handdator

Visa fullständig version : Proteindrink med varm choklad


Hammargren
2006-12-21, 21:28
hej,

i morron hade jag och tjejen tänkt åka skrillor. vi åker hemifrån direkt efter frukost och lär förmodligen inte komma hem förrän sent på eftermiddagen vilket innebär flera timmar utan någon riktigt mat. vi ska göra matsäck med smörgåsar och lite julgott och jag lär förmodligen ta med en proteindrink att ta till fikat. istället för att behöva dricka en blaskig drink med vatten så undrar jag om man kan blanda en proteindrink med varm choklad eller bara varm mjölk i en termos och ta med? eller kan det ha någon negativ effekt på proteinet om det ligger i en behållare med varm dryck en längre tid (tex klumpar)

tack i förskott!

flenders
2006-12-21, 21:38
Shakes skall man helst inte blanda i förväg då det finns bakterier i vatten/mjölk/vad du nu blandar i. Att ha varm mjölk som man sedan blandar ner vassle i direkt innan förtäring kan jag inte hitta några fel i.

Hammargren
2006-12-21, 21:43
Shakes skall man helst inte blanda i förväg då det finns bakterier i vatten/mjölk/vad du nu blandar i. Att ha varm mjölk som man sedan blandar ner vassle i direkt innan förtäring kan jag inte hitta några fel i.

okej. det kluriga blir att hälla ner proteinpulvet i termosen *gah!* får väl ta med en tratt

Bondlurk
2006-12-21, 21:52
Eller helt enkelt hälla över den varma mjölken i en stor kopp/shaker. :)

Handcuff
2006-12-21, 22:19
Eller ta lite extra skinka på mackan?

L-Sami
2006-12-21, 23:15
Eller ta lite extra skinka på mackan?

eller ät en stor proteinrik frukost, ca 100gram så slipper du tänka på protein intaget under dan ;)

nutz
2006-12-21, 23:32
Är nog ingen katastrof om du bara skiter i det.