handdator

Visa fullständig version : Att kopa WoW i USA?


beckman88
2006-12-24, 20:40
Sitter har i usa med en ny Laptop som jag fatt hitskickad fran sverige, jag vill fortsatta mitt WoW-spelande, kan jag kopa ett amerikanskt wow och anda kora pa european servers? eller maste jag be nan skicka mig ett ex fran sverige?




GOD JUL OCH GOTT NYTT AR!

tossefar
2006-12-24, 20:43
Varför inte bara spela på det europeiska konto du redan har?

scythe
2006-12-24, 20:48
Jag tror inte att du kan spela på EU-servers med en version köpt i USA. Vågar inte svära på det, dock.


Har du inte åäö på laptopen du fått från Sverige?

God jul.

tossefar
2006-12-24, 20:50
Jag tror inte att du kan spela på EU-servers med en version köpt i USA. Vågar inte svära på det, dock.


Har du inte åäö på laptopen du fått från Sverige?

God jul.


Man kan inte spela på EU-servrar med US-versionen, korrekt. Men varför ska han köpa en US-version när han redan har ett EU-konto? :confused:

Att ha svensk teckenuppsättning när man i princip bara ska skriva på engelska är lite onödigt :)

beckman88
2006-12-24, 20:52
Jag har ett europenskt konto, och jag har inte fatt datorn an, den ligger har under granen, hoppas jag kan logga in pa mitt konto med ett amerikanskt WOW!

scythe
2006-12-24, 21:00
Jag har ett europenskt konto, och jag har inte fatt datorn an, den ligger har under granen, hoppas jag kan logga in pa mitt konto med ett amerikanskt WOW!
Det kan du förmodligen inte.

En idé: Det finns ju en trial-version av WoW att ladda ner gratis. Kan du inte bara ladda ner den och köra?
Det borde ju vara så att själva versionen du laddar ner inte är begränsad, utan snarare den cd-key du får för att kunna spela gratis i tio dagar. Du borde ju bara kunna skita i gratis-nyckeln och köra vidare på ditt gamla konto. Någon som vet hur det fungerar?
Se bara till att ladda ner EU-versionen.

EDIT: http://teaser.wow-europe.com/

tossefar
2006-12-24, 21:12
Jag har ett europenskt konto, och jag har inte fatt datorn an, den ligger har under granen, hoppas jag kan logga in pa mitt konto med ett amerikanskt WOW!

Nej, det går inte. Som sagt. Jag förstår dock inte varför du ska ha ett amerkanskt wow när den europeiska versionen kan hämtas gratis från wow-europe.com .

Maglor
2006-12-25, 01:55
Såvitt jag vet är den ända skillnaden mellan den amerikanska versionen och enGB en rad i config.wtf;

SET realmList "eu.logon.worldofwarcraft.com"

Du behöver dock förstås ett EU konto också.

Tabbe
2006-12-25, 20:06
Det ar olika patchar for EU version och US version det funkar inte langre att bara andra i realmlist.

Jag vet eftersom jag har testat sjalv men jag fixade det genom att ladda ner wow fran blizzards hemsida..europe hemsidan

sa nu sitter jag i usa med mitt EU wow och snackar med polare =)

ugglan
2006-12-26, 19:40
sa nu sitter jag i usa med mitt EU wow och snackar med polare =)

Coolt, polare - share?

Tabbe
2006-12-26, 21:51
Vad menar du?

coxie
2006-12-26, 23:01
Beckman88+UD priest= Beckon UD shadowpriest?