handdator

Visa fullständig version : LCohen!


LCohen
2003-02-15, 22:00
Ja då är det väl dags för mig då. Har iofs lagt upp bilder på övriga ställen men nu är ju tanken att man ska samla allt på ett ställe. So here it comes.

Första bilden är min rygg i somras. En av de bättre bilderna. För tillfället skyddas dock ryggen av ett mycket praktiskt mjukgörande medel :rolleyes:

LCohen
2003-02-15, 22:02
Rätt ny bild. Har fått bort några 100gram "mjukgörande medel" nu dock.

LCohen
2003-02-15, 22:03
från tidigare i somras. Mindre, svagare men bättre definitioner

LCohen
2003-02-15, 22:04
en till rygg från sommarn

LCohen
2003-02-15, 22:07
ny rygg

LCohen
2003-02-15, 22:09
och vad vore tråden utan min omtalade bild på benen.:thefinger

LCohen
2003-02-16, 01:16
och vad är då mitt mål?

jo följande bild

http://www.qx.se/nyheter/bilder/200208/20020829144356.jpg

de stora starka tuffa karlarna som inte klarar av att se en rumpa behöver ju inte klicka på bilden.

Corey_curse
2003-02-16, 11:54
hmm, konstruktiv kritik nudå.
..armarna ser ut att ligga lite före resten av kroppen tycker jag, ta det som att armarna är bra och inte att resten är dåligt! ;)
men även här är det svårt då man inte ser några riktiga poseringar...

LCohen
2003-02-16, 14:20
Originally posted by Corey_curse
hmm, konstruktiv kritik nudå.
..armarna ser ut att ligga lite före resten av kroppen tycker jag, ta det som att armarna är bra och inte att resten är dåligt! ;)
men även här är det svårt då man inte ser några riktiga poseringar...

tack :).. jo, armarna har alltid legat lite före. Vill få upp benen och brösten nu... benen ska se ut som "målet" som länken visade.. morr...

ABC123
2003-02-16, 19:53
Om du va seriös med att det är ditt mål är att se ut som killen på bilden som du länka till, så är det ju lugnt. Bara sluta träna och äta :confused:

LCohen
2003-02-16, 20:52
Originally posted by ABC123
Om du va seriös med att det är ditt mål är att se ut som killen på bilden som du länka till, så är det ju lugnt. Bara sluta träna och äta :confused:

haha.. så enkelt är det nog inte. Nu har jag visserligen störra armar, men annat ligger nog efter, speciellt kroppsfett :/. Men ben är en god bit kvar till hans kaliber.. och rumpa :angel:

just exakt hans kropp blir väl svår att uppnå iom att mina armar måste minska och det vill jag inte. Men det är för att ge ett hum av vad jag är ute efter...

men jag har ju sagt det tidigare.. jag måste få bort lite fett nu!!!

LCohen
2003-02-16, 20:54
men jag måste läsa på lite mer om deffning innan jag gör ett helhjärtat försök....

vad jag hade tänkt var 30 gram vassleprotein och kaffe på morgonen. Cykla en stund (40-60 min med några små pauser) på motionscykel i rätt lugnt tempo. Och sen äta proteinrik frukost...

och sedan försöka hålla nere fettet under dagen och dricka mycket kaffe (som vanligt)...

låter det vettigt?

nåt mer att tänka på? tänkte fortsätta träna som vanligt men köra intensivare och fler reps...

ABC123
2003-02-16, 21:26
Börja spela fotboll istället så får du den kroppen han har, hyffsade ben och ingen överkropp. Han har nämligen typisk amatör fotbolls kropp.

Har du tid på morgnen, så kan du köra motionscykel då, med en puls på 60-70 av max i 60-90 min. Om du tar en proteindrink före eller inte är upp till dig, många väljer att göra det, men lika många skippar det. Om du inte har tid på morgnen, så fungerar det även bra att köra exakt samma direkt efter styrkepasset.

Vet inte hur du kör nu, men finns ingen mening med att börja köra fler reps under deff.

LCohen
2003-02-16, 21:35
Originally posted by ABC123
Börja spela fotboll istället så får du den kroppen han har, hyffsade ben och ingen överkropp. Han har nämligen typisk amatör fotbolls kropp.

Har du tid på morgnen, så kan du köra motionscykel då, med en puls på 60-70 av max i 60-90 min. Om du tar en proteindrink före eller inte är upp till dig, många väljer att göra det, men lika många skippar det. Om du inte har tid på morgnen, så fungerar det även bra att köra exakt samma direkt efter styrkepasset.

Vet inte hur du kör nu, men finns ingen mening med att börja köra fler reps under deff.

börja spela fotboll när man är 21 år :rolleyes:

Och hur lång tid skulle inte det ta?

Sen har jag _aldrig_ sett en fotbollsspelare med den kroppen.. och alla mina kompisar spelar fotboll (nästan)... så... det tror jag inte på det minsta.. tyvärr... :)

LCohen
2003-02-16, 21:46
Originally posted by Bamse79
Så ditt mål är att bli lite halvhomo? Som sagt, för att se vältränad ut efter deff behöver man lite muskler under barnhullet....

Läs mer om deff och diet...det krävs fett för att bränna fett också....

och bamse79 kommer med kloka och väl valda ord som vanligt :rolleyes:

Fast om du har en vetenskaplig undersökning som visar att ens sexuella läggning kan ändras av träning så visa gärna den... :smash:

och jag har förstås inga muskler alls under "barnhullet".. nee.. såklart inte.. det är min Jedi Power som gör att jag kan röra på mig...... :thumbup:

ABC123
2003-02-16, 21:49
Oki.
Jag gick idrottslinje på gymnasiet, där 25st av 28 möjliga spelade fotboll, och många hade den kroppen, vissa hade givetvis dock högre bf%.

Men men, alla har vi väl olika utgångslägen. Själv såg jag tyvärr ut som killen på bilden efter 10+ år seriöst tennis spelande. Men det har jag fixat så jag inte gör längre med hjälp av styrketräning :)

LCohen
2003-02-16, 21:55
Originally posted by ABC123
Oki.
Jag gick idrottslinje på gymnasiet, där 25st av 28 möjliga spelade fotboll, och många hade den kroppen, vissa hade givetvis dock högre bf%.

Men men, alla har vi väl olika utgångslägen. Själv såg jag tyvärr ut som killen på bilden efter 10+ år seriöst tennis spelande. Men det har jag fixat så jag inte gör längre med hjälp av styrketräning :)

hrm.. jag skulle vilja se det. Att de hade såna kroppar. Inte ens proffsen har såna kroppar.

http://www.qx.se/nyheter/bilder/200208/20020829144201.jpg

Där har du en till bild.

Men visst.. det är inte omöjligt.. låter konstigt i mina öron bara...

gratulerar att du är mer nöjd med kroppen nu ;)

-xR-
2003-02-16, 22:41
Du kommer aldrig att se ut sådär. Varje kropp är unik och ser ut på ett annat sätt än en annan, bara att acceptera och jobba med sin kropp tills man själv är nöjd.

För att vara lite elak så tycker jag du beter dig som tjejerna som tittar på de superspinkiga franska modellerna och önskar de såg ut som dem.


Var nöjd med dig själv....

LCohen
2003-02-16, 22:47
Originally posted by -xR-
Du kommer aldrig att se ut sådär. Varje kropp är unik och ser ut på ett annat sätt än en annan, bara att acceptera och jobba med sin kropp tills man själv är nöjd.

För att vara lite elak så tycker jag du beter dig som tjejerna som tittar på de superspinkiga franska modellerna och önskar de såg ut som dem.


Var nöjd med dig själv....

jo jag vet att varje kropp är unik. Men det är vad jag strävar mot, fast jag vet att det aldrig blir det i slutändan. För att folk skulle ha nåt humm om vad jag ville. Om du förstår nudå? :).. du säger ju själv jobba med sin kropp tills man själv är nöjd.. men för att göra det måste man ju veta var man vill nånstans.

tycker verkligen inte att han är superspinkig.. så jag förstår inte riktigt vad du menar faktiskt...

Allan
2003-02-16, 22:58
Du Cohen, kika in på sprinterlöpare, boxare, kampsportare - listan kan göras ganska lång. Där kan du utan vidare hitta oerhört vältränade kroppar. Jag lägger ingen värdering i det här - eftersom forumet inte alls bara är till för gapiga byggare, men kika in lite på fitnessidorna. Där kan det finnas en framtid för dig.

Sedan skulle jag vilja se bilder där det finns en uppenbar tonus, annars blir det omöjligt att bedöma muskelutvecklingen. Med det menar jag bilder där du flexar axlar, rygg, ben, trycker ihop magen. Gärna bilder framifrån med armarna utsträckta ā la korsfästning (om man nu tycker det känns fånigt att lägga upp en dubbelbiceps) så man ser pectoralis och frontdeltor. Det börjar kännas lite tradigt med alla dessa latspread bakifrån, eftersom den inte visar speciellt mycket av muskelutvecklingen om det inte är ett jäkligt bra fotografi.

allan

LCohen
2003-02-16, 23:02
Originally posted by Allan
Du Cohen, kika in på sprinterlöpare, boxare, kampsportare - listan kan göras ganska lång. Där kan du utan vidare hitta oerhört vältränade kroppar. Jag lägger ingen värdering i det här - eftersom forumet inte alls bara är till för gapiga byggare, men kika in lite på fitnessidorna. Där kan det finnas en framtid för dig.

jo jag håller med, dom är vältränade :). Det är dock inget för mig och jag tror att det tar lite för lång tid också. Styrketräning gör nog att mina ben växer fortare (eller?). Men det kanske inte var det du menade iofs.

Sedan skulle jag vilja se bilder där det finns en uppenbar tonus, annars blir det omöjligt att bedöma muskelutvecklingen. Med det menar jag bilder där du flexar axlar, rygg, ben, trycker ihop magen. Gärna bilder framifrån med armarna utsträckta ā la korsfästning (om man nu tycker det känns fånigt att lägga upp en dubbelbiceps) så man ser pectoralis och frontdeltor. Det börjar kännas lite tradigt med alla dessa latspread bakifrån, eftersom den inte visar speciellt mycket av muskelutvecklingen om det inte är ett jäkligt bra fotografi.

allan

ska tänka på det nästa gång jag tar bilder! tack!

Bamse79
2003-02-17, 10:33
Jag tycker att detta är en mycket bra fysik...och målet är att fösöka nå detta åtminstone...:thumbup::laugh: Men då måste jag deffa lite först...

LCohen
2003-02-17, 10:56
ja du är sååå rolig bamse79..

jag trodde att de här trådarna var fill för konstruktiv kritik?

förstår inte vad du har emot mig egentligen.. har du komplex för nånting? ditt beteende indikerar väldigt mycket på något sådant.

moderatorer kan väl plocka bort de onödiga inläggen av bamse79?

har du förresten bilder på dig själv bamse79?

Bamse79
2003-02-17, 11:02
Har ingen bild på mig själv, men ser ut ungefär som bilden ovan...

Kör med en stenhård diet och målmedveten träning kommer du att nå dina mål ! Pumpa på ! :eating: :thumbup: :bpump:

shirunai
2003-02-18, 19:57
http://www.qx.se är det en homo sida eller ? var inne och tittade på nyheterna....om du nu har den läggningen önskar jag att du i fortsättningen när du länkar till sidor berättar att det är en homo sida om så är fallet. :notme:. Vissa av oss kan känna det som stötande och må dåligt av det.

Tack på förhand!

LCohen
2003-02-18, 23:14
Originally posted by shirunai
http://www.qx.se är det en homo sida eller ? var inne och tittade på nyheterna....om du nu har den läggningen önskar jag att du i fortsättningen när du länkar till sidor berättar att det är en homo sida om så är fallet. :notme:. Vissa av oss kan känna det som stötande och må dåligt av det.

Tack på förhand!

Haha.. men du.. jag länkade till en bild (!). Jag meddelade i inlägget att en rumpa syntes. Vad är problemet? Att bilden låg på qx server?

Stötande och må dåligt? Av att bilden låg på en server som används av en community som inte faller dig i smaken? Är du allvarligt? Det här är ju rent skrattretande.

Vad sjutton är det som är stötande i det hela? Varför ska man må dåligt av det? Det är ettor och nollor (digitala siffror, if you didnt know), ettor och nollor som kanske ligger lagrade på samma hårddisk, tror du i din enfaldhet att nånting mystiskt ska hoppa från dessa ettor och nollor till andra ettor och nollor, in i kabeln, in i modemet, in i datorn, upp till skärmen och in i dig? :thumbup:

Nädu.. du får nog ta och förklara dig.....

spinkoo
2003-02-18, 23:28
Är baader "imbigsobigs" dotter eller vad är det frågan om :eek:

Jarod
2003-02-18, 23:44
baader>> Slutar du inte tönta dig så åker du ut! :insane:

Mvh

Hermes
2003-02-19, 00:20
Eftersom alla inlägg av baader nu är borttagna borde du kanske ta bort alla andra inlägg som är relaterade till honom...man fattar inte så mycket av tråden som den är nu :D Förövrigt tycker jag att du får länka bilder till vafan du vill(så länge det inte är nåt riktigt nasty)...du skrev ju t.o.m. en varning...det är ju bara att inte klicka om man är rädd för att bli stött...

LCohen
2003-02-19, 00:25
Originally posted by hermes
Eftersom alla inlägg av baader nu är borttagna borde du kanske ta bort alla andra inlägg som är relaterade till honom...man fattar inte så mycket av tråden som den är nu :D Förövrigt tycker jag att du får länka bilder till vafan du vill(så länge det inte är nåt riktigt nasty)...du skrev ju t.o.m. en varning...det är ju bara att inte klicka om man är rädd för att bli stött...

hehe.. jo, det är sant. Ska plocka bort dom nu (ja mamma ;) )

Hermes
2003-02-19, 00:35
Och sen marsch i säng! :furious:

Nate
2003-02-19, 06:07
Han var ju hur snygg som helst! Inte jackson då utan den andra killen... han med rumpan = grrrr :naughty: :love: :kinky: :D

Ankarby
2003-02-19, 08:25
Jag var nog mer vältränad än pojken på bilden innan jag började träna, ironi att vilja bli som han? :MrT:

LCohen
2003-02-19, 09:31
Originally posted by Ankarby
Jag var nog mer vältränad än pojken på bilden innan jag började träna, ironi att vilja bli som han? :MrT:

mer vältränad? Knappast... du kanske var större.. men större innebär inte vältränad.

Bobbokrull
2003-02-19, 10:23
Originally posted by LCohen


mer vältränad? Knappast... du kanske var större.. men större innebär inte vältränad.

Lite underhudsfett = vältränad????

Frågan är ju hur man definierar "vältränad". Vissa kanske tycker att man åtminstone bör inneha en liten mängd muskler för att kunna placeras under kategorin "vältränad"och andra kanske bara tycker att det räcker att man har lite underhudsfett, och inte alls så mycket muskler (som pojken på bilden).

Nate
2003-02-19, 10:46
Marathonlöpare räknar då jag som vältränade och de har ju oftast knappt några muskler alls...

Jag skulle lugnt kalla killen på bilden vältränad iaf.
jummie jummie :naughty:

Niclaaas
2003-02-19, 10:48
var ju en tråd uppe för kanske en månad sen om hur man definerar vältränad....själv skulle jag aldrig kunna tycka att nån som är tjock är vältränad. samma med någon utan muskler. jag tycker det är en blandning av att ha muskler o vara stark, bra kondition och lite fett. sen kan man ju vara vältränad som löpare, strongman osv men det är vad vältränad "allmänt" är för mig


bara min åsikt

Ondjultomte
2003-02-19, 10:52
Oj va du verkade sugen på honom då

Angående mycke muskler å sånt, många tjejer gillar ju inte killar som är så stora, utan deffade. Idealet idag är ju att vara smal ...

Min tjej tycker att killar som är stora är feta ... medans jag tycker dem har bra fysik ...

Bamse79
2003-02-19, 11:16
Endel personer tycker att bara man har lite fett så går man under kattegorin vältränad...Håller med bobbo om att man måste i alla fall ha lite muskler för att göra skäl till namnet. Men alla har vi ju olika ideal om man säger så, vissa vill vara skin och ben och kalla sig deffad och vältränad(LCohen), medan andra vill ha muskler och hålla bf% på en någorlunda nivå 10-12%.

Jag menar, hur kul kan det vara att se ut som en somalier när man har på sig en t-shirt? Näe, nog vill man se vältränad ut även med skjortan på så att säga...:bpump:

Niclaaas
2003-02-19, 11:22
bamse79, vad är ditt problem egentligen? som du själv sa så har alla olika ideal

LCohen
2003-02-19, 12:47
Originally posted by Bobbokrull


Lite underhudsfett = vältränad????

Frågan är ju hur man definierar "vältränad". Vissa kanske tycker att man åtminstone bör inneha en liten mängd muskler för att kunna placeras under kategorin "vältränad"och andra kanske bara tycker att det räcker att man har lite underhudsfett, och inte alls så mycket muskler (som pojken på bilden).

nu har killen på bilden hyffsat med muskler ändå, bara att titta på benen till exempel.

Sen kan du ju gissa på om en balettdansare är vältränad. Jag kan lova dig, det är dom.

Bruce Lee kan vi väl alla hålla med om att han är vältränad? Trots att han inte vägde +90kg.

Jag tror att många här inne har någon form av självhävdelsebehov. "Haha.. titta.. han är liten.. faan va fjantigt.." Men såna kommentarer är ju bara patetiska. Om man tror att allt handlar om att bli jättestor (och i vissa fall groteska) så bör man nog öppna ögonen lite. Jag blir faktiskt nästan lite skrämd om folks uppfattning härinne. Man ska ska skratta och håna folk som inte uppfyller ens egna ideal. Vad är poängen med det? Har man så fruktansvärt dåligt självförtroende att man måste hålla på och hävda sig på det sättet hela tiden?

LCohen
2003-02-19, 12:56
Originally posted by Bamse79
Endel personer tycker att bara man har lite fett så går man under kattegorin vältränad...Håller med bobbo om att man måste i alla fall ha lite muskler för att göra skäl till namnet. Men alla har vi ju olika ideal om man säger så, vissa vill vara skin och ben och kalla sig deffad och vältränad(LCohen), medan andra vill ha muskler och hålla bf% på en någorlunda nivå 10-12%.

Jag menar, hur kul kan det vara att se ut som en somalier när man har på sig en t-shirt? Näe, nog vill man se vältränad ut även med skjortan på så att säga...:bpump:

Så du säger att den killen inte har ens LITE muskler? Då måste du nog skaffa glasögon faktiskt, för påståendet är absurt.

"vissa vill vara skin och ben och kalla sig deffad och vältränad"

Och vissa vill misshandla det svenska språket :rolleyes:

När har jag sagt att jag vill vara skinn och ben? Är han på bilden skinn och ben? Är jag skinn och ben?

När tycker du att man överhuvudtaget har muskler? När man bänkar 150kg eller när man har 50kg fett på kroppen?

Jag tror att bamse79 behöver växa upp lite. Jag gissar på att du är två år äldre än mig men du kanske fortfarande kör omkring i en epa-traktor?

Istället för att hacka på folk så tycker jag gott att du kan vara tyst, att du har problem med något är uppenbart, men låt det inte gå ut över oss. Gå till en psykolog eller gör nåt annat vettigt. Vi ska inte behöva höra dina löjliga kommentarer bara för att du hela tiden måste skriva att folk är beniga, små, fjantiga osv. Du skämmer ut dig själv och retar bara upp folk.

Kanske är det så att bamse79 faktiskt är avundsjuk på killen på bilden, för att han är så mycket snyggare? Just a thought.

LCohen
2003-02-19, 13:08
Jag menar. Mitt ideal är inte att bli 110kg tung eller bänka 250 kilo. Men jag blir ändå imponerad av folk som lyckas med sådana mål, jag gratulerar när folk växer även om de blir på tok för stora för min egen smak. Jag tycker att det är imponerande när folk kämpar. Jag kan inte annat än vara djupt imponerad av Fredrik Ages kropp, eller Allans eller Bartolls eller vem det nu kan vara. Det är inte mitt ideal men ändå mycket respektingivande och imponerande och det säger jag också. De har andra ideal och tränar för andra anledningar och det är bara att applådera.

Jag önskar att fler kunde tänka så, åt båda hållen.

Langster
2003-02-19, 13:14
Det är skillnad på att vara vältränad och att vara i bra form.

Cartwright
2003-02-19, 13:20
Originally posted by Langster
Det är skillnad på att vara vältränad och att vara i bra form.

Vilket är vilket i så fall?

stybb
2003-02-19, 13:36
Vara vältränad och att vara i form ser jag ingen större skillnad på om man inte är en skidåkare tillexempel som toppar formen eller en bodybuilder som deffar ner sig till en viss form.

Men vältränad behöver inte innebära att du har muskler som syns. De flesta marathon löpare är så sjukt vältränade ändå ser de ut som de skulle gå av när som helst. De skulle troligtvis skratta åt många av oss här som skull storka efter 5 km löpning..
Skulle personligen inte komma runt 5km banan
:D

Om man ska snacka om dina ideal så är de ju olika från person till person... men enligt mitt ideal är de där stjärtisarna alldeles för klena..

Langster
2003-02-19, 13:36
Vältränad kan man vara trots att man är fet, alltså att man är bra på det man tränar, t.ex en strongman som är stor och fet måste man räkna som vältränad, t.o.m en sumobrottare kan ju vara vältränad inom sin sport.

I bra form är en annan sak.

Spud
2003-02-19, 14:18
Originally posted by LCohen
Jag menar. Mitt ideal är inte att bli 110kg tung eller bänka 250 kilo. Men jag blir ändå imponerad av folk som lyckas med sådana mål, jag gratulerar när folk växer även om de blir på tok för stora för min egen smak. Jag tycker att det är imponerande när folk kämpar. Jag kan inte annat än vara djupt imponerad av Fredrik Ages kropp, eller Allans eller Bartolls eller vem det nu kan vara. Det är inte mitt ideal men ändå mycket respektingivande och imponerande och det säger jag också. De har andra ideal och tränar för andra anledningar och det är bara att applådera.

Jag önskar att fler kunde tänka så, åt båda hållen.

du skrev mina tankar, håller med till 100% :thumbup:

förövrigt tycker jag att du har bra ben och armar, jobba på! :bpump:

Niclaaas
2003-02-19, 15:22
Originally posted by Langster
Vältränad kan man vara trots att man är fet, alltså att man är bra på det man tränar, t.ex en strongman som är stor och fet måste man räkna som vältränad, t.o.m en sumobrottare kan ju vara vältränad inom sin sport.

I bra form är en annan sak.


jo det är sant...håller med langster. lite luddiga begrepp det här :)

Bamse79
2003-02-19, 15:28
Lcohen, jag lovar jag ska sluta kommentera dina bilder och tankar kring träning, det är inte värt det. Visst, ha du dina små "gullepluttideal" och lycka till med deffen, jag förstår bara inte dina tankegångar, när menar du att du är vältränad då, när du har en liten ven som syns på armen eller?Få höra nu!
Känner folk som aldrig tränat eller lyft en vikt i hela sitt liv och har så lite underhudsfett att de har rutor på magen, enligt dig så är de mycket vältränade då, det tycker då inte jag iaf !

"Vi ska inte behöva höra dina löjliga kommentarer bara för att du hela tiden måste skriva att folk är beniga, små, fjantiga osv."

det är ju bara du jag skriver till....och jag retar upp mig på dig...

"När har jag sagt att jag vill vara skinn och ben? Är han på bilden skinn och ben? Är jag skinn och ben? "

När du säger att du måste deffa. Kolla in armarna, ca 32cm?och storkben. Japp, som farfar och han är 86år :thumbup:

"Kanske är det så att bamse79 faktiskt är avundsjuk på killen på bilden, för att han är så mycket snyggare? Just a thought"

Snyggare?Hmm, bögigare, men snyggare?BAAP!!

LCohen
2003-02-19, 15:55
Originally posted by Bamse79
Lcohen, jag lovar jag ska sluta kommentera dina bilder och tankar kring träning, det är inte värt det.

vadå trodde du att jag skulle börja tillbe dig som gud när du började klaga eller? Att jag ska inleda dagen med

O store Bamse79
Tillkomme ditt rike
Ske din vilja bla bla bla

Eller vad hade du tänkt? Snälla nån, det här är ju rent skrattretande.

Visst, ha du dina små "gullepluttideal" och lycka till med deffen, jag förstår bara inte dina tankegångar, när menar du att du är vältränad då, när du har en liten ven som syns på armen eller?Få höra nu!
Känner folk som aldrig tränat eller lyft en vikt i hela sitt liv och har så lite underhudsfett att de har rutor på magen, enligt dig så är de mycket vältränade då, det tycker då inte jag iaf !

svårt att säga när nån är vältränad. Jag anser själv att jag är hyffsat vältränad. När tycker du att nån är vältränad? handlar det bara om vikt för dig? Bruce Lee vägde inte mycket.. var inte han vältränad? marathonlöpare, är inte dom vältränade? Samma sak med balettdansare. Du skulle inte klara en timma på en balett-träning. I promise you. Att jämföra en professionell balettdansare med en människa som inte tränat alls är ju bara löjligt. Det HAR inte med storlek att göra.

det är ju bara du jag skriver till....och jag retar upp mig på dig...

ja det gör ju saken mycket bättre :rolleyes:

När du säger att du måste deffa. Kolla in armarna, ca 32cm?och storkben. Japp, som farfar och han är 86år :thumbup:

sist jag mätte var de 36.5cm.. det är jag nöjd med. Du ser, jag har ett annat ideal än vad du har. Jag har påpekat det flera ggr, men du vägrar visst lyssna. En fanatiker är en som inte kan ändra åsikt och som vägrar byta ämne - Winston Churchill. Sen ska jag kanske på fototagning om två månader ungefär, därför måste jag bort med lite fett. Men du tycker att jag ska fläska till mig? Mycket klok ide :rolleyes:


Snyggare?Hmm, bögigare, men snyggare?BAAP!! [/B]

du kan ju lägga in en bild på dig så får vi se själva? Jag tvekar på att folk skulle välja dig före honom. Men det kan vi ju låta vara osagt tills vidare.

Och som sagt, du vägrar visst inse att folk har olika ideal. Är du så fruktansvärt tjurig att du vägrar inse detta faktum? Kan du inte bara medge att du har gått för långt i detta korståg mot mig? Är det så svårt att erkänna? Vad har du emot mig? Vad är problemet? beter du dig såhär mot alla människor som inte väger 90kg? Stackars människor som finns i din omgivning, verkligen.

Helt otroligt, att du bara inte kan be om ursäkt för att du gått för långt, det är ok att göra det och jag skulle acceptera en sådan ursäkt. Istället fortsätter du på samma linje att försöka håna mig. Är det nåt desperat försök att trycka ner mig som du är ute efter eller? Skärpning tack.

Bamse79
2003-02-19, 18:12
LCohen>> Givetvis är jag man nog att be om ursäkt. Ber om ursäkt om jag gått lite hårt fram och jag accepterar visst att folk har olika ideal...Beror nog på att jag går på lite kolisar jag blir lite grinig =)

Hoppas att bilderna blir bra !

Givetvis behöver man ju inte väga över 90 kilo för att vara vältränad, "inte ens" jag själv gör ju det heller...Man kan som sagt vara som du säger vältränad på olika sätt, beror ju mycket på vad man pysslar med för idrott också...Men eftersom alla här på kolozzeum skriver om byggning så borde det väl vara inom detta vi disskuterar vältränad också, eller?

...Jag har grävt ner stridsyxan nu...

LCohen
2003-02-19, 18:15
Toppen, då gräver vi ner yxan då :)

Jo, forumet är mest inriktat på byggning, men det behöver inte innebära att idealet är Arnold ;)

nåja... bra att vi kan gräva ner yxan iaf.. så kan man sova gott inatt

Pez
2003-02-19, 18:28
aahh..you guys.. *nudge nudge* :D

Kul att se att nån kan lösa sina "konflikter" på ett civiliserat sätt.

/pez

Jarod
2003-02-19, 21:49
Cardo och baader>> Skärp er genast!:insane:

LCohen>> Tog bort tre inlägg här nyss...hope you don´t mind.

Mvh

LCohen
2003-02-19, 22:01
Originally posted by Jarod
Cardo och baader>> Skärp er genast!:insane:

LCohen>> Tog bort tre inlägg här nyss...hope you don´t mind.

Mvh

jag missade dom helt... förutom cardos första

tog du bort dom så fanns det nog anledning till det och man får tacka.

har du ork så kan du ju PM:a vad som stod skrivet...

Ondjultomte
2003-02-19, 22:03
Att folk orkar hålla på :rolleyes:

MaW
2003-02-23, 00:30
Läste den spännande diskutionen här uppe mellan dig och bamse..

Du skriver att bruce lee var vältränad för sin idrott.. visst var han och även en maratonlöpare är välrtränad för sin idrott.
Men nu är det väl stryketräning du håller på med va?
Säger inte detta som någon pik till dig för att dina bilder ser bra ut, men som sagt vi har alla olika ideal!
Men jag förstår hur bamse resonerar, för själv har jag svårt att kalla någon som sysslar med stryketräning, som inte hållt på länge med det för vältränad.. men det har ju helt med att göra att jag sätter ribban lite högre.

Men du... lycka till för att uppnå DITT ideal! så ska jag försöka med MITT ::cheers:

Örjan
2003-02-24, 04:45
>LCohen, statistikern: Jag undrar om det finns någon statistik över hur många idiotinlägg som brukar följa varje gång man insinuerar homosexualitet? Det tycks ju bli en himla ruljans varje gång du postar något som kan uppfattas som sådant.

Nu är ju denna ruljansen löst och jag har absolut inte för avsikt att dra igång den igen. Det är avklarat nu, tack vare Bamse79s goda stil och vett att erkänna att han hade fel (tänk, man gör ju fel hela tiden, och ändå lär man sig inte att erkänna det; heder åt Bamse79!). Utan jag undrar rent allmänt. Det är ju inte bara i denna tråden, utan ständigt. Jag tror att folk är rädda för homosexualitet, men det är inte tillåtet att säga det rakt ut, att man är emot det, och därför kommer nonsensangrepp på annat istället, som att killen skulle vara otränad (han är ju hyfsat muskulös och deffad, jfr i en annan tråd Arnold i mjuk pose, utan pump och olja).

Nog om det.

Jag tycker att det är ett sunt skönhetsideal/-strävan. Jag gillar iofs inte den feminina/klibbiga tonen i fotona, men jag får ju bedöma muskelmassa och fettnivå (kondition framgår inte av fotona). Vill själv ha en aning mer massa, men är inne på samma linje. Om man ska sätta ett mål som man inte behöver decennier och supergener och byggning som livsstil för att uppnå, kan man inte ha Arnold som mål, för då blir man besviken. Och vi blir inte 300 år gamla, och därför vill vi ha en kropp som vi är nöjda med inom några år (och så kan man trivas med den under tiden man blir större, om man vill det). Då är det Brad Pitt-idealet eller liknande som gäller.

Man får skilja på ideal och mål. Mitt ideal är Arnold som 18-åring. Jävlar vilken kropp! Allans överkropp ser också grymt bra ut. Målet är däremot anpassat till vad som är realistiskt med tanke på hur lång tid det ska ta, vilka genetiska förutsättningar jag har, hur gammal jag är, hur mycket jag är beredd att offra. Det jag kommer fram till då är väl ungefär Pezs kropp (men jag har nog aldrig varit så blek under hela mitt liv :D, minus något kilo späck). Detta inom några år.

EDIT: Postades när endast Pezs FÖRSTA omgång bilder var uppe.

Bäst att sätta punkt där. Börjar känna mig som en viss babblig medlem ;) :D .

Galatasaray
2003-02-24, 08:36
Kile på det där fotot är ju en´vidrig #¤%& homo! NEJ för homoförldrars adopt:nono:

LCohen
2003-02-24, 10:17
Originally posted by Galatasaray
Kile på det där fotot är ju en´vidrig #¤%& homo! NEJ för homoförldrars adopt:nono:

Mmm.. han skulle säkert supa sig dyngrak, slå sin partner framför barnet, binda fast ungen och äta upp dom båda två :rolleyes:

LCohen
2003-02-24, 10:19
Originally posted by Örjan
>en himla massa text
'
Skönt med ett vettigt inlägg också :D

jo jag håller med i allt det du säger. Helt klart. du slår huvvet på spiken

Nate
2003-02-24, 21:24
Är alla på detta forumet dödligt homofoba eller vad är det här eg? :confused: :nono:

LCohen
2003-02-24, 22:10
Originally posted by Nate
Är alla på detta forumet dödligt homofoba eller vad är det här eg? :confused: :nono:

Ja du vet.. när vissa killar inte får sig nåt nyp av tjejer på väldigt länge så blir dom osäkra. Enda sättet att hävda sig och påpeka att dom minsann _inte_ är homosexuella och att dom faktiskt TÄNDER på tjejer (trots att tjejer inte tänder på dom) är att helt enkelt spy ur sig sin galla på forum (pga sin sociala oförmåga så tvingas de gå till anonyma internetforum och slänga ur sig ogenomtänkta uttalanden). Galla med homosexuella undertoner men hela tiden med knuten näve högt ovan huvudet skrikandes orden "usch för bögar" eller liknande (oftast mycket hårdare ord). Inte alls ovanligt, dock brukar man sällan se det hos folk som har passerat puberteten, osäkerheten på sexualiteten brukar vara över då. Troligen är bristen på sexuella erfarenheter eller kvinnlig närvaro orsaken. :smokin:

Niclaaas
2003-02-24, 22:20
det är lugnt cohen, mitt ideal är inte så mycket biffigare än ditt....brad pitt rockar :cool: fast sen ska man ju vara riktigt stark på det samtidigt också!

tycker att det är allmänt för mycket att man måste vilja se ut som en blaffa bara för att man styrketränar. och bögar är bra då blir det fler tjejer till mig :D

LCohen
2003-02-24, 22:56
Originally posted by Niclaaas
det är lugnt cohen, mitt ideal är inte så mycket biffigare än ditt....brad pitt rockar :cool: fast sen ska man ju vara riktigt stark på det samtidigt också!

tycker att det är allmänt för mycket att man måste vilja se ut som en blaffa bara för att man styrketränar. och bögar är bra då blir det fler tjejer till mig :D

precis :cheers:

Örjan
2003-02-25, 00:46
Originally posted by Niclaaas

tycker att det är allmänt för mycket att man måste vilja se ut som en blaffa bara för att man styrketränar. och bögar är bra då blir det fler tjejer till mig :D

Hehe, jag satt och tänkte på den här tråden tidigare i kväll. Tänkte precis så. Mera bögar, de stärker min position i spelet mellan män och kvinnor. Jag blir en löpare istället för en bonde. Skulle det gå riktigt långt, kunde varje heteroman få två kvinnor, vilket låter helt sunt och rimligt tycker jag :D

Snygga lesbianer är däremot mest av ondo. Man vill ha dem, men har inte ens en teoretisk chans. De är alltså direkt irriterande, men också indirekt, då man blir degraderad till bonde igen. Som alltid annars: allt tar ut varann, och man är tillbaka vid utgångsläget.

Eldorado vore om låt säga hälften av alla män var bögar, och alla kvinnor var bisexuella. Oj, vilken fest! Varför gjorde du inte så, Gud?

stybb
2003-02-25, 12:25
haha.. vikken teoretiker du är örjan.. kan inte vara lätt och sova med så där mycket tankar i huvudet.. :D

Niclaaas
2003-02-25, 13:22
haha håller på örjan, gud borde ha fixat till det där alltså :D

eller om alla killar utom jag var bögar och ville ha varandra och alla tjejer ville ha mig :thefinger

och snygga lesbianer HAR en uppgift....att tittas på :cool:

LCohen
2003-04-10, 22:30
Nya bilder.. blivit av med lite överflödigt fläsk.. så nu blir det tillbaka till pasta, ägg, chips och mjölk.. diet för den medvetne :D

LCohen
2003-04-10, 22:32
världens snedaste rygg kanske? vettfan varför det blev så. Men jag höll på och flärpade med musen och hade mig... den är vanligtvis rak :confused:

Bamse79
2003-04-11, 08:42
YEEEHHHAAA MAN! Looking good!! :thumbup: :hbang: :bpump: Nu börjar det likna nått...Kapa ett par 3 kilo till och du är nöjdast i stan :bow: :bow:

Snafu
2003-04-11, 09:44
Tja

Står du snett eller är din rygg sned?

LCohen
2003-04-11, 12:22
Originally posted by Snafu
Tja

Står du snett eller är din rygg sned?

måste stå snett... min rygg brukar vara rak... :cool:

Chris
2003-04-11, 15:18
Detta är ingen kritik men jag ser ingen större skillnad på bilderna, hur mycket har du gått ner?

LCohen
2003-04-11, 17:18
Originally posted by Chris
Detta är ingen kritik men jag ser ingen större skillnad på bilderna, hur mycket har du gått ner?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?s=&postid=145206

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?s=&postid=145210

Det är dessa bilder du ska jämföra med... tycker det är hyffsad skillnad...

Chris
2003-04-11, 17:22
Hur mycket har du gått ner då?

LCohen
2003-04-11, 17:25
Originally posted by Chris
Hur mycket har du gått ner då?

vet inte.. har ingen våg hemma... :(

Spud
2003-04-13, 09:22
Originally posted by LCohen


vet inte.. har ingen våg hemma... :(

mäh, skaffa! :)

jag tycker att man ser skillnad, vad jag ser så är det mer definition på armarna än förut.

Ankarby
2003-04-13, 10:04
Tråkigt att du gått ner... men du ökar nog snart igen :rolleyes: , 3kg till sedan har du nått ditt mål :thefinger

LCohen
2003-04-13, 10:42
Originally posted by Spud


mäh, skaffa! :)

jag tycker att man ser skillnad, vad jag ser så är det mer definition på armarna än förut.

och ryggen... ;)

Spud
2003-04-13, 20:34
LCohen: glömde :)

jo Erector Spinae (om det nu är de som är själva "limporna") har även de helt klart bättre definition också.

Dezuria
2003-04-26, 12:38
jag tycker att det ser ut som att killen på dina bilder (nude bilderna) inte har tränat mer än 2 månader men det är ju min åsikt...men jag tror inte alls det kommer att ta lång tid för dig att nå ditt mål om du vill bli som han=)) om du inte har extremt svårt att få muskel volym....men träna påå så kommer du nog att ha den kroppen snart...men du ska nog inte deffa ihjäl dig innan du har blivit lite större då kommer du att tappa helt sjukt mycket.

men träna på!:bpump:

Mvh Simon

LCohen
2003-05-07, 21:39
Originally posted by Dezuria
jag tycker att det ser ut som att killen på dina bilder (nude bilderna) inte har tränat mer än 2 månader men det är ju min åsikt...men jag tror inte alls det kommer att ta lång tid för dig att nå ditt mål om du vill bli som han=)) om du inte har extremt svårt att få muskel volym....men träna påå så kommer du nog att ha den kroppen snart...men du ska nog inte deffa ihjäl dig innan du har blivit lite större då kommer du att tappa helt sjukt mycket.

men träna på!:bpump:

Mvh Simon

mer benen hans jag vill åt :cryout:

överkroppen har jag passerat, lite mer tuttar och så sen är jag hyffsat nöjd.. och mer definierad mage också

kommer inte stå på scen.. däremot framför kamera....

LCohen
2003-06-22, 23:00
Nä nu har jag varit för anonym för länge.. dags för att chocka igen :thefinger

lägger inte upp direktbild för att slippa tjat sen om hemsk bild.

klarade ni inte ben-bilden förut så ska ni väl inte titta nu heller.. ;)

www.wallphoto.se/Model1Male1.jpg

dude
2003-06-22, 23:05
varför vill du deffa när du ser ut så där??

tycker inte du ska deffa på 2år köra hårt på att bara bygga massa...

LCohen
2003-06-22, 23:08
Originally posted by dude
varför vill du deffa när du ser ut så där??

tycker inte du ska deffa på 2år köra hårt på att bara bygga massa...

jag deffar inte nu längre...

sen är det som alltid vad man vill uppnå med sin träning.. att bli störst på stranden, se ut som en knubbsäl, trivas med kroppen eller vara modell... det finns många många olika varianter vettu... ;)

dude
2003-06-22, 23:10
trodde inte du vill bli foto modell....

det har du endå inte ansikte till :D :D ...

men men jag vet ju inte vad du vill uppnå men jag trodde du statsa på att bygga...

Castro
2003-06-22, 23:13
Deffa på om du vill se ut som din förebild.

LCohen
2003-06-22, 23:14
Originally posted by dude
trodde inte du vill bli foto modell....

det har du endå inte ansikte till :D :D ...

:smash:


men men jag vet ju inte vad du vill uppnå men jag trodde du statsa på att bygga...

jo jag bygger för fullt nu... hela långa sommarn och framöver... så mycket som bara går... så snabbt det bara går...

när jag väl tränar så ska det bli ordentligt gjort....

LCohen
2003-06-22, 23:15
Originally posted by Castro
Deffa på om du vill se ut som din förebild.

:mallan:

Castro
2003-06-22, 23:22
?

LCohen
2003-06-22, 23:24
Originally posted by Castro
?

:whipped: :kinky:


(anade viss sarkasm i ditt inlägg.. men jag kanske missuppfattade, isåfall kan vi :love: för jag kan gapa SÅ stort => :eek: :thefinger )

Castro
2003-06-22, 23:38
Det var faktiskt ingen sarkasm alls inblandat i mitt inlägg. Jag tänkte bara på det faktum att din förebild var om möjligt ännu smalare än du är och om du så gärna vill uppnå hans kropp så äre väl bara att fortsätta deffa. Eller har jag fel?

LCohen
2003-06-22, 23:42
Originally posted by Castro
Det var faktiskt ingen sarkasm alls inblandat i mitt inlägg. Jag tänkte bara på det faktum att din förebild var om möjligt ännu smalare än du är och om du så gärna vill uppnå hans kropp så äre väl bara att fortsätta deffa. Eller har jag fel?

förebild och förebild:MrT:

lite hårt ordval :D

som jag sagt i tidigare inlägg.. nu är det mest benen hans som jag vill åt... personligen vill jag också ha större bröst... och rygg.. och mage (ja... inte större.. men mer definierad då).. och armar... och.. ja.. det vanliga.. aldrig blir man nöjd

"om möjligt ännu smalare än du är"

:smash:

här var man då snäll och rar... komplexnisse av rang :rolleyes:
(för övrigt så har den där norrmannen bra mycket större ben än vad du har, och kommer att ha på ett bra tag, men nu ska vi inte gå dit va?)

Spud
2003-06-23, 17:11
vad händer i det skuggade området egentligen?

LCohen
2003-06-23, 17:44
Originally posted by Spud
vad händer i det skuggade området egentligen?

ingenting.. handen döljer bara det väsentliga.. inget annat.. tyvärr ;)

clash
2003-06-24, 17:08
Snygg bild ... fast dessvärre ser den ut att vara hämtad ur höstkatalogen från valfritt koncentrationsläger ... du behöver mer massa och det på momangen, och bråka inte med mig om det här nu!

Spud
2003-06-24, 18:14
Originally posted by LCohen


ingenting.. handen döljer bara det väsentliga.. inget annat.. tyvärr ;)

hehe ok, tänkte om det var nåt annat som hände.....någon tillbakadragning eller så ;)