handdator

Visa fullständig version : Protein - BIFFIG


zeusden1
2006-12-13, 21:41
Nästan alla mina vänner som jag gymmar med och även de som inte gymmar säger att jag är "fåfäng" och äter proteiner.
Men det är en som jag stör mig extra mycket på. Han säger att bara för att jag drikcer proteiner så kommer jag få biffiga och "fula" muskler. :laugh:

Han kör samma repsantal och samma setantal som mig, och det är runt 4 set 6-8 reps.
Jag säger självklart att muskler ser precis likadana ut utan proteinpulver (Jag tar det för att komma över 2g/kg) och även att jag dricker det för att jag ska få mina muskler snabbare. Jag säger även att jag kan äta 8 kyckling filér per dag och få samma effekt.

Finns det något mer jag kan säga till alla mina korkade vänner för att de ska sluta med deras snack om att "musklerna blir bara fula"? *gah!*

norsk_gadd
2006-12-13, 21:46
"Kom tillbaks om 2år så ska vi fortsätta diskussionen."

Under dessa två år har förhoppningsvis dina vänner slutat högstadiet (alternativt lämnat mognadsnivån för samma period i livet) eller du skaffat dig ett par rejäla guns som du kan flexa och få tyst på dem.

Englund
2006-12-13, 21:47
Jag trodde man intog protein i pulverform för att få just "stora och fula muskler" :P

King Grub
2006-12-13, 21:48
Finns det något mer jag kan säga till alla mina korkade vänner för att de ska sluta med deras snack om att "musklerna blir bara fula"? *gah!*

Sluta bry dig och ignorera dom i stället för att försöka "överbevisa"? :)

luckemuck
2006-12-13, 21:49
Jag trodde man intog protein i pulverform för att få just "stora och fula muskler" :P

som man sedan deffar ner till stora och snygga :)

pragmatist
2006-12-14, 09:55
Be honom utveckla vad han menar med "fula" muskler... Det är ju samma byggstenar som bygger upp musklerna oavsett hur mycket protein man äter. Ett hus blir ju inte "fulare" bara för att man har god tillgång till tegelsten när man bygger det.

jim
2006-12-14, 09:58
Han är rädd att du ska få mer muskler än honom så han känner sig dålig men han vågar inte ta proteinpulver själv eftersom han fått höra mardrömshistorier med väldigt lite sanning. Så istället blir han bitter och försöker få dig att sluta ta ditt så han slipper oroa sig.

Ignore and smile :)

Sniggel
2006-12-14, 13:21
Han är rädd att du ska få mer muskler än honom så han känner sig dålig men han vågar inte ta proteinpulver själv eftersom han fått höra mardrömshistorier med väldigt lite sanning. Så istället blir han bitter och försöker få dig att sluta ta ditt så han slipper oroa sig.

Ignore and smile :)

Precis, förmodligen är han avundsjuk för att du orkar bry dig lite om kosten och däför försöker han dölja detta genom att fantisera ihop något negativt om proteinpulver. ;)

RassK
2006-12-14, 13:55
Din kompis verkar inte ha alla indianer i kanoten.

Whistler
2006-12-14, 14:09
...alla rarer i releasen...

machine gun
2006-12-14, 14:53
Jag säger även att jag kan äta 8 kyckling filér per dag och få samma effekt.

Det har han ju iofs rätt i, att man kan äta vanlig mat. Å andra sidan är ju proteinpulver som bekant mat i pulverform och därför ger det samma "effekt" som mat.

nutz
2006-12-14, 16:15
Jag säger även att jag kan äta 8 kyckling filér per dag och få samma effekt.

Det har han ju iofs rätt i, att man kan äta vanlig mat. Å andra sidan är ju proteinpulver som bekant mat i pulverform och därför ger det samma "effekt" som mat.

Notera "jag säger".

machine gun
2006-12-14, 16:26
Notera "jag säger".

Sorry, ouppmärksamt av mig :em: Jag va så inne på att det va polarens påståenden alltihop.

Axel2
2006-12-14, 19:33
Detta är ngt som jag faktiskt kan störa mej på ibland, synen på proteintillskot måste fan ta mej ändras. Det e inte mnga som tex. tar upp en drink med vassle o dricker den i skolan, som egentligen skulle vilja göra det för att dom rentav skäms osv.

Nithian
2006-12-14, 21:43
Detta är ngt som jag faktiskt kan störa mej på ibland, synen på proteintillskot måste fan ta mej ändras. Det e inte mnga som tex. tar upp en drink med vassle o dricker den i skolan, som egentligen skulle vilja göra det för att dom rentav skäms osv.

1+ *gah!*

L-Sami
2006-12-14, 23:16
Protein är ett verktyg för att bli biffig.