handdator

Visa fullständig version : Svullna bi-testiklar


_Robbie_
2006-12-26, 00:06
Är det farligt med svullna bi-testiklar?

Empe
2006-12-26, 00:35
var sitter bitestiklarna? nej jag blev inte godkänd i biologi.

b_61
2006-12-26, 01:22
Jag har haft ont i dem, alltså mina bitestiklar, va nån infektion. Gjorde ont att gå så en på vårdcentralen kollade dem, fick någom medicin för de kommer jag ihåg.

nossralj
2006-12-26, 09:41
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bitestikel

Hade jag ingen aning om att jag/vi hade *whistle*

skaparn
2006-12-26, 09:58
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bitestikel

Hade jag ingen aning om att jag/vi hade *whistle*

Dito. Känns skönt att ha satt färg på ett tidigare svart område av kroppsatlasen.

nossralj
2006-12-26, 10:07
Dito. Känns skönt att ha satt färg på ett tidigare svart område av kroppsatlasen.

Exakt :) Undrar om man skulle ta och utforska några mer ställen ? Kanske finns nåt mer på kroppen som vi inte utforskat än. Typ en extra pung nånstans ? *flex*

Allan
2006-12-26, 10:18
Eftersom det gör ont som fan efter ett tag är det vettigt att ta läkarkontakt. Erfarenheten säger också att det oftast är riskabelt med infektioner i de trakterna.

Och ni som vill göra er lustiga i den här tråden skärper till er. Kan bli svårt logga in annars!

skaparn
2006-12-26, 10:28
Jag var 100% allvarlig.

Fjod0r
2006-12-26, 10:36
nej, akuten personalen sa att jag bara skulle ta det lugnt, vet inte om det gäller alla.

hum
2006-12-26, 11:50
Jag har en rätt saftig knöl där nere vilket gjorde att jag sökte hjälp för några år sedan.
Ultraljudssköterskan skrattade åt mig och sade "nu trodde du allt att du hade cancer va?!" *screwy*

Jag har tyvärr glömt bort den medicinska termen så om någon kan fylla i är jag tacksam, hursomhelst är det en ofarlig knöl som enligt läkaren skulle bringa mer smärta om jag valde att operera bort den än om den fick sitta kvar. Enligt honom skulle den även försvinna med tiden, men min har hängt med i två-tre år nu.

Det känns smått svullet konstant, och pungen ser lustigt assymetrisk ut.
Jobbigast är dock att den några gånger om året får för sig att börja ömma och göra ont. Nu är en sådan period, att sitta still tex vid bilkörning är ett helvete...

coxie
2006-12-26, 13:13
Jag har en rätt saftig knöl där nere vilket gjorde att jag sökte hjälp för några år sedan.
Ultraljudssköterskan skrattade åt mig och sade "nu trodde du allt att du hade cancer va?!" *screwy*

Jag har tyvärr glömt bort den medicinska termen så om någon kan fylla i är jag tacksam, hursomhelst är det en ofarlig knöl som enligt läkaren skulle bringa mer smärta om jag valde att operera bort den än om den fick sitta kvar. Enligt honom skulle den även försvinna med tiden, men min har hängt med i två-tre år nu.

Det känns smått svullet konstant, och pungen ser lustigt assymetrisk ut.
Jobbigast är dock att den några gånger om året får för sig att börja ömma och göra ont. Nu är en sådan period, att sitta still tex vid bilkörning är ett helvete...

En Benign tumör?

_Robbie_
2006-12-26, 14:07
En Benign tumör?


Kan upplysa alla att efter en natts sömn så är smärtan borta och även svullnaden. :)

Snafu
2006-12-26, 14:08
Jag har en rätt saftig knöl där nere vilket gjorde att jag sökte hjälp för några år sedan.
Ultraljudssköterskan skrattade åt mig och sade "nu trodde du allt att du hade cancer va?!" *screwy*

Jag har tyvärr glömt bort den medicinska termen så om någon kan fylla i är jag tacksam, hursomhelst är det en ofarlig knöl som enligt läkaren skulle bringa mer smärta om jag valde att operera bort den än om den fick sitta kvar. Enligt honom skulle den även försvinna med tiden, men min har hängt med i två-tre år nu.

Det känns smått svullet konstant, och pungen ser lustigt assymetrisk ut.
Jobbigast är dock att den några gånger om året får för sig att börja ömma och göra ont. Nu är en sådan period, att sitta still tex vid bilkörning är ett helvete... Kan det vara just kylan som ställer till det?

Kwon
2006-12-26, 14:08
Very good Robbie! Got me worried there for a while! :thumbup:

Perry_G
2006-12-26, 20:48
Jag har har svullna bi-testiklar fler gånger. Gick till läkaren första gången och fick iaf rådet att vila, det går över. Håller smärtan i sig länge ska jag dock höra av mig till vårdcentralen.

Det är nog smart att kolla upp det första gången man får det, för att utesluta otäckheter (läs: cancer) :smash: