handdator

Visa fullständig version : OL-klipp/bilder!


Krokodil
2006-12-20, 19:21
I den här tråden lägger vi upp filmklipp och bilder på tyngdlyftare/lyfterskor. Om ni sitter på nåt kul får ni gärna lägga upp det.

Jag kan börja med min ungdomsidol Anatoli Pisarenko, han var såå jävla bra på sin tid och dessutom hade han en fysik som tilltalade mig. Man behöver inte vara smällfet för att lyfta tungt!


Zh5t3_fcEII

sunkan
2006-12-20, 19:22
funkar ej:(

Krokodil
2006-12-20, 19:24
funkar ej:(Jag har precis lagt upp klippet på youtube, det kan ta ett tag innan det funkar.

sunkan
2006-12-20, 19:26
Jag har precis lagt upp klippet på youtube, det kan ta ett tag innan det funkar.

sant, nu funkar det

HookersUnited
2006-12-20, 19:46
xVB_rQFSsEg

bigtraps
2006-12-20, 19:50
Härliga bilder Krokodil
Då ska man veta att Pissarenko stötte mera än vad Rezazahes VR är idag.
En bra länk för oss som är intresserade av lyftarhistoria
http://www.goodlift.nm.ru/Men.htm

Krokodil
2006-12-20, 19:52
Francis Tournefier böjer lite...
AH-IadDDsK4

Hopp o lek med b.la. Stefan Botev.
C0yrvG9t4iw

Mera hopp o lek (och liten kines)
jcPpTNHSqfc

Yankeee
2006-12-20, 19:56
Såg precis en grymve jag inte hade sett förut. Lagom sjuka plinthopp :)

E3eZnThLm00

Krokodil
2006-12-20, 20:17
Karoliina Lundahl stöter 125.
GRuPlbOwAiQ

HookersUnited
2006-12-20, 20:24
Karoliina Lundahl stöter 125.
GRuPlbOwAiQ
Bra kämpat!

Krokodil
2006-12-20, 22:17
Rezazadeh stöter 250.

Ha-CjtWOPnw

z_bumbi
2006-12-21, 09:25
Lagom sjuka plinthopp :)



Jag brukade vara nöjd om jag kom upp på plinten men den där jeppen kör dessutom rejäla längdhopp innan. :hbang:

Totte på slottet
2006-12-21, 13:01
Såg precis en grymve jag inte hade sett förut. Lagom sjuka plinthopp :)

E3eZnThLm00

Tycker inte plinthoppen var något speciellt. Man ser ju efter sista hoppet då han rätar på sig att plinten inte ens går upp till tuttarna :MrT: Iofs så är jag kanske lite bortskämd med höga plint/häckhopp som friidrottare *popcorn*

När jag var på träningsläger portugal i somras var de en massa elitfolk där, tyvärr filmade jag inte så mycket. Är lite pinsamt att stå och filma när man själv är där för att träna tycker jag. Har iaf ett par klipp där finske längdhopparen Tommi Evilä (VM-brons 2005) kör lite mysträning med häckar och en annan där han kör lite andra hopp och specialstyrka. Hör inte direkt till tråden, men jag kan ladda upp dem senare om intresse finnes!

För övrigt, fina filmer! :hbang:

Erik__
2006-12-21, 13:03
Nån får gärna hitta den där filmen på en 60kg snubbe med lite speciell kroppsbyygnad som stöter typ 190kg eller nått annat jättetungt!

Yankeee
2006-12-21, 13:52
Tycker inte plinthoppen var något speciellt. Man ser ju efter sista hoppet då han rätar på sig att plinten inte ens går upp till tuttarna :MrT: Iofs så är jag kanske lite bortskämd med höga plint/häckhopp som friidrottare *popcorn*


Inget speciellt alls. Nästan alla klarar att hoppa jämfota upp på ett bord som går till tuttarna.

Yankeee
2006-12-21, 14:07
Nån får gärna hitta den där filmen på en 60kg snubbe med lite speciell kroppsbyygnad som stöter typ 190kg eller nått annat jättetungt!

wVH0H0Dbpro

Grymmaste lyftet, ever.

bigtraps
2006-12-21, 14:09
Tycker inte plinthoppen var något speciellt. Man ser ju efter sista hoppet då han rätar på sig att plinten inte ens går upp till tuttarna :MrT: Iofs så är jag kanske lite bortskämd med höga plint/häckhopp som friidrottare *popcorn*

När jag var på träningsläger portugal i somras var de en massa elitfolk där, tyvärr filmade jag inte så mycket. Är lite pinsamt att stå och filma när man själv är där för att träna tycker jag. Har iaf ett par klipp där finske längdhopparen Tommi Evilä (VM-brons 2005) kör lite mysträning med häckar och en annan där han kör lite andra hopp och specialstyrka. Hör inte direkt till tråden, men jag kan ladda upp dem senare om intresse finnes!

För övrigt, fina filmer! :hbang:

Lägg gärna upp filmen med Evilä

Martyn
2006-12-21, 14:35
Grymmaste lyftet, ever.

Jävlar vilket lyft! *drool*

Timme
2006-12-21, 15:21
wVH0H0Dbpro

Grymmaste lyftet, ever.

Det där är helt sannslöst snyggt! Jag gillar hur han rycker i stången så att den böjs precis innan han rycker till igen och börjar dra. Helt sjukt grym fysik han ligger inne med! Han fångar upp stången helt makalöst vackert.

bigtraps
2006-12-21, 16:12
Naim is the man:hbang:

Krokodil
2006-12-21, 16:20
Tycker inte plinthoppen var något speciellt. Man ser ju efter sista hoppet då han rätar på sig att plinten inte ens går upp till tuttarna :MrT: Iofs så är jag kanske lite bortskämd med höga plint/häckhopp som friidrottare *popcorn*

När jag var på träningsläger portugal i somras var de en massa elitfolk där, tyvärr filmade jag inte så mycket. Är lite pinsamt att stå och filma när man själv är där för att träna tycker jag. Har iaf ett par klipp där finske längdhopparen Tommi Evilä (VM-brons 2005) kör lite mysträning med häckar och en annan där han kör lite andra hopp och specialstyrka. Hör inte direkt till tråden, men jag kan ladda upp dem senare om intresse finnes!

För övrigt, fina filmer! :hbang:
Då kanske du gillar den här mysträningen... :)

WVZ3ZcorTF0

Krokodil
2006-12-21, 16:50
På tal om grymma lyft...

Den här killen var först med att stöta 3 ggr kroppsvikten.

Stefan Topurov stötte 180kg i 60:an. :bow:

pj1KAT885zM

bigtraps
2006-12-21, 19:31
Ja Tuporov var väl kung i 60 kg klassen tills Suleymanoglu dök upp
http://www.chidlovski.com/personal/lift/lift00.htm
Grym sida med de flesta storheterna

Krokodil
2006-12-21, 20:14
Ja Tuporov var väl kung i 60 kg klassen tills Suleymanoglu dök upp
http://www.chidlovski.com/personal/lift/lift00.htm
Grym sida med de flesta storheternaTack för den länken! :thumbup:

z_bumbi
2006-12-21, 20:36
Jag tänker inte försöka länka varje film för sig. :D

http://weightliftingexchange.com/forum-85.html

Edit: Undrar vad siteadmin tror när visningsantalet dubblas på ett dygn. :D

petersson
2006-12-21, 21:17
http://weightliftingexchange.com/forum-85.html



Nu har man lite att göra *popcorn*

Osten80
2006-12-21, 21:30
Jag tänker inte försöka länka varje film för sig. :D

http://weightliftingexchange.com/forum-85.html

Edit: Undrar vad siteadmin tror när visningsantalet dubblas på ett dygn. :D

Tack så mycket för den länken. :bow: *popcorn*

Erik__
2006-12-21, 21:59
wVH0H0Dbpro

Grymmaste lyftet, ever.

Tack så mkt : )

the_PL_man
2006-12-22, 00:34
Ahhh, gamla hederliga Sannerudsvallen....
Vi hade ett fint samarbete med Kils AIK, och jag kommer ihåg Stefan Holm, även om det mest var sprinters & kastare som tränade nere på IF Stången när jag var ordförande där.

Mvh
the_PL_man

Då kanske du gillar den här mysträningen... :)

WVZ3ZcorTF0

Totte på slottet
2006-12-22, 18:33
Då kanske du gillar den här mysträningen... :)

WVZ3ZcorTF0

Det där är inte mysträning, det där är fucking unbelievable :D Det DÄR är vad jag kallar spänst! Tusen tack för den, var länge sedan jag såg den där filmen :thumbup: Filmerna på Evilä kommer, är mitt uppe i julstöket nu och har aldrig laddat upp nån film på youtube förut.

jontahontas
2006-12-23, 22:29
Världens bästa tråd.

Jag kan bidra lite, fast jag vet inte hur man får upp direktlänk till videon :(

Enarmsryck med _stång_ på 70 kilo.

http://www.youtube.com/watch?v=MBH0fT2R21c&mode=related&search=

Yankeee
2006-12-24, 10:28
Världens bästa tråd.

Jag kan bidra lite, fast jag vet inte hur man får upp direktlänk till videon :(

Enarmsryck med _stång_ på 70 kilo.

http://www.youtube.com/watch?v=MBH0fT2R21c&mode=related&search=

Det där är fan något av det grymmaste jag har sett. Lagom bra drag från botten.

Krokodil
2006-12-24, 13:41
Världens bästa tråd.

Jag kan bidra lite, fast jag vet inte hur man får upp direktlänk till videon :(

Enarmsryck med _stång_ på 70 kilo.

http://www.youtube.com/watch?v=MBH0fT2R21c&mode=related&search=

Grymt! :thumbup:
Jag lägger in en direktlänk till den..

MBH0fT2R21c

mathor
2006-12-24, 14:49
Världens bästa tråd.

Jag kan bidra lite, fast jag vet inte hur man får upp direktlänk till videon :(

Enarmsryck med _stång_ på 70 kilo.

http://www.youtube.com/watch?v=MBH0fT2R21c&mode=related&search=

Hur i helvete går det där till?

Totte på slottet
2006-12-24, 18:21
Ett par filmer på Tommi Evilä. Inga superfilmer, men lite kul ändå eftersom jag filmat dem själv! :) Första är från ett lätt hopp-pass och den andra är ett par övningar han körde efteråt i gymmet. Vet inte hur man laddar upp dem direkt här på sidan tyvärr!

http://www.youtube.com/watch?v=tYH4rpFAjQs
http://www.youtube.com/watch?v=nQTf5rqCK-Q

Har en film där Susanna Kallur vänder 90kg i frivändningar och nån på Pitkämäki där han kör frontböj på 160-170 (Missar 170 tror jag!) och fjuttar lite med ett spjut osv. Hittar inte skivan nu dock... :/

Hittar iaf en film där Susanna Kallur lätt klarar 80kg i hängande styrkevändning. Tyvärr filmades den med en digitalkamera på högkant. Ingen som vet hur och om man kan "vända" på en film så den kommer rätt väg?

polaren
2006-12-24, 18:43
Ett par filmer på Tommi Evilä. Inga superfilmer, men lite kul ändå eftersom jag filmat dem själv! :) Första är från ett lätt hopp-pass och den andra är ett par övningar han körde efteråt i gymmet. Vet inte hur man laddar upp dem direkt här på sidan tyvärr!

http://www.youtube.com/watch?v=tYH4rpFAjQs
http://www.youtube.com/watch?v=nQTf5rqCK-Q

Har en film där Susanna Kallur vänder 90kg i frivändningar och nån på Pitkämäki där han kör frontböj på 160-170 (Missar 170 tror jag!) och fjuttar lite med ett spjut osv. Hittar inte skivan nu dock... :/

Hittar iaf en film där Susanna Kallur lätt klarar 80kg i hängande styrkevändning. Tyvärr filmades den med en digitalkamera på högkant. Ingen som vet hur och om man kan "vända" på en film så den kommer rätt väg?

Haha, är det Kurt Jonsson jag skådar? Har haft han som lärare :)

Totte på slottet
2006-12-24, 19:10
Haha, är det Kurt Jonsson jag skådar? Har haft han som lärare :)

Ja, visst är det väl Kurt! Han skäms inte för nånting den mannen, i love him! :D

Haha, då ska jag fråga om han vet vem du är! ;) Finns väl inte SÅ många Roland i din ålder! (Visst var du en Roland?)

Pinglan
2006-12-25, 11:35
Världens bästa tråd.

Jag kan bidra lite, fast jag vet inte hur man får upp direktlänk till videon :(

Enarmsryck med _stång_ på 70 kilo.

http://www.youtube.com/watch?v=MBH0fT2R21c&mode=related&search=

Fantastiskt :bow: Och vad ser man i bakgrunden om inte en balansboll! Kan det bli bättre än så :hbang: :thumbup:

Timme
2006-12-25, 12:10
Har en film där Susanna Kallur vänder 90kg i frivändningar och nån på Pitkämäki där han kör frontböj på 160-170 (Missar 170 tror jag!) och fjuttar lite med ett spjut osv. Hittar inte skivan nu dock... :/

Hittar iaf en film där Susanna Kallur lätt klarar 80kg i hängande styrkevändning. Tyvärr filmades den med en digitalkamera på högkant. Ingen som vet hur och om man kan "vända" på en film så den kommer rätt väg?

Jag vill se Kallur!

Krokodil
2006-12-25, 12:29
Jag vill se Kallur!
+1!!!

Under tiden kollar vi på Leonid Taranenko som har gjort den tyngsta stöten genom tiderna (266 kg), och även är innehavare av totalrekordet 475 kg.

Jag har tyvärr inget klipp på det lyftet, men här lyfter han ett halvkilo mindre.

5DE1eCAsYIk

Timme
2006-12-25, 12:43
+1!!!

Under tiden kollar vi på Leonid Taranenko som har gjort den tyngsta stöten genom tiderna (266 kg), och även är innehavare av totalrekordet 475 kg.

Jag har tyvärr inget klipp på det lyftet, men här lyfter han ett halvkilo mindre.

5DE1eCAsYIk

Fyy vad sjukt! Jag trodde att det var fula tjockis rezadeh som hade total rekord och stöt rekrod. Jag trodde också att stöt rekordet låg på 263 och inte 266. Var har jag fått de siffrorna ifrån?

Krokodil
2006-12-25, 12:47
Fyy vad sjukt! Jag trodde att det var fula tjockis rezadeh som hade total rekord och stöt rekrod. Jag trodde också att stöt rekordet låg på 263 och inte 266. Var har jag fått de siffrorna ifrån?Man har gjort om viktklasserna och nollat rekorden.

Timme
2006-12-25, 12:55
Man har gjort om viktklasserna och nollat rekorden.

Jasså, vilken viktklass var den här jätten i? Rezadeh är en tjockis.

bigtraps
2006-12-25, 13:09
Jag vill också se Sanna Kallur

Krokodil
2006-12-25, 13:44
Jasså, vilken viktklass var den här jätten i? Rezadeh är en tjockis. Tyngsta klassen fram tills 1992 var +110 kg, nu är det +105kg.

Krokodil
2006-12-25, 17:34
Paul Anderson pressar!

Vet ej hur mycket, eller när det är?

NnLCYhfwVeI

HookersUnited
2006-12-25, 18:07
Paul Anderson pressar!

Vet ej hur mycket, eller när det är?

NnLCYhfwVeI
Drygt 165 kg tror jag

polaren
2006-12-25, 18:13
Ja, visst är det väl Kurt! Han skäms inte för nånting den mannen, i love him! :D

Haha, då ska jag fråga om han vet vem du är! ;) Finns väl inte SÅ många Roland i din ålder! (Visst var du en Roland?)

Haha, Kurt är bäst! :) Mig minns han säkert, och jepp jag är en Roland :D

Krokodil
2007-01-03, 17:18
Mike Kodya's Thesis on History of Weighlifting. (http://weightliftingexchange.com/we924.html)

En ganska komplett avhandling... :D



TABLE OF CONTENTS
CHAPTER 1: INTRODUCTION .................................................. ................................................1
CHAPTER 2: THE RISE OF NATIONALISM 1815-1914 .................................................. .........4
EUROCENTRISM DOMINATES THE 19TH CENTURY ................................................4
Balance of Power Politics .................................................. ......................................4
The Industrial Revolution .................................................. ......................................6
WEIGHTLIFTING .................................................. .................................................. ....... 10
The Strongman Era .................................................. ............................................. 11
The Development of the Barbell .................................................. ..............11
The Golden Age of Professional Strongmen ............................................12
Worker Sport and The Turner Movement .................................................. ..........14
Nationalistic Influences .................................................. ......................................15
The British Role .................................................. ......................................17
What Constitutes a World Championship? ...............................................20
Attempts at International Organization and Unity ....................................21
The Importance of Cultural Support .................................................. .......21
New Attempts at International Regulation .................................................. .........22
CHAPTER 3: GLOBAL CONFLICT 1914-1945 .................................................. ......................24
WORLD EVENTS .................................................. .................................................. .......24
Return to Normalcy: The Roaring Twenties .................................................. ......24
The Toll of The War .................................................. ...............................24
The United States .................................................. ....................................25
The Soviet Union and Germany .................................................. .............27
Prelude to War: The Thirties .................................................. ..............................29
Problems Develop .................................................. ...................................29
Tensions Escalate ………………………………………………………..31
World War II .................................................. .................................................. .....31
WEIGHTLIFTING .................................................. .................................................. .......32
A New Beginning for the Olympics and Weightlifting .........................................33
Worker Sport, the Turner Movement, and Alternatives to the Bourgeois
Olympics .................................................. .................................................. ............35
Rivals to the Bourgeois Olympics .................................................. ...........35
Developments in the Soviet Union .................................................. ..........37
A Glimpse Into the Future of Weightlifting ..............................................38
Egypt .................................................. .................................................. ......39
Weightlifting Develops in America .................................................. .........40
The Tense 30's.............................................. .................................................. .........41
Bob Hoffman and America Rise to the Top ...............................................41
"It Was Their Finest Hour".................................................. .......................43
The Debate Over the Berlin Olympics.......................................... ..............44
The Olympic Year.............................................. .........................................46
Prelude to War .................................................. ..........................................47
The War Years .................................................. ..........................................49
OUTLIERS .................................................. .................................................. .....................50
Egypt .................................................. .................................................. ..................50
Japan .................................................. .................................................. ...................53
The United States (pre-1932) .................................................. ...............................55
CHAPTER 4: THE COLD WAR YEARS 1945-1990 .................................................. ...............57
WORLD EVENTS .................................................. .................................................. ........58
The Divisive Issues .................................................. ..............................................58
The Period of Increasing Tension .................................................. ........................60
The Effects of Decolonization of Africa-Asia ……………………………61
Mutual Co-Existence ……………………………………………………………..63
Afghanistan ……………………………………………………………....64
Germany Reunites as the Soviet Union Disintegrates …………………………..65
WEIGHTLIFTING .................................................. .................................................. ........67
Opposing Views of Amateurism .................................................. ..........................68
Politics and Propaganda .................................................. .......................................75
The Emergence of the Third World .................................................. .....................82
Gender and Racial Equality .................................................. .................................84
Sociologically Deviant Behavior Patterns .................................................. ...........87
The Search for the "Secret" .................................................. ......................87
The Cultural Revolution .................................................. ...........................90
The Clean Up …………………………………………………………….94
CHAPTER 5: THE MODERN ERA 1991-PRESENT .................................................. .............. 96
WORLD EVENTS .................................................. .................................................. ........96
WEIGHTLIFTING .................................................. .................................................. ........98
Commodification of Athletes .................................................. ...............................99
The Ongoing Drug Problem .................................................. ..............................100
Gender and Racial Equality .................................................. ...............................103
The U.S. View of Amateurism Evolves .................................................. .104
CHAPTER 6: SUMMARY........................................... .................................................. ..............107

Yankeee
2007-01-20, 11:19
ivQERlvxQrs

En massa grymma lyft.

Suleymanoglu:

http://video.google.com/videoplay?docid=4506063090049148935&q=olympic+lifting

LZujiuwWkso

d6aBanc1rao


Ah, hyfsat laddad inför passet om en timme *gah!* *cupid*

Yankeee
2007-01-20, 12:09
B6D2gSFvpFE&NR

bFdBtHp72jQ

IppbkvEugkM

*drool*

Yankeee
2007-01-20, 12:10
DX9_nCDNVfk

Ok, nu ska jag gå och träna :Virro

Krokodil
2007-01-20, 17:28
Ragnar Öhman? Frivänder 180 kg.

7jgMpyAVyic

Lepras
2007-01-20, 17:38
ivQERlvxQrs

En massa grymma lyft.

Suleymanoglu:

http://video.google.com/videoplay?docid=4506063090049148935&q=olympic+lifting

LZujiuwWkso

d6aBanc1rao


Ah, hyfsat laddad inför passet om en timme *gah!* *cupid*



någon som vet bandet och låttiteln i första klippet?

Krokodil
2007-01-20, 17:41
någon som vet bandet och låttiteln i första klippet?

Rolling Stones - Jumping Jack Flash!

Yankeee
2007-01-20, 17:45
någon som vet bandet och låttiteln i första klippet?

Hatebreed - Live for This

Osten80
2007-01-20, 18:04
Rolling Stones - Jumping Jack Flash!

Vilka är tyskarna som kommer efter Stones?
Grymma klipp.

petersson
2007-01-20, 18:10
Chakarov tränar lite halvlätt inför tävling. I slutet på det här klippet kommer hans grymma knäböjar!

http://www.youtube.com/watch?v=2jr1FuaoDco

Osten80
2007-01-20, 18:24
Chakarov tränar lite halvlätt inför tävling. I slutet på det här klippet kommer hans grymma knäböjar!

http://www.youtube.com/watch?v=2jr1FuaoDco

Det är så vackert, så vackert.

bigtraps
2007-01-20, 20:20
På tal om vackert
http://www.youtube.com/watch?v=XkK9-mnDAy4
Egen vikt 68