Visa fullständig version : Tonfisk !?
Patrik Svensson
2006-12-17, 23:18
Är tonfisk så bra som det sägs? eller är det en budgetvariant för de snåla gymmarna? själv älskar jag tonfisk och ett glas mjölk när man kommer hem.
det är en bra och billig proteinkälla.. inget fantastiskt över det
flenders
2006-12-17, 23:46
Går att göra mycket med tonfisk. Kan göra ett gott pålägg, man kan göra en god pastaröra. Sen så kan man också äta det ur burk för den late (och ej kräsna). Annars så är det som sagt inget speciellt med det, bra och billig protein.
pragmatist
2006-12-18, 01:32
Det kan finnas en hel del tungmetaller, framför allt kvicksilver, i tonfisk (lite beroende på var den är fångad o.s.v.). Sök lite på forumet, det finns flera trådar.
Cerberus
2006-12-18, 02:01
Det kan finnas en hel del tungmetaller, framför allt kvicksilver, i tonfisk (lite beroende på var den är fångad o.s.v.). Sök lite på forumet, det finns flera trådar.
så om självmord är största önskemål så ska man äta tonvis med tonfisk? :D
älskar tonfisk, äter detnästan varje dag...på macka, till pasta, osv...funkar till alla mål o är perfekt om man någon dag känner att man har fått i sig för lite protein ^^
aa, o så är det jävligt ekonomiskt oxå ;P
älskar tonfisk, äter detnästan varje dag...på macka, till pasta, osv...funkar till alla mål o är perfekt om man någon dag känner att man har fått i sig för lite protein ^^
Akta kvicksilverhalten :)
Eddie Vedder
2006-12-18, 12:31
:thumbup: Även om jag vill va liiiite restriktiv me mitt tonfiskintag p.g.a. eventuella tungmetaller så håller jag me om att de i stort sett är ultimat för en tränande fattig student, linser å en burk sexkronorstonfisk e ju knappast en dyr måltid men bra å proteinrik mat.
Funkar till de mesta som du säger, morsan brukar säga att jag tröttnar på å käka så mycke tonfisk snart men de började hon visserligen säga för tre år sen å än sålänge äter jag me samma entusiasm!
Tonfisk är gott och billigt. En burk tonfisk+frysta grönsaker med bönor i är perfekta mellanmål.
Gott, Bra & billigt :) Det är ganska enkelt att laga till ett snabbt mellanmål med tonfisk och att det dessutom har ett högt protein innehåll gör att det blir en optimal byggar mat ;) :D
Cerberus
2006-12-18, 18:45
vad för hemskt kan hända om man får i sig för mkt tungmetall?
det är i princip därför ja äter tonfisk väldigt sällan, max 1-2ggr i veckan.
Brooklyn
2006-12-18, 20:12
så om självmord är största önskemål så ska man äta tonvis med tonfisk? :D
japp! :smash:
Du som ammar och allt kanske ska det lite lugnt med tonfiskintaget?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.