handdator

Visa fullständig version : 81.6 kg och neråt, men hur?


maajka
2006-12-25, 22:36
Hej!

Är helt ny på detta forum och har läst lite trådar och fått in lite nya begrepp och så..
jag är som sagt 16.5 år och börjat träna regelbundet (5ggr/v). Mitt mål är att minska till till ca 75 kg, väger just nu 81.6 kg vilket jag anser är mycket för min ålder. All skräpmat som chips,godis,såser har jag slutat äta helt, dricker heller inte någon dricka utan vatten och mjölk. Som jag har läst och förstått (hoppas jag) så måste jag ligga - i energiunderskott. På gymmet tränar jag ca 15 min spinning eller stepmaskin, resterande 60 min gymmar jag.

Min fråga är då hur ska jag veta hur mycket jag ligger minus i energiunderskott på en dag? Menar då hur många kcal förbrukar jag på gymmet?
Tack på förhand!

samsam
2006-12-25, 22:51
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881&highlight=deff+guide

maajka
2006-12-25, 23:05
Läst den men förstår inte ändå *gah!* :furious:

Jaws
2006-12-25, 23:20
Läst den men förstår inte ändå *gah!* :furious:


Hade jag varit dig så hade jag koncentrerat mig på konditionen först om du vill gå ner i vikt. Det ska till mirakel att bygga muskler i energiunderskott.

Så om du går till gymmet så använd 70% av tiden till kondition och sen om du vill träna så gör det. Sen är det inte så svårt att kolla upp hur mycket du har förbrukat under passen.

maajka
2006-12-25, 23:25
Hade jag varit dig så hade jag koncentrerat mig på konditionen först om du vill gå ner i vikt. Det ska till mirakel att bygga muskler i energiunderskott.

Så om du går till gymmet så använd 70% av tiden till kondition och sen om du vill träna så gör det. Sen är det inte så svårt att kolla upp hur mycket du har förbrukat under passen.

Ok! blir då spinning och stepmaskin framöver :)
"Sen är det inte så svårt att kolla upp hur mycket du har förbrukat under passen" Förmodar också de, därför lite pinsamt att fråga men hur kollar man upp de egentligen? Stepmaskinsens kcal räknare litar jag inte ett dugg på.. ;)

Philippp
2006-12-25, 23:28
Ok! blir då spinning och stepmaskin framöver :)
"Sen är det inte så svårt att kolla upp hur mycket du har förbrukat under passen" Förmodar också de, därför lite pinsamt att fråga men hur kollar man upp de egentligen? Stepmaskinsens kcal räknare litar jag inte ett dugg på.. ;)

www.caloriesperhour.com använd dig av den hemsidan och skriv in hela din/a dag/ar

maajka
2006-12-26, 00:02
mer eller mindre exakt de jag letade efter, tack! :)