handdator

Visa fullständig version : Gainer, kreatin + esapro


josefcool
2006-12-17, 16:58
woohoo mitt första inlägg:smash:

Nu har jag börjat träna igen efter några års upephåll. Jag har alldrig tagit några tillskott, men tänkte börja med det.

Just nu tar jag gainer. Om en månad eller två tänkte jag ta kreatin också. Men EsaPro, är det något jag borde ta tillsammans med gainer och kreatin?

Enligt eiselts "levels" ligger gainer på groundlevel och kreatin på nivån där efter. Vilken nivå ligger EsaPro på?

EiseltUK
2006-12-17, 17:13
woohoo mitt första inlägg:smash:

Nu har jag börjat träna igen efter några års upephåll. Jag har alldrig tagit några tillskott, men tänkte börja med det.

Just nu tar jag gainer. Om en månad eller två tänkte jag ta kreatin också. Men EsaPro, är det något jag borde ta tillsammans med gainer och kreatin?

Enligt eiselts "levels" ligger gainer på groundlevel och kreatin på nivån där efter. Vilken nivå ligger EsaPro på?

Hej! Vi håller på att sluta med våra "levels" då det blir lite missvisande. Så ta inte hänsyn till dem. Esapro är ett tillskott som alla tränande kan använda och blir därför en produkt so bode vara på "ground level".

/ Henrik

Handcuff
2006-12-17, 19:34
Börja med maten+kanske proteinpulver/gainer....sedan eventuella andra kosttillskott.

Kal_85
2006-12-18, 09:52
Om du är nybörjare så skulle jag nog råda dig till en gainer typ här i kolo shoppen ONs Serious Mass. Mycket kcal i kombination vid träning, EEA är dock bra i deff syfte. Detta pga uppfattning jag får av dig är att du är lite nybörjare och kommer nog inte äta som en häst, då är det bra att lägga sig på + med lite hjälpmedel. Om du vill ha något extra kör på ett vanligt kreatin monohydrat och kör en ordentlig uppladdning 1v-5-10gr * 5ggr sedan 5-10gr före/efter träning i ca 3v, lycka till.

Shakemynuts
2006-12-18, 10:03
Men bör han inte köpa proteinet istället och så lägga till kolhydrater i form av maltodextrin?
Gainern är ju så mycket dyrare! :(