handdator

Visa fullständig version : Partners viktuppgång


sissa
2006-12-19, 15:55
Med anledning av tråden i "Kost och näring" så blev jag lite nyfiken.

Har du nångång haft en partner som gått upp i vikt vilket påverkat din relation till partnern negativt? ( tex ej lika attraherad av partnern)



1. Japp, men jag sa inget
2. Japp, och vi snackade om det
3. Partnern har gått upp men det har ej påverkat något negativt
4. Har aldrig haft en partner som gått upp mer än marginellt i vikt
5. Inte viktuppgång, men däremot en annan "utseendegrej" (berätta i tråden!)

(Poll är,som kanske hajjar, på väg)

jim
2006-12-19, 16:16
Hur mycket har han gått upp? ;)

3 för mig, enda tillfället jag kommer på var det positivt :)

Sebbe_H
2006-12-19, 16:19
Hur mycket har han gått upp? ;)

"Med anledning av tråden i "Kost och näring" så blev jag lite nyfiken."*gah!*

sissa
2006-12-19, 16:23
Hur mycket har han gått upp? ;):)

Det är nog jag som gått upp i så fall ( sen vi träffades. För 7 år sen) . Hela två kilo! *rolleyes*

sissa
2006-12-19, 16:27
Jag har däremot sagt min åsikt om skägglängd, gillar inte när det blir tomtelooken, han glömmer sånt så jag påminner*whistle*
Några klädval genom åren har man väl sagt sitt om också

rolf
2006-12-19, 16:33
Mitt ex sa till mig när vi blev tillsammans att jag hade snygg kropp. Då vägde jag 72. Strax innan vi gjorde slut tyckte hon fortfarande jag hade snygg kropp. Då vägde jag 90. Lita inte på vad tjejer säger. :D

Noodles
2006-12-19, 16:56
Min sambo gick upp i vikt när vi varit tillsammans ett par år. Jag tänkte dock inte på det och jag själv gick för övrigt upp ännu mer. På henne satte det sig mer smickrande och förstärkte hennes former medan jag själv blev mer jämnfet. Det var först när vi båda gått ner i vikt som vi insåg skillnaden.

Slartibartfast
2006-12-19, 17:25
Hur är det med viktnedgång?

mini
2006-12-19, 17:41
Jag har haft pojkvänner som har gått både upp och ner i vikt, mellan 15-20 kg. På något märkligt sätt har jag inte ens noterat det innan de har sagt något. Det kanske skulle vara annorlunda nu, men jag tvivlar på att det skulle spela mig så stor roll.
Det jag har stört mig på utseendemässigt är en kille som kunde se rätt sjavig ut utan att märka något. Klippte sig lite för sällan, hade sina jeans lite för länge, lite för urtvättade t-shirts. Någon gång sa jag till, om vi skulle göra något ihop som krävde lite stil, men generellt fick han sköta sig själv. Han var ju vuxen.

Krokodil
2006-12-19, 17:48
Här kommer ett vuxet och mycket PK-svar...

Jag älskar min fru för den hon är, inte hur hon ser ut! Nu är hon visserligen en pingla och man kan inte tro att hon fött 4 knoddar, men om hon hade sett ut som Jabba the Hut hade det inte spelat nån roll.

Däremot är det viktigt att personen i fråga gillar sig själv.

sissa
2006-12-19, 17:50
Hur är det med viktnedgång?

Om det inte lika väl kan handla om viktnedgång?
Jo, det kan det väl.

Yankeee
2006-12-19, 18:42
Jag tror egentligen inte att vikten är det egentliga problemet utan att livsstilarna skiljer sig ganska mycket. Att ens partner går upp säg 10 kg är det nog inte många som bryr sig om. Däremot tror jag att den som är intresserad av kost och träning tycker det är jobbigt att partnern inte är det. Sedan flyttas fokus från livsstilen till utseende och vikt av någon anledning.

sissa
2006-12-19, 18:46
Jag tror egentligen inte att vikten är det egentliga problemet utan att livsstilarna skiljer sig ganska mycket. Att ens partner går upp säg 10 kg är det nog inte många som bryr sig om. Däremot tror jag att den som är intresserad av kost och träning tycker det är jobbigt att partnern inte är det. Sedan flyttas fokus från livsstilen till utseende och vikt av någon anledning.


Jag tror på dig

shadowfire
2006-12-19, 18:47
Mitt ex tog illa vid sig som fan precis då jag började utforska kolo, så hennes syn på mat och vikt gick åt pepparn i takt med att jag glatt började prata mat och träning. Ändå pratade jag bara om mig själv, om mitt nyårslöfte med o börja träna och visionen om en bättre kropp än vad jag hade 2005.

Så jag förändrade hennes syn till det negativa i takt med att kolo förändrade min syn till det positiva... errr...

Yankeee
2006-12-19, 18:50
Jag tror på dig

http://www.aimoo.com/forum/images/messageicon/embarrassment.gif

sissa
2006-12-19, 18:53
Mitt ex tog illa vid sig som fan precis då jag började utforska kolo, så hennes syn på mat och vikt gick åt pepparn i takt med att jag glatt började prata mat och träning. Ändå pratade jag bara om mig själv, om mitt nyårslöfte med o börja träna och visionen om en bättre kropp än vad jag hade 2005.



Typ " Jaha, nu ska du börja träna, så då kommer du tycka att jag inte duger sen då? Ju mer och mer medveten du blir desto mer skavanker ser du på mig sen. "

?

shadowfire
2006-12-19, 18:59
Typ " Jaha, nu ska du börja träna, så då kommer du tycka att jag inte duger sen då? Ju mer och mer medveten du blir desto mer skavanker ser du på mig sen. "

?

Mja, lite åt det hållet med, om nu jag skulle få en bättre kropp, skulle då sedan hon duga? Eftersom hon inte var direkt trådsmal, så cirkulerade säkert sådana tankar med, hon var en ung flicka som inte riktigt nått åldern då man accepterar sig själv, utan hon hade en rätt dålig självsyn/dåligt självförtroende (helt utan anledning) redan innan...

Sedan undermedvetet så tror jag nog att jag försökte få henne att dela mitt nya intresse lite, jag lyckades få ut henne i löpspåret i varje fall en gång, även om hon bara valde o ta en promenad medan jag älgade runt... men nu i efterhand inser jag att om en kille föreslår att tjejen ska följa med på en löprunda, så tänker ni tjejer genast "han tycker jag är fet". :D

Pingu
2006-12-19, 20:49
Ja det har jag men det löste sig efter 9 månader

sissa
2006-12-19, 20:50
Ja det har jag men det löste sig efter 9 månader


:D

flenders
2006-12-19, 20:51
Hade problemet att min tjej tappade vikt. Gick från fina 54 kilo till 44. Vi snackade givetvis om det.

pragmatist
2006-12-19, 21:20
Ett av mina ex gick upp c:a 10 kilo på ganska kort tid efter det att vi flyttade ihop, förmodligen för att jag är så über i köket och hon började äta ordentlig middag för första gången. Jag protesterade inte, förhållandet varade i fyra år. Även om det retade mig en smula.

Leanandtall
2006-12-20, 09:48
Mitt ex gick upp 8 kg muskler under de 5 åren vi höll ihop, jag klagade inte kan jag säga... *whistle*

Jag hade inte direkt gnällt om min nuvarande gick upp några kilon muskler, även om han redan är jävligt fit. Men det är nog ett projekt att få en innebandykille att lägga på sig massa... Så jag lägger ner det innan jag ens börjat.

Fett är en helt annan fråga. Då hade jag nog gnällt som fan.

The_RobRoy
2006-12-20, 11:53
Ett av mina ex gick upp c:a 10 kilo på ganska kort tid efter det att vi flyttade ihop, förmodligen för att jag är så über i köket och hon började äta ordentlig middag för första gången. Jag protesterade inte, förhållandet varade i fyra år. Även om det retade mig en smula.

Säger bara +1