handdator

Visa fullständig version : Få hår (på huvudet) att växa snabbare


Toel
2006-12-17, 16:14
Sitter i den klassiska fällan; har klippt mig för kort *gah!*

Finns det något sätt att boosta hårväxten så det växer snabbare?

Hur mycket bör man anta att håret växer per månad på en 22 åring?

Exhale_
2006-12-17, 16:16
Det är ganska inviduellt hur mycket håret växer per månad. Det är helt enkelt att gilla läget som gäller.

Vad du än tror så är det inte så många som bryr sig om du har klippt dig nån centimeter för kort. Acceptera det själv så ordnar sig allt :thumbup:

Dav0d
2006-12-17, 16:20
Sitter i den klassiska fällan; har klippt mig för kort *gah!*

Finns det något sätt att boosta hårväxten så det växer snabbare?

Hur mycket bör man anta att håret växer per månad på en 22 åring?

hAHAhahha ORKA BRY SIG! Helvete! "Klassiska fällan"...
Ursäkta men fy fan för allas problem om deras utseende, hur dåligt självförtroende får man ha ? Jag skulle kunna gå mitt i stan om jag så levt i en container i en vecka. Varför ? Jo för man bryr sig inte!

Nåja, det lär växa ut på någon vecka, vill du inte synas är det bara gömma dig. För det finns ingenting som garanterat & dokumenterat får håret att växa snabbare.

Myter som kan "hjälpa"
1: Högre protein i dieten
2: Duscha oftare (utan shampoo)
3: Häll i dig sprit så kommer håret växa snabbare

Srednq
2006-12-17, 16:25
köp en mössa?

Officer
2006-12-17, 16:30
3: Häll i dig sprit så kommer håret växa snabbare


+1000 :em:

Cerberus
2006-12-17, 16:37
eftersom naglar och hår görs av protein så borde väl ett högt intag av d också boosta tillväxten. Tycker mitt hår växer som attan.

regus
2006-12-17, 16:39
Hår kan inte vara "för kort" på en kille..

Ingen ide att ens tjaffsa imot, för detta är inte diskutionsbart!:)

Toel
2006-12-17, 17:01
hAHAhahha ORKA BRY SIG! Helvete! "Klassiska fällan"...
Ursäkta men fy fan för allas problem om deras utseende, hur dåligt självförtroende får man ha ? Jag skulle kunna gå mitt i stan om jag så levt i en container i en vecka. Varför ? Jo för man bryr sig inte!

Nåja, det lär växa ut på någon vecka, vill du inte synas är det bara gömma dig. För det finns ingenting som garanterat & dokumenterat får håret att växa snabbare.

Myter som kan "hjälpa"
1: Högre protein i dieten
2: Duscha oftare (utan shampoo)
3: Häll i dig sprit så kommer håret växa snabbare

Förstår iofs inte varför jag skulle ha dåligt självförtroende för att jag tyckte min frisyr blev ful. Har också hört dessa "myter" så de stämmer mao inte? Även hört att zink och b-vitamin kan speeda upp processen en aning, true? Finns det inga studier på sånt här?

Achryl
2006-12-17, 17:12
zink hjälper! Det märks skillnad! Men iofs, det kommer inte att växa ut över natten för det

Jax
2006-12-17, 17:15
Förstår iofs inte varför jag skulle ha dåligt självförtroende för att jag tyckte min frisyr blev ful. Har också hört dessa "myter" så de stämmer mao inte? Även hört att zink och b-vitamin kan speeda upp processen en aning, true? Finns det inga studier på sånt här?
Studier på dåligt självfortroende p.g.a. för kort hår? Det hoppas jag inte. :D

Du har tre alternativ:
- Raka bort allt
- Gå till frisören och skaffa en ny frisyr med kortare hår
- Vänta tills det växer ut vilket tar den tiden det tar

Det är inte svårare än så. Du kommer inte att hitta någon mirakelkur som gör att håret växer märkbart snabbare.

prime^
2006-12-17, 17:16
hårförlängning? vet dock inte va d kostar :)

Officer
2006-12-17, 17:22
hårförlängning? vet dock inte va d kostar :)

2-4k, men då måste du också ha typ en decimeter hår redan för att fästa det.

Peruk ftw.

http://www.abccostumes.com/images/mrssantawig.jpg

prime^
2006-12-17, 17:23
2-4k, men då måste du också ha typ en decimeter hår redan för att fästa det.

Peruk ftw.

http://www.abccostumes.com/images/mrssantawig.jpg

ofan, det visste jag inte.. man lär sig nått nytt varje dag =)

Sebbe_H
2006-12-17, 17:25
Finns det inget sätt att SAKTA ner hårväxten, jag måste ju klippa mig varannan vecka känns det som.

_Larre_
2006-12-17, 17:34
Finns det inget sätt att SAKTA ner hårväxten, jag måste ju klippa mig varannan vecka känns det som.

minska intagen av det som sägs ska göra så håret växer mer? :smash:

Slartibartfast
2006-12-17, 17:34
För kort är inga problem. Däremot om man klipper för tunt, som jag, då är man fucked. Speciellt om man menat spara längre. *mini*

Dav0d
2006-12-17, 17:54
Finns det inget sätt att SAKTA ner hårväxten, jag måste ju klippa mig varannan vecka känns det som.

Cellgifter, svältande etc. :thumbup:

Diana
2006-12-17, 19:33
Nej för faen raka INTE! :D hår är sexy :naughty:

Det jag vet hjälper, både på mej och flera andra mänskliga försökskaniner är en tablett som heter Hår,hud,naglar har för mej den fanns på hälsokosten... Låt dej inte luras av örterna och skiten på framsidan :D detta funkar faktiskt.

Se till att du får i dej nog med järn, frukt, grönsaker (och protein som folk redan nämnt).

Hårinpackning ger näring för tillväxt.