handdator

Visa fullständig version : Toalettborstens användning


swiftin
2006-12-18, 15:37
Jag å min polare några gånger hamnat in på ämnet på vad man egentligen ska ha toalettborstarna till. Han hävdar bestämt att man ska skrubba bort de små bajsränderna som ibland kan finna sig under vattnet i toaletten direkt med hjälp av borsten. att det är borstens huvudsakliga uppgift.
Jag å andra sidan hävdar att detta lätt blir äckligt då bajset fastnar på borsten och att det då får stå och vädra på borsten i toaletten. Jag använder bara borsten när jag tvättar toaletten i fråga med ett rengöringsmedel.

Hur ser ni koloiter på saken i fråga?

PS. har inte sökt på ämnet, men hoppas inte det e upptaget sen innan :) DS

Taragon
2006-12-18, 15:42
Jag har hört som din kompis säger, å sen ska man spola med borsten i vattnet så att bajset försvinner :P

Men annvänder den själv med rengöringsmedel för det känns frächare

Tigerkotten
2006-12-18, 15:45
Den används när det blir stopp i toan, efter för mycket kattsand ramlat ner.

Yankeee
2006-12-18, 15:48
Man använder den för att göra rent i toaletten, ska det vara så svårt att förstå? Hur fan man sen gör det spelar väl ändå ingen roll?

pilt77
2006-12-18, 15:50
jag spolar rent med kaustiksoda, mycket frächare än att vispa runt med borsten som det bara fastnar bajs på

Tomten
2006-12-18, 15:53
jag spolar rent med kaustiksoda, mycket frächare än att vispa runt med borsten som det bara fastnar bajs på

själv slänger jag bara toaletten och installerar en ny, mycket fräschare. :hbang:

mini
2006-12-18, 15:54
Jag förstår inte frågan riktigt. Menar du att man ska använda rengöringsmedel dagligen eller att man bara bajsar på veckobasis? Vad händer om man får ränder emellan städningarna? Ska man låta dem vara för det är inte dags att skrubba än? Jag är förvirrad.

JJ
2006-12-18, 15:54
Mein gott.

swiftin
2006-12-18, 16:04
Jag förstår inte frågan riktigt. Menar du att man ska använda rengöringsmedel dagligen eller att man bara bajsar på veckobasis? Vad händer om man får ränder emellan städningarna? Ska man låta dem vara för det är inte dags att skrubba än? Jag är förvirrad.



Jaaa , precis så menar jag:) Att man skiter som vanligt när man har lust men om de kommer nån rand här och där under vattnet som inte e alltför iögonfallande så låter man det vara. OCh använder bara borsten när man väl ska städa på riktigt.
Praktiskt & bäst

Yankeee
2006-12-18, 16:05
Att man skiter som vanligt när man har lust men om de kommer nån rand här och där under vattnet som inte e alltför iögonfallande så låter man det vara.

Man och singel, antar jag.

JJ
2006-12-18, 16:06
Man och singel, antar jag.

Och så lär det förbli ett tag.

petersson
2006-12-18, 16:07
Man och singel, antar jag.

Jo för annars hade ju tjejen städat toan

mini
2006-12-18, 16:08
Jaaa , precis så menar jag:) Att man skiter som vanligt när man har lust men om de kommer nån rand här och där under vattnet som inte e alltför iögonfallande så låter man det vara. OCh använder bara borsten när man väl ska städa på riktigt.
Praktiskt & bäst

För du vill inte slita så mycket på borsten...?

Tomten
2006-12-18, 16:08
Nu när vi är inne på ett sånt här intressant ämne så är det kanske dags att börja diskutera avföringsteknik "hur man undviker ränder av avföring vid evakuering". De eminenta medlemmarna som evakuerar vid flera tillfällen varje dag, borde vid det här laget vara experter på ämnet, och kan i detalj beskriva hur de undviker att skapa en osmaklig skitrand i toalettstolen.

jontahontas
2006-12-18, 16:09
Jaaa , precis så menar jag:) Att man skiter som vanligt när man har lust men om de kommer nån rand här och där under vattnet som inte e alltför iögonfallande så låter man det vara. OCh använder bara borsten när man väl ska städa på riktigt.
Praktiskt & bäst

Om jag kom in på toa efter dig och du lämnat ränder skulle jag inte gilla dig längre.

jontahontas
2006-12-18, 16:09
Nu när vi är inne på ett sånt här intressant ämne så är det kanske dags att börja diskutera avföringsteknik "hur man undviker ränder av avföring vid evakuering". De eminenta medlemmarna som evakuerar vid flera tillfällen varje dag, borde vid det här laget vara experter på ämnet, och kan i detalj beskriva hur de undviker att skapa en osmaklig skitrand i toalettstolen.

Sitta långt bak? Detta tror jag starkt på. Vattnet är ju djupast där.

petersson
2006-12-18, 16:10
För du vill inte slita så mycket på borsten...?

Nä, för att den luktar bajs om man inte samtidigt använder rengöringsmedlet tror jag han menar.

z_bumbi
2006-12-18, 16:12
Nu när vi är inne på ett sånt här intressant ämne så är det kanske dags att börja diskutera avföringsteknik "hur man undviker ränder av avföring vid evakuering". De eminenta medlemmarna som evakuerar vid flera tillfällen varje dag, borde vid det här laget vara experter på ämnet, och kan i detalj beskriva hur de undviker att skapa en osmaklig skitrand i toalettstolen.


Använd på inga vilkor ett sk energisparande säte.

sissa
2006-12-18, 16:13
Det finns ingen motsättning.
Den används både vid behov ( bajsränder) och vid toalettstädningen.
Så.

Tomten
2006-12-18, 16:14
Sitta långt bak? Detta tror jag starkt på. Vattnet är ju djupast där.

Sittposition borde ha en stor påverkan, liksom hur rak din rygg är. Är din rygg sned så hamnar också din bak snett över toalettstolen vilket ökar risken för att evakueringen misslyckas och en skitrand bildas. Det här är något som bara förstärker min uppfattning om hur viktigt det är att man byter grepp mellan varje sett marklyft, för att undvika att ryggen utvecklas ojämnt. Det är nog många flickvänner och fruar land och rike runt som skulle uppskatta denna gest, för att inte tala om de män som lever i ett såkallat "metrosexuellt" förhållande, och tar del av städuppgifterna i hemmet.

Nu när vi är inne på ämnet så kan vi också prata om hur viktigt det är med dorsalflexerade handleder när man står upp och pissar...

swiftin
2006-12-18, 16:14
För du vill inte slita så mycket på borsten...?



Nej, utan för att då fastnar "allt" på borsten som man sedan sätter tillbaka på fast land i hållaren, typ. Jag tänkte aldrig på att man kan spola samtidigt. Fast de låter ju rätt motbjudande med :) Så alla här kikar noga efter nån ynka rand och e snabbt där och sopar allt rent? alltså skulle de va så att spolen inte riktigt orkar med hela ens lass och lämnar kvar typ en tjock hinna av bajs, fine. Då är det något som måste göras, men nu tjötar vi om små mängder av ränder. ;)

raZmus
2006-12-18, 16:19
Det finns ingen motsättning.
Den används både vid behov ( bajsränder) och vid toalettstädningen.
Så.


Korrekt, fast att ta bort bajsränder måste väl vara en "delmängd" av toalettstädning och därför inte två skilda aktiviteter :D


*fniezz*

Patriarch K
2006-12-18, 16:22
Men du är så dålig och äcklig!!
Hur kul är det för personen efter att komma in till toan och se ditt äckliga bajs sitta fast på kanten bara för att du tycker det är äckligt att använda toaborsten för att ta bort det?

Under hela mit toalettborstetorkarliv har inte ett enda synligt bajskorn fastnat på borsten när jag satt tillbaks den i behållaren igen och om något råkar fastna så skakar man lite med borsten runt i cirklar och upp och ner och fram och tillbaks i vattnet så att den blir ren. Det tar kanske 5 sekunder max...:furious:

(jag är han som är swiftins motpart i första inlägget)

Yankeee
2006-12-18, 16:24
Nej, utan för att då fastnar "allt" på borsten som man sedan sätter tillbaka på fast land i hållaren, typ. Jag tänkte aldrig på att man kan spola samtidigt. Fast de låter ju rätt motbjudande med :) Så alla här kikar noga efter nån ynka rand och e snabbt där och sopar allt rent? alltså skulle de va så att spolen inte riktigt orkar med hela ens lass och lämnar kvar typ en tjock hinna av bajs, fine. Då är det något som måste göras, men nu tjötar vi om små mängder av ränder. ;)

Men är du både fysiskt och mentalt handikappad? Hur svårt är det, efter att ha dragit rent, att spola och samtidigt röra om snabbt med borsten så att allt försvinner? Eller gör så att du ringer din mamma och ber henne fixa det, du kommer aldrig att klara av det själv iallafall.

PowPow
2006-12-18, 16:35
Nej, utan för att då fastnar "allt" på borsten som man sedan sätter tillbaka på fast land i hållaren, typ. Jag tänkte aldrig på att man kan spola samtidigt. Fast de låter ju rätt motbjudande med :) Så alla här kikar noga efter nån ynka rand och e snabbt där och sopar allt rent? alltså skulle de va så att spolen inte riktigt orkar med hela ens lass och lämnar kvar typ en tjock hinna av bajs, fine. Då är det något som måste göras, men nu tjötar vi om små mängder av ränder. ;)

Det låter motbjudande att spola ner rent vatten i klosettskålen samtidigt som man tvättar den? Hur fanken får du ihop det?

Är det lika äckligt att skölja disktrasan när du torkat av bordet? Att diska disk i rent vatten?

Noodles
2006-12-18, 16:43
Är det lika äckligt att skölja disktrasan när du torkat av bordet?

Det finns skrämmande många som inte tycker att en disktrasa ska sköljas ur utan ser den som en chans till biologiska experiment.

Till trådskaparen: Toalettborsten ska alltid användas om det är ränder. När det är dags för toalettstädning tar man dessutom till lite rengöringsmedel. Hur svårt kan det vara att hålla borsten ren? Hmm. Jag har just nu en bild av din toalett i mitt huvud och den är slående lik en viss toalett i Trainspotting.

Trance
2006-12-18, 16:47
Man har aldrig sådana problem om man fattar sin gaffel och skiter i dushen istället. Tidsbesparande också.

MacLeod
2006-12-18, 16:49
Killen bor antagligen hemma. Gör han inte det, så har han precis flyttat hemifrån.
Kan tänka mig att det finns en hel del urinstänk under sitsen oxå, som han inte upptäckt ännu.

regus
2006-12-18, 16:51
Borsten används för att tvätta bort skitränder.
Skrubba samtidigt som du spolar så fastnar inte skiten.
Att inte tvätta toan efter tvåan är bara äckligt *gah!*

swiftin
2006-12-18, 16:56
Yankee: Haha, trevlig attityd.

Pow: tänkte mer att man kör ner grejen rätt långt ner och låter det blandas samman så allt blir som en fin smet på borsten. :) OM du fattar.

Just for the record så har inte jag det problemet direkt, utan det var om det händer. Jag lägger nuförtiden i princip alltid lite papper överst så att man drastiskt minskar ljudet och helt undviker plasket och även bajsränderna! Smart, va? :hbang: :hbang: :hbang: :naughty:

NiXPhoenix
2006-12-18, 16:59
Öhh, är det alltid skinande vitt i era toaletter eller?

Swiftin: Helt kan du ju inte undvika ränder bara för att du lägger i ett papper... Det kanske kommer ovanför vattenlinjen.

PowPow
2006-12-18, 16:59
Pow: tänkte mer att man kör ner grejen rätt långt ner och låter det blandas samman så allt blir som en fin smet på borsten. :) OM du fattar.


Men du ska ju inte ner förbi kröken med borsten.

regus
2006-12-18, 17:02
Öhh, är det alltid skinande vitt i era toaletter eller?.

Ja. :D

Jorgen
2006-12-18, 17:02
Vilka fantastiska problem man kan ha. :D

swiftin
2006-12-18, 17:21
Öhh, är det alltid skinande vitt i era toaletter eller?

Swiftin: Helt kan du ju inte undvika ränder bara för att du lägger i ett papper... Det kanske kommer ovanför vattenlinjen.



Jag har inte upplevt några problem än så länge iaf :) Men kommer det ovanför vattenlinjen tycker jag det är mycke mer vidrigt i alla fall. Hmm. Då kanske man får göra något ingrepp och använda era spolningsmetoder.

Garnax
2006-12-18, 17:27
Kan berätta att den kan användas som ersättning för toalettpapper på en porrklubb i Milano :)

Danne
2006-12-18, 17:28
Folk har säkert generellt mer bakterier i sin disktrasa än på "bajsborsten" och den smetar man runt på matbordet med, säkert nån mupp som torkar av skärbrädan också.
Förvånansvärt mycket bajsskräck med tanke på att dom flesta killar ändå vill köra bruden i rumpen :-)

Yankeee
2006-12-18, 17:31
Folk har säkert generellt mer bakterier i sin disktrasa än på "bajsborsten" och den smetar man runt på matbordet med, säkert nån mupp som torkar av skärbrädan också.

Antalet bakterier är inte det intressant utan vilken sort.

PowPow
2006-12-18, 17:33
Jag får aldrig några spår i toan.
Jag tror att en kost med mycket olivolja är hemligheten.

Arf Pingvin
2006-12-18, 17:33
Om ni har läst såhär långt så har ni kommit till slutet på Kolo forum. Ni kan sluta läsa här.

regus
2006-12-18, 17:35
Jag får aldrig några spår i toan.
Jag tror att en kost med mycket olivolja är hemligheten.

Glider bra? :D

PowPow
2006-12-18, 17:36
Glider bra? :D

Of course.

babbett
2006-12-18, 17:56
Jag gör som din kompis, å sen ska man spola med borsten i vattnet så att bajset försvinner :P




+1 :D

Palm
2006-12-18, 18:11
Sittposition borde ha en stor påverkan, liksom hur rak din rygg är. Är din rygg sned så hamnar också din bak snett över toalettstolen vilket ökar risken för att evakueringen misslyckas och en skitrand bildas. Det här är något som bara förstärker min uppfattning om hur viktigt det är att man byter grepp mellan varje sett marklyft, för att undvika att ryggen utvecklas ojämnt. Det är nog många flickvänner och fruar land och rike runt som skulle uppskatta denna gest, för att inte tala om de män som lever i ett såkallat "metrosexuellt" förhållande, och tar del av städuppgifterna i hemmet.

Nu när vi är inne på ämnet så kan vi också prata om hur viktigt det är med dorsalflexerade handleder när man står upp och pissar...

:laugh:

Zera
2006-12-18, 18:20
Jag får aldrig några spår i toan.

+1
De små "ränder" som kommer spolas ju bort när man spolar i toaletten :confused:

prime^
2006-12-18, 18:27
Både och! Fräsht med bajs som sitter kvar *spy*


P.S Tjejer bajsar inte. Dom kissar bara jättelänge. D.S

skaparn
2006-12-18, 19:18
I mitt trapphus har vi för att stoppa klimatchocken valt att bajsa i lådor som samlas upp varje tisdag. Ju äckligare desto miljövänligare är vårt motto. Toaborsten används då istället för att göra rent bajslådan efter tömning.

daja
2006-12-18, 22:17
Jaaa , precis så menar jag:) Att man skiter som vanligt när man har lust men om de kommer nån rand här och där under vattnet som inte e alltför iögonfallande så låter man det vara. OCh använder bara borsten när man väl ska städa på riktigt.
Praktiskt & bäst

så att inte tandkrämen blandas med bajset o toaletten?

Bronkitkorv
2006-12-18, 22:26
Jag har ingen borste alls för dom är otroligt äckliga redan efter en rengöring även om man använder rengöringsmedel. Sen kommer barnen krypandes och äter på toaborsten..*spy*

Patriarch K
2014-01-30, 18:14
Haha! Skrattar fortfarande åt den här tråden :-D

Knatcharn
2014-01-30, 19:15
Nu när vi är inne på ämnet så kan vi också prata om hur viktigt det är med dorsalflexerade handleder när man står upp och pissar...

Det här skojar man inte om.

Till er som är rädda för toalettstolar som inte är skinande rena, vad gör ni på utedass? Står upp och håller för näsan? :D

Olegh
2014-01-30, 19:21
Utedass: Kolla inte ner i hålet kolla inte ner i hålet kolla inte ner i hålet kolla inte ner i hålet kolla inte ner i hålet kolla inte ner i hålet. Sedan kollar man ner i hålet.

R Scarpa27
2014-01-30, 19:34
tkr det är äckligt med skrubbborstarna.
rengör toaletten ganska ofta...

på med latex handskarna, en svamp & skrubbar med yes.
sen slänger jag handskar & svamp =).

http://www.norwichbear.com/wp-content/uploads/2012/10/toilet_brush.jpg

Yes
2014-01-30, 20:55
Utedass: Kolla inte ner i hålet kolla inte ner i hålet kolla inte ner i hålet kolla inte ner i hålet kolla inte ner i hålet kolla inte ner i hålet. Sedan kollar man ner i hålet.
Bara det inte funkar som höjdskräck...

olle lindblad
2014-01-30, 21:06
Ränderna går aldrig ur sägs det. Gäller det även här?

Alfers
2014-01-30, 21:15
Pow: tänkte mer att man kör ner grejen rätt långt ner och låter det blandas samman så allt blir som en fin smet på borsten. :) OM du fattar.

Man spolar ju först en gång. Är där några ränder kvar efter det så borstar man. Sen ev. spola igen eller skaka av borsten i vattnet beroende på hur mycket eller lite rester det var kvar.
Man vispar ju inte runt bland korvarna med borsten.

Akada
2014-01-30, 22:10
Det är dags att använda borsten när det är mer brunt än vitt i toaletten.