handdator

Visa fullständig version : Kan jag träna?


larre
2006-12-22, 14:03
Jag har en inflamation i muskulaturen runt svanskotan, vet inte riktigt men jag tror det är någe muskefäste för ryggen, alldeles i toppen av skinkan.

Kan jag ändå kila iväg o köra axlar, bröst, biceps o triceps eller vore det bara korkat? Allt som inte involverar den muskel som är pajj borde väl vara lugnt?

larre
2006-12-22, 17:10
Aja jag var o tränade iaf :)

Inte lika mycket ös i den här delen av kollo som i resten.

Guddi
2006-12-23, 02:02
Du gjorde rätt. Bara för att man är skadad så betyder inte det att man sak sluta träna. Kör på med alla övningar som inte provocerar din skada!

Nilsjohan
2006-12-23, 02:06
Jag tycker du skulle konsulterat en läkare innan (second opinion) du tränade.. och sedan fyllt på i den här tråden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=85330) :devil:

larre
2006-12-24, 01:28
Jag tycker du skulle konsulterat en läkare innan (second opinion) du tränade.. och sedan fyllt på i den här tråden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=85330) :devil:

Du menar förstårs "A second finger".

Baan
2006-12-24, 11:44
Ryggskador som inte innebär att du sitter förlamad borde inte hindra dig från att köra det som inte gör ont (egentligen kan man väl vara förlamad också och köra bröst). Vid diskbråck så rekommenderade t o m läkaren att jag tränade det jag kunde träna på gym, och höll igång bra annars med träningen, dte var ingen nackdel så länge jag inte gjorde något dumt.

Absinteh
2007-01-31, 17:53
Bump.
Jag har en sträckning i en liten ryggmuskel, Rhombius eller något liknande.
Kan jag träna tex lätt rygg endå? eller är all påverkan negativt?

GymTT
2007-01-31, 17:56
Känns skadan i alla ryggrörelser som du gör via övningar på gymmet?

Guddi
2007-01-31, 18:54
Bump.
Jag har en sträckning i en liten ryggmuskel, Rhombius eller något liknande.
Kan jag träna tex lätt rygg endå? eller är all påverkan negativt?Gör det inte ont så är det bara bra. Träning är en stor del i rehabilitering från sträckningar :thumbup:

Absinteh
2007-01-31, 21:27
Bara mark som gör ont för jag måste stabilisera. Rodd, latsdrag etc var inga problem, körde idag.