handdator

Visa fullständig version : Fråga Angående Lägenhet. Help


adriano
2006-12-17, 12:06
Hello

Min polare lånar en lägenhet i typ 3 veckor av en av hans kompisar. Han som äger lägenheten är bortrest. För några dagar sedan så skulle han som lånar lägenheten gå in på toa och snubblade och drog ner handfatat så det losnade helt från väggen. Nu till frågan

Vem ska anmälla det till hyresvärden så att dom fixar det, måste han som hyr lägenheten göra det? Eller fixar dom om kompisen ringer och snackar med hyresvärden.

Han som hyr den är utomlands så de blir lite svårt att ringa. Det är alltså hyresrätt, eller vad det heter. Han äger inte lägenheten, han hyr bara den.

Tacksam för svar

adriano
2006-12-17, 12:21
Hjälp min kära vän

Yankeee
2006-12-17, 12:21
Bump!

Fettecke
2006-12-17, 12:25
Vem som helst kan väll ringa antar jag ? så har de varit i min förra lägenhet iaf, men dom va kanske inte så strikt!

bosse_brutal
2006-12-17, 12:37
spelar antagligen roll om han som har lägenheten hyr den i andra hand, eller om han bor där "inofficiellt".
vissa hyresvärdar kan va jävligt kinkiga om man hyr ut utan att ha gjort upp det i förväg med dem.

mangs
2006-12-17, 16:43
Så det är inte så adriano att du bor där och hade en röjarfest igår som fick till följd att handfatet trillade loss när någon hade sex uppe på det? ;)

Hur som helst så hade jag ringt killen som hyr lägenheten och berättat vad som hänt och sedan skulle han som nu bor i lägenheten kunna ringa till hyresvärden och säga att handfatet trillat ner pga att någon gick in i det. Han kan ju även säga att han blev ombedd av sin polare att ta hand om detta då han befinner sig utomlands och har lite svårt att fixa det därifrån. Sedan gäller det ju bara att den som hyr lägenhet backar upp denna historien.


Låter för övrigt väldigt konstigt att ett handfat trillar loss bara man snubblar in i det. Normalt sitter det fast med fyra rejäla bultar eller motsvarande.