handdator

Visa fullständig version : What a hardcore toughguy


Kwon
2006-12-19, 08:50
This guy is hardcore and tough

_E0K4yg8INw

Chaan
2006-12-19, 09:06
Fick mig och tänka på ett tv-program jag såg för mycket länge sedan om en pensionär som jonglerade med 3 kulstötningskulor (vet ej vikten). :)

Wennerberg
2006-12-19, 09:08
Äntligen!!!!1

Alm
2006-12-19, 10:24
vilken jävla kaka.

mystic[-_-]
2006-12-19, 10:32
"I'm not built for running" Ne det syns *popcorn*

Taririi
2006-12-19, 11:11
"...And again, I'm picturing my hands around a guy's throat."

Om resten inte sålde hardcore-imagen, så gjorde det där verkligen det! Tänk så många strupar man hade kunnat nypa sönder med den greppstyrkan han har!

polaren
2006-12-19, 11:15
Videon var ju bra förutom machosnacket.

Kwon
2006-12-19, 11:18
Hardcore alright, comin' at you with a fist alright. Be tougher alright, don't train like a pussy alright.

yG66ZOj1CK8alright

Muskelbyggaren
2006-12-19, 11:21
Han känner verkligen gemenskapen med alla hårdingar där ute som ger allt!

"Be tougher, don't be a pussy"

mystic[-_-]
2006-12-19, 11:26
Har kollat alla tre nu och jag försöker verkligen ta han seriöst men det går inte *gah!*

Kwon
2006-12-19, 11:39
;1975595']Har kollat alla tre nu och jag försöker verkligen ta han seriöst men det går inte *gah!*

Om han hade hållt mun och bara gjort övningarna hade det nog varit enklare! :D

Achryl
2006-12-19, 11:45
Men han skämtar ju? Med hans "fitness and nutrition" i pennsylvania

Baan
2006-12-19, 11:46
Men han skämtar ju? Med hans "fitness and nutrition" i pennsylvania

Jo, men det är mest för att visa hur hardcore han egentligen är.

Diana
2006-12-19, 11:48
Sååå sött :D


Varför kan jag inte kolla sådana här klipp utan att sitta och vänta på pungslaget/tådemoleringen. *popcorn*

Tricklev
2006-12-19, 13:25
Vafan, tränar han inte vader?

PowPow
2006-12-19, 13:27
Jag har aldrig förstått mig på det där med greppträning. What's the crack? Vad säger ni som håller på med det?

Tuff kille förresten. hrm.

regus
2006-12-19, 13:39
Jag har aldrig förstått mig på det där med greppträning. What's the crack? Vad säger ni som håller på med det?

Tuff kille förresten. hrm.

Grepp används vid att lyfta och dra tunga saker, dra upp syltlocket.

Jag har lättare att komma på varför man tränar grepp än varför man har speciella övningar för utsida axel.

prime^
2006-12-19, 13:42
Haha ball när han skulle använda det gatulocket. "Jag kör ungefär ett dussin sånna här" - på videon orkade han ju knappt få upp den på andra repetitionen.. På nått sätt kan jag inte heller ta han på allvar =)

Liten Men Fet
2006-12-19, 15:07
Jag har aldrig förstått mig på det där med greppträning. What's the crack? Vad säger ni som håller på med det?

Tuff kille förresten. hrm.

För det känns bra med ett fast handslag, så fast att man kan få en kille som ska vara rolig och klämma till ens hand att gå ner på knä och be om nåd.
Annars väldigt bra när man mekar bil ska öppna burkar, ska träna övningar där man ska hålla i saker.

Man ska akta sig för plåtslagare och bilmekaniker dock, dom är farliga...

Baan
2006-12-19, 15:36
Grepp används vid att lyfta och dra tunga saker, dra upp syltlocket.

Jag har lättare att komma på varför man tränar grepp än varför man har speciella övningar för utsida axel.

Baksida axlar används för att lyfta och dra tunga saker, dra upp syltlocket (men inte så mycket här iofs).

Med lite modifikation.

Jense
2006-12-19, 15:45
För det känns bra med ett fast handslag, så fast att man kan få en kille som ska vara rolig och klämma till ens hand att gå ner på knä och be om nåd.
Annars väldigt bra när man mekar bil ska öppna burkar, ska träna övningar där man ska hålla i saker.

Man ska akta sig för plåtslagare och bilmekaniker dock, dom är farliga...


haha, jo ja... det är strong att kunna klippa i 3mm plåt med sax! lol

PowPow
2006-12-19, 15:52
För det känns bra med ett fast handslag, så fast att man kan få en kille som ska vara rolig och klämma till ens hand att gå ner på knä och be om nåd.
Annars väldigt bra när man mekar bil ska öppna burkar, ska träna övningar där man ska hålla i saker.

Man ska akta sig för plåtslagare och bilmekaniker dock, dom är farliga...

Okej, det är väl det jag inte förstår. Att lägga ner så mycket tid för att dwarfa någon genom ett hårt handtag. Det praktiska vid vissa yrkes- och hobbyutföranden kan jag dock lättare förstå.

Grepp används vid att lyfta och dra tunga saker, dra upp syltlocket.

Jag har lättare att komma på varför man tränar grepp än varför man har speciella övningar för utsida axel.

Varför inte hålla burken under rinnande varmt vatten i några sekunder. Sen kan du få upp den utan greppstyrka.

Framsida axel tränas väl oftast antingen för att det ska förbättre ens utseende, eller för att det är en del av kroppen, och man vill bli stark i hela kroppen.

Det sistnämnda kan stämma in på greppträning också (jag tränar ju faktiskt grepp på ett sätt, då jag styrketränar). Jag syftade mest på personer som uteslutande tränar greppstyrka. Verkar vara mycket jobb för att öppna brukar.

Men det argumentet kan ju iofs användas på så gott som alla sporter.

Daniiiel
2006-12-19, 17:28
haha, jo ja... det är strong att kunna klippa i 3mm plåt med sax! lol

Min farsa har varit plåtslagare/bilmekaniker hela sitt liv i princip och han har så sjukligt förbannat starka nypor. Bad honom att ta i ordentligt när vi skaka hand en gång för några år sen och efter det fick jag handen gipsad. Själv sa han att han knappt tog i*mini*

Wennerberg
2006-12-19, 17:48
Min farsa har varit plåtslagare/bilmekaniker hela sitt liv i princip och han har så sjukligt förbannat starka nypor. Bad honom att ta i ordentligt när vi skaka hand en gång för några år sen och efter det fick jag handen gipsad. Själv sa han att han knappt tog i*mini*

Så din far bröt alltså handen på dig? Moget.

Man tränar väl grepp för man tycker det är kul eller för att man vill bli bra på det. Känns inte som om någon behöver ha en ursäkt.

Svedberg
2006-12-19, 18:40
precis för att det är kul, och för att det är fjolligare än allt att köra med dragremmar(och handskar även om det kanske inte har så mycket med greppstyrka) :D

Cerberus
2006-12-19, 18:44
så länge jag klarar lyfta mina vikter med mitt grepp så ser jag ingen anledning till att öva upp mitt grepp ytterligare, iaf inte enligt denna snubbens hardcore-sätt.

Wennerberg
2006-12-19, 18:55
så länge jag klarar lyfta mina vikter med mitt grepp så ser jag ingen anledning till att öva upp mitt grepp ytterligare, iaf inte enligt denna snubbens hardcore-sätt.

Gör inte det då. Ingen som tvingar dig väl? :confused:

Cerberus
2006-12-19, 18:57
Gör inte det då. Ingen som tvingar dig väl? :confused:

jo! ni! NI! Kolo är mitt liv ju! *cry*

Jense
2006-12-19, 19:20
Min farsa har varit plåtslagare/bilmekaniker hela sitt liv i princip och han har så sjukligt förbannat starka nypor. Bad honom att ta i ordentligt när vi skaka hand en gång för några år sen och efter det fick jag handen gipsad. Själv sa han att han knappt tog i*mini*





ja, ja det är strongt, eller är du jävligt klent byggd? för sånna polåtslagare har jag aldrig träffat.. där va en som fick ihopa min rb160, men det va knappt. det va en plåtslagare sen 10 år.

Svedberg
2006-12-19, 19:29
Plåtslagare och mekaniker etc är oftast jävlar på armbrytning också

Jense
2006-12-19, 19:34
Plåtslagare och mekaniker etc är oftast jävlar på armbrytning också

jo, brukar ta typ 3 sekunder att få ner istället för 2

Svedberg
2006-12-19, 19:38
jo, brukar ta typ 3 sekunder att få ner istället för 2

haha då är du antingen bra eller så har du mött riktigt klena *screwy* Kan inte du och Martin komma upp till eskilstuna i Februari och ställa upp i Noviceklassen där? :) Martin vore skoj att se om inte annat med brutal overall styrka + läskig underarmsstyrka.

Karl_alfred
2006-12-19, 19:40
Sjukt hadkååå! SJukt!

Baan
2006-12-19, 19:58
Borde vara väldigt få jobb som ger brutal greppstyrka jämfört med att bara träna skiten ur sig själv i greppträning och så. Sen kanske man har bättre greppstyrka som mekaniker än kontors-Lasse men ja.. den behöver inte vara über för det.

trasan
2006-12-19, 20:34
Jobbar på lager och vill påstå att min greppstyrka blivit galet bra sedan jag började!

jontahontas
2006-12-20, 16:14
Okej. Under dagens gympass fick jag en tillfällig inspiration av denna kille och tänkte att även jag skulle flippa vikter.

Jag sket dock i hans råd (även fast jag tänkte på det) "Wear shoes when you do this" och tappade kortsidan av järnvikten på foten. Mindre skönt ;D

Jense
2006-12-20, 16:20
haha då är du antingen bra eller så har du mött riktigt klena *screwy* Kan inte du och Martin komma upp till eskilstuna i Februari och ställa upp i Noviceklassen där? :) Martin vore skoj att se om inte annat med brutal overall styrka + läskig underarmsstyrka.

martin och jag är ganska jämna

Svedberg
2006-12-20, 16:44
martin och jag är ganska jämna

Ofan, vore intressant och se hur ni skulle klara er på en tävling faktiskt. Många greppfreaks är eller har jävligt lätt för att bli bra på armbrytning verkar det som.
Kolla på Monkeypawns(rob vigeant jr) han började för ca 2 år sen tror jag och har ett guld från USA mästerskapen.

Shadow Warrior
2006-12-20, 18:24
So u think u really tough guy huh?
Yeah!
Well... come with me... Il show u the Total Gym 2000!

Serious Business!!

Jense
2006-12-20, 18:32
Ofan, vore intressant och se hur ni skulle klara er på en tävling faktiskt. Många greppfreaks är eller har jävligt lätt för att bli bra på armbrytning verkar det som.
Kolla på Monkeypawns(rob vigeant jr) han började för ca 2 år sen tror jag och har ett guld från USA mästerskapen.



jo men han är lite speciell. det är snarare så att jag alltid varit bra på just armbrytning, det är jävligt sälllan jag förlorar och då möter jag inte folk som väger 50 kg