handdator

Visa fullständig version : Vilse


Trance
2006-12-23, 23:57
Jag handlade julklappar. Gick med jackan öppen i värmen och med musiken i mina öron försökte jag stänga ute resten av den irriterande världen. Jag tittade in på BodyShop, bland dofterna av frukt, nötter och andra saker man borde äta istället för att smeka in i kroppen. Där såg jag vilsna flertalet män. De gick som om de försökte undvika larmet i en glasbutik de rånade, livrädda. Värre än när en man uppgivet står vid de otaliga sorter vid mjölhyllan och läser ett paket mjöl på lappen som hans fru har givit honom. Total vilsenhet och stress.

Alla verkade olyckliga i stressen. Jag kände att hur trevligt det vore med att det bara skulle vara en helg som alla andra. Men man kan inte bara strunta i det. Då är man konstigt. Annorlunda. Ett lovligt byte för skuldkänslor.

Jag väljer istället julöl och att le falskt.

God Jul

mini
2006-12-24, 00:03
God jul själv Transan.
Tips till nästa år är att undvika Body Shop. Tjejen blir inte speciellt glad för deras presentförpackade snordyra badsaltcollection. På BS hamnar de män som inte kommit på någon bra gåva än och vet att de nu inte får ligga förrän efter nyår. Därav den vilsna, nästan jagade blicken.

jeanclaudevandamme9
2006-12-24, 00:04
Vad anser du om den här dansen då? Din uppfattning?

http://www.youtube.com/watch?v=VL0wmRkHUPE

mangemani
2006-12-24, 00:04
det blir till vad du gör det till,om du ej gillar julen så är det väl ingen som tvingar dej att fira,om du sen låter dej påverkas utav människor som tycker du är "annorlunda"(hur nu det går ihop) för att du skiter/ogillar i julen,så är det ju upp till dej.

god jul

Dnepr
2006-12-24, 00:09
Julen är annorlunda och jag brukar oftast gilla sånt som är annorlunda. Visserligen brukar jag säga att jag inte gillar julen för det sägs ju att allt är så fejkat och stirrigt men nånstans därinne så tror jag att jag gillar julen ganska mycket.

n1tro
2006-12-24, 01:34
det blir till vad du gör det till,om du ej gillar julen så är det väl ingen som tvingar dej att fira,om du sen låter dej påverkas utav människor som tycker du är "annorlunda"(hur nu det går ihop) för att du skiter/ogillar i julen,så är det ju upp till dej.

god jul

jasåärdetsådutyckergodjudpådigsjälv












:D

Chaan
2006-12-24, 01:45
God Jul Trance,

själv hade jag en nära köttbenmassa-upplevelse på Clas Ohlson häromdagen. Riktningen var ingången -> kassorna givetvis.

Blaine
2006-12-24, 01:57
Jag instämmer, faktiskt.

Tragikomiskt att se alla vilsna föräldrar i en fullproppad leksaksaffär där de bränner sedlar lika lätt som jag förbränner kalorier eller strular med alla kreditkort som de plockat fram ur en smällfet plånbok framför en utbränd översminkad kassörska, och föräldrar som trängs och svettas som stuckna julgrisar, med ena dyra leksaken under armen (som inte har medföljande batterier) efter andra skräpleksak.

Julhandeln gick bra för mig dock. God jul.

Trance
2006-12-24, 11:53
God jul själv Transan.
Tips till nästa år är att undvika Body Shop. Tjejen blir inte speciellt glad för deras presentförpackade snordyra badsaltcollection. På BS hamnar de män som inte kommit på någon bra gåva än och vet att de nu inte får ligga förrän efter nyår. Därav den vilsna, nästan jagade blicken.

Jag handlade på beställning och inte till någon jag vill ligga med. Till de jag vill ligga med köper jag 6 xider, de är alla väldigt imponerade att jag kan köpa ut, för att inte tala om körkortet.

shadowfire
2006-12-24, 12:09
Ah, så skönt att inte ha köpt en enda julklapp och inte ha stressat med något i huvudtaget. Lite lugn o ro, bra musik (trance såklart) och en fet whisky istället. God jul!

Lasse Kongo
2006-12-24, 12:48
Bra sagt faktiskt...

Folk blir fan dumma i skallen såhär i juletid, nästan så folk börjar slåss lite här och var på stan, själv tycker jag bara om att gå och handla när det är så mkt folk och fart på stan, jag var färdig med julklapparna tidigt så igår gick jag hela kvällen och handlade kläder åt mig själv, fullt med folk/svettigt och enorma köer, jag hade riktigt mysigt, tog en latte på ett översmockat fik =)

Iaf, på onoff var det typ 2000 pers i kö, jag stod där eftersom jag köpte ett spel till mig själv (haha) en gubbe bakom mig sade till mig, "fyfan vilken jävla kö, vafan gör de i kassan"

Jag svarade, ja mig gör det inget då jag har allt tid i världen...

Gubben: ja men... men... de är ju 6pers i kassan, borde väl gå fortare för fan, det är ju helt sjukt.

Kongo: Och, varför går du hit då isåfall?

Helvete va sne gubben blev, trodde han skulle nita mig, och jag bara skrattade, julen är mysig *popcorn*

Kwon
2006-12-24, 12:53
GOD JUL TRANCE!

Må din afton bli skimrande och magisk med mycket kärlek i luften!

skaparn
2006-12-24, 13:40
Hyvä Joulua! Eller kanske Fruliche Weinachten som David skulle uttryckt det. Och varför skriver man/jag med stora bokstäver i början av Jul i God Jul?

http://img412.imageshack.us/img412/5004/christmashofffr2.jpg (http://imageshack.us)

Nilsjohan
2006-12-24, 13:58
God Jul Trance

Må din pung fastna mot innanlåret

gnagaren
2006-12-24, 14:14
Jag handlade på beställning och inte till någon jag vill ligga med. Till de jag vill ligga med köper jag 6 xider, de är alla väldigt imponerade att jag kan köpa ut, för att inte tala om körkortet.

:laugh: