handdator

Visa fullständig version : Jag borde inte få ha en dator!


Erik__
2006-12-26, 15:24
Måste vara sjuttioelfte tråden jag startar om min krånglande dator!

Erik startar datorn, kommer dit den där flaggan är så far det nån grejj omkring under den som ska visa att skiten laddar, sen kommer man dit man kan välja användare, men min skärm blir bara svart ! kommer in i felsäkert läge eller vad det heter dock, hände för nån dag sen och då funka det om jag bara starta om datorn när väl kommit in i felsäkert läge men nu fungerar inte ens det. lesslesslessless - sitter på en 400mhz i ett svinkaallt förråd nu.

remixxa
2006-12-26, 15:46
Hade nåt liknande fel, fast min stanna direkt efter flaggan hade laddat klart. Och blev helt svart. Felet var dom automatisk updatering av drivrutinerna XP har som tillval, den gula skölden brevid klockan. Ja fick ominstallera hela datorn :/ Nu mera har jag den aldrig ikryssad.

Erik__
2006-12-26, 15:51
Hade nåt liknande fel, fast min stanna direkt efter flaggan hade laddat klart. Och blev helt svart. Felet var dom automatisk updatering av drivrutinerna XP har som tillval, den gula skölden brevid klockan. Ja fick ominstallera hela datorn :/ Nu mera har jag den aldrig ikryssad.


jag mena precis som du säger! direkt efter flaggan!

Nina L
2006-12-26, 15:57
Lol. retards.








:D

Pez
2006-12-26, 15:57
Keff med datorer som jag är så...
Jag hade samma problem en gång.. frustrerande som fan, slet mitt hår och förbannade fan och hans moster. Tog mig 3 timmar att inse att jag hade uppdaterat drivisarna till grafikkortet och att datorn valde TVn som första monitor iom att jag har den kopplad till datorn. Allting funkade som det skulle, det var bara att dra ut sladden till TVn, starta om och kryssa i att jag ville använda två skärmar, med datormonitorn som första (ett val som inte existerade med de gamla drivisarna).

Thats my story. Jag har rätt till min åsikt! *gah!* :D

Johan_P
2006-12-26, 16:02
Hade nåt liknande fel, fast min stanna direkt efter flaggan hade laddat klart. Och blev helt svart. Felet var dom automatisk updatering av drivrutinerna XP har som tillval, den gula skölden brevid klockan. Ja fick ominstallera hela datorn :/ Nu mera har jag den aldrig ikryssad.

Öh? Gjorde Microsofts automatiska uppgraderingar för XP att du fick formatera hårddisken? Nog för att en del av Microsofts saker inte är som dem ska, men det låter lite overkill. Det är för det mesta säkerhetsuppgraderingar och hotfix som de automatiska uppdateringarna innebär - inget som får en dator att inte vilja starta igen :S

Med "flaggan" så menar ni säkert Windows XP-bootskärmen i början av uppstarten av operativsystemet? :)

Erik__: förmodligen är det bara att sätta in XP-skivan och formatera din hårddisk, sedan installera operativsystemet på nytt... om du nu inte ens kan starta i felsäkert läge. För övrigt, beskriv gärna problemet lite mer detaljerat ;)

Erik__
2006-12-26, 16:04
Öh? Gjorde Microsofts automatiska uppgraderingar för XP att du fick formatera hårddisken? Nog för att en del av Microsofts saker inte är som dem ska, men det låter lite overkill. Det är för det mesta säkerhetsuppgraderingar och hotfix som de automatiska uppdateringarna innebär - inget som får en dator att inte vilja starta igen :S

Med "flaggan" så menar ni säkert Windows XP-bootskärmen i början av uppstarten av operativsystemet? :)

Erik__: förmodligen är det bara att sätta in XP-skivan och formatera din hårddisk, sedan installera operativsystemet på nytt... om du nu inte ens kan starta i felsäkert läge. För övrigt, beskriv gärna problemet lite mer detaljerat ;)


jo jag kommer in i felsäkert läge, förut kunde jag starta om datorn därifrån och sen komma in "vanligt". Kommer fortfarande i i felsäkert läge men kan inte starta om som förut.

mer detaljerat, hm, när flaggan laddat klart blir skärmen svart.

Kwon
2006-12-26, 16:24
Keff med datorer som jag är så...
Jag hade samma problem en gång.. frustrerande som fan, slet mitt hår

Så det e därför? :D

GO JUL PEZZE PREPZ!

Empe
2006-12-26, 16:33
starta i felsäkert läge och gör en systemåterställning, säkert nån drivrutin som krånglar.

Erik__
2006-12-26, 16:38
starta i felsäkert läge och gör en systemåterställning, säkert nån drivrutin som krånglar.

men vafan det gjorde jag för nån dag sen och då fungerade det i några dagars, tills idag faktiskt hehe, hur fan gör jag så det inte återkommer om några dagar igen?

Johan_P
2006-12-26, 17:01
men vafan det gjorde jag för nån dag sen och då fungerade det i några dagars, tills idag faktiskt hehe, hur fan gör jag så det inte återkommer om några dagar igen?

Haha... formatera hårddisken och lär dig använda datorn :D

Erik__
2006-12-26, 17:22
Haha... formatera hårddisken och lär dig använda datorn :D

gjort det 4ggr sen jag fick den i augusti, men man får ju alltid tillbaka HP's jävla version av XP så all skit kommer tillbaka : D sen kan man använda den i någon månad sen slutar det fungera igen...................inte fan är dom så snälla att man får ett vanligt windows xp med datorn.

Pez
2006-12-26, 18:05
Så det e därför? :D

GO JUL PEZZE PREPZ!

Prezis. :thumbup:

God Jul och god fortsättning på dig med Kwone Texas Ranger. :)

remixxa
2006-12-26, 22:14
Öh? Gjorde Microsofts automatiska uppgraderingar för XP att du fick formatera hårddisken? Nog för att en del av Microsofts saker inte är som dem ska, men det låter lite overkill. Det är för det mesta säkerhetsuppgraderingar och hotfix som de automatiska uppdateringarna innebär - inget som får en dator att inte vilja starta igen :S

Med "flaggan" så menar ni säkert Windows XP-bootskärmen i början av uppstarten av operativsystemet? :)


Blev själv fundersam, men pojkarna på komplett.se (där jag köpte datorn) sa att de kan hända, om man har otur.

Chaan
2006-12-28, 14:38
Själv drömde jag något besvärande om människor jag inte kunde lita på.

Du ber om det.

Lol. retards. :D

Nu ska vi se vad arkivet har att säga om det här. Internet ser dig :thumbup:

Vad är det som har hänt med min dator?
Underbart :D

Nu skall jag installera om mitt OS. Håll era tummar för att ingenting går åt helvete.

Jag är NERVÖS!

Det var lätt tio av dina inlägg som jag lollade åt i den tråden.

Seriöst, du verkar jätteduktig. Varför har ingen satt dig som chef över hela internet… *kissass* :D