handdator

Visa fullständig version : kolisladdardagar


Diana
2003-02-15, 01:12
ni som kör keto,verkar vara nåra st här,, när ni har era kolisladdardagar, kör ni me bara kolisar o protte eller har ni nångång nån kväll/dag då ni käkar vad ni vill? blir de nån skillnad på er viktminskning beroende på va ni käkar under kolisladdardan?

Emptiness
2003-02-15, 08:24
Originally posted by Diana
ni som kör keto,verkar vara nåra st här,, när ni har era kolisladdardagar, kör ni me bara kolisar o protte eller har ni nångång nån kväll/dag då ni käkar vad ni vill? blir de nån skillnad på er viktminskning beroende på va ni käkar under kolisladdardan?

Jag testat att både äta strikt med nästan bara protein och kolh. någon uppladdning och någon gång så har jag ätit mer fett på samma gång och jag märker ingen större skillnad på mig efter helgen.
Då kroppen i början fortfarande använder fettet som energi så kan man nog stoppa i sig en del, håler man sig bara under 80g fett de första 24h tror jag inte det är någon fara men ligger man ännu lägre så är det ju inte fel. Kolla in följande artikel och läs ivarje fall stycket under "What About Fat Gain?":

http://www.thinkmuscle.com/articles/mcdonald/carb-up-and-ketogenic-diet.htm

Diana
2003-02-15, 13:12
tackarr,, mkt intressant läsning där!