handdator

Visa fullständig version : Ett par frågor


K.J
2006-12-18, 12:00
Hej, innan jag började träna orkade jag göra massa dippar, nu orkar jag inte den övningen alls!

Varför blir jag svagare av att träna? Har bara gått upp i vikt massvis!

Sliter dippar på axlarna?

regus
2006-12-18, 12:03
Har bara gått upp i vikt massvis!

Där har du svaret.

King Grub
2006-12-18, 12:03
Varför blir jag svagare av att träna? Har bara gått upp i vikt massvis!

Du blir inte svagare av att träna, om du inte gör något fundamentalt fel.

Har du blivit tyngre - särskilt om du gått upp vikt "massvis" - är det väl inte konstigt om du inte orkar lika mycket som när du vägde mindre, när det är en övning i vilken du arbetar med din egen kroppsvikt det handlar om?

Nilsjohan
2006-12-18, 12:06
Hej, innan jag började träna orkade jag göra massa dippar, nu orkar jag inte den övningen alls!

Varför blir jag svagare av att träna? Har bara gått upp i vikt massvis!

Sliter dippar på axlarna?
Du tror inte att din viktökning har något med detta att göra?

K.J
2006-12-18, 12:11
Jo men det är ju just detta! Man är så avundsjuk på alla som orkar massa goa dippar och liknande och själv orkar man inga alls. Innan var man stark och orkade med det mesta under långa perioder, nu måste man vila länge mellan varje set och är ändå inte så stark och uthållig som förut. Skadat sig har man gjort med, men det är bättre nu.

Vad fan har det blivit så här för?! Vill också orka dippa och vara STARK som jag var förut, träningen borde ju ha gjort mig starkare!

Sliter dippar på axlarna?

Mell
2006-12-18, 12:15
Lösningen på ditt problem: deffa! så ska du se att dippsen kommer springande med tomten

K.J
2006-12-18, 12:16
Lösningen på ditt problem: deffa! så ska du se att dippsen kommer springande med tomten

Okej! Jag har ju faktiskt lite magfett att bli av med! En kalaskula. För läsa på om deffning, finns ju en del trådar om det. Men samtidigt är man rädd att förlora i muskelmassa :) Och så konstig kropp som jag har hoppas jag att vanlig deff fungerar på mig!

Blaine
2006-12-18, 13:21
K.J: Hur lång träningsperiod pratar vi om?

K.J
2006-12-18, 13:41
K.J: Hur lång träningsperiod pratar vi om?

Med skada inräknad (alltså rehab-träning) ungefär 3 år. Självklart har jag haft vilovekor emellan, haha.

Guddi
2006-12-18, 15:43
Sliter dippar på axlarna?Nej, inte om du är starkt nog för att klara av övningen. Kör man ända till faliure så kanske man skulle kunna skada en axel om man på något sätt tappar balansen eller liknande.

Och så konstig kropp som jag har hoppas jag att vanlig deff fungerar på mig!Deff fungerar för alla människor!

K.J
2006-12-18, 17:42
Nej, inte om du är starkt nog för att klara av övningen. Kör man ända till faliure så kanske man skulle kunna skada en axel om man på något sätt tappar balansen eller liknande.
Deff fungerar för alla människor!

Tja, i tricepscurl när man ligger ner och använder en EZ-stång använder jag mer vikter än de i min viktklass. Armstyrkan är det inget fel på, men jag vet inte om jag orkar just dippar, ska öva på det och köra komplementsövningar så man blir stark i det.

Och fettet runt magen ska bort, då orkar jag igen, bara man inte förlorar för mycket muskelmassaa så :) Tack för svaren!

Jorgen
2006-12-18, 17:54
Lösningen på ditt problem: deffa! så ska du se att dippsen kommer springande med tomten

Varför inte träna och bli starkare istället?

Deceiver85
2006-12-18, 17:56
+1

För man är väl starkare ifall man kör 10 reps på 90kg BW, än 10 reps på 70kg BW?