handdator

Visa fullständig version : Hitta motivation till pluggandet?


remixxa
2006-12-14, 20:14
Sitter här, helt skraj inför mina prov imorgon. Akutsjukvård/nervsystmet - Sjukvård/Venprovtagning - Sjukvård/Vätskebalans,chock. Och kan fan inte ens sätta igång att plugga, och jag förstår inte varför. Drar mig efter jag läst 5min, för att sitta här eller äta. Så otroligt dumt, men ändå gör man det. Bebhöver motivation*cry*

krilleh
2006-12-14, 20:15
Samma problem här. Riktigt jobbigt och tror inte vi är ensamma!

Thorwaldsson
2006-12-14, 20:17
Vad är det för gnäll *grr*

Tänk bara på vad ni ska göra när ni är lediga.

Arnesson
2006-12-14, 20:18
Vet ej var ni sitter, men mitt bästa tips är att ej sitta hemma. Sätt er i skolan där man inte kan göra mycket roligare saker så brukar det gå bättre.

Lycka till.

krilleh
2006-12-14, 20:21
Vet ej var ni sitter, men mitt bästa tips är att ej sitta hemma. Sätt er i skolan där man inte kan göra mycket roligare saker så brukar det gå bättre.

Lycka till.

vet inte med din skola men i våran har vi iaf biljardbord och pingis :D riktigt roligt faktiskt!

...tyvärr

remixxa
2006-12-14, 20:21
Vet ej var ni sitter, men mitt bästa tips är att ej sitta hemma. Sätt er i skolan där man inte kan göra mycket roligare saker så brukar det gå bättre.

Lycka till.

Ett bra tips för dom som inte måste göra det imorgon, och på morgonen dessutom :(

666white
2006-12-14, 20:24
ta ut datorn, mobilen, tv:n etc etc allt som stör dig. så du kan börja plugga.
eller gå till skolan eller varför inte bibblan.

edvin
2006-12-14, 20:44
Jag har samma problem. Men det känns ju lite sent att börja plugga kvällen innan. Lika bra att lägga ned direkt. :)

Skippa det nu och ta omtentan iställe. Kanske inte vidare mycket till motivation men vafan jag talar bara av egen erfarenhet.

Thorwaldsson
2006-12-14, 21:00
Vet ej var ni sitter, men mitt bästa tips är att ej sitta hemma. Sätt er i skolan där man inte kan göra mycket roligare saker så brukar det gå bättre.

Lycka till.

Tvärtom för mig. Sätter man sig i skolan kommer det alltid någon man känner och då skiter sig pluggandet totalt. Hellre 3 timmar effektivt hemmavid med pauser där man gör vad man vill, än att vara i skolan 8 timmar ineffektivt och få mindre gjort än tidigare alternativet.

emmzan
2006-12-14, 21:03
En vis man sa till mig att jag skulle sätta upp ett litet mål, t.ex läsa ett kapitel ordentligt, sammanfatta det för mig själv och känna att jag gått igenom det ordentligt, belöna mig själv, och sedan sätta upp nästa lilla mål...

Fungerade klockrent!