handdator

Visa fullständig version : Gym i norra Goa?


mini
2006-12-15, 07:53
Så, en till semestertråd. Nu lutar det åt att jag reser till Goa i slutet av januari. Skulle gärna träna även på semestern, så jag undrar om någon vet hur tillgången på gym ser ut? När jag söker verkar det mest finnas på de större hotellen, och det brukar vara svårt att få komma in utan att vara gäst på hotellet.

MacLeod
2006-12-15, 08:10
Så, en till semestertråd. Nu lutar det åt att jag reser till Goa i slutet av januari. Skulle gärna träna även på semestern, så jag undrar om någon vet hur tillgången på gym ser ut? När jag söker verkar det mest finnas på de större hotellen, och det brukar vara svårt att få komma in utan att vara gäst på hotellet.

Nu har jag inte varit på Goa, men med tanke på deras kastsamhälle så borde det inte vara några problem att bara knalla in. Upp med näsan i vädret, titta inte personalen i ögonen och gå dit du ska.
Åker du dit kan du säga nåt i stil med "jag äter heliga kor till middag!".

mini
2006-12-15, 08:19
Då kanske de deporterar mig till ett grannland där man stenar kvinnor.
Jag drar i lite trådar, folk som känner folk som jobbar där, men jag vill gärna veta att jag har träningsmöjligheter innan jag bokar.

no1fitness
2006-12-16, 05:47
När jag var i Egypten så tränade jag på ett annat hotells gym.
Gick bara in och frågade i receptionen om jag fick använda gymet mot en avgift och det var inga problem alls.

Trevligt med semester. :)

Cilia
2006-12-16, 11:16
Mysigt med semester och väme
jag bli avis. Hur många är ni som åker?

JJ
2006-12-16, 11:52
Mysigt med semester och väme
jag bli avis. Hur många är ni som åker?


Det är väl mini, maxi och efti. Så 3 st alltså.

Baan
2006-12-16, 11:53
Då kanske de deporterar mig till ett grannland där man stenar kvinnor.
Jag drar i lite trådar, folk som känner folk som jobbar där, men jag vill gärna veta att jag har träningsmöjligheter innan jag bokar.

Löl, fanatiker! Åker du inte om det inte går att träna där?

JJ
2006-12-16, 11:57
Löl, fanatiker! Åker du inte om det inte går att träna där?

Gillar man att träna så är det knappast ett konstigt önskemål.

mini
2006-12-16, 11:57
Löl, fanatiker! Åker du inte om det inte går att träna där?
Jag vet inte. Jag har ingen lust att skippa träningen på semestern eftersom jag tycker att det är roligt att träna. Konstigt?

Baan
2006-12-16, 12:02
Gillar man att träna så är det knappast ett konstigt önskemål.

Jag vet inte. Jag har ingen lust att skippa träningen på semestern eftersom jag tycker att det är roligt att träna. Konstigt?

Nej, det är inget konstigt i att vilja träna om man nu tycker det är kul, men att skippa en kul resa för dåliga träningsmöjligheter känns lite mer konstigt. Jag ser det som att resan kan vara värd lite förluster på gymmet, om man nu inte gör någon storsatsning på något.

mini
2006-12-16, 12:05
Jag kan ju anpassa resan efter vad jag vill ha ut av den. Välja hotell i ena eller andra staden till exempel. Eller för all del välja ett annat resmål. Det är fördelen med att resa själv.
På semestern ska jag ägna mig åt roliga saker. Träning är en av dem.

JJ
2006-12-16, 12:06
Nej, det är inget konstigt i att vilja träna om man nu tycker det är kul, men att skippa en kul resa för dåliga träningsmöjligheter känns lite mer konstigt. Jag ser det som att resan kan vara värd lite förluster på gymmet, om man nu inte gör någon storsatsning på något.

Det håller jag med om, men jag har inte sett ett "hittar jag inte ett gym så åker jag inte". Säger hon det så ska jag börja mobba henne intensivt. Eller kanske inte.

JJ
2006-12-16, 12:06
Träning är en av dem.

Tänk på att inte hångla med någon som har lägre kast än dig.

Baan
2006-12-16, 12:10
Jag kan ju anpassa resan efter vad jag vill ha ut av den. Välja hotell i ena eller andra staden till exempel. Eller för all del välja ett annat resmål. Det är fördelen med att resa själv.
På semestern ska jag ägna mig åt roliga saker. Träning är en av dem.

Hm, ok, jag föreställde mig mer att det var åka eller stanna i Sverige, inte att du hade flera val. Jag skulle väl annars tycka det är synd att inte kunna åka till ett ställe där dom inte har gym, men är man olycklig utan hantlarna så får man väl anpassa sig efter det.

Det håller jag med om, men jag har inte sett ett "hittar jag inte ett gym så åker jag inte". Säger hon det så ska jag börja mobba henne intensivt. Eller kanske inte.

Jag menar självklart inte att hon är en dålig människa eller något liknande, blev mest förvånad över att träningen är så viktig. Iofs tänkte jag själv göra mitt bästa på semmestern att hitta något gym :D

JJ
2006-12-16, 12:12
Jag menar självklart inte att hon är en dålig människa eller något liknande, blev mest förvånad över att träningen är så viktig. Iofs tänkte jag själv göra mitt bästa på semmestern att hitta något gym :D

Se där, åk till Goa i slutet av januari.

mini
2006-12-18, 23:08
Nu är resan bokad, utan gymgaranti. Jag hoppas det löser sig. Fan vad med armhävningar jag får göra annars. Kanske kan man göra sig en hacka på konditionsträningen?
http://phototravels.net/japan/pcd1663/rickshaw-84.3.jpg

Löjtnant Blank
2006-12-19, 00:22
Ha, ha. Träna i Goa... Du är ett unikum, mini. Förresten, varför just Goa? Om du inte ska knarka, menar jag?

Trance
2006-12-19, 00:34
Oh, du måste ju lyssna på lite Goa när du väl är där, kanske till och med gå på ett party?

"In the state of Goa, Goa trance parties can take place in unusual locations such as on a beach, in a desert or in the middle of the forest, although it is not uncommon for them to be held in conventional locations like clubs. Today, the need to pay the local police baksheesh means that they're generally staged around a bar, even though this may only be a temporary fixture in the forest or beach. Once the baksheesh is paid, then the party-goers are free to bring out their charas and fill their chillums without fear of getting arrested.

The parties around the New Year tend to be the most chaotic with busloads of people coming in from all places such as Mumbai, Delhi, Bangalore and the world over. Travelers, beggars and sadhus from all over India pass by to join in.

Goa parties also have a definitive visual aspect - the use of "fluoro" (fluorescent paint) is common on clothing and on decorations such as tapestries. The graphics on these decorations are usually associated with topics such as aliens, Hinduism, other religious (especially eastern) images, mushrooms (and other psychedelic imagery), shamanism and technology. Shrines in front of the DJ stands featuring religious items are also common decorations."http://en.wikipedia.org/wiki/Goa_trance_music

Om de ens finns längre, antar att det mest är skäggiga 40-åriga hippies som har ätit mer svamp än Mario i sina dagar.

Lite Goa för att avsluta natten dock:
R3xN5ee4UIk


ps. knark är anabolt