handdator

Visa fullständig version : Vikterna står stilla


Thomson
2006-12-14, 21:05
De senaste 2 månaderna tycker jag inte det har hänt speciellt mycket på gymet, i för sig har jag varit sjuk mycket till och från förra månaden men tycker endå jag borde ha ökat lite mer.. har haft en viktuppgång på kroppsvikten av ca 3-4kg (Inget kreatin denna månaden, hade det under dom 2 månaderna) Många drag övningar har jag nog ökat lite i, men pressövningarna tycker jag legat stilla.

Vet inte om det kan bero på något speciellt, eller det är kanske normalt att man inte ökar nåt på nån månad ibland? Har endast tränat 4 månader seriöst nu sen mitt förra uppehåll på nåt år då jag tränade ca ett halvår. Det ska ju va i början av träningen som man ökar som mest.

Några funderingar? Kan ju kolla träningsjournalen med så ser ni från början och vad jag ligger på nu.

Krokodil
2006-12-14, 21:41
Alla nybörjare upplever otroliga ökningar i början, sedan planar det ut. Att stå still ett tag är helt normalt.

Kör på!

Thomson
2006-12-14, 21:46
Alla nybörjare upplever otroliga ökningar i början, sedan planar det ut. Att stå still ett tag är helt normalt.

Kör på!

Okejokej.. Har blivit så väldigt fixerad av att öka hela tiden så det blir nästan lite frustrerande när man inte kommer nånstans :p men det tar ju tid som sagt.

Nicke[SWE]
2006-12-14, 22:00
Okejokej.. Har blivit så väldigt fixerad av att öka hela tiden så det blir nästan lite frustrerande när man inte kommer nånstans :p men det tar ju tid som sagt.

men testa om du står helt still i press övningarna att köra 3 kort 1 lång 3 kort varannan vecka så ska du nog se att du börjar öka igen har sj testat att det funkar.

bubbe
2006-12-14, 22:20
;1967839']men testa om du står helt still i press övningarna att köra 3 kort 1 lång 3 kort varannan vecka så ska du nog se att du börjar öka igen har sj testat att det funkar.

Haha, låter kungligt!

Vid stagnation skicka ut 3 korta - 3 långa - 3 korta, så kommer bänkhjälpen!

major Pectoralis
2006-12-14, 22:41
Byt övning/övningar.

Thomson
2006-12-14, 23:09
Byt övning/övningar.

Jo det är det inget problem med, skiftar övningar, reps, set antal osv så mycket som möjligt.

Thomson
2006-12-14, 23:11
;1967839']men testa om du står helt still i press övningarna att köra 3 kort 1 lång 3 kort varannan vecka så ska du nog se att du börjar öka igen har sj testat att det funkar.

Alltså lyfter stången till mitten kanske 3 gånger, rakt ut, sen 3 till mitten igen? Om jag fatta det rätt.

major Pectoralis
2006-12-14, 23:17
Jo det är det inget problem med, skiftar övningar, reps, set antal osv så mycket som möjligt.

Då kanske det är det som är problemet. Man skall inte byta för ofta. Då hinner ingen tillvänjning ske.

gnagaren
2006-12-14, 23:23
Haha, låter kungligt!

Vid stagnation skicka ut 3 korta - 3 långa - 3 korta, så kommer bänkhjälpen!

Hahaha, den fick mig att skratta högt ;)

MickeZZ
2006-12-15, 02:39
Originally Posted by Nicke[SWE] View Post
men testa om du står helt still i press övningarna att köra 3 kort 1 lång 3 kort varannan vecka så ska du nog se att du börjar öka igen har sj testat att det funkar.

Haha, låter kungligt!

Vid stagnation skicka ut 3 korta - 3 långa - 3 korta, så kommer bänkhjälpen!

HAHA, satan vilket skont meningsutbyte er emellan :laugh:

pejo
2006-12-15, 09:31
Om du kört med kreatin tidigare och sen slutat så är det inte så konstigt att du inte ökar. När effekten av kreatinet försvinner så orkar man inte lyfta lika mycket, detta är i alla fall min erfarenhet. Om du under denna tid lyckas köra på samma nivå tycker jag du skall vara nöjd. Jag är dessutom inte helt övertygad om att kreatin verkligen hjälper till att bygga mer muskler på lång sikt(se http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76597).

Thomson
2006-12-15, 12:17
Då kanske det är det som är problemet. Man skall inte byta för ofta. Då hinner ingen tillvänjning ske.

Okej ska kanske testa att inte byta alltför ofta då och se om de hjälper

Thomson
2006-12-15, 12:20
Om du kört med kreatin tidigare och sen slutat så är det inte så konstigt att du inte ökar. När effekten av kreatinet försvinner så orkar man inte lyfta lika mycket, detta är i alla fall min erfarenhet. Om du under denna tid lyckas köra på samma nivå tycker jag du skall vara nöjd. Jag är dessutom inte helt övertygad om att kreatin verkligen hjälper till att bygga mer muskler på lång sikt(se http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76597).

Jo det är sant sant, men de två förra månaderna då jag inte tyckte jag ökade så mycket tog jag kreatin ju. Började mitt uppehåll 30/11. Men det har kanske berott på att jag varit sjuk helt enkelt med. Har haft allt från hosta, förkylningar till halsont och feber.

petersson
2006-12-15, 12:26
Jag såg i din träningsjournal att du kör ganska många reps, ca 10. Du kanske kan testa att sänka till omkring sex reps ett tag, förutsatt att du tycker att du har hyfsad koll på övningarna.