handdator

Visa fullständig version : Gymjakt


NP_M
2006-12-15, 17:33
Har vart runt på lite olika gym här i Göteborg o sett mig för, tänkte höra om någon går på några av nedanstående gym och kan berätta lite vad ni tycker allmänt...

- Active wellness, gamla jupiter nära danska vägen.

- Sportrehab, mellan centralstationen och norra ullevi.

- Andas, vid Lindholmen.

/Tack på förhand!

mvda
2006-12-15, 20:08
Beror rätt mycket på vad du är ute efter. Själv har jag bra erfarenhet av Fysiken, Exhale och Sats (mest Kompassen).

Dessa emellan gäller väl ungefär följande. Om du är ute efter ett mycket billigt gym där kvalitet och fräschhet inte prioriteras högt och där du tränar med många seriösa byggare så är Exhale rätt. Om du är ute efter ett relativt billigt gym med massa studenter där man får acceptera att ibland få vänta länge vid maskiner/hantlar vid fel tider så ska du köra på Fysiken. Om du istället vill lägga några hundralappar extra i månaden för att få bättre service och ett fräschare gym ska du köra på Sats.

Själv skulle jag välja Sats, tycker det är värt att lägga lite extra på att få träna på ett i mitt tycke bättre gym som man verkligen trivs på. Men om du håller på mycket med diverse sporter och vill kunna göra detta i samband med gymmet är ju Fysiken utmärkt för det. Dessutom är Fysiken ett bra ställe att träffa andra studenter om man nyss flyttat hit och pluggar.

NP_M
2006-12-15, 23:33
Vet faktiskt inte riktigt vad för gym jag egentligen gillar. Just nu lutar det starkt åt Active wellness, är lite hardcore med mkt byggare och alla maskiner o redkskap som man behöver. Skulle vara ql o höra om några som gymmar där och vad ni tycker om det...
Förresten, vilka gym är Sats-gym i gbg?

goj739
2006-12-16, 01:22
city gym kan jag tipsa om! helt ok priser (iofs bättre med fysiken om du är student) men jag har iaf inget å klaga på när det gäller city gym.

myggan
2006-12-16, 13:08
City gym är mitt favoritgym, stört bra hantelutbud och gamla robusta maskiner.

Har aldrig varit på Active Wellness i och för sig men har hört att det skall vara bra också.

NP_M
2006-12-17, 17:02
City gym ja, var ligger det? Är det inte det gymmet som har så udda öppetider?