handdator

Visa fullständig version : Vad ska man äta innan träning?


Agro
2006-12-13, 16:26
Tjena

Innan mina gympass brukar jag äta en stor middag för att sedan inom ca 60 minuter cykla iväg till gymmet.
Jag läste att kroppen måste få sin tid efter maten och att man inte borde träna förns efter ca 2timmar.

Hur ligger det till egentligen? Ska jag äta nått mindre innan gympasset eller är det ok med en stor middag innan och en stor efter?
Jag äter ju mkt innan gympasset för att jag ska kunna ta av den energin på passet.

King Grub
2006-12-13, 16:27
Jag äter ju mkt innan gympasset för att jag ska kunna ta av den energin på passet.

Det gör du inte. En stor måltid en timme innan ligger i magsäcken. Där ger den inte energi. Energin du tränar på kommer främst från det du åt efter förra passet och dagen innan den aktuella passet.

L-Sami
2006-12-13, 16:32
Liten måltid 1-2 timmar innan passet, lite större 3 timmar innan eller en enorm 4-5 timmar innan. Efteråt kan du äta hur mycket som helst.

Yip_man
2006-12-13, 16:34
Jag själv brukar märka en stor skillnad när jag tränar på kvällen om jag samma dag vräker i mig en massa onyttigheter typ godis. Har inte hittat något som är lika lätt att "ladda" med:hbang:

dajmond
2006-12-13, 17:48
yep godis ger ju en massa snabb energi, men den långsiktiga effekten av att träna på enorma mängder godis är nog bara övervikt, diabetes samt riktigt ihåliga tänder ^^

Yip_man
2006-12-13, 21:31
yep godis ger ju en massa snabb energi, men den långsiktiga effekten av att träna på enorma mängder godis är nog bara övervikt, diabetes samt riktigt ihåliga tänder ^^

Bara man har tryck så*flex* *popcorn*