handdator

Visa fullständig version : värst: att inte somna eller alltid trött?


blekfet2
2006-12-11, 20:58
Så vad tycker ni är värst:

1. Ligga och vrida sig i sängen när man måste upp tidigt dagen efter.

2. Vara mycket trött när man inte kan sova, typ vid bilkörande , lektion mm.


(poll kommer)

blekfet2
2006-12-11, 20:59
Själv så tycker jag det är värst när man inte kan somna men man måste verkligen sova, usch hatar när det händer.

Löjtnant Blank
2006-12-11, 21:00
Numero uno. Jag har inte kunnat somna i tid på kvällarna de senaste två månaderna, och jag hatar det. Det är trist att kliva upp till ett prov när man bara har slumrat lätt i ett par timmar.

Brandten
2006-12-11, 21:00
Att inte somna är nog det värsta som finns..

Osten80
2006-12-11, 21:02
Tveklöst nummer 1.
Det är ta mig fan panik att inte kunna somna.

Arf Pingvin
2006-12-11, 21:03
Lätt att vara fruktansvärt trött. Har ni aldrig vaknat när ni kört ut på de räfflade vita linjerna på motorvägen?

rolf
2006-12-11, 21:03
Att inte somna är nog det värsta som finns..

+1. Det är sjukt jobbigt. :smash:

blekfet2
2006-12-11, 21:04
Lätt att vara fruktansvärt trött. Har ni aldrig vaknat när ni kört ut på de räfflade vita linjerna på motorvägen?

Jodå 2 ggr. Men att ligga och vrida sig i sängen, svära över värmen i rummet, är då fan värre än att vakna upp i diket ;)

Osten80
2006-12-11, 21:06
Lätt att vara fruktansvärt trött. Har ni aldrig vaknat när ni kört ut på de räfflade vita linjerna på motorvägen?

Jo det har jag, men det brukar jag lösa genom att dra upp volymen på stereon och sjunga utav bara helvete. :D

Fettecke
2006-12-11, 21:08
Jo det har jag, men det brukar jag lösa genom att dra upp volymen på stereon och sjunga utav bara helvete. :D

Jag hatar att ligga och vrida mig, är fan värre än döden själv!
På ovanstående problem brukar jag sätta ACn på temperatur: svinkallt.

PowPow
2006-12-11, 21:10
Att vara trött. Har inget emot att inte kunna somna. Det är ganska mysigt att bara ligga i sängen och chilla.

Har gjort tentor på morgnar med bara 2 timmars sömn i kroppen. Det är ju det man har kaffe till :)

Sebbe_H
2006-12-11, 21:12
Eftersom jag har brutala sömnproblem så är att inte kunna somna värst.

everete
2006-12-11, 21:13
Om alternativ 1 leder till att man vaknar outvilad så är det såklart värre än att vara trött. Men om alternativ leder till att man vaknar och är jättepigg resten av dagen så måste väl det vara bättre än att vara trött??

blekfet2
2006-12-11, 21:17
Om alternativ 1 leder till att man vaknar outvilad så är det såklart värre än att vara trött. Men om alternativ leder till att man vaknar och är jättepigg resten av dagen så måste väl det vara bättre än att vara trött??

Gissa en gång...
*rolleyes*

sleep is the enemy
2006-12-11, 21:22
Ja har inte så svårt för å missa nån natts sömns, man klarar sig rätt bra nästa dag ändå. Men å inte få sova när man kör bil t.ex. e ju hemskt!!!

Empe
2006-12-11, 21:28
Det värsta är när man har lektioner en hel dag och man vet att man måste hålla sig vaken. Ändå är man bara så satans jävla trött att man knappt orkar hålla ögonen öppna. Att inte somna finns det ju hjälpmedel för. Men det är fan svårt att bota trötthet.

blekfet2
2006-12-11, 21:30
Det värsta är när man har lektioner en hel dag och man vet att man måste hålla sig vaken. Ändå är man bara så satans jävla trött att man knappt orkar hålla ögonen öppna. Att inte somna finns det ju hjälpmedel för. Men det är fan svårt att bota trötthet.

Finns mer saker att bota trötthet med :Virro

Osten80
2006-12-11, 21:32
Det värsta är när man har lektioner en hel dag och man vet att man måste hålla sig vaken. Ändå är man bara så satans jävla trött att man knappt orkar hålla ögonen öppna. Att inte somna finns det ju hjälpmedel för. Men det är fan svårt att bota trötthet.


Det finns droger för bägge problemen.

mathor
2006-12-11, 21:35
Självklart är konsekvensen av det förstnämnda värre, det är ju det man bävar inför när man ligger där och försöker somna. Inte är det väl så hemskt för att det är tråkigt egentligen?

Tuniz
2006-12-11, 22:31
Tycker båda

Hatar när man ligger och vrider sig i sänger för man vet att man ska upp om 5 timmar.

sen blir det 4...

och 3...

tillslut 2...

Sen ska man jobba när man är trött och kämpar för att hålla sig vaken.
Jepp, båda inslagen händer mig för ofta :/

Kwon
2006-12-11, 22:35
Det värsta är när man försöker somna men det känns närmast omöjligt.

Så när man väl börjar bli trött och känner, aaa nu kan jag äntligen somna in, fan va skönt, så piper alarmklockan.

Då blir man butter.

Me_Myself
2006-12-11, 23:13
Jag har riktiga sömnproblem och jag tycker det är hemskt när det verkligen inte fungerar och medicinen inte hjälper.
Känslan av att aldrig vara riktigt utvilad är också hur jobbig som helst.

aliquis
2006-12-12, 01:27
2 blir ju följden av 1, så 2 är ju ett problem även då, så 2 såklart.

PowPow
2006-12-12, 01:33
2 blir ju följden av 1, så 2 är ju ett problem även då, så 2 såklart.

Vidare kan 2 (att vara trött) leda till att man sover på dagen, vilket i sin tur leder till att man inte kan sova på kvällen. Händer hela tiden. Men vad gör det? Hålla tider är överskattat.

Dumleman
2006-12-12, 01:38
Jag brukar stiga upp igen ur sängen om jag känner att jag är på tok för pigg för att kunna somna. Sen går jag i säng när jag är tillräckligt trött och vaknar i tid. Sen nästa kväll är jag trött eftersom jag bara som någon timme och har därför lättare att somna. Problemet löst!

psirus
2006-12-12, 09:21
jag är alltid trött, men att inte kunna sova är fan värre. låter som en konstig ekvation va? Men ibland kan jag faktist inte sova endå :)

Snafu
2006-12-12, 10:27
Det värsta är väl ändå att vara trött på viktiga möten? Typ något möte på jobbet och sen ska man sitta och lyssna på något föredrag och se intresserad ut? Särskilt när man kört ett hårt benpass dagen innan och mest bara vill sova. Det här med att inte kunna somna - det är en utmärkt tid att ligga och fundera, eller hur?

Lasse Kongo
2006-12-12, 10:31
Det värsta är nog fan att somna i en trappugång med en telefon i ena handen, cigg i den andra i bar överkropp med enbart kostymbyxor på sig, uppknäppta såklart och sedan bli väckt av grannarna :thumbup: