handdator

Visa fullständig version : Liten digitalkamera


Jakobbus
2006-12-19, 13:45
Nån som har koll på nå små bra digitalkameror, tänkte köpa en som man lätt kan stoppa ner i fickan...

Vad ska man tänka på?
Var inne i en fotoaffär idag och såg 2 små, en som hette "Olympus mju 700" och en annan som hette "Canon ixus i" den sista såg mer ut som en telefon.

Kan tänka mig att lägga ut kanske 2500kr, eventuellt lite mer men gärna mindre :)

PowPow
2006-12-19, 13:53
Jag har en Pentax Optio S5i. Underbar.
Just den görs nog inte längre, men det finns fler i samma serie. Mindre blir det nog inte, och deras optik ska vara bra. Håller bra gör den med. Den har överlevt hur mycket som helst.

PowPow
2006-12-19, 13:58
Såhär ser den ut
http://www.aiptek.com/eimages/prod_OS5I_lg.jpg

G_lund
2006-12-27, 17:00
fick en canon ixus 60 nu vid jul o jag är nöjd än så länge, iof så har jag inte hunnit testa den så mycket än, men det är ganska lätta menyer o litet format.

egge
2006-12-27, 22:44
fick en canon ixus 60 nu vid jul o jag är nöjd än så länge, iof så har jag inte hunnit testa den så mycket än, men det är ganska lätta menyer o litet format.

Köpte en likadan nyligen och jag är nöjd. Kompakt, lättanvänd, snygg och skitbra bildkvalle.

Lite minus för att jag glömmer stänga av autoblixt ibland, blixten är ju starkare än solen nästan, och för att den är lite slö när det är mörkt (om man gör autofokus givetvis)

4/5 får den av mig

Larsson
2006-12-28, 08:40
Jag har en Pentax Optio S5i. Underbar.
Just den görs nog inte längre, men det finns fler i samma serie. Mindre blir det nog inte, och deras optik ska vara bra. Håller bra gör den med. Den har överlevt hur mycket som helst.

Jag har en Pentax Optio A20 som är deras senaste kamera i Optio-serien och den är jag hitills nöjd med. Så en kamera från Optio serien kan jag också rekomendera.