handdator

Visa fullständig version : Kaviarfundering

sailaways
2006-12-18, 16:31
Jo, jag undrar varför det bara tycks finnas mildrökt kaviar på tub i affärerna? Och varför består den bara av ca 50% fiskrom? Jag vill gärna ha en kaviar som är "hårdrökt" (heh), en som smakar mycket - och att man därför inte behöver använda så mycket. Jag vill gärna ha en kaviar utan rapsoljan och sockret, samt konserveringsmedlen. Blir alternativet isåfall ren fiskrom? (vilket jag aldrig smakat...). Jag vill inte ha dem där extra tillsatserna, utan BARA kaviaren, bara smaken. Inget socker eller nå sådan skit. Det ska SMAKA mycket. Inget mildt alltså. Finns det något sådant?

Tack.

Milia
2006-12-18, 17:39
vanlig rom?

Eddie Vedder
2006-12-18, 18:45
DU tar ju bort typ allt som gör påläggskaviaren till just påläggskaviar. Kvar blir ju den rena rommen och potatisflingorna typ, men dom kanske du inte heller vill ha å då e ju ren rom de du borde käka.
Fiskrom smakar för övrigt väldigt gott enligt mej!

Milia
2006-12-18, 19:15
ehrmmm...som jag sade.....*whistle*

Johan_P
2006-12-18, 20:09
Heh, jag är rätt säker på att det är tillsatserna som gör det gott... för min del alltså :)

Englund
2006-12-18, 21:31
Kan inte hålla med, jag älskar kaviar med jag älskar även helt vanlig rom :)

Sverker
2006-12-19, 07:32
Fettet och sockret bär fram smaken på Kaviaren. Bara romkorn blir rätt salt och bittert. Lite olja till det så blir smaken mildare och tillsammans med socker blommar smaken ut.