handdator

Visa fullständig version : Ont i käken efter tandlagning


L-Sami
2006-12-18, 00:29
Det är så att jag har fått jätte ont i vänstra käken efter sista lagningen av tänderna i under käken för en vecka sen, när jag dricker kallt eller tuggar nåt.
Kan även vakna upp på natten med en fruktansvärt värk som leder enda upp till örat från käken och en del huvudvärk förekommer också. *cry*
Fick bedövning då efter sista besöket och det var självaste tandläkaren som gav den som annars brukas göras av assistenten.

Vad kan det här bero på?
Någon som har varit med om nåt liknande?

SWETiger
2006-12-18, 08:13
Jag skulle ringa till folktandvården, inte i närheten av lika lång telefonkö dit som till de andra nissarna i vita rockar.

Eitd: Förutsatt att det var där du lagade hålet förstås, annar lär det inte vara mycket svårare att komma fram till en privat tandläkare.

__P
2006-12-18, 11:13
Jo har varit med om ngt likande när jag slog ut båda framtänderna. Hade ont ett par veckor men är det bara en bedövnig du fått för ngn vecka sen kanske det är värt att kolla upp det...

Angel
2006-12-18, 13:45
japp, hänt mig med efter en lagning, visade sig att de va tvungen att rotfyllas istället. Så ring tandis istället för o fråga koloister

Mago
2006-12-18, 16:14
Haft liknande, men det kom långt efter lagningen. Fick rotfyllas.

Det var ena framtanden, men det gjorde ont i hela vänstersidan av käken och de kunde inte se med röntgen vilken tand det var. Så jag fick gå runt i ett par veckor och vänta på att tanden skulle dö, med extrem smärta så jag knappt kunde äta och bara sova sittandes, max varannan natt och var tvungen att ha kallt vatten i munnen 24/7.

T-train
2006-12-18, 16:25
Lagningen kan vara för hög också

PowPow
2006-12-18, 16:29
Vad ska man göra om man bitit av en bit av en gammal lagning?
Jag lyckades göra det igår när jag käkade pasta (!). Fast det gör inte ont. Kan man skita i det?

Yankeee
2006-12-18, 16:31
Vad ska man göra om man bitit av en bit av en gammal lagning?

Vad sägs om att gå till tandläkaren?

King Grub
2006-12-18, 16:31
Vad ska man göra om man bitit av en bit av en gammal lagning?
Jag lyckades göra det igår när jag käkade pasta (!). Fast det gör inte ont. Kan man skita i det?

Klart du kan... men det får du ångra när du får kariesangrepp. Tandläkaren fixar det.

PowPow
2006-12-18, 16:42
Vad sägs om att gå till tandläkaren?

Jag trodde kolo kunde lösa det :( Tandläkare är ju dyrt.

Klart du kan... men det får du ångra när du får kariesangrepp. Tandläkaren fixar det.

Karies, you say. Får väl slå en pling. KOmmer inte ens ihåg vilken tand det var.. Känner ingen skillnad nu. Men det ser väl tandis.

Angel
2006-12-18, 17:54
fyfan vad ont det gör när det går ner i roten, ja gick en vecka med det innan jag ringde till tanläkaren och grät för ja va så förstörd, jag käkade alvedon så jag blev resistent mot paracetamol, är de fortfarande. Har aldrig haft sådan smärta, funderade på att åka till akuten, bara låg och grät. hemska minnen