handdator

Visa fullständig version : Din kompis partner


johan84
2006-12-20, 03:40
Du anser att din kompis partner är konstig/dum/oduglig/omaka, hur eller om berättar du detta?

heltzonicka
2006-12-20, 03:55
Simpelt, du kniper käft och fortsätter vara smygkär i tjejen som är tillsammans med drägget.

Svedberg
2006-12-20, 03:57
Hans/hennes problem

LarsK
2006-12-20, 04:41
Så fort du öppnar käften och klagar på din kompis partner har du förlorat en vän. Det är inte du som är tillsammans med han/hon, så håll tyst.

Überbiffen
2006-12-20, 08:52
Berättar det för honom. Jag säger precis vad jag tycker och tänker om folk även mina vänners flick/pojkvänner.

regus
2006-12-20, 08:54
Beror på hur skadad/konstig/dum hon/han är.

Bronkitkorv
2006-12-20, 08:55
Jag slutar att höra av mej och skaffar en ny kompis...

Nina L
2006-12-20, 08:59
Klart att man skall vara ärlig, men man behöver ju inte vara brutal. Jag skulle välja mina ord noga. Risken är, som sagt, att man förlorar en vän.

mini
2006-12-20, 09:24
Aldrig aldrig skulle jag fälla ett så luddigt objektivt omdöme om min kompis partner. Det är ju inte mitt problem.
Börjar h*n behandla min vän illa är det en annan sak. Då är det agerandet och inte personen, men fortfarande ska det gå långt innan jag tycker att det är min uppgift och rätt att recensera och kritisera kompisens partner.
På direkt fråga ljuger jag naturligtvis inte.

Sofia4_4
2006-12-20, 09:49
Först och främst ska jag försöka utförska det här och se varför just jag tycker att den personen är dum/konstigt/omaka. Vad det innebär?
Sen jämföra detta med hur min kompis är och vad han/hon tycker är dum/konstigt. Jag skulle diskutera med min kompis på en gång vad är det som attraherar honom/henne till den personen, så där kommer jag att hitta en del av svaren. Då kommer jag att förstå. Sen om han/hon frågar mig vad jag tycker om den personen, som det nu var med min kompis senaste flamma så sa jag rakt ut att jag inte tycker om henne. Då hade vi en diskution om varför jag inte gör det och vi kom fram till att det är hennes osäkerhet som stör mig mest och han sa, ja, hon är rätt osäker men hon är rar och hon har nåt jag gillar. Då var jag ju glad att höra det för han vet vad han ge sig in på. Tyvärr slutade det ganska fort för att han klarade inte av hennes osäkerhet i längden.

Cilia
2006-12-20, 09:51
Aldrig aldrig skulle jag fälla ett så luddigt objektivt omdöme om min kompis partner. Det är ju inte mitt problem.
Börjar h*n behandla min vän illa är det en annan sak. Då är det agerandet och inte personen, men fortfarande ska det gå långt innan jag tycker att det är min uppgift och rätt att recensera och kritisera kompisens partner.
På direkt fråga ljuger jag naturligtvis inte.
+1

kaer
2006-12-20, 09:55
Jag håller käften.
Ifall man är väldigt bra kompisar och han/hon vill prata om ngt problem i förhållandet kan man ju försiktigt glänta lite på dörren.

Sofia4_4
2006-12-20, 09:58
undrar vad har ni för vänner ni som är extra försiktiga och inte vågar prata öppet om allt och ingenting med era vänner?

mini
2006-12-20, 10:05
undrar vad har ni för vänner ni som är extra försiktiga och inte vågar prata öppet om allt och ingenting med era vänner?

För att jag inte har något med att göra vem min kompis väljer som partner. Det är hans/hennes val, och vad jag tycker spelar ingen roll så länge h*n är lycklig. På samma vis vill jag att mina vänner accepterar mina val och gör sitt bästa för att tycka om den jag tycker om. Det handlar inte om öppenhet. Det handlar om respekt.

Sofia4_4
2006-12-20, 10:08
För att jag inte har något med att göra vem min kompis väljer som partner. Det är hans/hennes val, och vad jag tycker spelar ingen roll så länge h*n är lycklig. På samma vis vill jag att mina vänner accepterar mina val och gör sitt bästa för att tycka om den jag tycker om. Det handlar inte om öppenhet. Det handlar om respekt.

Självklart ska man tänka på sin kompis bästa. Men att inte våga prata om det är inte respekt, det är artighet och jag tycker detta skapar en vägg mellan två bra vänner. I så fall är man inte bra vänner utan bekanta. Då fattar jag.

mini
2006-12-20, 10:13
Självklart ska man tänka på sin kompis bästa. Men att inte våga prata om det är inte respekt, det är artighet och jag tycker detta skapar en vägg mellan två bra vänner. I så fall är man inte bra vänner utan bekanta. Då fattar jag.

Varför ska man tvunget säga vad man tycker om kompisens kärlek om kompisen är lycklig och nöjd? Vad är vinsterna?

s_himself
2006-12-20, 10:18
Självklart ska man tänka på sin kompis bästa. Men att inte våga prata om det är inte respekt, det är artighet och jag tycker detta skapar en vägg mellan två bra vänner. I så fall är man inte bra vänner utan bekanta. Då fattar jag.

Men att du tycker att din kompis partner är korkad eller dum i huvudet betyder ju inte att din kompis tycker det om sin partner. Vad hjälper det h*n att du säger det förutom att din kompis nu vet att du ogillar hans eller hennes partner. Det enda som kommer ut ur detta är då att ni får en sämre relation till varann.

Jag håller med mini. Så länge inte din kompis mår dåligt av sitt partnerval så shut up.

Cilia
2006-12-20, 10:19
Varför ska man tvunget säga vad man tycker om kompisens kärlek om kompisen är lycklig och nöjd? Vad är vinsterna?
Jag håller med mini.
Man behöver inte vara ärlig till absurdum.
Det vinner ingen på, inte min relation med kompisen och inte kompisens relation med dens partner.

Sofia4_4
2006-12-20, 10:21
Varför ska man tvunget säga vad man tycker om kompisens kärlek om kompisen är lycklig och nöjd? Vad är vinsterna?

jag tror inte att en vänskap handlar om vinna-förlora lägen. det är ett ställe där man behöver inte låtsas och kan prata om vad som helst. Som jag sa tidigare, om jag stör mig på min kompis partner så letar jag inte felen hos partnern utan hos migsjälv, varför jag tycker som jag tycker men jag kan ändå prata med min kompis om hans/hennes partner, hur han/hon är då kan jag också börja tycka om honom/henne. Men att nåt stör mig och jag låtsas som om det inte gör är inte ett sätt som kompisar beters sig på. Mer bekanta.

Sofia4_4
2006-12-20, 10:30
Men att du tycker att din kompis partner är korkad eller dum i huvudet betyder ju inte att din kompis tycker det om sin partner. Vad hjälper det h*n att du säger det förutom att din kompis nu vet att du ogillar hans eller hennes partner. Det enda som kommer ut ur detta är då att ni får en sämre relation till varann.

Jag håller med mini. Så länge inte din kompis mår dåligt av sitt partnerval så shut up.

Nä, så fungerar inte mina vänskaper. Jag tillåter inte att det uppstår en "konstigt" situation mellan oss beroende på vad den ena eller den andra har sagt. Vi pratar om det. Om min kompis har tagit illa vid av vad jag har sagt så säger han det och jag ber om ursäkt. Oftast är man kompisar så utgår man att den personen aldrig vill dig illa, annars är man inte vänner.
Och eftersom min kompis vet att jag alltid säger vad jag tycker och tänker så litar han på att jag inte ljuger eller undanhåller information.

Men jag förstår att det finns olika djup i olika vänskap.

mini
2006-12-20, 10:34
Men jag förstår att det finns olika djup i olika vänskap.
Larv. Bara för att du anser att vänner ska prata om allt finns det tydligen andra åsikter. Det handlar inte om att din relation med dina vänner är djupare, finare, renare.

Sofia4_4
2006-12-20, 10:42
Larv. Bara för att du anser att vänner ska prata om allt finns det tydligen andra åsikter. Det handlar inte om att din relation med dina vänner är djupare, finare, renare.

hahaha, finare och renare knappast, men djupare ja. vänner pratar om allt.

Richard85
2006-12-20, 10:44
Risken är att man förlorar en vän? Är det en god vän så då vet man att dom stannar, annars om dom inte klarar och höra något sånt från en vän är dom ingen riktig vän ändå och då har du inte förlorat ett piss..

mini
2006-12-20, 10:45
hahaha, finare och renare knappast, men djupare ja. vänner pratar om allt.

Kul att du sitter inne på vänskapens regelbok. Jag kommer aldrig hålla med dig om detta, men det är off topic, så jag lägger ner nu.

Sofia4_4
2006-12-20, 10:51
Kul att du sitter inne på vänskapens regelbok. Jag kommer aldrig hålla med dig om detta, men det är off topic, så jag lägger ner nu.

är vi ovänner nu? ;) :D

mini
2006-12-20, 10:54
är vi ovänner nu? ;) :D

Jag vet inte, vill du prata om saken?:booty:

Sofia4_4
2006-12-20, 10:56
Jag vet inte, vill du prata om saken?:booty:

självklart. men du kanske helst vill respektera mig. :D

Tolkia
2006-12-20, 11:08
Jag tycker som flera här ovan att min åsikt inte är relevant i sammanhanget så länge min kompis är nöjd och har det bra. Om min kompis blir illa behandlad av sin partner är det en annan sak, om det däremot bara är så att partnern och jag inte synkar riktigt optimalt så är det ju mitt problem och inte min kompis, och definitivt inget hon/han skall behöva höra. Jag menar, på vilket sätt blir världen, min relation till min kompis, mitt eller min kompis liv bättre av att jag pratar skit om kompisens partner? Den enda som vinner något på det är ju jag, som får "prata av mig" lite om att jag stör mig på en person jag stör mig på (vilket de flesta gillar att göra); iofs trevligt, men det blir ju delvis på kompisens bekostnad (hur kul är det att få höra att den man älskar är en idiot?) och jag tycker nog faktiskt att det är lite väl ego att tycka att man har rätt att göra det. Om min kompis ställer en direkt fråga ljuger jag inte, men jag ser inte vad som ger mig uppgiften att skriva henne/honom på näsan vad jag tycker om partnern om fråga INTE ställs? Och vad säger det egentligen om mig om jag tycker att det är så viktigt att få göra det? Att man KAN prata om det mesta (jag tror egentligen inte att det finns någon man kan prata om exakt ALLT med) betyder ju inte att man MÅSTE prata om allt.

F.ö. måste jag säga att jag aldrig har varit i en situation där jag stört mig så mycket på en kompis partner att det varit ett problem, dels brukar de flesta personer ha åtminstone några positiva sidor när man lär känna dem, dels har jag aldrig haft några problem med att umgås med mina kompisar utan att respektive partner är med hela tiden. Synkar man inte så där hemskt bra med partnern är ju risken att partnern skall vilja umgås med en stup i kvarten inte jättestor, känns det som. Man skall kanske inte glömma att risken är rätt stor att den partner man tycker illa om inte direkt älskar en själv heller.

s_himself
2006-12-20, 13:35
Nä, så fungerar inte mina vänskaper. Jag tillåter inte att det uppstår en "konstigt" situation mellan oss beroende på vad den ena eller den andra har sagt. Vi pratar om det. Om min kompis har tagit illa vid av vad jag har sagt så säger han det och jag ber om ursäkt. Oftast är man kompisar så utgår man att den personen aldrig vill dig illa, annars är man inte vänner.
Och eftersom min kompis vet att jag alltid säger vad jag tycker och tänker så litar han på att jag inte ljuger eller undanhåller information.

Men jag förstår att det finns olika djup i olika vänskap.


Om din kompis tar illa vid sig att du snackar skit eller vad du nu gör om hans eller hennes partner, tror du att känslorna försvinner för att du säger förlåt? Du tycker fortfarande samma och det vet din kompis om. För mig skulle det inte kännas bra att umgås med min kompis samtidigt som min flickvän är med. Känns ganska själviskt att göra som du gör. Det är som sagt bara du som vinner på det. Du får prata ut för att du tycker det är jobbigt. Men din kompis då? Som istället ska må dåligt varje gång sin partner är med ni träffas. Du tror inte det går runt i tankarna om vad du sagt.

Sedan är det inte du som ska leva med personen utan det är din vän. Och trivs din vän med sin partner så är det bra så. Bättre är det om du istället gör din vän förmodligen gladare genom att inte prata massa skit om dennes partner som han/hon inte vill veta igentligen.

Sofia4_4
2006-12-20, 13:42
Om din kompis tar illa vid sig att du snackar skit eller vad du nu gör om hans eller hennes partner, tror du att känslorna försvinner för att du säger förlåt? Du tycker fortfarande samma och det vet din kompis om. För mig skulle det inte kännas bra att umgås med min kompis samtidigt som min flickvän är med. Känns ganska själviskt att göra som du gör. Det är som sagt bara du som vinner på det. Du får prata ut för att du tycker det är jobbigt. Men din kompis då? Som istället ska må dåligt varje gång sin partner är med ni träffas. Du tror inte det går runt i tankarna om vad du sagt.

Sedan är det inte du som ska leva med personen utan det är din vän. Och trivs din vän med sin partner så är det bra så. Bättre är det om du istället gör din vän förmodligen gladare genom att inte prata massa skit om dennes partner som han/hon inte vill veta igentligen.

snackar skit om ens partner tycker jag är fel, snacka skit överhuvudtaget är omoget och lågt. är det så du uppfattar situationerna - antingen håller du tyst eller så snackar du skit? Då är det nog bäst att du har bestämt dig att hålla tyst om saker du inte gillar hos dina kompisar.
att kalla någons partner dum, korkad, etc säger mycket om en själv, om du ignorerar de tidigare påstående jag hag gjort ang detta och bestämmer dig att tolka det som om jag skulle gå och snacka skit om kompisens parnter så drar jag slutsatsen att du vill bara ha det rätt i den diskutionen och struntar i vad jag egentligen tycker.

Tricklev
2006-12-20, 13:52
Sålänge dom inte direkt skadar varandra har jag inget med deras förhållande att göra, skulle ni sitta och säga åt dom vilka av deras kompisar ni inte gillar heller?

"Du, jag hatar dina kompisar Jenny och Amanda, dom är skitfula."

Sålänge dom är lyckliga lägger jag mig inte i, och detta har inget med djupare vänskap att göra, det har med respekt att göra, jag respekterar min kompis val.

kaer
2006-12-20, 14:05
Som en liten anekdot utspann sig följande konversation mellan två av mina kompisar:

A: Du din tjej är rätt tjock, jag skulle ha problem att vara tillsammans med en så överviktig tjej.
B: Du behöver inte ****** henne, jag lovar.


Själv tycker jag det är barnsligt att försöka lägga sig i andras förhållanden utan att man blivit tillfrågad. Det är alltid så mycket som pågår mellan två människor att man omöjligt kan ha en tillräckligt bra bild.

s_himself
2006-12-20, 14:30
snackar skit om ens partner tycker jag är fel, snacka skit överhuvudtaget är omoget och lågt. är det så du uppfattar situationerna - antingen håller du tyst eller så snackar du skit? Då är det nog bäst att du har bestämt dig att hålla tyst om saker du inte gillar hos dina kompisar.
att kalla någons partner dum, korkad, etc säger mycket om en själv, om du ignorerar de tidigare påstående jag hag gjort ang detta och bestämmer dig att tolka det som om jag skulle gå och snacka skit om kompisens parnter så drar jag slutsatsen att du vill bara ha det rätt i den diskutionen och struntar i vad jag egentligen tycker.

Jag utgår ifrån att det handlar om att personen ifrån är "konstig/dum/oduglig/omaka" som trådskaparen skrev. och skit antar jag att det är då det knapast är någon bra du säger om personen. Jag menar inte skitsnack som att gå och snacka skit bakom ryggen på någon. Självklart ska man inte hålla tyst. Men om du går till din kompis och säger att hans eller hennes partner är dum i huvudet, oduglig, dum, konstig så gör du nog mer skada hos din kompis än vad du gör nytta. Det är helt ditt problem lägg inte det skiten i famnen på din kompis.

mangemani
2006-12-20, 14:36
man säger ju såklart ingenting:smash: :smash:

johan84
2006-12-20, 15:00
Det här är en vän du älskar och vill allt väl i livet. De har flyttat ihop sedan två månader och du vet att det finns bra mycket bättre fiskar ute i havet som din vän inte har några problem med att få på kroken. Vännens partner drar ned din vän med tråkiga egenskaper och ger helt enkelt din vän ett annorlunda liv jämfört med innan. Om de skulle gifta sig och/eller få barn kommer man då ha ågren resten av livet för att man inte sagt något?

Jense
2006-12-20, 15:34
man säger "fan vad jobbig din partner är, umgås inte med mig när din partner är med."

Sofia4_4
2006-12-20, 15:40
Jag utgår ifrån att det handlar om att personen ifrån är "konstig/dum/oduglig/omaka" som trådskaparen skrev. och skit antar jag att det är då det knapast är någon bra du säger om personen. Jag menar inte skitsnack som att gå och snacka skit bakom ryggen på någon. Självklart ska man inte hålla tyst. Men om du går till din kompis och säger att hans eller hennes partner är dum i huvudet, oduglig, dum, konstig så gör du nog mer skada hos din kompis än vad du gör nytta. Det är helt ditt problem lägg inte det skiten i famnen på din kompis.

då citerar jag mitt första inlägg som svar på detta eftersom du har antingen tolkat mig fel eller missuppfattat. Om du nu riktar ditt svar direkt till mig eller menar hur man ska vara generelt.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1977281&postcount=10

mangemani
2006-12-20, 15:42
Det här är en vän du älskar och vill allt väl i livet. De har flyttat ihop sedan två månader och du vet att det finns bra mycket bättre fiskar ute i havet som din vän inte har några problem med att få på kroken. Vännens partner drar ned din vän med tråkiga egenskaper och ger helt enkelt din vän ett annorlunda liv jämfört med innan. Om de skulle gifta sig och/eller få barn kommer man då ha ågren resten av livet för att man inte sagt något?


och?
du har inget som helst med deras privat liv att göra.
det där är något som dom 2 måste ordna upp och nog tror jag att din vän borde inse att hon nu blir indragen i tråkiga egenskaper och då göra nånting åt det,om inte så får hon skylla sej själv om hon ska tjura på och vara ihop med fanskapet.
blir bara kaos om utomstående folk ska lägga sej i.

Squirrel
2006-12-20, 15:55
du har inget som helst med deras privat liv att göra.
Jag tror att det här är var skon klämmer för de flesta. En del tycker som ovan, en del inte. Och det bestämmer hur man tycker i frågan. Kommer inte gå att få någon att ändra sig. Själv tycker jag som Sofia.

sissa
2006-12-20, 15:56
Det här är en vän du älskar och vill allt väl i livet. De har flyttat ihop sedan två månader och du vet att det finns bra mycket bättre fiskar ute i havet som din vän inte har några problem med att få på kroken. Vännens partner drar ned din vän med tråkiga egenskaper och ger helt enkelt din vän ett annorlunda liv jämfört med innan. Om de skulle gifta sig och/eller få barn kommer man då ha ågren resten av livet för att man inte sagt något?

Varför ska man ha ågren för att man inte att man inte förstod varför hon valt denna människa att leva med? Skulle personen ha lämnat personen ifråga
" Ojdå, det visste jag inte, att jag inte ville leva med denna personen" Och varför skulle det vara bra isåfall?

Som mini skrev innan så är det ju en annan sak att lägga sig i om personen medvetet gör personen illa (fysiskt och/eller psykiskt) eller liknande. Kanske något sådant du menade i exempet(?)

mangemani
2006-12-20, 16:03
Jag tror att det här är var skon klämmer för de flesta. En del tycker som ovan, en del inte. Och det bestämmer hur man tycker i frågan. Kommer inte gå att få någon att ändra sig. Själv tycker jag som Sofia.


försökte inte få nån att "ändra sej",det är bara min syn på rent folkvett.

Jense
2006-12-20, 16:27
har man verkligen inte något med sin kompis privatliv att göra? man är ju förfan en del av privatlivet.

Det är ingen yrkesliknande relation man har med sina vänner, och en privat med sin flickvän, somliga verkar tro det. varför ska jag finna mig att umgås med ett stort rövhål?

mangemani
2006-12-20, 16:58
har man verkligen inte något med sin kompis privatliv att göra? man är ju förfan en del av privatlivet.

Det är ingen yrkesliknande relation man har med sina vänner, och en privat med sin flickvän, somliga verkar tro det. varför ska jag finna mig att umgås med ett stort rövhål?



tja,jag menade inte "vän" privatlivet,utan den andra delen utav privatlivet(sex,förhållanden,kännslor,familj osv).
klart man är involverad i en annan människas liv när man har blivit vän med personen,men som sagt,ej det jag menar.

gplex
2006-12-20, 18:47
Aldrig aldrig skulle jag fälla ett så luddigt objektivt omdöme om min kompis partner. Det är ju inte mitt problem.
Börjar h*n behandla min vän illa är det en annan sak. Då är det agerandet och inte personen, men fortfarande ska det gå långt innan jag tycker att det är min uppgift och rätt att recensera och kritisera kompisens partner.
På direkt fråga ljuger jag naturligtvis inte.

+1. Finns inget bättre svar så lås tråden ffs.

mathor
2006-12-20, 18:47
Man berättar det för båda två, i ansiktet på dem. Sedan ställer man ett ultimatum om att vännen antingen får göra sig av med sin respektive, eller så gör man själv sig av med honom/henne.

mini
2006-12-20, 18:53
Det här är en vän du älskar och vill allt väl i livet. De har flyttat ihop sedan två månader och du vet att det finns bra mycket bättre fiskar ute i havet som din vän inte har några problem med att få på kroken. Vännens partner drar ned din vän med tråkiga egenskaper och ger helt enkelt din vän ett annorlunda liv jämfört med innan. Om de skulle gifta sig och/eller få barn kommer man då ha ågren resten av livet för att man inte sagt något?

Vem avgör vilka fiskar som är bättre och sämre? Du? Din kompis är förmodligen tillräckligt vuxen att göra egna val. H*n kanske är nöjd med att livet blir annorlunda. Om de gifter sig och skaffar barn är det väl ännu ett bevis på att de vill vara med varandra? Jag fattar inte problemet. Lite svartsjuk kanske?

johan84
2006-12-20, 19:09
Vem avgör vilka fiskar som är bättre och sämre? Du? Din kompis är förmodligen tillräckligt vuxen att göra egna val. H*n kanske är nöjd med att livet blir annorlunda. Om de gifter sig och skaffar barn är det väl ännu ett bevis på att de vill vara med varandra? Jag fattar inte problemet. Lite svartsjuk kanske?
Din vän var full av liv, glad och outgoing. Efter att din vän träffat partnern har det blivit snarare motsatsen till detta. Tycker ni ändå att man inte ska lägga sig i andras liv om du känner att din vän utvecklas mot något som denne en gång föraktat?

Stort tack till alla som har svarat, det är bra att få andras synvinklar.

mini
2006-12-20, 19:25
Att man blir mer "osocial", stannar hemma och boar istället för att gå ut och röja och så är inte konstigt. Tycker du att h*n verkar ledsen kan du ju fråga om det då, om det hänt något osv. Är du orolig att h*n mår dåligt ska du självklart höra dig för. Kanske håller ni bara på att växa ifrån varandra?

mangemani
2006-12-20, 19:42
Tycker ni ändå att man inte ska lägga sig i andras liv om du känner att din vän utvecklas mot något som denne en gång föraktat?




ja.
men däremot kan du ge personen pikar i stil med "du verkar vara lite nere idag".
sen är det ju upp till personen att fatta att det är nått som inte står rätt till och upp till personen att göra nått åt saken.

sätt dej in i personens sits,om du var ihop med någon som gjorde så att du mådde dåligt och sen kommer en kompis fram till dej och säger "men herregud,din partner gör ju så att du mår dåligt,varför är du ihop med h*n?!herregud,vakna upp för fan"...hur skulle du då själv känna?
svaret på den frågan är svaret på din fråga.

Yes
2006-12-20, 21:07
Har en "kompis" som i stort sett försvunnit sedan han träffade sin tjej. Hör knappt av honom längre och ofta när man planerat att träffas så dyker det alltid upp "något" hinder i vägen.

Vad ska man säga i det läget? Jag tänker iaf inte lägga mig i hans förhållande. Små pikar däremot, som att påpeka att "det var länge sedan" när han väl hör av sig, kan man alltid lägga in. I slutändan är det dock upp till honom hur han vill ha det.

Att kritisera partnervalet verkar som en utomordentligt dålig idé och kan inte gå annat än fel. Kompisens betéende är isåfall bättre att ta upp. Om h*n blivit tråkig, tofflig, aldrig hör av sig m.m m.m. ska man ju kunna ta upp det med sin kompis. Kritiserar man partnern ger man sig ju däremot på det allra heligaste. Rätt dålig idé.

jwzrd
2006-12-20, 21:08
Du anser att din kompis partner är konstig/dum/oduglig/omaka, hur eller om berättar du detta?

Nej ffs, de har valt varandra - jag har inte valt ett piss. Det vore sjukt elakt och inkräktande att lägga sig i en sån sak.

Squirrel
2006-12-22, 19:56
försökte inte få nån att "ändra sej",det är bara min syn på rent folkvett.

Precis, det var det jag menade.

Kwon
2006-12-22, 20:09
Har en "kompis" som i stort sett försvunnit sedan han träffade sin tjej. Hör knappt av honom längre och ofta när man planerat att träffas så dyker det alltid upp "något" hinder i vägen.


Big deal? Han e fortfarande din kompis! :)

Livet är inte bara fest me polarna.

coxie
2006-12-22, 20:52
Knasiga tjejer är de bästa så klaga inte.


Ge mig Sam i Garden State som flickvän.

Yes
2006-12-22, 21:05
Big deal? Han e fortfarande din kompis! :)

Livet är inte bara fest me polarna.
Visst har du en poäng där. Jag är för egen del långt ifrån bra på att hålla kontakten med kompisar jag inte kan träffa med jämna mellanrum, så jag är inte rätt person att klaga allt för mycket. Grejen med honom är dock att han inte längre verkar vilja träffa andra än sin flickvän. Det är jäkligt tråkigt, även för honom i längden.

debbe
2006-12-23, 03:32
Skaffa ett eget liv så slipper du oroa dig för andra! ;)

Action
2006-12-23, 08:20
Kul att du sitter inne på vänskapens regelbok. Jag kommer aldrig hålla med dig om detta, men det är off topic, så jag lägger ner nu.

Tycker det låter som ett väldigt själviskt beteende att berätta det för sin vän, men Sofia har vad jag minns visat tecken på det tidigare när det handlade om vänner som skaffat barn.. (bara jag inte blandar ihop Sofia med någon annan nu... )