handdator

Visa fullständig version : Proteindrink - ökad hunger?


Hammargren
2006-12-14, 19:52
hej,

jag tar alltid en proteindrink direkt efter träning, och på hemvägen (tar ca 30 minuter att promenera hem från gymmet) så blir jag alltid utsvulten och jag undrar av ren nyfikennhet om proteindrinkar kan öka ens hunger? självklart blir man hungrig efter träning, men jag tror mig att det har ökat sen jag började med proteintillskott :smash:

tack i förskott

willis
2006-12-14, 19:57
Upplever själv att jag får en ganska stadig mättnädskänsla efter jag tagit min drink (gäller både före och efter)

goj739
2006-12-14, 20:00
Brukar också märka en ökad hunger efter ett tag. Dock redigt mätt direkt efter men någon timme senare börjar den å skrika.

King Grub
2006-12-14, 20:15
Protein som näringsämne är det mest mättande.

tror mig att det har ökat sen jag började med proteintillskott

Vad jämför du med?

Tricklev
2006-12-14, 20:28
Har jag då aldrig upplevt.

Hammargren
2006-12-14, 20:34
möjligt att jag helt enkelt inbillar mig att jag är hungrigar än jag egentligen är :Virro eller så kan det vara så att jag ökat antal träningspass och blir på så sett hungrigare oftare?

Tricklev
2006-12-14, 20:47
möjligt att jag helt enkelt inbillar mig att jag är hungrigar än jag egentligen är :Virro eller så kan det vara så att jag ökat antal träningspass och blir på så sett hungrigare oftare?

Tränar du mer behöver du mer näring ja, den förklaringen känns betydligt mer logisk än att det är proteindrinkens fel. :D

Deceiver85
2006-12-14, 20:57
hej,

jag tar alltid en proteindrink direkt efter träning, och på hemvägen (tar ca 30 minuter att promenera hem från gymmet) så blir jag alltid utsvulten och jag undrar av ren nyfikennhet om proteindrinkar kan öka ens hunger? självklart blir man hungrig efter träning, men jag tror mig att det har ökat sen jag började med proteintillskott :smash:

tack i förskott

Du har antagligen bara höjt ditt dagsbehov av kalorier i samband med du har börjat träna. Själv tar jag gainer efter träning, och då brukar det ta 60-90min igen innan jag blir hungrig igen.

Hammargren
2006-12-14, 21:43
Du har antagligen bara höjt ditt dagsbehov av kalorier i samband med du har börjat träna. Själv tar jag gainer efter träning, och då brukar det ta 60-90min igen innan jag blir hungrig igen.

okej. funderar själv på att ersätta min proteindrink på morgonen och efter träningen med en halv gainer innan och en hel efter träning. något du rekommenderar? *flex*