handdator

Visa fullständig version : Vad betyder DC, OL, SL m.m?


gplex
2006-12-20, 19:53
Ja vad betyder egentligen alla förkortningar som används flitigt här och vad utmärker/skiljer dom åt? Tror det är ganska många nybörjare som mig själv som vill veta så det kanske skulle vara bra att klistra.

Inzza
2006-12-20, 19:55
Ja vad betyder egentligen alla förkortningar som används flitigt här och vad utmärker/skiljer dom åt? Tror det är ganska många nybörjare som mig själv som vill veta så det kanske skulle vara bra att klistra.

DC = Decembercupen, Direct connect, Doggcrap.

SL = styrkelyft

OL = tyndlyftning... sett att vissa även förkortar Mr.Olympia till OL.

gplex
2006-12-20, 19:58
DC = Decembercupen, Direct connect, Doggcrap.

SL = styrkelyft

OL = tyndlyftning... sett att vissa även förkortar Mr.Olympia till OL.

Kanske kunde vara kul om man gav förklaring till fler förkortningar och även förklara vad som utmärker och skiljer dom åt. Vad är det t.ex för skillnad på SL och OL? Sedan bryr jag mig inte om Direct Connect etc :smash:

Yankeee
2006-12-20, 19:59
SL är bänkpress, marklyft och knäböj.

OL är ryck och stöt.

Inzza
2006-12-20, 20:02
Kanske kunde vara kul om man gav förklaring till fler förkortningar och även förklara vad som utmärker och skiljer dom åt. Vad är det t.ex för skillnad på SL och OL? Sedan bryr jag mig inte om Direct Connect etc :smash:

eller så kan man använda sökfunktionen altenativt google.

gplex
2006-12-20, 20:05
eller så kan man använda sökfunktionen altenativt google.

...eller så tar vi det här en gång för alla så att det slipper bli fler sådana här trådar.

Ryska_raketen
2006-12-20, 20:08
...eller så tar vi det här en gång för alla så att det slipper bli fler sådana här trådar.

va fan är du så jävla dryg för när han hjälper dig?

gplex
2006-12-20, 20:11
va fan är du så jävla dryg för när han hjälper dig?

Jag är inte dryg och om han/du tog det så så var det inte min avsikt.