handdator

Visa fullständig version : Varför åker inte Coleman Cutler och dom fast för steroidinnehav/bruk av polisen.


Fredrik_S
2006-12-20, 05:43
Det är väl olagligt i USA att inneha eller/och även bruka? Varför åker inte dom stora namnen fast för sådant?

Yankeee
2006-12-20, 05:45
Varför åker inte den del av eliten som dopar sig i baseball, football, basket, hockey, friidrott och typ alla andra sporter dit?

Ryska_raketen
2006-12-20, 05:49
För dom är rena.

tossefar
2006-12-20, 05:52
För att de inte åkt fast (eller ens medverkat) i dopingkontroller.

Yankeee
2006-12-20, 05:53
För att de inte åkt fast (eller ens medverkat) i dopingkontroller.

Vilket i sin tur beror på att ingen vill att ska åka dit :)

Kwon
2006-12-20, 05:59
Om alla åker dit för det så har allmänheten/folket ingen kul sport å kolla på.

Förutom schack då.

Dav0d
2006-12-20, 06:09
Om alla åker dit för det så har allmänheten/folket ingen kul sport å kolla på.

Förutom schack då.

De bästa MMA utövarna har inte tagit doping preparat heller.
Fedor, Randy, Lidell, Silva, Hughes, Rutten etc och det finns ingenting roligare än att se på det.
Finns självklart många som tagit det i den sporten också, men majoriteten av champions efter år 2000 har inte tagit det.

Därav är ditt påstående helt ta**tt :banned

tossefar
2006-12-20, 06:13
De bästa MMA utövarna har inte tagit doping preparat heller.
Fedor, Randy, Lidell, Silva, Hughes, Rutten etc och det finns ingenting roligare än att se på det.
Finns självklart många som tagit det i den sporten också, men majoriteten av champions efter år 2000 har inte tagit det.

Därav är ditt påstående helt ta**tt :banned

Haha, finns det inga gränser för hur naiv man kan bli? :)

Kwon
2006-12-20, 06:18
De bästa MMA utövarna har inte tagit doping preparat heller.
Fedor, Randy, Lidell, Silva, Hughes, Rutten etc och det finns ingenting roligare än att se på det.
Finns självklart många som tagit det i den sporten också, men majoriteten av champions efter år 2000 har inte tagit det.

Därav är ditt påstående helt ta**tt :banned

Självklart vill man tro detta som ung eftersom bilden av ens förebilder skulle förändras/krossas.

Om du mår bättre av att tro på att eliten inte tar och att jultomten finns så ska du ju självklart tro det, men det förändras senare i livet när man blir äldre då man får ett mer realistiskt sätt att se på saker och ting.

Dav0d
2006-12-20, 06:29
Jadu... Så ung och naiv är jag inte.
Sa inte att alla inte tar men jag känner människor som är groteskt starka för sin viktklass, extrem kondition o.s.v och nej de har inte tagit någonting.
De personerna jag räknade upp är som dessa personer fast med en ännu större arsenal utav kampsports erfarenhet. Ta BJ Pen t.ex, ser han ut som han tagit doping eller ? Snubben körde ju över folk för några år sedan.

Det finns människor som når toppen utan doping, antingen vill man vara naiv och inte tro det för man är dum nog och inte förstår människans möjligheter. Eller så är man allmänt mesig.

Börje H
2006-12-20, 07:42
Det finns människor som når toppen utan doping, antingen vill man vara naiv och inte tro det för man är dum nog och inte förstår människans möjligheter. Eller så är man allmänt mesig.

Helt offtopic, så är detta något som folk verkar glömma bort.

Wennerberg
2006-12-20, 08:06
Jadu... Så ung och naiv är jag inte.
Sa inte att alla inte tar men jag känner människor som är groteskt starka för sin viktklass, extrem kondition o.s.v och nej de har inte tagit någonting.
De personerna jag räknade upp är som dessa personer fast med en ännu större arsenal utav kampsports erfarenhet. Ta BJ Pen t.ex, ser han ut som han tagit doping eller ? Snubben körde ju över folk för några år sedan.

Det finns människor som når toppen utan doping, antingen vill man vara naiv och inte tro det för man är dum nog och inte förstår människans möjligheter. Eller så är man allmänt mesig.

Han behöver inte bli muskelberg för att han dopar sig. Han kan mycket väl ha dopat sig. Det är en tuff bransch och om man vill nå toppen får man ta till lite hjälp. Prestationshöjare gör inte alltid folk till monster. Kolla skidåkaren, tysken eller vad det var, som dopade sig för nägra år sedan. Hade du sett på honom att han var dopad?

Känner du liddell och killarna?

Berge
2006-12-20, 08:12
GH ,IGF-1 mm är lagligt i vissa stater också.Som sagt det gäller att kunna bevisa att dom innehar grejer samt brukar också.Inte bara för "SWAT" att slå ner herr Cutlers dörr och konfiskera förrådet.Även om han skulle åka fast i dopingtest på en tävling berättigar det ej polisen att ta han för innehav.

regus
2006-12-20, 08:38
Det är väl olagligt i USA att inneha eller/och även bruka? Varför åker inte dom stora namnen fast för sådant?

Coleman is tha police!

Mass-Tech
2006-12-20, 08:44
Finns nog ingen polis som vill slösa en massa pengar och tid på spaning av en snubbe vars ändå brott är att han använder medicin utan recept, desutom det är inte precis som han har grejorn gömda i kylskåpet.

mystic[-_-]
2006-12-20, 08:52
Chris Cormier skrev i MD att de bara gick till en antiageing-klinik och fick recept på testo+GH pga deras egna nivåer var fucked up. De får ju inte recept på monsterdoser dock. Sen är USA ett land där det inte är fult att vara bäst och då sätter ju inte polisen dit eliten.

tano
2006-12-20, 09:00
Hur vet du ens at than har något innehav? Kanske har folks om sköter det där åt honom, han endast rbuakr det?

Och för att få fast för det måste han dopingkollas? men varför skulle de satsa på den sporten när det finns många som fortfarande dopar sig i andra sporter där det inte är tillåtet.

Förövrigt som någon sa, så finns det säkert krafter i USA som inte vill bli av med dopingen. Hela Balco skandalen är ju ett stort frågetecken, hur kan något sådant pågåg så lång tid utan att det updagas? Antingen är det många människor som sätter skygglappar för ögonen eller så är det själv indragna.

Bronkitkorv
2006-12-20, 09:02
Varför ska dom särbehandlas, sätt dit dom bara..

Fredrik_S
2006-12-20, 09:31
Om alla åker dit för det så har allmänheten/folket ingen kul sport å kolla på.

Förutom schack då.

Jag menar inte åka dit inom sporten utan inom lagen. Att det är otillåtet eller inte inom sporten är ointressant. Men att (om dom nu gör det) utför någon olaglig handling tycker jag det är konstigt att dom inte åker dit.
Ellar är det så att ingen någonsin åker fast för innhav i USA utan bara för distribuering?

Hades
2006-12-20, 09:39
Coleman is tha police!

I AM THE LAW! BOOOOO! LIGHTWEIGHT! YIP YIP!

Inzza
2006-12-20, 09:46
Finns nog ingen polis som vill slösa en massa pengar och tid på spaning av en snubbe vars ändå brott är att han använder medicin utan recept, desutom det är inte precis som han har grejorn gömda i kylskåpet.

http://www.steelbuns.de/images/cutlerfridge.jpg

tycker inte dem ser så gömda ut om du kollar översta hyllan till höger...

*kissass*

Mass-Tech
2006-12-20, 10:22
http://www.steelbuns.de/images/cutlerfridge.jpg

tycker inte dem ser så gömda ut om du kollar översta hyllan till höger...

*kissass*

OOOOOOOOOOh, den bilden har jag juuuuuu aldrig sett innan, hade jag vetat att den fanns så hade jag ju aldrig skrivit så:D

Inzza
2006-12-20, 10:28
OOOOOOOOOOh, den bilden har jag juuuuuu aldrig sett innan, hade jag vetat att den fanns så hade jag ju aldrig skrivit så:D

haha nä, du borde sett den 15 gånger. tycker bara den va lite rolig haha

__P
2006-12-20, 10:33
Hehe, det kan ju vara ngt annat... ögondroppar...

Kebab-Arne
2006-12-20, 10:39
Nåt jag funderar på är när proffsen åker utomlands tar de med sig medicinskåpet eller skaffar de sånt på plats. :)

mystic[-_-]
2006-12-20, 10:40
Nåt jag funderar på är när proffsen åker utomlands tar de med sig medicinskåpet eller skaffar de sånt på plats. :)

De har nog folk som fixar åt dem vart de än åker ;)

Cerberus
2006-12-20, 11:34
Hehe, det kan ju vara ngt annat... ögondroppar...

eller små spritflaskor?!

inte tar väl proffsen annabåla?!



tycker det e lite ironiskt att Ronnie e polis o begår brott på fritiden :P

Berge
2006-12-20, 11:43
eller små spritflaskor?!

inte tar väl proffsen annabåla?!



tycker det e lite ironiskt att Ronnie e polis o begår brott på fritiden :P


Det förekommer ganska friskt i detta land med...

Achryl
2006-12-20, 11:45
Hehe, det kan ju vara ngt annat... ögondroppar...

en för vänsterögat, en för högerögat och en för brunögat :confused:

AngelLove
2006-12-20, 12:07
en för vänsterögat, en för högerögat och en för brunögat :confused:

LMAO !!

Cerberus
2006-12-20, 12:11
Det förekommer ganska friskt i detta land med...

aha, men då är det helt ok :D

RassK
2006-12-20, 12:30
LMAO !!

LOL @ LMAO!!

Diggler
2006-12-20, 15:27
Polisen ligger väl efter i arbetet. De kanske prioriterar att haffa mördare och knarklangare framför en (i övrigt) väldigt skötsam medborgare.

pragmatist
2006-12-20, 16:28
Innehav av små kvantiteter för personligt bruk bestraffas bara med ett administrativt bötesbelopp (max $10,000) och föranleder ingen polisutredning. Första gången hamnar man inte ens i polisregistret om man inte har begått brott tidigare.

Detta enligt Controlled Substances Act.

Lizard
2006-12-21, 00:20
De åker inte dit för att det inte finns något regelverk att använda. Inte heller finns det någon organisation eller myndighet som har som uppgift att kontrollera om de använder något eftersom det mesta alltså är lagligt.

Någon skrev, mycket underhållande, om K1-fighters som dopingfria. Jag läste det som en sarkasm tills det gick upp för mig att medlemmen var allvarlig i sin hyllning. Sådant är ju hemskt kul, faktiskt.

I övriga idrotter, som alltså har en organistationsform nära länkad med stater och deras myndigheter (Riksidrottsförbundet med alla gren-förbund, Olympiska kommitéen etc) använder man sig av en utomstående medicinskt ansvarig organisation som har laga rätt att kräva svar på dopingprov från utövarna. Enskilda motionsanläggningar kan vara knutna till någon av organisationerna och den som då tränar inom lokalen eller för klubben kan alltså avkrävas dopingprov. Detta utan att individen själv är kopplad till någon organisation. Ref; ett antal nedslag på F&S genom åren.

Min gode vän cyklisten, har bl a hunnit med en karriär som proffs i Europa. Enligt honom så hade alla (1990-talet) en egen liten väska med olika "mediciner" som de gick och svingade i hotellrumskorridorerna. Chickt.

De amerikanska uttagningsproven till OS är ett allmänt skämt inom friidrotten. Inte är det formen som kollas, resultaten spretar något oerhört, utan om utövarna testar "rent" eller ej.

Polisingripande för att du brukar steroider tror jag mycket få stater har lagrum för. Dessutom är det bara att vara patient till någon klinik eller läkare som vittnar om att det är del i en medicinsk terapi och saken går inte att lagföra. Langning är en annan sak och vi känner till ett flertal fall av langningsdömda bb-proffs.

Lizard

Vic_1981
2006-12-21, 00:36
Det är väl olagligt i USA att inneha eller/och även bruka? Varför åker inte dom stora namnen fast för sådant?

varför åker inte du fast för att du ställer korkade frågor?

Cerberus
2006-12-21, 00:45
De åker inte dit för att det inte finns något regelverk att använda. Inte heller finns det någon organisation eller myndighet som har som uppgift att kontrollera om de använder något eftersom det mesta alltså är lagligt.

Någon skrev, mycket underhållande, om K1-fighters som dopingfria. Jag läste det som en sarkasm tills det gick upp för mig att medlemmen var allvarlig i sin hyllning. Sådant är ju hemskt kul, faktiskt.

I övriga idrotter, som alltså har en organistationsform nära länkad med stater och deras myndigheter (Riksidrottsförbundet med alla gren-förbund, Olympiska kommitéen etc) använder man sig av en utomstående medicinskt ansvarig organisation som har laga rätt att kräva svar på dopingprov från utövarna. Enskilda motionsanläggningar kan vara knutna till någon av organisationerna och den som då tränar inom lokalen eller för klubben kan alltså avkrävas dopingprov. Detta utan att individen själv är kopplad till någon organisation. Ref; ett antal nedslag på F&S genom åren.

Min gode vän cyklisten, har bl a hunnit med en karriär som proffs i Europa. Enligt honom så hade alla (1990-talet) en egen liten väska med olika "mediciner" som de gick och svingade i hotellrumskorridorerna. Chickt.

De amerikanska uttagningsproven till OS är ett allmänt skämt inom friidrotten. Inte är det formen som kollas, resultaten spretar något oerhört, utan om utövarna testar "rent" eller ej.

Polisingripande för att du brukar steroider tror jag mycket få stater har lagrum för. Dessutom är det bara att vara patient till någon klinik eller läkare som vittnar om att det är del i en medicinsk terapi och saken går inte att lagföra. Langning är en annan sak och vi känner till ett flertal fall av langningsdömda bb-proffs.

Lizard

Det där med OS-testandet, hur går det till och var e dina källor? :) jag e nyfiken

Lizard
2006-12-21, 00:51
Det där med OS-testandet, hur går det till och var e dina källor? :) jag e nyfikenOm mina källor säger jag inget. Men att det är OS-kval i USA några månader innan OS är ju ingen statshemlighet. Det brukar åtföljas av enorm hysch-hysch och lite lagom mediasläpp sådär.

Lizard

sunkan
2006-12-21, 10:33
http://www.steelbuns.de/images/cutlerfridge.jpg

tycker inte dem ser så gömda ut om du kollar översta hyllan till höger...

*kissass*

ser ju likadana ut som flaskorna vi har i kylen (adrenalin, syrran är allergisk)

z_bumbi
2006-12-21, 10:55
Om mina källor säger jag inget. Men att det är OS-kval i USA några månader innan OS är ju ingen statshemlighet. Det brukar åtföljas av enorm hysch-hysch och lite lagom mediasläpp sådär.

Lizard

Andra länder kör samma variant, kinesiska olympier som "missade flyget" var en höjdare vid det OS som gick i Australien.

Deceiver85
2006-12-21, 12:20
Prioritering, helt enkelt. Polisen har bättre saker för sig än att försöka sätta dit ändlösa rader med bodybuilders för steroidinnehav. Slår vad om att folk skulle bli jäkligt sura ifall polisen skulle göra tvärtom.

Shadow Warrior
2006-12-21, 14:30
Varför patrulerar inte polisen i stockholms city för och arresterar alla som ser pundiga ut?