handdator

Visa fullständig version : Turnering Snart


Control_61
2006-12-13, 22:17
På lördag ska jag spela turnering i ishockey.
Klockan 10.00, 14.00 och 18.00 har jag match.
Hur ska man äta / dricka under denna dagen för att maximera sin prestation?

Jag laddar upp dagarna innan med vätska, kolhydrater. Samt äter en kolhydratrik frukost på lördagen.
Vad mer borde man göra? Dricka gainers efter varje match? Dricka kolhydrater under matcher?

Alla tips välkommnas ;)

Exhale_
2006-12-14, 00:52
På lördag ska jag spela turnering i ishockey.
Klockan 10.00, 14.00 och 18.00 har jag match.
Hur ska man äta / dricka under denna dagen för att maximera sin prestation?

Jag laddar upp dagarna innan med vätska, kolhydrater. Samt äter en kolhydratrik frukost på lördagen.
Vad mer borde man göra? Dricka gainers efter varje match? Dricka kolhydrater under matcher?

Alla tips välkommnas ;)


Man behöver inte göra det så komplicerat. Viktigast är att se få i dig snabba kolhydrater efter varje match. Gainers eller vanlig mat kvittar men rikligt med kolhydrater och så lite protein så ska det där nog gå bra ska du se!

Drick även bra med vatten under hela dagen.

L-Sami
2006-12-14, 23:30
Kvällen innan stor portion av kolhydrater, pasta är lättätet och ger mycket kolhydrater. Drick ordentligt med vatten och gärna kolhydrater under matcherna.

Malin_83
2006-12-15, 01:02
Lycka till!

Exhale_
2006-12-15, 01:05
Lycka till!

Underbar post, det är för lite kärlek i trådarna här på Kolo! *cupid*

Sen vill jag bara flika in att L-Samis tips om att inta kolhydrater under själva matcherna givetvis är klockrent. Då kan man blanda i lite fruktos i gainern också för extra bra resultat!

krilleh
2006-12-15, 08:19
perfekt med bananer här då du använder leverglykogenen också vid konditionsträning