handdator

Visa fullständig version : Mart|n vad tror du om detta grepp prgm.


YTS
2006-12-22, 23:29
Satte ihop det här programet ikväll.

Eftersom du lyckats bra med träningen och vad jag förstått inte skadat dig, tänkte jag höra om dina synpunkter:
3 pass per vecka.
Så här har jag tänkt:



PASS 1.

Skivstångsholds 3 arbetsset
Pinch 3 arbetsset

Skivstångsholds kombinerat med pinch, eftersom jag lätt får ont i tummusklerna om jag kombinerar supergrippern och pinch. Skivstångsholds tar ju inte på tummarna om man lägger dem på fingersidan. Så då kan jag köra pinch utan att få ont, förmodar jag?


PASS 2.

Supergripper 3 arbetsset
Rolling Thunder 3 arbetsset.

Inte så mycket RT per vecka eftersom jag under min supergripperträning blivit stark i RT utan att träna den, så jag antar att fingertopparna får mycket träning av Supergrippern.

PASS 3

Börja om på pass 1.

Blaine
2006-12-23, 00:23
PM?

Jag förstår att det kan vara av intresse för allmänheten, men det här kändes extremt riktat åt bara Mart|n.

Svedberg
2006-12-23, 02:43
Ja yngve hört talas om PM?
förjävla få set iaf

jeanclaudevandamme9
2006-12-23, 04:30
PASS 4. Börja om på pass 2. hahaha...

polaren
2006-12-23, 08:14
PASS 4. Börja om på pass 2. hahaha...

Pass 3, börja om på Pass 1. Meningen var ju att alla skulle förstå att det var 3 pass i veckan, ett rullande schema. Något Pass 4 finns inte.

YTS
2006-12-23, 14:15
PM?

Jag förstår att det kan vara av intresse för allmänheten, men det här kändes extremt riktat åt bara Mart|n.

Jag rikta mig i första hand till Martin, men alla ni som tränar mer än grippers får gärna komma med kommentarer.
Det är väl ingen lag som säger att man måste PM:a bara för att man riktar sig speciellt till nån. King Grub och Arne P. får ju ofta offentliga frågor och svarar också.

polaren
2006-12-23, 14:24
Jag tycker också det är för få set. Men om du som du nämt i din tråd får ont av för mycket volym så kanske det inte finns något att göra åt.

Sen tycker jag att du ska sluta med högreps om målet är att stänga så tunga grippers som möjligt!

Dumleman
2006-12-23, 14:32
Vad är ett arbetssett? Hur många rep ingår i ett sådant?

Blaine
2006-12-23, 15:12
Jag rikta mig i första hand till Martin, men alla ni som tränar mer än grippers får gärna komma med kommentarer.
Det är väl ingen lag som säger att man måste PM:a bara för att man riktar sig speciellt till nån. King Grub och Arne P. får ju ofta offentliga frågor och svarar också.

Givetvis inte, YTS, och det har jag inte påstått heller.

Men:
"Mart|n vad tror du om detta grepp prgm."
"Eftersom du lyckats bra med träningen och vad jag förstått inte skadat dig, tänkte jag höra om dina synpunkter:"

Du kunde skrivit: "[…] höra om dina synpunkter. Andra är också varmt välkomna att komma med synpunkter och kritik också." :cool:

God jul.

YTS
2006-12-23, 15:23
Jag tycker också det är för få set. Men om du som du nämt i din tråd får ont av för mycket volym så kanske det inte finns något att göra åt.

Sen tycker jag att du ska sluta med högreps om målet är att stänga så tunga grippers som möjligt!

Jag behöver inte så mycket volym för att öka, men jag vet att en del kräver rejäla volymer.

Jag har precis blivit fri från min reumatism för den här gången, det är därför jag kör så många reps. När lederna återhämtat sig mer, skall jag nog börja köra 5:or.

grabben i skogen
2006-12-23, 15:23
jävla hårklyverier

YTS
2006-12-23, 15:29
Vad är ett arbetssett? Hur många rep ingår i ett sådant?

När jag tränar kör jag 2 uppvärmningsset på 64 resp. 92 lbs i supergripper, sen kommer arbetsseten, då kör jag på tre set på 119 lbs och senaste gången försökte jag klara 3 x 12 reps och eftersom jag klarade det, så försöker jag göra 3 x 13 reps nästa gång, när jag klarar det, så satsar jag på 3 x 14 reps. När jag klarat 3 x 15 reps, så höjer jag ca 10% och börjar om med 3 x 10 och klättrar uppåt enligt ovanstående till 3 x 15, för att därefter höja 10% igen.

polaren
2006-12-23, 15:44
Jag behöver inte så mycket volym för att öka, men jag vet att en del kräver rejäla volymer.

Jag har precis blivit fri från min reumatism för den här gången, det är därför jag kör så många reps. När lederna återhämtat sig mer, skall jag nog börja köra 5:or.

Femmor är fortfarande för mycket. Gå ner till singlar!

YTS
2006-12-23, 15:45
Jag tycker också det är för få set.

Jag anser att skivstångsholds och grippers är ganska likartade övningar, med den skillnaden att skivstångsholds inte tar på tummuskulaturen.

Det gör 9 set per vecka för fingrarnas inersta och mellersta led.

Pinch 3 set x 1,5 = 4,5 set per vecka för tummen + Mothåll i Supergrippern 3 x 1,5 = 4,5 set till, totalt 9 set.

Rolling Thunder tränar yttersta fingerleden 3 x 1,5 set = 4,5 set per vecka, men eftersom jag märkt att man blir starkare i RT utan att träna den, när man kör grippers antar jag att dessa 4,5 set räcker.

YTS
2006-12-23, 15:48
Femmor är fortfarande för mycket. Gå ner till singlar!

Det kanske det är, men har man problem med lederna, får man vara lite rädd om sig.

polaren
2006-12-23, 15:50
Jag anser att skivstångsholds och grippers är ganska likartade övningar, med den skillnaden att skivstångsholds inte tar på tummuskulaturen.

Det gör 9 set per vecka för fingrarnas inersta och mellersta led.

Pinch 3 set x 1,5 = 4,5 set per vecka för tummen + Mothåll i Supergrippern 3 x 1,5 = 4,5 set till, totalt 9 set.

Rolling Thunder tränar yttersta fingerleden 3 x 1,5 set = 4,5 set per vecka, men eftersom jag märkt att man blir starkare i RT utan att träna den, när man kör grippers antar jag att dessa 4,5 set räcker.

Jag tränar bara grippers, och när jag väl kommit igång så blir det mer än 10 set om dagen, alla dagar i veckan (endast negativa med tung gripper).

Din träning verkar gå tungt frammåt, du har väl inte klämt coc#2 ännu även fast du tränat greppet länge? Det kan säkert vara din reumatism som ställer till det, men jag tror att det också kan vara så att du tänker efter för mycket. Kör på hårt som fan och bry dig inte om att det ömmar lite någon dag. Risken att du blir övertränad i händerna är så liten att du inte behöver vara orolig.