handdator

Visa fullständig version : Tänkte ändra lite i mitt schema


DenSisteMohikanen
2006-12-18, 13:14
Har alltid och då menar jag alltid kört:

Bröst/Biceps
Rygg/ (lite) underarmar
Axlar/Triceps

Problemet är att jag aldrig ökar i bröst. Kör på samma vikter på bröst som för 1-2 år sedan.

Går bra just nu träningen flyter på och jag tar för tillfället kreatin. Ökar lite stadigt på vissa övningar varje vecka men bröst händer det inget på. Träningsvärk får jag...

Vad ska jag testa? Rygg/bröst? , axlar/bröst? , triceps/bröst?

mini
2006-12-18, 13:56
Hur tränar du bröst då? Övningar? Set? Reps?

larre
2006-12-18, 14:00
Byt ut övningarna och variera repsantalet mellan 5-15 med någon veckas mellanrum. Kör nån veckas fuskvecka där du fuskar upp vikten lite för att veckan efter köra 15 reps och andra övningar.

Tex:
Vecka 1
Snedbänk 5 reps,3 set
Lutande hantelflyes 5 reps,3 set
Pecdec 5 reps,3 set
Cablecross 12 reps, 2 set
Vecka2
Nedåtlutande bänk 15 reps,2 set
hantelflyes 15 reps,2 set
Hantelpress 15 reps,2 set
Lätta sneda flyes 12 reps, 2 set
Vecka3
Dips 8-10 reps 3 set
Planbänk 8-10 reps,3 set
Lutande hantelpressar 8-10 reps,3 set
Sen åter till vecka 1.

Något i den stilen..

Se även till att vara tankad med kolhydrater inför passet, dvs jätteluchen Eskil så du har bra tryck i kroppen.

Daniel-san
2006-12-18, 16:23
Har alltid och då menar jag alltid kört:

Bröst/Biceps
Rygg/ (lite) underarmar
Axlar/Triceps

Problemet är att jag aldrig ökar i bröst. Kör på samma vikter på bröst som för 1-2 år sedan.

Går bra just nu träningen flyter på och jag tar för tillfället kreatin. Ökar lite stadigt på vissa övningar varje vecka men bröst händer det inget på. Träningsvärk får jag...

Vad ska jag testa? Rygg/bröst? , axlar/bröst? , triceps/bröst?

Jag tror inte att svaret på din strävan ligger i att kasta om muskelgrupperna. Gör ett progressivt prioriteringsprogram för bröstet där du mha lite olika parametrar ökar träningsvolym.

pragmatist
2006-12-18, 16:50
Vi behöver mer information om frekvens och andra träningsparametrar innan vi kan säga vad problemet är, men generellt så kan man inte fortsätta träna på samma sätt som man alltid gjort och tro att kroppen kommer genomgå några större förändringar.

Att kasta om vilka dagar du tränar vilka muskelgrupper på är en minimal förändring som inte kommer innebära ett smack, vill jag påstå.

DenSisteMohikanen
2006-12-18, 17:53
Ok. Har för mig att det hjälpt vissa..

Just nu kör jag först Bänk i sån där hjälp grej (Vad heter det????) då jag är utan träningspartner hela vintern. Sen lutande hantelpress och sen ett par kabelövningar.

Förut var det antingen vanlig bänk om jag inte var ensam annars plan hantelpress.

Jorgen
2006-12-18, 17:59
Ingen benträning?

DenSisteMohikanen
2006-12-18, 18:09
nupp....men jag vill.

larre
2006-12-18, 18:37
nupp....men jag vill.

Tar tredje benet i för mkt när du kör knäböj eller är det knäna som spökar?

DenSisteMohikanen
2006-12-18, 18:54
Tar tredje benet i för mkt när du kör knäböj eller är det knäna som spökar?

Ena knät spökar sen jag slog knät i stenhård is när jag åkte bräda för några månader sen. Sen är ena benet kortare vilket har gett mig ryggproblem i många många år. Vill även besöka någon fler kiropraktor innan jag kan börja träna ben lite hårdare. Sen har jag vell annars vart lite på latsidan på ben även innan jag fick reda på att ena benet var kortare.

Började lite lungt för ett tag sen med övningar som var skonsamma för ryggen och benlängdsskillnaden men ni skulle ha hört knät efter senaste passet :D

Knakade på ett sätt som fick folk att rysa :)

samsam
2006-12-18, 21:45
Ät Mer!

mini
2006-12-18, 22:29
Byt ut smithen till fri stång. Om du vill köra riktigt tungt någon gång kan du väl be någon passa ett set eller två?
Variera övningarna mer. Kör både lutande och plan hantelpress tex. Variera greppet i bänken. Kör dips, press i maskin, flyes. Utveckla träningen.
Skippa kablarna om det är styrka du vill ha.

Det känns inte som att du tränat så länge?