handdator

Visa fullständig version : Dags att förvandla Kaggen till en Sexpack^


Neox
2006-12-15, 00:00
Tjena, Neox här. Tänkte börja träna seriöst nu, föra Blogg osv men behöver lite hjälp med övningar och att ändra på mina matvanor. Jag har en otroligt jobbig mamma som tjatar dag och natt om hennes extremt jobbiga Iformtidningar, har läst lite i dom men inte vetat vad jag ska ta till mig. Om dom säger att någonting är bra att äta eller något sånt motsäger de ju sig själva i följande nummer.

Lite info om mig:
Väger 85-87kg, Längd 174 cm.
Tränat fotboll sen 12 år tillbaka, innebandy i 6 år och precis börjat styrketräna.
Idol : Brad Pitt , pga hans sjukt snygga mage.

Jag vill fokusera min träning på Mage, Rygg, Bröst och Armar. Benen sköter sig själva pga fotbollen.:P
Så alla ideér angående mat och träningspass/övningar välkomnas gladeligen.

Bilder på min extremt välformade kropp kommer upp imorgon. (Jaa, rund är också en form!):cool:

Neox
2006-12-15, 00:08
Kanske skulle tillägga att jag är ute efter uthållighet och smidighet mer än styrka, viktigast är dock en platt mage med minst sex rutor på!
:)

pellep
2006-12-15, 01:00
Rutorna är genetiskt tjofräs. Så om du har sex rutor eller ej återstå att se.
Glöm inte axlarna!

Longshot
2006-12-15, 01:01
Kanske skulle tillägga att jag är ute efter uthållighet och smidighet mer än styrka, viktigast är dock en platt mage med minst sex rutor på!
:)


Om du är mer åt det hållet är nog sexpacket närmare än du tror. Löpning, intervaller, cykling, simning ja.. listan är lång. Det enda du behöver tänka på är att stoppa i dig mindre energi än vad du förbrukar så ska nog detta gå som en dans. Kört hårt! =)

Neox
2006-12-15, 19:33
Ok, vad rekomenderar ni för mat? Någon som har ett bra träningspass att kombinera med 2 timmar fotboll tis/tors kanske?

Neox
2007-01-03, 00:39
Matschema

Frukost:
2 dl lättyoghurt, 2 mörka smörgåsar med köttpålägg (eventuellt en liten skål flingor utan socker som ersättning för smörgåsarna) och en apelsin.

Middag:
1 kokt/bakad potatis, 150-200g kycklingfilé (eventuellt tonfisk), 200g blandade grönsaker (mkt broccoli, kokta morötter, gurka, paprika, körsbärstomat).

Kvällsmat:
200g blandade grönsaker, en mörk smörgås med köttpålägg.

Vid söt/matsug:
En frukt (apelsin, banan, äpple, melon, vindruvor).



Träning

Morgon:
Intervall löpning 8km (Varje dag)

Eftermiddag:
Simma 2km (Tis, Ons, Fre,)

Kväll:
Styrka 1 timme (Mån. Rygg/Axlar/Biceps/Triceps, Ons. Mage/Bröst, Tors. Rygg/Axlar/Biceps/Triceps, Lörd. Mage/Bröst)

Fotboll: Mån, Ons, 2 timmar/pass




Kommentera gärna, Brist på någon mat? För lite/mycke träning.

Skulle gärna vilja ha ett par bra Styrkeövningar man kan kombinera efter min planering.

Tack på förhand*kissass*