handdator

Visa fullständig version : Borde inte atkins diet funka väldigt bra vid deff?


kokko
2006-12-25, 21:59
Borde inte atkins diet funka väldigt bra vid deff?

dvs bara äta proteinrik mat. Biffar, kött etc. å hålla sig borta från kolhydrater. Då bör väl musklerna bevaras samtidigt som kroppen gör sig av med fettvikt?

L-Sami
2006-12-25, 22:06
Själv tycker jag att utesluta kolhydrater vid deff är värdelöst. Hjärnan behöver kolhydrater för att funka samt prestationen på gymmet lär bli sämre också utan kolisar.

King Grub
2006-12-26, 05:51
En ketogen diet har inga fördelar jämfört med en isokalorisk diet med kolhydrat.

Sverker
2006-12-26, 07:28
Du behöver ju träna för att behålla den muskelmassan du har.

Hamnar du i soffan för att du inte orkar någonting så blir dina muskler bara energidepåer. Ett sätt att snabbt och enkelt få fram energi när glykogendepåerna är tomma.

coxie
2006-12-26, 12:19
Det viktigaste är ju att få i sig tillräckligt med protein, Fetter/kolhydrat kommer i andra hand för mig när jag deffar. Dock ser jag ingen anledning till att skära ner ytterligare kolhydrater och istället äta mer fett/protein när den mängd protein man behöver är nådd.

Victoria
2006-12-29, 05:15
Fast atkins tillater väl allt protein? fat or not? Typ "tokstekta hamburgare e okej sa länge som du hoppar över brödet"

Vad e en isokalorisk diet?

Sverker
2006-12-29, 06:57
isokalorisk diet?...ska vi gissa att det är en kost med ungefär lika mycket kalorier från kolhydrat, fett och protein.

Daniel-san
2006-12-29, 10:42
Fast atkins tillater väl allt protein? fat or not? Typ "tokstekta hamburgare e okej sa länge som du hoppar över brödet"

Vad e en isokalorisk diet?

Isokalorisk betyder väl "samma mängd kalorier", och i det här fallet alltså i jämförelse med en annan diet som har samma mängd kalorier, men annan makronutrientfördelning.

Victoria
2006-12-30, 01:11
Ahhh.... I see things clearer now...

Jacky
2006-12-30, 16:43
Om du skippar kolhydrater före och efter träning kommer du att få mycket sämre återhämtning och dina träningsresultat blir lidande.

Ge kroppen den kolhydratsmängd som krävs för att hjärna och träning skall flyta fint. När du hittat din "lägsta nivå" kan du ju satsa på mer protein istället om du är orolig att få i dig för lite av den varan under din kalorirestriktion.

Det finns ingen vits med att strypa kolhydraterna helt!
Försök att finna en bra balans istället.

"Energi in, energi ut" är ju det som gäller.
Stryper du kolhydraterna riskerar du att "energi ut" inte blir så stort pga att du inte pallar träna.