handdator

Visa fullständig version : Bakis på jobbet - the tråd


Snafu
2006-12-22, 12:53
Idag är jag bakis på jobbet. Fyll på med trevliga bakishistorier - vad var du tvungen att göra på jobbet just den bakisdagen, är du kanske bakis själv idag, var det en trevlig kväll?

Kwon
2006-12-22, 12:55
Inga nya bilder från N-U-T och då speciellt ifrån Pig n Whistle Bro? :)

On-topic, jag har varit bakis på jobbet, en gång så kom jag hem från en kryssning ett par timmar innan jag skulle te jobbet så det var bara att masa sig dit med en grymt tung skalle och när jag var där så ville jag bara att dagen skulle ta slut.

Det var på den tiden då jag jobbade med högstadie-elever så det var enormt skrikigt och extra mycket så just denna dag! :D

Tungt

Snafu
2006-12-22, 13:05
Nej men en polare har några kort från Blue Bamboo för tillfället. Får fixa det.

Själv sitter jag på jobbet med tjutande öron - jag hör inte vad folk säger till mig. Jag vaknade av ett ryck kl 09:15 av en ringande telefon, mammsen som turligt nog ringer mig och önskar god jul. Självklart har jag försovit mig också.

Kallsvettningen har inte börjat än men jag sätter pengar på att den kommer efter lunch.

Kvällens eskapader:

Skulle gå ut för en eller två öl. 5 drinkar senare känns det som en jävligt bra ide att gå på den lokala mataffären och köpa en flaska rom och en flaska vodka kl 22:00 för att sedan dricka upp - gå på nattklubb - komma hem 03:30 för att sova när man vet att man måste jobba dagen efter.

Sen tittade jag på mitt bankstatement online nu i morse och inser att de två ölen slutade med 1000 kronor spenderade på alkohol och cigaretter. Sen har vaga minnesbilder av min polare som blir utslängd från klubben medans jag går fram till en tjej och säger "I would marry you in a heartbeat". En tjej jag aldrig pratat med eller träffat förut i mitt liv. Just då kändes det som världens bästa sak att säga. Nu inser jag att det kanske är det sämsta att säga som öppningsreplik.

Officer
2006-12-22, 13:10
Jag har aldrig varit bakis på jobbet, men jag vet definitivt hur det känns i både kroppen och bankkontot när man egentligen gick ut för att ta "några öl" men att det det senare slutar med en rejäl fyllekväll :D

L-Sami
2006-12-22, 13:11
Dricker inte dagen innan en arbetsdag och om jag skulle göra det så skulle jag inte lyckas att vara bakis morgonen efter. Lyckas inte med det för övrigt heller så :)

pellep
2006-12-22, 13:24
Har bara haft jobb inom industrin och där orkar jag inte vara bakis o "råka" köra över nån stackare bara för att jag tog ett par bärs dagen innan.

Yxel
2006-12-22, 13:45
Varit bakis 2 gånger, kommit hem 3-4 efter vanliga utekvällar för att sedan 07.00 börja jobba i hemtjänsten och hjälpa gamla :)

Snafu
2006-12-22, 14:29
Nu börjar det bli tungt. Hjärtklappning och kallsvettningar samt att alkoholångor osar ut genom munnen. Jag har skrivt 1 eller 2 email och surfat på forum hela dagen. När blir jag sparkad?

mini
2006-12-22, 14:36
Har guidat en busslast turister efter våt utekväll och bortamatch. Ingen höjdare. Fick någon form av black out och kommer till sans när jag hör mig själv säga att Portugal sålde Kanarieöarna på den marknaden till vilken vi är på väg. Ingen aning om hur länge jag har svamlat.

Att vara bakis utan tillgång till toalett och i 35 graders värme är ingen jag längtar efter igen. *spy*

Snafu
2006-12-22, 14:53
Har guidat en busslast turister efter våt utekväll och bortamatch. Ingen höjdare. Fick någon form av black out och kommer till sans när jag hör mig själv säga att Portugal sålde Kanarieöarna på den marknaden till vilken vi är på väg. Ingen aning om hur länge jag har svamlat.

Att vara bakis utan tillgång till toalett och i 35 graders värme är ingen jag längtar efter igen. *spy*

Att resa bakis är väl generellt bland det värsta man kan göra. Jag hatar särskilt bussar. Jag minns en bussresa från Stockholm till Umeå - 10 timmar bakis. Sen är bussar värre än andra transportmedel då det alltid finns alltid minst en alkis, en utvecklingsstörd och minst ett dussin småbarnsmammor. Pensionärerna är snälla dock, men jag stör mig på deras vita hår.

Stumpis
2006-12-22, 15:43
Tar mig friheten att berätta om makens bakis-eskapad på jobb...
En av hans kompisar skulle gifta sig och gänget drar ihop en svensexa en torsdag. Peter får på nåder ledigt av chefen denna torsdag eftermiddag, mot att han lovar dyrt och heligt att vara i tid dagen efter. (Dom kom på det är med svensexan onsdag kväll... *rolleyes* )
Sista groggen sveper han kl.5:30 fredag morgon, sittandes i soffan väntar han sen på att klockan ska bli 7:30 då han börjar jobb. Av rädsla för att somna vågar han inte lägga sig ner.
7:30 är han på jobb, vinglandes in till planeraren där han tänkt hämta jobb. Han är bilmekaniker, så det var ju knappast lämpligt för honom att sätta sig i en kundbil och köra in i verkstaden... ;)
Planeraren och golvaren skickar in honom i vilorummet för att sova ruset av sig, dom går för att väcka honom vid 11-tiden och möts av en fyllestank som slår dom i ansiktet. Peter får promenera hem och sova vidare. :thumbup:

Ingen blev skadad av det, bilarna som var inbokade den dagen blev ändå färdiga i tid och han utgjorde ingen fara för någon.

s_himself
2006-12-22, 17:52
Fick någon form av black out och kommer till sans när jag hör mig själv säga att Portugal sålde Kanarieöarna på den marknaden till vilken vi är på väg. Ingen aning om hur länge jag har svamlat.



:laugh: :laugh:

stefannn
2006-12-22, 17:58
Jag har aldrig varit bakis på jobbet, men jag vet definitivt hur det känns i både kroppen och bankkontot när man egentligen gick ut för att ta "några öl" men att det det senare slutar med en rejäl fyllekväll :D

går inte att jämför , ligga hemma ledig, dagen efter egenbetald fylla med att börja jobba sju dagen efter chefenbjuder på allt du pekar på ggr 3 fylla..

z_bumbi
2006-12-22, 17:58
Att resa bakis är väl generellt bland det värsta man kan göra. Jag hatar särskilt bussar. Jag minns en bussresa från Stockholm till Umeå - 10 timmar bakis. Sen är bussar värre än andra transportmedel då det alltid finns alltid minst en alkis, en utvecklingsstörd och minst ett dussin småbarnsmammor. Pensionärerna är snälla dock, men jag stör mig på deras vita hår.

Ja minst en alkis är det nog med..

Tigerkotten
2006-12-22, 18:15
Dagen efter midsommarafton var inte skoj, jag mådde så extremt dåligt. Jag spydde i busskuren när jag väntade på bussen t.om.

Men var senare helt okej på jobbet efter lite arbete om jag inte minns fel.

Longshot
2006-12-22, 18:30
Hade en vecka semester i somras som tillbringades i Grekland. Veckan bestod av mycket flytande föda och speciellt sista natten. Checka ut tio på morgonen med huvudvärk i migränklass. Flyget gick 21.00 en söndag och flyget var självklart försenat, fyra timmar...... Kom hem 04.30 och efter det bjöds det på 60 minuter skönhetssömn innan det bar av det till jobbet. Arbetsdagen var inte den behagligaste jag erfarit *mini*

Batman
2006-12-22, 19:36
Nästan varje söndag i ett halvår nu, jobbar ofta 0600 på söndag morgon, problemet är inte att jag super mycket utan att jag aldrig hinner att somna innan det är dags att ta sig till jobbet.

Att inte sova på väldigt länge ger samma bieffekter som baksmälla kallsvettningar, seg i skallen, flummig, snurrig, och har endel bonuseffekter som tex så säger jag saker som jag bara kanske skulle kunna säga om jag var redigt full, ni vet typiskt fyllesnack.

När det börjar närma sig 30h vakenhet så börjar jag hallucinera och har jag tur så får jag chansen att sova 10 min på en pall, och aldrig har en pall varit så mjuk och god som på en söndag eftermiddag.

no1fitness
2006-12-23, 06:03
Är inne på min 25:e vakna timme nu och visst är man snurrig och seg när man har varit vaken länge... *gah!*

Var bakfull en gång på jobb. Sov knappt innan och mådde verkligen risigt. Städade på ett varuhus och gick med städmaskin. Fick springa till toan titt som tätt och spy. *spy*
Aldrig mer vare sig rejäl fylla eller bakfull på jobb.

Victoria
2006-12-23, 06:16
My god... Bakis på jobbet har man ju gjort några ggr.. Jobbar nog t.o.m. bättre bakis vissa ggr.. Precis som om man koncentrerar sig bättre bara för att man vet att man måste...

Yes
2006-12-23, 06:19
Skulle aldrig få för mig att supa till dagen innan jag ska jobba.

Victoria
2006-12-23, 06:38
Skulle aldrig få för mig att supa till dagen innan jag ska jobba.



vad gör du da?

Yes
2006-12-23, 06:53
Just nu, ingenting. Men vadfasen, skulle jag komma till något jobb helt bakis-förstörd skulle jag inte förtjäna någon lön.

Svedberg
2006-12-23, 07:01
vad gör du da?

lol?:confused:

Bronkitkorv
2006-12-23, 07:47
En gång och aldrig mer säger jag bara. Jag är bakis nu fast jag inte drack mycket igår. Fan ju äldre jag blir desto mer bakis blir jag.