handdator

Visa fullständig version : behöver jag kosttillskott?


CRY-TECH
2006-12-22, 17:54
Hej jag är en kille på 17 år som nyss har börjat styrketränaträna för att gå upp i vikt då jag har väldigt hög ämnesomsättning och har svårt att gå upp i vikt. jag äter rikligt med mat, både proteinrik och näringsrriklig mat och ändå går jag inte upp i vikt. behöver jag någon form av kosttillskott eller räcker det med att äta mer av sådan mat som innehåller de näringsämnen jag behöver för att gå upp i vikt.

Jag skulle vara tacksam för ett utförligt svar.

Mapa
2006-12-22, 17:57
äter du verkligen mycke? frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål? äter du mycke vid alla dessa tillfällen är de ganska svart att inte gå upp i vikt.. vissa tycker att dom äter mycke för att dom tar en stor potion till lunch och middag

CRY-TECH
2006-12-22, 18:06
äter du verkligen mycke? frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål? äter du mycke vid alla dessa tillfällen är de ganska svart att inte gå upp i vikt.. vissa tycker att dom äter mycke för att dom tar en stor potion till lunch och middag Jag äter både ordentlig frukost och en ordentlig lunch samt mellanmål efter lunchen ocg sedan en kraftig middag. Efter middagen äter jag ett litet mål på kvällen som oftast består av 3-4 smörgåsar med skinka/ost och en tallrik fil med banan och kanel. jag dricker ca 1-2 liter röd mjölk om dagen och oftast nötkött med potatis eller kyckling med fullkornsris till middag.

mangemani
2006-12-22, 18:10
går du inte upp i vikt så måste du käka mer.
äter du mycket redan nu tycker du?tja,spelar ingen roll,ska du upp i vikt så är det bara att se till att trycka i sej mer.
börja att räkna ut hur mycket kcal du ska ha i dej per dag,sen räknar du ihop allt du ätit under en dag,då ser du om du nu äter för lite.

z_bumbi
2006-12-22, 18:11
Kör en gainer i samband med träningen, det ökar både kaloriintaget och takten som du återhämtat dig efter träningen. Det är inget konstigt utan bara kolhydrater och protein i en mer finfördelad form.

Om det inte hjälper så får du börja kolla ännu mer på kosten men du verkar äta ganska mycket redan, en "nackdel" med att vara tonåring är iofs att man kan äta extrema mängder eftersom kroppen även sysslar med att växa på olika sätt.