handdator

Visa fullständig version : Då rök mödomshinnan


larre
2006-12-21, 12:07
Började få ont i svanskoteområdet i lördags, i söndags kunde jag knappt sitta, i måndags då jag började jobba så kunde jag inte sitta så jag fick stå upp hela dagen för att sedan komma hem och ligga i fosterställning på soffan hemma.

På tisdagen blev jag hemskjutsad från jobbet för att jag inte kunde stå upp. Ringde då sjukvårdsupplysningen som sade "Ta kontakt med hälsocentralen". Nu kunde jag inte ligga ned heller i princip, fick palla upp med kuddar o dona så jag sov inte mkt natten till onsdagen.

Ringde hälsocentralen direkt när jag vaknade och kom fram ca 1h efter att jag började ringa(gg svensk sjukvård) och fick komma dit på en gång, var där efter 10 min och kom in på undersökning 15 min efter samtalet.

Fick en 50årig manlig klämtjeck läkare som erbjöd mig att sitta men jag avböjde varpå han skrattade.

Det är nu skräckhistorian börjar.

Jag fattade givetvis att han var tvungen att klämma o känna o så men helvetet så jag skrek av smärta när han gjorde det. "Jaha här gör det ont, jaha här också" osv.. Han sade att han trodde nog inte att svanskotan var pajj men han ville försäkra sig och det fanns bara ett sätt att verkligen kolla det, japp via zeh coookiehole.
http://www.ehponline.org/docs/2005/113-2/crybaby.jpg

När jag ligger där, på sidan och har denna 50åriga mans finger i baken frågar han "Hur känns det?" -"Jadu det känns fruktansvärt obehagligt" varpå han svarar "Haha ja men gör det ont i svanskotan när jag trycker på den?" -"Nej det är lugnt"

Det visade sig vara en rejäl muskelinflamation i muskulaturen runt svanskotan och han skickae hem mig med pronaxen som ska vara någe smärtlindrande, febernedsättande och inflammationsdämpande.

Angel
2006-12-21, 12:09
Aaaah, härligt! Men de va nog inte första gången för han. Hur kändes det då? Var de skönt? Kom han åt G-punkten???

Ja trodde du hade fått diskbråck först...

Slartibartfast
2006-12-21, 12:10
Ja, själv har man ju också haft gamla gubbars fingrar i röven. Du har mina sympatier.

Du satt ihopkupen i duschen och grät sen, va?

Kwon
2006-12-21, 12:10
Det enda bra (tur i oturen) var ju att du hade fått en glad Jultomte (glad äldre herre) som läkare.

Aldrig kul när folk är och undersöker i "Teh cookiehole".

Hoppas nu att din jul blir dräglig.

Angel
2006-12-21, 12:11
Tänk om det hade varit en het kvinnlig läkare?

The_RobRoy
2006-12-21, 12:12
Haha kom och tänka på dendär filmen med american pie killen stiffler, han vill ju bara ha mer och mer :D

Chris
2006-12-21, 12:13
Läkare utbildar sig i vadå, 7 år? Sen när dom är klara får dom betalt för att stoppa fingrarna i folks rumpor. Sick

Angel
2006-12-21, 12:13
Läkare utbildar sig i vadå, 7 år? Sen när dom är klara får dom betalt för att stoppa fingrarna i folks rumpor. Sick


Bättre än att få betala för det...

eleni
2006-12-21, 12:14
Läkare utbildar sig i vadå, 7 år? Sen när dom är klara får dom betalt för att stoppa fingrarna i folks rumpor. Sick

Ja, det är det ENDA dom får göra.

larre
2006-12-21, 12:15
Du satt ihopkupen i duschen och grät sen, va?
Flera timmar, och hur mycket jag än tvättade mig så var jag fortfarande smutsig. :cryout:

Tänk om det hade varit en het kvinnlig läkare?
Det hade nog faktiskt varit om möjligt mer fruktansvärt.

Angel
2006-12-21, 12:16
Lägg av, lite skönt måste du tyckt det varit va?

z_bumbi
2006-12-21, 12:18
Tänk om det hade varit en het kvinnlig läkare?

Man har i alla fall ett jävla finger i röven så upplevelsen blir inte så annorlunda.

HenrY
2006-12-21, 12:18
Ooooohhh fy fan!:(

burkmat
2006-12-21, 12:19
hahaha..... måste vart en skum upplevelse,

Big UP för BYz från min hometown:cool:

larre
2006-12-21, 12:21
Lägg av, lite skönt måste du tyckt det varit va?
TBH så var det faktiskt inte sådär jättekul även fast jag tog det ganska skämtsamt. Det känns som om min manlighet har rasat som ett korthus, det här kommer ta månader att bygga ihop igen.

Angel
2006-12-21, 12:24
Då anatar ja att du aldrig kommer utsätta din tjej för samma behandling va?

eleni
2006-12-21, 12:24
Jag förstår inte varför folk tycker det är så hemskt att få ett finger upp i rumpan. Antar att jag är yrkesskadad efter att ha stoppat upp miljontals suppar upp i röven på folk. Varför är det så hemskt?

larre
2006-12-21, 12:27
Jag förstår inte varför folk tycker det är så hemskt att få ett finger upp i rumpan. Antar att jag är yrkesskadad efter att ha stoppat upp miljontals suppar upp i röven på folk. Varför är det så hemskt?
För att det är en "one way street", det ska inte in något där. Dessutom har man aldrig haft något där så det är en väldig ovan känsla.

Då anatar ja att du aldrig kommer utsätta din tjej för samma behandling va?
Är inte det minsta sugen på analsex så det är lugnt ;)

Angel
2006-12-21, 12:28
Jag förstår inte varför folk tycker det är så hemskt att få ett finger upp i rumpan. Antar att jag är yrkesskadad efter att ha stoppat upp miljontals suppar upp i röven på folk. Varför är det så hemskt?


Ja håller med, du har nog kört upp en gäng mer än mig, men ett antal suppar, tempar och klyx har ja iallfall tryckt in :)

z_bumbi
2006-12-21, 12:32
Jag förstår inte varför folk tycker det är så hemskt att få ett finger upp i rumpan. Antar att jag är yrkesskadad efter att ha stoppat upp miljontals suppar upp i röven på folk. Varför är det så hemskt?

Jag antar att du har testar själv?

Det är inte så kul att må uselt och sen få ett finger uppkört, särskilt om man inte riktigt har väntat sig det, rektoskop är värre iofs.

Humanist
2006-12-21, 12:35
Haha, det där var en rolig historia för oss läsare! :D

Själv tror jag sjukvårdspersonal har en förkärlek till manliga analöppningar i synnerhet. Undrar vad det beror på? Kan det vara så att i en så kvinnodominerad bransch, ett sätt att "dominera" andra män är via analen?

Själv har min rumpa blivit föremål för sjukvårdspersonalens intresse vid ett par tillfällen (helt onödigt i mitt tycke). Första gången ville de ge mig stolpiller som bedövning inför en operation. Jag vägrade givetvis och efter en viss diskussion fick jag bedövning i annan form. Andra gången var en såpass simpel sak som att ta febern. Givetvis skulle den tas i baken, enligt dem. Återigen fick man kämpa för att behålla den lilla smula manlighet man hadde, och efter diskussion fick jag ta temperaturen i munnen.

Kanske någon kan svara på varför arslen är av sådant intresse inom sjukvården? :confused:

Chris
2006-12-21, 12:35
Ja, det är det ENDA dom får göra.

Japp, när dom är färdigutbildade får dom gå in i ett rum med hundratals stackars rumpor och leka.

Stoltz
2006-12-21, 12:39
Då anatar ja att du aldrig kommer utsätta din tjej för samma behandling va?

Tro det eller ej Angel, alla killar tycker inte om tanken på analsex!
Detta smorde nog bara på det för Larre!

Jay-Z
2006-12-21, 12:40
Givetvis skulle den tas i baken, enligt dem. Återigen fick man kämpa för att behålla den lilla smula manlighet man hadde, och efter diskussion fick jag ta temperaturen i munnen.


Frågan är ju...

















...använde de samma termometer?

Jay-Z
2006-12-21, 12:41
Tro det eller ej Angel, alla killar tycker inte om tanken på analsex!


Exakt. Sorterar in det under avdelningen sömnpiller.

boinnk
2006-12-21, 12:41
Det är inte så kul att må uselt och sen få ett finger uppkört, särskilt om man inte riktigt har väntat sig det, rektoskop är värre iofs.

Dom flesta doktorer säger nog till innan. *rolleyes*

Sonny
2006-12-21, 12:42
Man har i alla fall ett jävla finger i röven så upplevelsen blir inte så annorlunda.:laugh: :laugh: :laugh:

AngelLove
2006-12-21, 12:45
Det är inte roligare när det står en 23årig söt läkarkandidat som bara kan prata engelska å frågar om det är Ok att hon känner efter.... Dels har man santanas ont, dels skall man förklara på engelska i smärtan att man inte vill få ett finger upp där..

Det tre värsta sakerna jag varit med om är:
1: De fick göra en koll i samband med mitt problem med magen (innan jag insåg på egen hand att det var rött/vitt kött jag inte tålde) så det inte var hål på tarmarna eftersom det kom blod. Ett stort jäkla rör i glas med lampor skulle in, där kan vi prata dildo i format !!! Något som dessutom gjorde det än mer pinsamt var att kusinens klasskamrats mamma var sjuksköterska just då i det rummet. Tog lång tid innan man inte gick en omväg när man såg henne.

2: Tjocktarmsröntgen... Ligga med ett flöte intryckt och hålla emot X antal kg luft och vätska samtidigt som du snurrar runt flera varv med X antal slangar till flötet i hålet. Och veta att när som helst kan du inte hålla emot mer utan då skiter du ner stället totalt...

3: Blodblåsa som de skulle punktera.. Två stycken som skall sätta bedövning med rådet.. Detta gör ont men RÖR dig inte eftersom du då får en spruta en bra bit in i rumpan.. Och sedan rann det... ja jeflar.. så måste det typ kännas för en tjej var det enda jag kunde tänka och var allmänt sorgsen för er skull. Sedan gå med en stor fet binda i arslet en hel dag på jobb eftersom blodet inte slutade komma var inte heller så kul i smärtan :( (ja vet, jag hade inte behövt jobba men fasen, kunde ju inte stanna hemma för en så liten sak)

Så du har kommit lindrigt undan om det är en 50årig klämtjeck läkare... Sådana bryr man sig inte så mkt längre om, det är bara ner med brallsen å slappna av haha

eleni
2006-12-21, 12:47
Jag antar att du har testar själv?

Det är inte så kul att må uselt och sen få ett finger uppkört, särskilt om man inte riktigt har väntat sig det, rektoskop är värre iofs.

Ja, jag har både genomgått rektalpalpation och fått stolpiller. Så jag vet hur det känns. No big deal enligt mig.

Frågan är ju...

















...använde de samma termometer?

Använder man samma handskar till alla patienter tror du? Nä såklart. Man har skydd på sådana apparater och byter självklart skydd mellan varje patient.

egge
2006-12-21, 12:49
Då anatar ja att du aldrig kommer utsätta din tjej för samma behandling va?

Hans tjej kanske gillar att ta saker i analen...

Whistler
2006-12-21, 12:50
Ett finger? Min oskuld togs av 60cm fiberoptik. Men jag sympatiserar ändå, det är fan inget man vill göra varje dag.


:::EDIT:::

Okej, AngeLove vinner analskräckhistorietävlingen. >_<

Mantus
2006-12-21, 12:50
JA jag förstår inte denna fixering vid analen för sjukvårdspersonalen. Jag gick dit med oerhörda skärande smärtor i magen och det första jag fick ta var blodprov följt av fem timmars väntan och sedan en doktor som kom in med två! kvinnliga läkarstuderande, det första han sa var självklart "Jag skulle vilja känna om det är något fel med tarmöppningen." Jag försäkrade självklart att det inte var något som helst fel med mina tarmar, det var min mage som var paj. Han brydde sog dock inte och sedan fick man snällt dra ned byxorna medan han berättade för kvinnorna hur man gjorde. Hemsk upplevelse och som jag sa så var det inte något som helst djävla fel på mina tarmar, faktum var att jag faktiskt hunnit bli så gott som frisk efter mina tio timmars väntan på undersökning. Svensk sjukvård:smash: :smash:

Jay-Z
2006-12-21, 12:50
Använder man samma handskar till alla patienter tror du? Nä såklart. Man har skydd på sådana apparater och byter självklart skydd mellan varje patient.

Åh fan. Det kunde jag aldrig tro.

JJ
2006-12-21, 12:52
Hemsk historia, skönt att du fick lätta ditt hjärta här bland dina bröder och systrar.

larre
2006-12-21, 12:52
...

Hahaha

Kan verklige se det framför mig hur du släpper brallorna och väntar på fingret helt oberörd :D

eleni
2006-12-21, 12:53
JA jag förstår inte denna fixering vid analen för sjukvårdspersonalen. Jag gick dit med oerhörda skärande smärtor i magen och det första jag fick ta var blodprov följt av fem timmars väntan och sedan en doktor som kom in med två! kvinnliga läkarstuderande, det första han sa var självklart "Jag skulle vilja känna om det är något fel med tarmöppningen." Jag försäkrade självklart att det inte var något som helst fel med mina tarmar, det var min mage som var paj. Han brydde sog dock inte och sedan fick man snällt dra ned byxorna medan han berättade för kvinnorna hur man gjorde. Hemsk upplevelse och som jag sa så var det inte något som helst djävla fel på mina tarmar, faktum var att jag faktiskt hunnit bli så gott som frisk efter mina tio timmars väntan på undersökning. Svensk sjukvård:smash: :smash:

Klassiskt exempel! Vet många som råkat ut för just läkarstudenter som vill genomföra rektalpalpation trots att felet sitter någon annanstans. Det är okej att säga nej.

eleni
2006-12-21, 12:53
Åh fan. Det kunde jag aldrig tro.

Att det sedan slarvas inom sjukvården är en annan sak *whistle*

Humanist
2006-12-21, 12:58
Använder man samma handskar till alla patienter tror du? Nä såklart. Man har skydd på sådana apparater och byter självklart skydd mellan varje patient.

Alltså, det var en rätt söt ung kvinnlig sjuksköterska som argumenterade för att "bakvägen" skulle vara den rätta vägen för att ta tempen. Hennes argument bestod av att det tydligen var billigare att ta den där, istället för munnen, eller i armhålan :confused:

Kändes enbart som en prestige-grej. Slutligen fick jag ju en mun-termometer som dom la lite omslagspapper kring, så att de kunde återanvända den, och *vips* hade det inte kostat mer än gladpappen runt termometern.

Tricklev
2006-12-21, 12:58
Denna tråden är fan guld såhär på morgonen. :laugh:

AngelLove
2006-12-21, 12:58
Hahaha

Kan verklige se det framför mig hur du släpper brallorna och väntar på fingret helt oberörd :D

Hmm kanske därför min mamma tror jag är homosexuell ???

Mantus
2006-12-21, 13:03
Då anatar ja att du aldrig kommer utsätta din tjej för samma behandling va?

Det blir nog svårt, vad händer om tjejen för ont i magen och behöver gå till doktorn? Skall han hindra henne med våld eller?

eleni
2006-12-21, 13:03
Alltså, det var en rätt söt ung kvinnlig sjuksköterska som argumenterade för att "bakvägen" skulle vara den rätta vägen för att ta tempen. Hennes argument bestod av att det tydligen var billigare att ta den där, istället för munnen, eller i armhålan :confused:

Kändes enbart som en prestige-grej. Slutligen fick jag ju en mun-termometer som dom la lite omslagspapper kring, så att de kunde återanvända den, och *vips* hade det inte kostat mer än gladpappen runt termometern.

Alltså det smidigaste sättet att ta tempen på är med en örontemp. Men denna metod är väldigt omdiskuterad på sjukhuset i lund efter att man upptäckt att flertalet av termometrarna visade fel. Jag är inte helt säker men jag har läst nånstans, någon gång, att en rektaltermometer ger det mest tillförlitliga värdet. Däremot är det inte lika praktiskt och inte så trevligt för patienterna heller.

slappe
2006-12-21, 13:06
Det blir nog svårt, vad händer om tjejen för ont i magen och behöver gå till doktorn? Skall han hindra henne med våld eller?

:laugh:

larre
2006-12-21, 13:09
Det blir nog svårt, vad händer om tjejen för ont i magen och behöver gå till doktorn? Skall han hindra henne med våld eller?

:laugh:

Angel
2006-12-21, 13:12
JA jag förstår inte denna fixering vid analen för sjukvårdspersonalen. Jag gick dit med oerhörda skärande smärtor i magen och det första jag fick ta var blodprov följt av fem timmars väntan och sedan en doktor som kom in med två! kvinnliga läkarstuderande, det första han sa var självklart "Jag skulle vilja känna om det är något fel med tarmöppningen." Jag försäkrade självklart att det inte var något som helst fel med mina tarmar, det var min mage som var paj. Han brydde sog dock inte och sedan fick man snällt dra ned byxorna medan han berättade för kvinnorna hur man gjorde. Hemsk upplevelse och som jag sa så var det inte något som helst djävla fel på mina tarmar, faktum var att jag faktiskt hunnit bli så gott som frisk efter mina tio timmars väntan på undersökning. Svensk sjukvård:smash: :smash:

Du har aldrig funderat på det här fenomenet att magsäcken och tarmarna, även ändtarmen sitter ihop och fungerar tillsammans?

Stoltz
2006-12-21, 13:12
Det blir nog svårt, vad händer om tjejen för ont i magen och behöver gå till doktorn? Skall han hindra henne med våld eller?

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Kurash
2006-12-21, 13:12
Vad kostar en sån där behandling? Finns det presentkort som man kan ge bort i julklapp?

Angel
2006-12-21, 13:15
Alltså det smidigaste sättet att ta tempen på är med en örontemp. Men denna metod är väldigt omdiskuterad på sjukhuset i lund efter att man upptäckt att flertalet av termometrarna visade fel. Jag är inte helt säker men jag har läst nånstans, någon gång, att en rektaltermometer ger det mest tillförlitliga värdet. Däremot är det inte lika praktiskt och inte så trevligt för patienterna heller.


på akuten i jönköping hade dom ett gäng tempar med engångsskydd på, så priset kan knappast va avgörande för var man tar den, men som du säger på ger rektal mest tillförlitliga värdet, i munnen måste man räkna på grader tror jag.
Men många som inte helt helt handikappade kan ju faktiskt ta sin temp själv...

Pretender
2006-12-21, 13:16
JA jag förstår inte denna fixering vid analen för sjukvårdspersonalen. Jag gick dit med oerhörda skärande smärtor i magen och det första jag fick ta var blodprov följt av fem timmars väntan och sedan en doktor som kom in med två! kvinnliga läkarstuderande, det första han sa var självklart "Jag skulle vilja känna om det är något fel med tarmöppningen." Jag försäkrade självklart att det inte var något som helst fel med mina tarmar, det var min mage som var paj. Han brydde sog dock inte och sedan fick man snällt dra ned byxorna medan han berättade för kvinnorna hur man gjorde. Hemsk upplevelse och som jag sa så var det inte något som helst djävla fel på mina tarmar, faktum var att jag faktiskt hunnit bli så gott som frisk efter mina tio timmars väntan på undersökning. Svensk sjukvård:smash: :smash:

Vilken mardröm... hade bara stuckit därifrån. *spy*

Pretender

Richard85
2006-12-21, 13:34
Finger i rumpan är skönt om det är från en tjej dvs..

jwzrd
2006-12-21, 13:35
Finger i rumpan är skönt om det är från en tjej dvs..

Hur känner du skillnad?

grabben i skogen
2006-12-21, 13:35
Ett stort jäkla rör i glas med lampor skulle in, där kan vi prata dildo i format !!!



det där har jag också varit med om. jag är fortfarande osäker på om det verkligen inte var en dildo :)

Tricklev
2006-12-21, 13:36
Hur känner du skillnad?

Män har så grova och ovårdade händer.

Jay-Z
2006-12-21, 13:37
Män har så grova och ovårdade händer.

Ja, valkarna i handflatan kan skava lite.

jwzrd
2006-12-21, 13:37
Män har så grova och ovårdade händer.

Menar du det som en för- eller nackdel då?

Slartibartfast
2006-12-21, 13:38
Vissa mäns fingrar är grova som andra mäns penisar.

eleni
2006-12-21, 13:39
Vissa mäns fingrar är grova som andra mäns penisar.

*drool* *whistle*

Jay-Z
2006-12-21, 13:39
Vissa mäns fingrar är grova som andra mäns penisar.

Det behöver ju inte betyda stort. Till tjejernas besvikelse.

jwzrd
2006-12-21, 13:40
Vissa mäns fingrar är grova som andra mäns penisar.

Om det du säger om 12cm och avundsjuka i den andra tråden så är det inte långt ifrån mina fingrar. Upplysningsvis :)

egge
2006-12-21, 14:08
Du har aldrig funderat på det här fenomenet att magsäcken och tarmarna, även ändtarmen sitter ihop och fungerar tillsammans?

Och hur ofta beror magsmärtor på fel runt analöppningen?

AngelLove
2006-12-21, 14:09
det där har jag också varit med om. jag är fortfarande osäker på om det verkligen inte var en dildo :)

Jag slutade tänka när jag såg storleken på skiten och insåg att den skulle in i rumpan.. Santanas perkeles bövlar, min jul kommer vara förstörd nu !!

Snafu
2006-12-21, 14:23
Jag gick och kollade prostatan för inte så länge sen. Jäkligt skum känsla av att ha ett finger tryckt mot prostatan, ungefär som att vara kissnödig fast ändå inte.

mini
2006-12-21, 14:26
Bara jag som finner den här tråden en smula erotisk?

MacLeod
2006-12-21, 14:26
Och hur ofta beror magsmärtor på fel runt analöppningen?

Det är ju för fan inte öppningen som en läkare sitter o småmyser med! Dom går in, lång upp i dalen!

Jay-Z
2006-12-21, 14:28
Bara jag som finner den här tråden en smula erotisk?

Tråden och elenis avatar gör det svårt att jobba. :/

IATOAON
2006-12-21, 14:39
Tänk om det hade varit en het kvinnlig läkare?

Det räcker med att hon är en assisterande sköterska för det skall bli "problem".
Efter en väldigt välriktad glidtackling i en fotbollsmatch beslutade min ena testikel sig för att inte komma ner igen. När jag var 15 beslutade de sig för att tvinga ner för att verkligen försäkra sig om att den inte var skadad osv. Detta gjordes av en manlig läkare +55år genom massage (tog ca 15-20min). Samtidigt som det står en ung snygg leende sköterska brevid. Jag har aldrig i hela mitt liv tänkt så mycket på is, kossor, massmord och annat som kan tänkas vara grymt avtändande.

MacLeod
2006-12-21, 14:45
Det räcker med att hon är en assisterande sköterska för det skall bli "problem".
Efter en väldigt välriktad glidtackling i en fotbollsmatch beslutade min ena testikel sig för att inte komma ner igen. När jag var 15 beslutade de sig för att tvinga ner för att verkligen försäkra sig om att den inte var skadad osv. Detta gjordes av en manlig läkare +55år genom massage (tog ca 15-20min). Samtidigt som det står en ung snygg leende sköterska brevid. Jag har aldrig i hela mitt liv tänkt så mycket på is, kossor, massmord och annat som kan tänkas vara grymt avtändande.

Du var rädd för att få stånd, när en äldre man masserade dig och en kvinna kollade på? Är det den ultimata fantasin? Lite våldtagen av en man, medans den kvinnliga könet ser på? Var det någon som sa Freud?

eleni
2006-12-21, 14:46
Tråden och elenis avatar gör det svårt att jobba. :/

och din avatar är inte alls distraherande nä...

Du var rädd för att få stånd, när en äldre man masserade dig och en kvinna kollade på? Är det den ultimata fantasin? Lite våldtagen av en man, medans den kvinnliga könet ser på? Var det någon som sa Freud?

:laugh: :laugh:

Zakath
2006-12-21, 15:20
Bara jag som finner den här tråden en smula erotisk?

Ja. *spy*

kharon
2006-12-21, 15:23
Enda intima situationen jag upplevt med en äldre herre, var då min läkare undersökte lymfkörtlarna down there. Det är något speciellt med att lägga sig ner på rygg och känna en vuxen mans händer varsamt undersöka en på de mest förbjudna ställen. Det är fint. Det är vackert. Man vet att man är i goda händer - att allt kommer att bli bra.

sammy1
2006-12-21, 15:28
Tänk om det hade varit en het kvinnlig läkare?
Hade inte velat ha hennes finger upp i räva *spy*

Tvärtom däremot *drool*

machine gun
2006-12-21, 15:28
JA jag förstår inte denna fixering vid analen för sjukvårdspersonalen. Jag gick dit med oerhörda skärande smärtor i magen och det första jag fick ta var blodprov följt av fem timmars väntan och sedan en doktor som kom in med två! kvinnliga läkarstuderande, det första han sa var självklart "Jag skulle vilja känna om det är något fel med tarmöppningen." Jag försäkrade självklart att det inte var något som helst fel med mina tarmar, det var min mage som var paj. Han brydde sog dock inte och sedan fick man snällt dra ned byxorna medan han berättade för kvinnorna hur man gjorde. Hemsk upplevelse och som jag sa så var det inte något som helst djävla fel på mina tarmar, faktum var att jag faktiskt hunnit bli så gott som frisk efter mina tio timmars väntan på undersökning. Svensk sjukvård:smash: :smash:

Vanliga magsmärtor brukar sitta i just tarmarna, det kan ju vara därför..

sammy1
2006-12-21, 15:34
Det är inte roligare när det står en 23årig söt läkarkandidat som bara kan prata engelska å frågar om det är Ok att hon känner efter.... Dels har man santanas ont, dels skall man förklara på engelska i smärtan att man inte vill få ett finger upp där..

Det tre värsta sakerna jag varit med om är:
1: De fick göra en koll i samband med mitt problem med magen (innan jag insåg på egen hand att det var rött/vitt kött jag inte tålde) så det inte var hål på tarmarna eftersom det kom blod. Ett stort jäkla rör i glas med lampor skulle in, där kan vi prata dildo i format !!! Något som dessutom gjorde det än mer pinsamt var att kusinens klasskamrats mamma var sjuksköterska just då i det rummet. Tog lång tid innan man inte gick en omväg när man såg henne.

2: Tjocktarmsröntgen... Ligga med ett flöte intryckt och hålla emot X antal kg luft och vätska samtidigt som du snurrar runt flera varv med X antal slangar till flötet i hålet. Och veta att när som helst kan du inte hålla emot mer utan då skiter du ner stället totalt...

3: Blodblåsa som de skulle punktera.. Två stycken som skall sätta bedövning med rådet.. Detta gör ont men RÖR dig inte eftersom du då får en spruta en bra bit in i rumpan.. Och sedan rann det... ja jeflar.. så måste det typ kännas för en tjej var det enda jag kunde tänka och var allmänt sorgsen för er skull. Sedan gå med en stor fet binda i arslet en hel dag på jobb eftersom blodet inte slutade komma var inte heller så kul i smärtan :( (ja vet, jag hade inte behövt jobba men fasen, kunde ju inte stanna hemma för en så liten sak)

Så du har kommit lindrigt undan om det är en 50årig klämtjeck läkare... Sådana bryr man sig inte så mkt längre om, det är bara ner med brallsen å slappna av haha


:laugh: :laugh: :laugh: :em:

Nilsjohan
2006-12-21, 16:12
Jag jobbade extra några månader 95 på stockholmsjukhem och då var den en av patienterna (hon hade varit avdelningsföreståndare på någon klinik under sina glansdagar) som varje dag tjatade/rådde/påpekade att man skulle kolla upp sin prostata i god tid (jag var då nyss fylda 20)

Är det bara jag som tänker på filmen Fletch? När Chevy Chase går till läkaren... Moon river

Eller filmen Riket när Fru Drusse säger: "Den fina ingången är den med mattan"


Frågan är ju... ...använde de samma termometer?Varför frysa om fingrarna? När det är 37 grader i rumpan.

Langster
2006-12-21, 16:14
När jag gjorde lumpen fick jag ont i pungen plötsligt, så illa att jag kände mig tvungen att söka läkarvård.
Efter en lång väntan på sjukhuset fick jag träffa en ung kvinnlig läkare som ganska snabbt gjorde klart för mig att hon måste undersöka min prostata och hur det skulle gå till... Dessutom undersökte hon könsorganet utvändigt förstås. Hon kunde inte komma på vad som var fel så en manlig kollega till henne utförde samma undersökning på mig dock något mer hårdhänt. Inte heller han kunde komma på vad som var fel så de tillkallade nån typ av överläkare, en äldre herre som än en gång utförde samma procedur, dock ännu mer hårdhänt, på gränsen till för hårt skulle jag påstå, alla tre stod i rummet då denna undersökning skedde. Jag var dock ganska avtrubbad vid det laget så att bli gruppvåldtagen av en läkarkår var inte så traumatiskt som man kan tro.
Det skulle dock bli värre. De bestämde att mina testiklar skulle ultraljudsröntgas. Detta lovar jag var mycket mer smärtsamt än något jag tidigare utstått den dagen då instrumentet som användes tydligen tvunget skulle tryckas med full kraft mot kulorna under vad som kändes vara en dryg halvtimme!

Det visade sig efter ytterligare undersökningar att smärtan förstås berodde på en nerv i ryggen som kommit i kläm och strålade ner i pungen!!!! *gah!*

Snafu
2006-12-21, 16:24
När jag gjorde lumpen fick jag ont i pungen plötsligt, så illa att jag kände mig tvungen att söka läkarvård.
Efter en lång väntan på sjukhuset fick jag träffa en ung kvinnlig läkare som ganska snabbt gjorde klart för mig att hon måste undersöka min prostata och hur det skulle gå till... Dessutom undersökte hon könsorganet utvändigt förstås. Hon kunde inte komma på vad som var fel så en manlig kollega till henne utförde samma undersökning på mig dock något mer hårdhänt. Inte heller han kunde komma på vad som var fel så de tillkallade nån typ av överläkare, en äldre herre som än en gång utförde samma procedur, dock ännu mer hårdhänt, på gränsen till för hårt skulle jag påstå, alla tre stod i rummet då denna undersökning skedde. Jag var dock ganska avtrubbad vid det laget så att bli gruppvåldtagen av en läkarkår var inte så traumatiskt som man kan tro.
Det skulle dock bli värre. De bestämde att mina testiklar skulle ultraljudsröntgas. Detta lovar jag var mycket mer smärtsamt än något jag tidigare utstått den dagen då instrumentet som användes tydligen tvunget skulle tryckas med full kraft mot kulorna under vad som kändes vara en dryg halvtimme!

Det visade sig efter ytterligare undersökningar att smärtan förstås berodde på en nerv i ryggen som kommit i kläm och strålade ner i pungen!!!! *gah!*

Det var av precis samma anledning till att jag gick och kollade mig - strålande smärtor ner i pungen typ. Ultraljudsundersökningen var dock ganska okey förutom att läkaren som utförde den började ta jävligt många bilder halvvägs genom och säger "I need to consult a colleague", hon kommer dit och säger efter en stunds tittande "look, there is another one". Jaha, det är cancer tänkte jag. Men icke, det visar sig att jag har förstorade vener i pungen!??!! Wtf liksom, såna som gamlingar får på benen. Så, om ni någonsin får ont i pungen kan det vara det som Langster nämnde, eller så har ni fått gammelkrämpor som jag (27 år gammal) eller något annat mystiskt.

sammy1
2006-12-21, 17:03
ni VET att man
1 har rätt att säga nej till att få sitt rövhål undersökt¨
2 kan be alla förutom själva läkaren som undersöker er att lämna rummet? Är det at läkare etc så MÅSTE de fråga dig om det är ok att de är med i rummet

kharon
2006-12-21, 17:23
ni VET att man
1 har rätt att säga nej till att få sitt rövhål undersökt¨
2 kan be alla förutom själva läkaren som undersöker er att lämna rummet? Är det at läkare etc så MÅSTE de fråga dig om det är ok att de är med i rummet

Äh varför vara jobbig, vill nån verkligen pulla mig i röven så bjuder jag på den! Vill folk se på så visst, varsågod!

MacLeod
2006-12-21, 17:29
Det var av precis samma anledning till att jag gick och kollade mig - strålande smärtor ner i pungen typ. Ultraljudsundersökningen var dock ganska okey förutom att läkaren som utförde den började ta jävligt många bilder halvvägs genom och säger "I need to consult a colleague", hon kommer dit och säger efter en stunds tittande "look, there is another one". Jaha, det är cancer tänkte jag. Men icke, det visar sig att jag har förstorade vener i pungen!??!! Wtf liksom, såna som gamlingar får på benen. Så, om ni någonsin får ont i pungen kan det vara det som Langster nämnde, eller så har ni fått gammelkrämpor som jag (27 år gammal) eller något annat mystiskt.


Kom tillbaka när ni haft en tumör i samma område. Det var ingen jävla lek kan jag berätta. Höll på att ramla ihop på toaletten, när jag såg det blodiga bandaget efteråt.

Trance
2006-12-21, 17:35
ni VET att man
1 har rätt att säga nej till att få sitt rövhål undersökt¨
2 kan be alla förutom själva läkaren som undersöker er att lämna rummet? Är det at läkare etc så MÅSTE de fråga dig om det är ok att de är med i rummet

Man har även rätt att sluta vara en mes.

Bronkitkorv
2006-12-21, 17:44
Att bli röv-våldtagen av en gammal gubbe verkar åtminstonde vara en annorlunda upplevelse.*popcorn*

Emil_Larsson
2006-12-21, 18:36
När jag läser denna tråd kom jag å tänka på vad jag opererade då jag var 7 år..Tur att jag var så ung och att det var kvinnliga kirurger allihop som var där...:Virro

christian
2006-12-21, 19:07
Bara jag som kommer att tänka på denna herre?

http://www.kylig.com/temp/dr_helsing.jpg

Yes
2006-12-21, 19:27
Oh, Cannonball Run! :thumbup:

För övrigt är ju inte ett jäkla finger så farligt. Var glad att doktorn inte stoppade in något större. ;)

MasterChief
2006-12-21, 19:51
Men Jesus. Jag kan inte bry mig mindre om en läkare pillar mig där bak. Deras syfte är ju gott och det kittlar ju bara lite. Hur känslig kan man vara?

Däremot är kateder genom urinröret inte så behagligt.

Trance
2006-12-21, 19:53
Men Jesus. Jag kan inte bry mig mindre om en läkare pillar mig där bak. Deras syfte är ju gott och det kittlar ju bara lite. Hur känslig kan man vara?

Däremot är kateder genom urinröret inte så behagligt.

Det beror vad de pillar med.

larre
2006-12-21, 19:53
Bara jag som kommer att tänka på denna herre?
Åh fy fan den där äckliga jävla gubben, HUVVAH!

Sheogorath
2006-12-21, 20:14
Den här tråden är mycket bra.

Angel
2006-12-21, 20:16
Den här tråden är excellent, ja vlll höra mer...aldrig någon tjej som pillat er där bak?

Löjtnant Blank
2006-12-21, 20:22
Använder man samma handskar till alla patienter tror du? Nä såklart. Man har skydd på sådana apparater och byter självklart skydd mellan varje patient.

Du är fin på att förstå ironi, eleni.

Löjtnant Blank
2006-12-21, 20:23
Den här tråden är excellent, ja vlll höra mer...aldrig någon tjej som pillat er där bak?
Jo, i duschen en gång. Det kändes minst sagt märkligt.

Tricklev
2006-12-21, 20:27
Bara jag som upptäckte att Eleni redan blev oerhört defensiv i tråden?

Jag tror hon försöker att dölja något om sjukvården och dess fixering vid rektum.

AlexGBG
2006-12-21, 20:28
Den här tråden är excellent, ja vlll höra mer...aldrig någon tjej som pillat er där bak?

ingen tjej undkommer.......

eleni
2006-12-21, 20:43
Du är fin på att förstå ironi, eleni.

Jag försöker bara mörka den egentliga sanningen. Ni skulle bara veta hur det funkar i verkligheten...*whistle*

MasterChief
2006-12-21, 21:00
Det beror vad de pillar med.

Ja, pillar de med dicken så blir jag lite sur.

Mitt rekord är en kvinnlig läkare med två kvinnliga praktikanter(AT) som alla skulle in och pilla i Oboyburken. Tur att jag hade vaxat rumpan veckan innan.

larre
2006-12-21, 21:12
Ja, pillar de med dicken så blir jag lite sur.

Mitt rekord är en kvinnlig läkare med två kvinnliga praktikanter(AT) som alla skulle in och pilla i Oboyburken. Tur att jag hade vaxat rumpan veckan innan.

Blev den stickig efter ett tag eller är det lugnt när man vaxar? Gjorde du det hos nån eller gjorde du det själv?

Kwon
2006-12-21, 21:13
Då anatar ja att du aldrig kommer utsätta din tjej för samma behandling va?

Vad har hennes manlighet med saken att göra? :D

Trance
2006-12-21, 21:16
Jag älskar att denna tråden helt plötsligt blev som ett AA-möte. Fler och fler killar kliver fram och erkänner att de har haft främmande objekt i analen.

- Jag är Trance, jag har också haft en främmande mans finger i röven.

- Hejsan Trance!!

eleni
2006-12-21, 21:17
Jag älskar att denna tråden helt plötsligt blev som ett AA-möte. Fler och fler killar kliver fram och erkänner att de har haft främmande objekt i analen.

- Jag är Trance, jag har också haft en främmande mans finger i röven.

- Hejsan Trance!!


Jag tror alla män vill ha den i baken någon gång...

AlexGBG
2006-12-21, 21:20
Jag tror alla män vill ha den i baken någon gång...


vilken den?

Emil_Larsson
2006-12-21, 21:22
Jag tror alla män vill ha den i baken någon gång...

;) :devil:

eleni
2006-12-21, 21:22
vilken den?

den/det/han/hon/dom... bara att välja och vraka...

Kwon
2006-12-21, 21:23
den/det/han/hon/dom... bara att välja och vraka...

Jag förstår inte riktigt här nu.

Vad är det män vill ha i baken? :)

eleni
2006-12-21, 21:24
Jag förstår inte riktigt här nu.

Vad är det män vill ha i baken? :)

Jag är kvinna. Du är man. Det får du berätta för mig.

AlexGBG
2006-12-21, 21:24
Jag är kvinna. Du är man. Det får du berätta för mig.

inte en *** iaf..

edit: eller nånting annat mansorienterat

Kwon
2006-12-21, 21:37
Jag är kvinna. Du är man. Det får du berätta för mig.

Ja, jag vill då inte ha någonting i baken, har du stor erfarenhet av män som vill ha saker i baken? :confused:

AlexGBG
2006-12-21, 21:41
Ja, jag vill då inte ha någonting i baken, har du stor erfarenhet av män som vill ha saker i baken? :confused:


verkar som att alla karlar hon har träffat vill det..

MasterChief
2006-12-21, 21:43
Blev den stickig efter ett tag eller är det lugnt när man vaxar? Gjorde du det hos nån eller gjorde du det själv?

Allt var sant utom just vaxningen. :-/

Kwon
2006-12-21, 21:43
Jag tror Eleni tänker på stimulering av prostatakörteln.

Alla vill dock ej ha en sådan stimulering, jag klarar mig utan den. :)

-
En del män tycker inte alls om den här typen av stimulering. För andra erbjuder massagen nya och intensiva lustkänslor.

När rätt område masseras uppstår en sexuell känsla som skiljer sig från den känsla som uppstår när man masserar ollonet. En del män beskriver den som en mer utdragen lustkänsla. Ungefär samma skillnad som kvinnor säger om G-punkten och klitorisstimulering.

När prostatan stimuleras brukar utlösningen snarare rinna än spruta ut. Men mängden vätska är fullt jämförlig med mängden vid normal stimulering.
-

Bronkitkorv
2006-12-21, 22:47
Jag tror alla män vill ha den i baken någon gång...

Varför är alla tjejer så tända på bögsex ?
Det innebär ju att ni inte får den i ******
Jag antar att det är lite samma sak som vi killar gillar tjejer som hånglar lite (eller helst mer)...

eleni
2006-12-21, 23:09
Tror jag ska sluta posta i denna tråden innan jag avslöjar alldeles för mycket om mig själv.

AlexGBG
2006-12-21, 23:16
Tror jag ska sluta posta i denna tråden innan jag avslöjar alldeles för mycket om mig själv.

nej, jag vill veta mer

flenders
2006-12-21, 23:17
Tror jag ska sluta posta i denna tråden innan jag avslöjar alldeles för mycket om mig själv.Sluta inte nu när du börjar komma igång

Angel
2006-12-21, 23:29
va de inte i denna tråden byz videon låg? va va, länka igen

MacLeod
2006-12-22, 00:13
Varför är alla tjejer så tända på bögsex ?
Det innebär ju att ni inte får den i ******
Jag antar att det är lite samma sak som vi killar gillar tjejer som hånglar lite (eller helst mer)...

Tänder alla tjejer på bögsex? Sen när då?
Och om man tänder på att två tjejer hånglar så måste man fan vara i puberteten, eller bara inte tillräckligt sexuellt avtrubbad!

Yes
2006-12-22, 02:04
Mitt rekord är en kvinnlig läkare med två kvinnliga praktikanter(AT) som alla skulle in och pilla i Oboyburken. Tur att jag hade vaxat rumpan veckan innan.
Är det någon slags standard på sjukhusen att så fort det är frågan om mer obehagliga/pinsamma undersökningar, ska det alltid finnas minst en kvinnlig(gärna snygg) praktikant närvarande?

Lellan
2006-12-22, 02:21
Kan berätta om ett surrealistiskt besök på akuten. Vaknade några nätter av att jag spydde, så även denna natt men hade också sjukt ont i magen. Granntjejen skjutsa in mig till akuten. Fick lägga mig i ett rum, låg på sidan och kved.. In kommer en stressad doktor och frågar lite saker. Sen går hon ut. Sen kommer en annan in "Hej bla bla heter jag" och "jag ska kolla lite här" och så drar han ner brallorna och gräver runt i rumpan! öh.. va INTE beredd, i min smärtdimma!

Sen drar han av handsken hälsar, går ut och så kommer första doktorn in.. tar lite blodprov och tester. Jag ligger kvar på rummet nån timme, sen kommer doktor nummer 3 och känner på magen och frågar om jag är stressad. Allmänt alltså. Pluggade heltid + kvällskurser + 3 jobb + att sambon sen 3 år hux flux flyttat medan vi väntade på voffsing..så de var jag väl. Då berättar han om hur jobbigt det är att vara läkare på akuten (typ som att jag ska inte tro att jag har d så stressigt) och så ritar han diafragman på väggen (med fingret).

Senare så ber en 4e doktor mig att komma ut i korridoren (de behövde rummet). Där frågar han mig följande: "Har du haft sex med en afrikan? Eller varit utomlands? Eller är du en sprutnarkoman?" JISSES!! Trodde ju minst att jag hade hiv.. men anledningen till frågorna visade sig vara att han tyckte jag såg gul ut (hm, käka brunutansolpiller och bli blek i fejjan av smärta får ni se nyansen), alltså gulsot. Men det var inge fel på mig så jag fick gå hem.

Men alltså.. va fan höll de på med? Hursomhelst så tror jag att det var någon form av reaktion (psykiskt) att jag inte tog mig tid eller tillät mig deppa för puckot som drog mitt i alltihopa och det yttrade sig när jag slappnade av på natten som kräkningar.

Lider med er som blir grävda i rumpan hur som helst!:(

mathor
2006-12-22, 02:36
Rövpillandet är det bästa med yrket. De borde dedikera något avsnitt av dolda kameran till att filma patienters miner efter en grundlig undersökning av analkanalen.

Mantus
2006-12-22, 03:21
Vanliga magsmärtor brukar sitta i just tarmarna, det kan ju vara därför..

Jovisst men mina smärtor var centrerade en bra bit över naveln och hur mycket han än försöker så hoppas jag innerligt inte att en läkare kan nå upp över min navel om han stoppar in fingret i min ändtarm.

Jaja problemet återkom fyra gånger det året med extrema skakningar och kallsvettningar som första symptom, så mycket skakningar att jag trodde jag skulle kräkas pga de ofrivilliga massagen av ryggen. Sedan övergick det rill ihållande skärande smärtor ett par dagar för att sedan försvinna. Den sista gången jag fick det var den gången jag åkte till sjukan sedan försvann sjukdomen för gott.

LarsK
2006-12-22, 05:05
Ett finger är inget, det är värre när de kör upp en kamera. Det var inte skönt kan jag upplysa om.

polaren
2006-12-22, 05:13
Haha, när jag var runt 10 så tog jag bort blindtarmen, och jag tyckte det var trevligt att trycka på larmknappen för då kom en sköterska in med en spruta morfin *drool* Efter ett antal doseringar så fick jag höra att "nu får du inget mer morfin", så då drog läkaren på sig en handske och körde upp en alvedon i mig *cry*

Efter det vågade jag inte trycka mer på larmknappen även fast jag hade ont. Att ligga och gråta av smärta går före en sådan förudmjukelse alla dagar! *spy*

Yes
2006-12-22, 06:49
Ett finger är inget, det är värre när de kör upp en kamera. Det var inte skönt kan jag upplysa om.
Vaddådå? Har de ingen fiberoptik på sjukhusen i Tokyo? :D

Melker
2006-12-22, 08:12
Tänk om det hade varit en het kvinnlig läkare?

Det har jag haft!
Situationen var ändå inte så het som man kanske hade hoppats på. Rätt pinsamt faktiskt men hellre hon än en manlig i det läget.

larre
2006-12-22, 08:17
Efter det vågade jag inte trycka mer på larmknappen även fast jag hade ont. Att ligga och gråta av smärta går före en sådan förudmjukelse alla dagar! *spy*
Haha så sant

Angel
2006-12-22, 09:46
Kan berätta om ett surrealistiskt besök på akuten. Vaknade några nätter av att jag spydde, så även denna natt men hade också sjukt ont i magen. Granntjejen skjutsa in mig till akuten. Fick lägga mig i ett rum, låg på sidan och kved.. In kommer en stressad doktor och frågar lite saker. Sen går hon ut. Sen kommer en annan in "Hej bla bla heter jag" och "jag ska kolla lite här" och så drar han ner brallorna och gräver runt i rumpan! öh.. va INTE beredd, i min smärtdimma!

Sen drar han av handsken hälsar, går ut och så kommer första doktorn in.. tar lite blodprov och tester. Jag ligger kvar på rummet nån timme, sen kommer doktor nummer 3 och känner på magen och frågar om jag är stressad. Allmänt alltså. Pluggade heltid + kvällskurser + 3 jobb + att sambon sen 3 år hux flux flyttat medan vi väntade på voffsing..så de var jag väl. Då berättar han om hur jobbigt det är att vara läkare på akuten (typ som att jag ska inte tro att jag har d så stressigt) och så ritar han diafragman på väggen (med fingret).

Senare så ber en 4e doktor mig att komma ut i korridoren (de behövde rummet). Där frågar han mig följande: "Har du haft sex med en afrikan? Eller varit utomlands? Eller är du en sprutnarkoman?" JISSES!! Trodde ju minst att jag hade hiv.. men anledningen till frågorna visade sig vara att han tyckte jag såg gul ut (hm, käka brunutansolpiller och bli blek i fejjan av smärta får ni se nyansen), alltså gulsot. Men det var inge fel på mig så jag fick gå hem.

Men alltså.. va fan höll de på med? Hursomhelst så tror jag att det var någon form av reaktion (psykiskt) att jag inte tog mig tid eller tillät mig deppa för puckot som drog mitt i alltihopa och det yttrade sig när jag slappnade av på natten som kräkningar.

Lider med er som blir grävda i rumpan hur som helst!:(


Vad dom höll på med? Hmm, jag tror dom försökte lista ut var det va för fel på en tjej som kommer in med magsmärtor genom palpation, blodprover och frågor om ditt allmäntillstånd.

LarsK
2006-12-22, 11:12
Vaddådå? Har de ingen fiberoptik på sjukhusen i Tokyo? :D

Nä, jag begärde en Hasselblad så de fick fina bilder. *flex*

Det var en fiberoptik kamera, i Usa. Men det kändes ganska obekvämt när de drog ut, i "svängarna" i tjocktarmen.

Whistler
2006-12-22, 11:54
Blev den stickig efter ett tag eller är det lugnt när man vaxar? Gjorde du det hos nån eller gjorde du det själv?

Så nu har vi konstaterat att Larre funderar på olika sätt att bli av med rumphåret.


Men Jesus. Jag kan inte bry mig mindre om en läkare pillar mig där bak. Deras syfte är ju gott och det kittlar ju bara lite. Hur känslig kan man vara?

Däremot är kateder genom urinröret inte så behagligt.

Men för helvete! Ett helt jävla skrivbord? :confused:

Slartibartfast
2006-12-22, 12:03
Men för helvete! Ett helt jävla skrivbord? :confused:

:laugh: Jag fick en flabbatack så en bit morot hoppade ur käften och försvann ner bland tangenterna.

Lasse Kongo
2006-12-22, 12:04
Haha ja det var nog dagens bästa : P

Snafu
2006-12-22, 12:18
Haha, när jag var runt 10 så tog jag bort blindtarmen, och jag tyckte det var trevligt att trycka på larmknappen för då kom en sköterska in med en spruta morfin *drool* Efter ett antal doseringar så fick jag höra att "nu får du inget mer morfin", så då drog läkaren på sig en handske och körde upp en alvedon i mig *cry*

Efter det vågade jag inte trycka mer på larmknappen även fast jag hade ont. Att ligga och gråta av smärta går före en sådan förudmjukelse alla dagar! *spy*
fan vad elakt av läkaren.

Mantus
2006-12-22, 12:30
Vad dom höll på med? Hmm, jag tror dom försökte lista ut var det va för fel på en tjej som kommer in med magsmärtor genom palpation, blodprover och frågor om ditt allmäntillstånd.

Sluta ljug Angel, dui vet att det berodde på good old fashion sadism. Det är väl en tiopoängskurs på läkarutbildningen om jag inte missminner mig.:)

Johan_P
2006-12-22, 12:39
Men för helvete! Ett helt jävla skrivbord? :confused:

:laugh: :laugh:

Kråckodilen
2006-12-22, 15:16
Givetvis skulle den tas i baken, enligt dem. Återigen fick man kämpa för att behålla den lilla smula manlighet man hadde, och efter diskussion fick jag ta temperaturen i munnen.


...undrar om de har samma termometer för båda mätningarna? *popcorn*

machine gun
2006-12-22, 16:02
Men för helvete! Ett helt jävla skrivbord? :confused:

:laugh: :laugh: :laugh:

Fick värsta skrattattacken här alldeles själv framför datorn!

larre
2006-12-22, 17:09
Så nu har vi konstaterat att Larre funderar på olika sätt att bli av med rumphåret.
Måste juh vara fin ifall det skulle bli någon ny undersökning framöver *whistle*

Pepparkakssmurfen
2006-12-23, 13:31
Tyckte du om det? :naughty:

eleni
2006-12-25, 19:14
Idag har jag pillat två gamla gubbar i rumpan på jobbet.
Jag älskar att plåga folk. Fniss.

Edit: Kom o tänka på denna tråden när jag stod där och rotade.

mathor
2006-12-25, 19:22
Idag har jag pillat två gamla gubbar i rumpan på jobbet.
Jag älskar att plåga folk. Fniss.

Edit: Kom o tänka på denna tråden när jag stod där och rotade.

High-five!

Kwon
2006-12-25, 19:39
Idag har jag pillat två gamla gubbar i rumpan på jobbet.
Jag älskar att plåga folk. Fniss.

Edit: Kom o tänka på denna tråden när jag stod där och rotade.

:laugh:

hum
2006-12-25, 19:54
Min oskuld togs av en prostata-klämmande ung manlig läkare. Särskilt farligt var det väl inte, förutom den smått förnedrande känslan. :thumbup:


Har ultraljudsröntgat pungen två gånger och det kändes vad jag minns ingenting alls.

Den ofarliga knöl som skulle försvinna av sig självt känns dock lite då och då, tex nu *grr*

nidas
2006-12-25, 20:09
Alla som haft kontakt med sjukvården har väl nått den där punkten förr eller senare.
Själv nåddes den när jag låg inlagd efter neurokirurgi (kan upplysa er att ni når en ny nivå av smärta efter någon varit inne och rotat i skallen på er) och en storbystad gudinna i sjuksköterskeformat kommer in och säger att jag ska få smärtlindring, glad i hågen som man är tackar man ja med en dräggelsträng hängades från mungipan.

Vad händer inte då om hon bryskt slänger upp en på sidan och trycker in en ett stolpiller modell volvo 740 med en kall gummihandske rakt upp en mans heligaste.
Efter det så förbjöds hon ens lämna lunch på mitt bord litade mer på de sovjetimporterade sjuksköterskorna som iaf la korten på bordet.

Var tolv år gammal vid tillfället, och litar fortfarande inte på storbystade blondiner i sjuksköterskeuniform.

eleni
2006-12-25, 21:16
:laugh:

Ska jag ge mer ingående information?
Det var en udda upplevelse...

Kwon
2006-12-25, 21:19
Ska jag ge mer ingående information?
Det var en udda upplevelse...

Så ingående du kan! :D

eleni
2006-12-25, 21:38
Så ingående du kan! :D

Patienten hade varit förstoppad i snart en vecka och fått diverse laxerande utan effekt. Idag bestämdes det då att patienten skulle få ett lavemang (Klyx). Sagt och gjort, jag och en annan undersköterska traskade in till patienten och bad honom lägga sig på sidan i sängen. Han lydde snällt (trots att han visste vad han skulle genomgå). Det stora problemet var bara att de har ändrat konstruktionen på lavemangsflaskan. Den andra undersköterskan körde upp den 6 cm långa pipen i rumpan på patienten och började då pressa på flaskan utan att det hände något. Efter att hon stått och tryckt i säkert 3 minuter fick jag ta över, utan resultat. Tog i så hårt jag kunde utan att det hände ett skit. Vi pressade och pressade och till slut stod vi båda två och hade händerna på flaskan och pressade för kung och fosterland. Det hela kändes så absurt och jag fick verkligen kämpa för att hålla mig för skratt. Känns lagom elakt att stå och asgarva när patienten ligger med byxorna nere vid knäna och har en flaska uppkörd i röven. Nåja, vi lyckades få in ungefär halva lavemanget efter att ha kämpat med flaskhelvetet i 15 minuter. Sen gick han på toa och sen var alla glada och nöjda.

Kwon
2006-12-25, 21:41
Ok, alla glada och nöjda.

Och fall nummer två? :D

eleni
2006-12-25, 21:43
Det vill jag inte gå in på.
Alldeles för traumatiskt för både mig och patienten. *spy*

Nina L
2006-12-25, 21:47
Varför är alla tjejer så tända på bögsex ?Because its HOT!!!! *drool*

Fortsätt nu och berätta om era erfarenheter...

Jay-Z
2006-12-25, 21:58
Because its HOT!!!! *drool*

Fortsätt nu och berätta om era erfarenheter...

This one time at band camp...

NisseEriksson
2006-12-25, 21:58
Det räcker med att hon är en assisterande sköterska för det skall bli "problem".
Efter en väldigt välriktad glidtackling i en fotbollsmatch beslutade min ena testikel sig för att inte komma ner igen. När jag var 15 beslutade de sig för att tvinga ner för att verkligen försäkra sig om att den inte var skadad osv. Detta gjordes av en manlig läkare +55år genom massage (tog ca 15-20min). Samtidigt som det står en ung snygg leende sköterska brevid. Jag har aldrig i hela mitt liv tänkt så mycket på is, kossor, massmord och annat som kan tänkas vara grymt avtändande.


Haha,vilken situation

Nina L
2006-12-26, 09:57
This one time at band camp...Mer, mer!!!!

Trance
2006-12-26, 11:39
Finner det tråkigt att jag inte får fråga vad sjuksköterskorna har för underkläder utan att det blir borttaget. Nu satt jag ju där med stånd utan att veta vad jag skulle göra med det. Får väl fråga efter ett "happy ending" vid nästa undersökning av tarmen för att få tillbaka känslan.

Krokodil
2006-12-26, 13:54
Årets tråd! :D

_Robbie_
2006-12-26, 14:09
Inte ofta man läser igenom ALLA inläggen. Men här kunde man inte låta bli. :D

Nina L
2006-12-26, 14:49
http://img99.imageshack.us/img99/5421/270913946efa38ec3d8sx6.jpg

Keep it cummin!

grabben i skogen
2006-12-26, 14:49
en släkting till mig som hade ont i röven var och fick sin ändtarm undersökt.
En kvinnlig läkare tröck in ett par fingrar och kände efter, något han tydligen tyckte var grymt förnedrande och pinsamt.
Dock skulle det bli ännu mer pinsamt när det visade sig att läkaren hade fått en massa bajs på fingrarna :)

Yes
2006-12-26, 14:51
Får väl fråga efter ett "happy ending" vid nästa undersökning av tarmen för att få tillbaka känslan.
Finns inget som går upp mot ett bra "handjob" medan man har någon meter fiberoptik uppkörd i tarmen...

Sheogorath
2006-12-26, 14:51
en släkting till mig som hade ont i röven var och fick sin ändtarm undersökt.
En kvinnlig läkare tröck in ett par fingrar och kände efter, något han tydligen tyckte var grymt förnedrande och pinsamt.
Dock skulle det bli ännu mer pinsamt när det visade sig att läkaren hade fått en massa bajs på fingrarna :)

Det ser ut som att din avatar torkar bajs från sitt finger.

grabben i skogen
2006-12-26, 14:52
Det ser ut som att din avatar torkar bajs från sitt finger.

möjligt att han gör, träffar jag honom ska jag fråga. det känns dock inte som det är bajs på fingret.

Sheogorath
2006-12-26, 14:56
möjligt att han gör, träffar jag honom ska jag fråga. det känns dock inte som det är bajs på fingret.

Jag tror att det greppet är förbjudet inom MMA. *hmm* Jo, det är det nog. No groin punches, no ass-pulling.

Chaan
2006-12-26, 15:25
"Vid akut buksmärta finns det bara två specialfall där läkaren inte ska göra en rektalundersökning [sic] och det är ifall läkaren inte har några fingrar eller patienten inte har någon ändtarm".

Citat föreläsning läkarlinjen Karolinska Institutet.

Focus
2007-07-28, 23:17
Vilken underbar tråd!:D Själv fått levemang uppkört av en kvinnlig sköterska då jag var 12 eller något. Minns inte att det var speciellt pinsamt, men förmodlingen var det nog det^^

Lellan
2007-07-28, 23:24
"Vid akut buksmärta finns det bara två specialfall där läkaren inte ska göra en rektalundersökning [sic] och det är ifall läkaren inte har några fingrar eller patienten inte har någon ändtarm".

Citat föreläsning läkarlinjen Karolinska Institutet.


Lät tillförlitligt. Förlåter härmed alla fingrar up my ass. :thumbup:

Stoltz
2007-07-28, 23:48
"Vid akut buksmärta finns det bara två specialfall där läkaren inte ska göra en rektalundersökning [sic] och det är ifall läkaren inte har några fingrar eller patienten inte har någon ändtarm".

Citat föreläsning läkarlinjen Karolinska Institutet.

:D

Mental
2007-07-29, 00:25
Jag läser och lider, och mins min njurundersökning.

Kamera och fiberoptik in genom urinröret. jepp, hela vägen in genom schansen, upp genom blåsan och in i njuren. Pissade blod ett par dar, kändes som jag hade taggtråd i urinröret.

Fick åka in akut med ambulans dagen efter då urinledaren från vänster njure var blockerad pga svullnaden. SMÄRTA!

Edit: Jag tar hälre en hel näve i röven än en filmkamera genom penis om jag får välja :)