde en teckning med en där gubben är rak :)


http://i13.tinypic.com/2dhvbya.jpg

Dnepr
2007-02-19, 18:22
Du målar otroligt fint :devil:

L-Sami
2007-02-19, 18:22
Oj, då måste du nog rätta till tekniken, prova med en lättare stång och se hur det ser ut då. Just att du lutar åt sidan kan bero på att ena sidan är starkare än den andra.

sissa
2007-02-19, 18:23
Du målar otroligt fint :devil:


Tack *kissass*
Jag har gått på konstskola.
Kul att det syns.








:D

mini
2007-02-19, 19:12
Man får ha dåliga dagar. Lägg det bakom dig och koncentrera dig på nästa pass. Blir det flera dåliga är det dags att analysera, men inte än.

cam
2007-02-19, 21:13
Oj, då måste du nog rätta till tekniken, prova med en lättare stång och se hur det ser ut då. Just att du lutar åt sidan kan bero på att ena sidan är starkare än den andra.

+1
Du militärpressar nästan som jag :laugh: Jag får å andra sidan koncentrera mig i varenda övning för att inte se ut så där...

sissa
2007-02-20, 14:11
mini: Det är sant. Du vara klok kvinna.

Cam: Skönt man inte är ensam. Var det du som hade Skolios ?
(Nu när jag läste lite om det så verkar det vara vad jag också har. Man kan visst ha det i olika stor omfattning. Jag är nog bara lite sned. Och som inte påverkar mig. Mer än fula militärpressar:) )

Jag har förövrigt känningar i korsryggen idag, på ett bra sätt!(träningsvärk), så nån nytta gjorde väl lyften igår

cam
2007-02-20, 14:16
Japp, jag har en lätt skolios. Dock ger jag mig själv extra mycket skolios rent muskulärt, då jag har lite snett rörelsemönster, är starkare på ena sidan och snedbelastar om jag är spänd. Kan se hyfsat rak ut om jag slappnar av *rolleyes*

Specialträning för den svaga sidan samt noggrann stretching brukar vara en bra åtgärd :thumbup:

sissa
2007-02-21, 20:07
Vilket underbart väder idag (not)


Knäböj

20 kg: Uppvärmning
30 kg:6,6
40 kg:4,4,4

Bästa i böjen på länge. Körde utan vaddering på stången, tänkte på att lägga stången lite längre ner, och så hade jag passare.
Tur att kollo finns *cupid*

Raka mark

30 kg:10
40 kg:8,8

Kände mig rätt mör efter böjen

Sittande tricepspress maskin

25 kg:8,8,7

Sittande dips maskin (ny övning för mig)

50 kg: 10,10,10

Testade lite med en abroller för magen men njae..gillade inte riktigt

Omvända situps på lutande bänk (ny övning)

10,10,10

Den kändes!

Vedhuggarn

50 kg: 10,10 på varje sida

Sen var det ut i ovädret igen. Men ack så lycklig! Som man blir när man lyft skrot

Snake
2007-02-21, 22:26
Hur ser ditt program ut? (Ja jak er for lat for att leta....)

sissa
2007-02-21, 22:27
Jag kör splittat på två

pass ett: ben,triceps och mage
pass två: rygg,bröst,axlar och biceps

Snake
2007-02-21, 22:50
Jag kör splittat på två

pass ett: ben,triceps och mage
pass två: rygg,bröst,axlar och biceps

3-4 pass i veckan?

sissa
2007-02-21, 22:52
3-4 pass i veckan?

3 st är det vanliga

sissa
2007-02-23, 20:24
Igår var man helt insnöad men idag kom man iväg till gymmet.

Marklyft

40 kg:7,7
50 kg:5,5,5

Kändes mycket bättre än sist. Kändes kanon! :thumbup:

Latsdrag

32 kg:10
37 kg: 6,6
42 kg med lite hjälp: 3

Kabelrodd

32 kg:7
37 kg:6,6

Fipplade med diverse bröstövningar men det var jobbigt och trist och allt möjligt så sket i det

Militärpress

20 kg: 6,6,7

Det går framåt i pressarna nu! Ökning vad gäller reps

Drag till hakan

30 kg:7,7

Stångcurl

20 kg: 4,5,4,3


En bra pass !
Nu har man klämt en dubbel whopper och en påse smågodis så nu ska jag lägga mig och bara jäsa i soffan

sissa
2007-02-23, 20:25
En bild från igårkväll

rolf
2007-02-23, 20:41
En bild från igårkväll

:thumbup:

Det går ju bara framåt här i journalen ser jag. Fortsätt så! :hbang:

Snake
2007-02-23, 20:55
Det tar sig sa mordbrännarn... :thumbup:
Hur går det att köra militärpressar efter marklyften? Det skulle min bål/korsrygg aldrig gå med på.

Fin kropp har du ja, men det visste du ju redan. Jag misstänker att du vill ha lite mer bucklor på den dock.

sissa
2007-02-23, 21:02
Det tar sig sa mordbrännarn... :thumbup:
Hur går det att köra militärpressar efter marklyften? Det skulle min bål/korsrygg aldrig gå med på.

Fin kropp har du ja, men det visste du ju redan. Jag misstänker att du vill ha lite mer bucklor på den dock.



Nema problema. Får väl se vad som händer när vikterna är högre men idag gick det finfint.


Jajemen, mera muckler är tanken!

Fed up
2007-02-23, 21:41
Grymt tjusig bild!

sissa
2007-02-24, 12:19
thanks hottie!

sissa
2007-02-26, 18:16
Drack i lördags, så igår sov man typ hela dagen. Var uppe en sväng och tryckte ner en pizza bara. Sen sov jag typ inget inatt, så jag var aptrött när jag gick till gymmet, väl där fick jag mens. Sen var gymmet proppfullt med fok också *gah!* Och jag har klippt mig idag och ser för jävlig ut.


Benpress

90 kg: 8
100 kg: 8
110 kg: 5,5

varvat med

Lårcurl sittande

25 kg: 10,8,8

Dips med hjälpvikt

-20 mkg: 6
- 15 kg: 4,4

Känns nästan som det är dags att testa utan hjälp nu. Känns inge bra med så lite hjälpvikt. Känns bara konstigt.

Sittande tricepspress bak huvvet hantel

10 kg: 10,10,10

Sittande dips maskin

50 kg: 10,8,8

Repcrunches kabel

50 kg: 12,10,10

Vedhuggaren

50 kg: 10,10,10

på varje sida



Helt okej resultatmässigt, men det var inte så skoj idag. Inte på g liksom. Ser fram emot på onsdag, då blir det nya tag! Då har jag både sovit och ätit bättre hoppas jag. Och vant mig någorlunda vid frissan. Tur att man har ett hår som växer fort.

izza
2007-02-26, 19:38
Håller med de andra, tjusig bild!!
Tråkigt att dagen inte kändes något bra, men frisyren vänjer du dig allt med som du säger! (jag tror du blev jättefin :))

sissa
2007-02-26, 19:41
Egentligen ingen superny frisyr så, men jag valde (av nån anledning) att klippa det kort på båda sidor ( har sen långt bak till). Japp, värsta hockeyfrillan :D

Men det brukar nästan alltid känns lite konstigt när man kommer från frissan innan man själv fått göra iordning det.

sissa
2007-02-28, 09:52
Killen och jag uppe i ottan idag. Klockan 06:00 var vi på gymmet *flex*

Marklyft

40 kg:8,8
50 kg: 5,5,5,5

Jag ville inte höja vikten än faktiskt utan tar det lilla lugna
Men de kändes bra!

Chins med hjälpvikt

-30 kg: 5,5,5

Hantelrodd ny övning

Hade ingen aning om vad skulle köra på här men testade lite

11 kg: 10,10
13,5 kg: 8,8,8

Var kul att köra men lite ovant

Bröstpress maskin

20 kg: 8
25 kg: 5,5

Lite rotatorcuffövningar

Axelpress hantlar sittande

8 kg: 10
9 kg: 6,8,7
10 kg: 6

Stångcurl

20 kg: 5,5,3

Koncentrationscurl

6 kg: 10
7 kg: 8,8


Sen fick jag lust att köra lite kondis så jag testade intervall på löpbandet i 20 minuter. Kul!

Sen var det raka vägen mot frukostbuffé! *drool*

sissa
2007-02-28, 10:11
filmade faktiskt ett av marklyftseten idag med. kan ju visa.
just det, mina knän viker sig inåt när jag lyfter. gör kanske inget (?), ser inte stiligt ut dock :-)

H6d0EMvJIQw

sissa
2007-02-28, 10:21
glömde skriva in hantellyft sidan ckså

4 kg:10,10,10



rätt ska va rätt.

Snake
2007-02-28, 11:01
Det ser ut som att du startar med höften/röven för långt ner och missar starten. Om du kollar så sticker höften iväg först nån decimeter innan stången lämnar golvet och du gör större delen av lyftet med enbart ryggen i ffa de 3-4 sista repsen.

sissa
2007-02-28, 11:14
Har inte tänkt så mkt på det nej, med tajmingen.
Thanks :)

Snake
2007-02-28, 11:16
Det bästa du kan göra är att t.ex. PMa Stahlberg och be honom kika på filmen, så kan han komma med ännu bättre tips.
Det ska jag göra iaf. när jag får tummen ur och filmar nån gång.

Fed up
2007-02-28, 11:38
Jag tror knäna faller in för att man blir starkare i benen då, har läst nånstans att de gör så i knäböj iallafall och att det ska man undvika, benen vill fuska liksom. Men som Snake sa, be nån kunnig kommentera lite, lägg upp i medlemsbilder eller nåt, för marklyft är helt klart den övning jag har sämst koll på...:em:

mela
2007-02-28, 12:00
Bra bild där. Biceps och axlar kommer fint :thumbup:

sissa
2007-02-28, 22:14
Det bästa du kan göra är att t.ex. PMa Stahlberg och be honom kika på filmen, så kan han komma med ännu bättre tips.


Han kom med många tips! Tack stahlberg! *lyfter på hatten*

Bra bild där. Biceps och axlar kommer fint :thumbup:

Tack! :)

PowPow
2007-02-28, 22:28
Angående dipsen så tycker jag absolut att du ska testa utan assist. Jag tycker nästan det är lättare att köra oassisterad än att köra med 15-20 kg hjälp. Med hjälpen blir man så fast i rörelsebanan.

Bilden vågar jag knappt kommentera :em:

sissa
2007-02-28, 22:33
Angående dipsen så tycker jag absolut att du ska testa utan assist. Jag tycker nästan det är lättare att köra oassisterad än att köra med 15-20 kg hjälp. Med hjälpen blir man så fast i rörelsebanan.

Ja, och sen typ halkar jag på den där plattan man har benen på. Vet ej hur jag ska förklara men de känns konstigt iaf när hjälpvikten är för låg. Ska testa snart utan hjälp även om det också kommer kännas konstigt. Och tungt. *whistle*

Bilden vågar jag knappt kommentera :em:

:em:

PowPow
2007-02-28, 22:39
Ja, och sen typ halkar jag på den där plattan man har benen på. Vet ej hur jag ska förklara men de känns konstigt iaf när hjälpvikten är för låg. Ska testa snart utan hjälp även om det också kommer kännas konstigt. Och tungt. *whistle*


Jag förstår precis vad du menar.
Är hjälpvikten för låg så hinner den ju inte riktigt med när man drar upp sig, och då lättar knäna från plattan, och då börjar man ju glatta omkring.

Så kör oassisterat!
Skulle det vara alldeles för tungt, så kan du ju alltid be någon hjälpa dig lite genom att hålla lätt över höften och lyfta upp dig.


:em:


Kom på att det kunde tolkas på båda hållet, men det skulle tolkas som en komplimang. Om du nu inte förstod det (vilket du säkert gjorde) :)

sissa
2007-02-28, 22:45
Jag förstår precis vad du menar.
Är hjälpvikten för låg så hinner den ju inte riktigt med när man drar upp sig, och då lättar knäna från plattan, och då börjar man ju glatta omkring.

Så kör oassisterat!
Skulle det vara alldeles för tungt, så kan du ju alltid be någon hjälpa dig lite genom att hålla lätt över höften och lyfta upp dig.

Japp. Jag tror nog att styrkan finns där, men att det är typ balans och teknik och sånt som måste till. Bara att öva med andra ord. Första gången kommer väl kännas både tungt och vingligt och läskigt kan jag tro.



Kom på att det kunde tolkas på båda hållet

Aha. Slog mig aldrig. Med andra ord var jag fräck nog att tolka det positivt direkt.

:cool:

Snake
2007-03-01, 09:02
Han kom med många tips! Tack stahlberg! *lyfter på hatten*


Klistra gärna in vad han sa. Kunskap är makt :)

sissa
2007-03-02, 08:55
Klistra gärna in vad han sa. Kunskap är makt :)

Ja,kanske det!
Ska bara höra så det är okej först


Dagens pass i ottan


Kände mig grymt osugen på bussen in. Mörkt och jävligt ute och trött.
Men väl på gymmet kändes det bättre :thumbup:

Knäböj fritt

20 kg: 8
30 kg: 6,6
40 kg: 4,4
50 kg: 1,1 PB Har kört 50 en gång innan men de var inte så djupa som idag
40 kg: 4

Kändes kanoners i böjen idag! *klad hest*
Förrutom att det gjorde rätt ont där stången låg när jag körde på 50 men det blir väl bättre när jag blir biff sen.

Började med raka mark, men aj...det var inge bra

Liggande bencurl ny övning

15 kg: 8
17,5 kg: 6
20 kg: 6,8

Tricepsexstension liggande

12,5 kg: 10,10
20 kg: 4,4,4,4

Längesen jag körde denna. Me like. 20 kg är liiite för mastigt för mig men det finns fan ingen annan bra stång. Får annars köra med en sån annan stång som jag ej kommer på namnet nu.

Vadpress stående

60 kg: 10,10,10

varvat med

Pushdowns rep

20 kg: 10,10,10

Ett par set i magmaskin men nej, den är fan inge bra. Kände mig förövrigt slut och nästan spyfärdig. *spy*

Körde sen crunches med vikt och vridning

30,30

Och så några sit ups på lutande bänk


Mkt nöjd med böjen idag! Känns som jag kommit över ett trappsteg! Kommer kanske en film sen påt!

sissa
2007-03-02, 09:03
Några bilder från gymmet idag *whistle*
har köpt handskar också nu i sann discoanda

sissa
2007-03-02, 09:12
Böjen på 50
Ni får stå ut med felvändningen. Orka vända

DjF7vCSuINo

Snake
2007-03-02, 09:32
Fin böj där ja :thumbup:

Börja inte köra med curlstången (EZ-stången), som jag misstänker att du menar, i tricepsext. Det blir bara svårare att komma runt huvudet. Nästa vecka gör du garanterat 5or på 20kg och sen är det bara att kötta på.

Vågat av dig att träna i gråa byxor, det skulle inte vara vackert på mig iaf :)

PS. Handskar :laugh: :laugh: :laugh: DS.

mela
2007-03-02, 09:34
Axlar och triceps ser riktigt bra ut *drool*

Rahf
2007-03-02, 09:35
Jag vågar påstå att handskar är gött för ett ändamål: Valkar och hårda händer. Tycker om mina egna händer med babyhud så jag använder handskar till och från! Går ju inte att massera det motsatta könet med byggarhänder!

Kör hårt och grattis till PB på böjen!

sissa
2007-03-02, 09:46
PS. Handskar :laugh: :laugh: :laugh: DS.

Din överdrivna och övertydliga reaktion får mig att misstänka att du tränar i rosa handskar samt rosa vaddering på stången när du böjer.

Inget att skämmas för Snäjk. *kissass*

sissa
2007-03-02, 09:47
Och tack både mela och Rahf!

och snake

Dnepr
2007-03-02, 09:51
Jag tror inte att det behöver bli svårare att komma runt huvudet med EZ-stång. Visst att armarna kommer tätare men är ju det bara bra - ju mer man pressar ihop armbågarna desto jobbigare blir det och jag tyckte det tar bättre då. Känns också som att den stången avlastar handlederna mer.

Bra Sissa :devil:

Snake
2007-03-02, 09:51
Din överdrivna och övertydliga reaktion får mig att misstänka att du tränar i rosa handskar samt rosa vaddering på stången när du böjer.

Inget att skämmas för Snäjk. *kissass*

Jag tränar naken :)

Handskar gör bara att greppet blir sämre på lite tyngre vikter, så om något år så får du skeppa handskarna *flex*

Rahf
2007-03-02, 09:59
Jag tränar naken :)

Handskar gör bara att greppet blir sämre på lite tyngre vikter, så om något år så får du skeppa handskarna *flex*

Enda övningen jag egentligen inte alls kan köra med handskar är marklyft. Annars går det bra. Fast då är jag väl inte riktigt uppe och nosar på dina "tyngre vikter" ännu.

sissa
2007-03-02, 10:02
Handskar gör bara att greppet blir sämre på lite tyngre vikter, så om något år så får du skeppa handskarna *flex*

men tills dess är jag bra snygg och tuff du

Snake
2007-03-02, 10:09
men tills dess är jag bra snygg och tuff du

Snygg iaf. :)

mini
2007-03-02, 10:13
Äsch, jag kör med handskar, även på relativt tunga vikter. Handskar är för de som inte nojar över vad andra tycker. Hardcore.

Mycket bra böj sissa. Bra tempo utom en bit på vägen upp. Även där, då det såg ut att kännas lite tungt, hade du bra form. Du har mycket mer att ge. Kanon!

Bra baksida axlar och (det lilla man ser av din) korsrygg. Armarna börjar komma bra också. Jag förstår varför du poserar framför spegeln dagligen. :thumbup:

sissa
2007-03-02, 10:38
Äsch, jag kör med handskar, även på relativt tunga vikter. Handskar är för de som inte nojar över vad andra tycker. Hardcore. :

Inte så svårt iofs när man är där i ottan och inte en käft mer är där. :D
Fast jag fick faktiskt ta av dem en gång då jag tyckte greppet blev sämre, men det behöver man ju inte säga till en viss orm. *rolleyes*

Mycket bra böj sissa. Bra tempo utom en bit på vägen upp. Även där, då det såg ut att kännas lite tungt, hade du bra form. Du har mycket mer att ge. Kanon!

Bra baksida axlar och (det lilla man ser av din) korsrygg. Armarna börjar komma bra också. Jag förstår varför du poserar framför spegeln dagligen. :thumbup:

Det var snällt sagt. *kissass*

Jag har gått upp mer i vikt än sist, då jag inte gick upp nåt vad jag minns. Ätit mer, tränat tyngre, vet ej vad men nu står vågen på 60 vilket är rekord för mig. Känns kul då jag ju vill växa ju. *flex*

Tack igen för pepp!

bertbert
2007-03-02, 10:49
Angående handskar:
Jag körde med handskar rätt länge. Det gick till slut dock inte längre när vikterna blev för tunga i marklyft, då vek sig tyget och då gjorde de mer skada än nytta. Då fick man bygga upp valkar på tunga vikter istället för lätta. Jag kan berätta att kombinationen av marklyft + chins + valfri ryggövning inte är speciellt nådigt mot händerna om man inte har en del valkar.

Angående bilderna:
Vågar jag inte kommentera för då dödar min sambo mig.

Semiramis
2007-03-02, 10:59
Snygga bilder! Jag hade handskar när jag började men lade av med det för jag tyckte att mitt redan taskiga grepp blev ännu sämre. Nu har jag valkar istället som rivs upp med jämna mellanrum och kliar men jag tycker ändå att det känns bättre. Disco tycker jag sitter i hur man tränar, inte hur man klär sig så det räcker inte med ett par handskar för att du ska platsa!

Snake
2007-03-02, 11:00
Ett tips mot valkar: ta en nagelfil och fila ner dom innan dom blir stora och spricker sönder.

machine gun
2007-03-02, 11:14
Vill man bygga upp tåliga händer och bra grepp så rekommenderar jag klättring! Dessutom får man bra balans och slipper träna underarmar i gymmet :thumbup:

sissa
2007-03-04, 16:42
Tack alla för snälla kommentarer!
Handskar eller ej; vi får väl se helt enkelt;)


Kondispass idag. 30 minuter intervall på löpband. Körde på 3 minuter i tempo och 1 minut i lugnare takt.
Gick bra!

Efteråt så kände jag mig dock lite halvdålig. Lite sådär yr och matt och lite svimningskänslor. Inte mkt dock men lite. Var likadant sist. Undrar om det kan vara löpbandet också, för jag har inte sprungit så mkt på sånt och det är ju lite speciellt. Precis när jag stiger av så känns det ju urkonstigt hela kroppen.

Men kroppen borde vänja sig om det nu är det som gör det. Minns inte att det var så när jag sprang ute nämligen

PowPow
2007-03-04, 16:52
Jag blir också åksjuk av att springa på löpband. Bättre att springa ute. Fast nu är det kanske lite för kallt.

Snygg böj, även om det segade lite på slutet. Men du får ju vika ner strumporna i skorna eller skaffa ankelstrumpor. Det viktigaste är ju inte att träna bra, utan att se bra ut när man tränar. Har du inte lärt dig det?

sissa
2007-03-04, 17:08
Det viktigaste är ju inte att träna bra, utan att se bra ut när man tränar. Har du inte lärt dig det?


Ja? Det där var väl både snyggt och sexigt.
*drool*

PowPow
2007-03-04, 17:12
Ja? Det där var väl både snyggt och sexigt.
*drool*

Det såg bra ut över lag, men du saknar lite i strumpteknik. Kör hårt, ser bra ut, o.s.v., m.m.!

sissa
2007-03-04, 17:33
Mjo,finns nog utrymme för en del förbättringar där ja:)

sissa
2007-03-05, 12:48
Började dagens hos tandläkaren. Helt okej förrutom att det var en tand längst bak i underkäken som skulle lagas och bedövningspruta där gör att halva truten blir bedövad. Försökte käka efteråt men det var ingen höjdare. Ändrade smaken och allt *spy*
Sen bar det iaf väg till gymmet för ett pass!

Marklyft

40 kg: 8,8
50 kg: 5,5,5

Chins med hjälpvikt

-30 kg: 5,5,5

Hantelrodd

13,5 kg: 7,7
16 kg: 5 PB

Bröstpress maskin

20 kg: 8
25 kg: 5,5

Militärpress

20 kg: 5,5,6
25 kg: 0
Testade iaf ;) Jag kan ha vilat för lite också. Trodde jag skulle fixa det,kändes så bra på 20.

Drag till hakan kabel

30 kg: 7
35 kg: 5,5

Baksida axlar maskin ny övning

12,5 kg: 5,8
15 kg: 6

Bicepscurl hantlar

8 kg: 8
9 kg: 7,6

Biceps sittande maskin

10 kg: 7
12,5 kg: 4,4

Tror att jag snart ska lägga in ett lättare pass. Kan vara skönt faktiskt att köra ett lite lättare och några fler reps

Semiramis
2007-03-05, 14:09
Tufft att träna direkt efter tandläkaren. Inte så dumt för kroppen med ett lättare pass snart.

sissa
2007-03-05, 14:31
Tufft att träna direkt efter tandläkaren. Inte så dumt för kroppen med ett lättare pass snart.

Nä, kom på det idag, att så kan man faktiskt göra. :)
Har ju faktiskt kört på nu rätt hårt och det skulle nog kännas bra att ta ett lättare pass. Man måste inte gå på nära max varje gång liksom.

PowPow
2007-03-05, 16:22
Snyggt pass! Millitärpressen kommer snart, ska du se. Du kan ju testa på 25 utan att första ha kört en jäkla massa på 20, så går det nog lättare.

Varför bröstpress i maskin? You dont like to play the benkpress?

sissa
2007-03-05, 17:18
jo, 25 är nog inom räckhåll. trodde dock jag skulle fixa en, bara för att känna på vikten, och få göra pb. *whistle*


jag tycker det är rätt trist att träna bröst öht. brukar bara köra en övning. bänkpress är rätt kul, men det har vatt så mkt nu med knäböj och marklyft och andra nya grejor och jag har inte pallat med bänkpress också i nuläget känner jag. inget jag prioriterar just nu.kanske kommer senare

Semiramis
2007-03-05, 21:55
Det är sådär tycker jag, vissa övningar kommer i fokus och andra litet i skymundan, sedan växlar det. Är nog bra för motivationen att det är så, man blir aldrig uttråkad, alltid något som känns litet extra kul.

sissa
2007-03-06, 05:52
Jag testade faktiskt bänkpress häromdan ( det var vingligt värre. det var längesen jag körde det) men jag kände att jag inte pallade/inte hade nån lust. Precis som du säger så tror jag att fokus växlar rätt naturligt.Framöver kanske bänkpressen hamnar i fokus. För jag har inget emot den övningen i sig.

Fed up
2007-03-06, 15:53
vad ska du köra på lördag?

sissa
2007-03-06, 17:19
Jag vet inte. Tänkte köra ett helkropps imorrn lite sådär halvlätt. Sen på lördag kör jag antingen helkropp då också lite halvlätt eller så kör jag ben,mage och triceps. Stenhårt :D

Fed up
2007-03-06, 19:41
Jag vet inte. Tänkte köra ett helkropps imorrn lite sådär halvlätt. Sen på lördag kör jag antingen helkropp då också lite halvlätt eller så kör jag ben,mage och triceps. Stenhårt :D

Klart du ska köra stenhårt, jag kommer fota dig och sen kommer alla skratta åt dig för att du inte kör hårt nog. Inte för att jag kommer köra stenhårt men...:D

sissa
2007-03-06, 21:01
Klart du ska köra stenhårt, jag kommer fota dig och sen kommer alla skratta åt dig för att du inte kör hårt nog. Inte för att jag kommer köra stenhårt men...:D

men...ingen kommer ju fota dig ändå?
kan du ju drömma om!
mohaha

Fed up
2007-03-06, 21:28
men...ingen kommer ju fota dig ändå?
kan du ju drömma om!
mohaha

Varje gång nån riktar en kamera mot mig greppar jag kvickt en 50kgs-hantel och curlar lite! :thumbup: