handdator

Visa fullständig version : Hur ser era bicepspass ut?


emil123
2006-12-11, 19:16
Hur ser era bicepspass ut? övningar set och reps.

Challenge
2006-12-11, 19:19
De brukar väl se ut någonting i stil med detta:
4-5 set stångcurl (bicepsdödare nr.1)
3-4 set hammercurl
och efter det lite koncetrationscurls 2-3 set beroende på dagsformen

Reps varrierar jag. :cool:

larre
2006-12-11, 19:29
Idag var det 3 set stångcurl, 6-8reps, 3 sethantelcurl, 6-8 reps, 1 discoövning i cable där man står och drar händerna mot skallen, 2 set 10-12 reps. Kör hela tiden olika övningar, trist o snöa in sig på samma hela tiden.

Osten80
2006-12-11, 19:33
4 set stångcurl

Arf Pingvin
2006-12-11, 19:34
Kör ibland nåt som liknar bicepspass... biceps, vader, mage typ.

Viktade underhandschins 3-5 set x 5 reps + stångcurl med vanlig stång 5x5.*flex*

becoming
2006-12-11, 19:57
brukar börja med 4-5 set rak stång curl, sen typ 3 set hantelcurl per arm. Oftast ser det ut så.

Ectomorph
2006-12-11, 20:00
Börjar med 5-10 set stångcurl, 4-8 reps
5 set alternerande hantelcurl, 6-8 reps
ca 4 set cablecurl med rakt handtag som avslutning, 10 reps

Johan_P
2006-12-11, 20:02
Stångcurl: 6-8 reps, 3-4 set
Sittande curls i maskin: 6 reps, 3 set

kallebaah
2006-12-11, 20:04
Alt. hantelcurl, stående preacher, stående cable, avslutar med hammercurl.
2 set per övning, 4 - 10 reps, TUNGT!
tja, det var mitt sätt i alla fall.

Baan
2006-12-11, 20:11
stångcurl 2x uppvärmning sen 3x6 så ganska tung träning. jag skäms inte för att cheata lite he he.
hantelcurl 3x5-6 rätt tungt här med, försöker att inte ha för mycket gung
koncentrationscurl 3x9-10 halvtungt här blir mer pumpa
scottcurl 3x5-6 blir väl rätt tungt, tanken är pumpövning men är klen så försöker bygga upp styrka i den här övningen

har testat köra lite biceps, antigen inget alls eller bara stångcurl, tycker det inte funkar alls för mina armar. den här träningen ger resultat iaf, men även långa pass :/

regus
2006-12-11, 20:15
När jag kör biceps brukar det bli mest 4 set stångcurl. Fast det händer inte så ofta just nu.

zeusden1
2006-12-11, 20:18
Börjar med 5-10 set stångcurl, 4-8 reps
5 set alternerande hantelcurl, 6-8 reps
ca 4 set cablecurl med rakt handtag som avslutning, 10 reps

10?!? Pfft

Ectomorph
2006-12-11, 20:40
10?!? Pfft

Bara när jag kör 3-5 reps för styrka.

Fartman
2006-12-11, 20:53
3-4 arbetsset stångcurl och 2-3 på hantelcurlen också. Biceps är fan nästan lika tråkigt att träna som magen, hade det inte varit för pumpen så hade det nog varit så.

von huff
2006-12-11, 21:01
3-4 set stångcurl 4-10rep, hantelcurl 1-3set 4-10rep + kanske 1-2 set någon annan fjantövning*flex*Och ibland förståss chins med smal grepp

myjje
2006-12-11, 21:31
Tänar inte mina biceps längre, då de börjar skrämma mina triceps och då har de gäddhäng som gör att dem ser större ut än vad de är ochså *flex*

Sonny.
2006-12-11, 21:34
2 set rak skivstångscurl, 4-6 reps. Växlande hantelcurl 2 set, 4 till 6 reps. Kabelcurl 1 set, 6 reps. Blir aldrig precis så, men siktar på det.

viktore
2006-12-11, 21:53
5*5 skivstångscurl, prexist lagom.

Sheogorath
2006-12-11, 21:55
cirka fem set supinationer av underarmen. färdigt.

LuThe
2006-12-11, 21:56
Ryggpass, sen nedanstående

4x5 stående skivstångscurl
4x5 stående hantelcurls
3x5 koncentrationscurls

Blaine
2006-12-11, 21:59
Många chins och pullups utomhus (+ klättring, handstands och skit), sedan cirka tre set skivstångscurl. Möjligen hammercurl om jag inte känner mig helt slut.

Lepras
2006-12-11, 22:01
Kör aldrig likadana pass,varierar för ofta...kör de övningar jag är sugen på...najs bajs

Guns n hoses
2006-12-11, 22:07
Jävlar va volym ni har på era bicepspass.

Själv nöjer jag mig med 3-4 set (Kör över/underkropp så rygg körs innan detta)

internethjälten
2006-12-11, 22:08
Hur ser era bicepspass ut? övningar set och reps.

- Stående skivstångscurl : kör tungt som fan, 3 reps * 5 set
- Fjollcurl i linmaskin : kör lättare, 10-15 reps * 5 set

jwzrd
2006-12-11, 22:11
Det som blir av dragövningar för ryggen.

mystic[-_-]
2006-12-11, 22:11
Senast var det

Hantelcurl stå
2 set 6 reps

Hammers
2 set 8-10 reps

Scottscurl maskin
2 set maxreps 10+

BigForre
2006-12-11, 22:18
Är bara tvungen att skriva av mig lite...

Jag förstår inte riktigt vad man ska få ut av tråden, att plocka ut de övningar som primärt tränar biceps säger väldigt lite. Kan väl kanske för någon vara roligt att se vilka bicepsövningar (primära övningar) som folk kör, men säger väldigt lite om hur biceps tränas. Upp med hela veckan program så att man kan få en helhetsbild på hur folk låter sina biceps användas så kanske man kan få ut lite mer av det...

farre
2006-12-11, 22:19
Oftast stångcurl med zbar 3 sets 6-10 reps & Hantelcurl 3 sets 6-10 reps. Ibland blir det även några set hammercurl om jag orkar också :)

kallebaah
2006-12-11, 22:39
Är bara tvungen att skriva av mig lite...

Jag förstår inte riktigt vad man ska få ut av tråden, att plocka ut de övningar som primärt tränar biceps säger väldigt lite. Kan väl kanske för någon vara roligt att se vilka bicepsövningar (primära övningar) som folk kör, men säger väldigt lite om hur biceps tränas. Upp med hela veckan program så att man kan få en helhetsbild på hur folk låter sina biceps användas så kanske man kan få ut lite mer av det...

Jag förstår inte riktigt vad man ska få ut av ditt inlägg. Tråden handlar om hur folks bicepspass ser ut, då är det väl ointressant att skriva hur man tränar ben, eller?

jwzrd
2006-12-11, 22:42
Jag förstår inte riktigt vad man ska få ut av ditt inlägg. Tråden handlar om hur folks bicepspass ser ut, då är det väl ointressant att skriva hur man tränar ben, eller?

BigForre har dock skrivit det bästa inlägget i tråden. Det går som alltid aldrig att jämföra Pluckes schema med Berras eftersom ingen här vet hur Plucke tränar sina övningar iallafall. Men får man se hela schemat kanske man iallafall kan bildas sig en uppfattning av hur den personen tänker.

internethjälten
2006-12-11, 22:43
BigForre har dock skrivit det bästa inlägget i tråden.

:laugh:

jwzrd
2006-12-11, 22:44
:laugh:

Ok, näst bästa inlägget efter ditt. Efter alla dina faktiskt. Hur går bicepsträningen din tjur?

L-Sami
2006-12-11, 22:48
Stångcurl 4 set
EZ-Skott curl 4 set
Växlande hantelcurl på lutande bänk 3 set
och sen en typ av hammercurl ståendes 3 set

petersson
2006-12-11, 22:54
På marklyftsdagen (varje onsdag) blir det skivstångsrodd och sittande rodd. Plus att jag brukar köra tre-fyra set skivstångscurl varannan eller var tredje vecka.

BigForre
2006-12-11, 22:56
Jag förstår inte riktigt vad man ska få ut av ditt inlägg. Tråden handlar om hur folks bicepspass ser ut, då är det väl ointressant att skriva hur man tränar ben, eller?

Jag tränar 3 set scottcurl med hantel en gång i veckan.

Själv vet jag inte riktigt hur hårt man bör träna biceps, tycker du att jag borde lägg till fler set? Eller är det någon övning som bör läggas till så att man inte missar något?

mystic[-_-]
2006-12-11, 22:59
Jag tränar 3 set scottcurl med hantel en gång i veckan.

Själv vet jag inte riktigt hur hårt man bör träna biceps, tycker du att jag borde lägg till fler set? Eller är det någon övning som bör läggas till så att man inte missar något?

Om armarna utvecklas ungefär som du vill så kan det väll inte vara fel med bara 3 set :)

BigForre
2006-12-11, 23:25
;1962115']Om armarna utvecklas ungefär som du vill så kan det väll inte vara fel med bara 3 set :)

Äh, nä är på det klara med hur jag vill träna mina biceps, ville bara vara lite dryg mot Kallebaah, men fick ju aldrig något svar tillbaka. Ville bara illustrera min mening, tycker att det är relativt ointressant om man plockar ut isolationsövningarna för biceps, man får ingen bild av hur de faktiskt tränas. Som, när jag skriver upp mina 3 set scottcurl, vilket är de enda set jag kör primärt kommer att köra för bicpes när jag startar upp imorgon igen efter en återhämtningsvecka. Som synes blir det en förbannad skillnad om man ser till helheten.

Tisdag

Värmning rotatorcuffar

McDonald-bänk (halvlätt, men lite tyngre än tidigare)
Press bakom nacken i smith
Drag till hakan 4-5 set
Flyes för baksida
Drag för baksida i cabel
Stående vadpress i smith
Sittande vadpress

Stretchar: Axlar och vader.

Torsdag

Marklyft (upplägg waveload)
Chins 4-5 set
Skivstångsrodd / Cykelstyre 4-5 set
Ryggresningar
Omvända ryggresningar
Hantelrodd 4-5 set
Shrugs (Frongrepp utan remmar, blir mycket greppträning)
Benlyft
Crunches

Stretchar: Rumpa, del av rygg och biceps

Lördag

Värmning rotatorcuffar

Bänkpress (upplägg waveload)
Lutande bänkpress i smith
Hantelflyes
Tricepsextension
Pullups 4-5 set
Scottcurl med hantel 3 set
Stående vadpress

Stretchar: Bröst, triceps och biceps.

Söndag

Frontböj
Benspark
Raka marklyft i smith
Underarmscurl
Underarmssträck
Benlyft
Crunches

jwzrd
2006-12-11, 23:28
BigForre, vi väntar och se vad internetjelpen har för kommentarer.

Baan
2006-12-11, 23:50
ok eftersom det kan vara intressant med mer info så tränar jag biceps i slutet av veckan, då jag redan avverkat fyra pass. biceps tränas med triceps (typ superset), fast varannan övning istället för vartannat set. så allt tränas på en gång, sen går det en vecka. övriga upplägget är lättast att klicka på länken i min sig istället för att skriva en hel del här. något mer intressant :) ?

BigForre
2006-12-11, 23:55
BigForre, vi väntar och se vad internetjelpen har för kommentarer.

Äh...tentaperiod och måste vara pigg och allert imorgon, dags att bråka med kudden. Visst skulle det roa mig att läsa hur man inte aktiverar biceps i chins men faktum kvarstår att det gör jag och det hårt, så jag står fast vid att jag tränar biceps både på tisdag och lördag.

Rock'nRoll
2006-12-12, 00:10
Ett tredelat rest pause set till total fail.

kallebaah
2006-12-12, 00:28
Äh...tentaperiod och måste vara pigg och allert imorgon, dags att bråka med kudden. Visst skulle det roa mig att läsa hur man inte aktiverar biceps i chins men faktum kvarstår att det gör jag och det hårt, så jag står fast vid att jag tränar biceps både på tisdag och lördag.

Jösses! Jadu Bigforre, ett tips till dig vore väl att du försökte skaka av dig rädslan för att överträna dina biceps. Ja jag antog naturligtvis att trådskaparen redan kör sina vanliga basövningar övriga veckan. Klart som fan marklyft, chins, rodd osv. även tränar armar sekundärt, förstår bara inte vad det hade att göra i tråden "Hur ser era bicepspass ut?". Skulle man sluta träna biceps primärt bara för att man är en hejare på att träna rygg. Jag skulle gissa på att den största biten av mina 49-armar har byggts av ett jävla massa curlande och tricepspressande.

jim
2006-12-12, 10:29
Jag förstår inte alls poängen med jättevolym för en liten skitmuskel som biceps när man tränar tunga dragövningar för ryggen? 4-5 set stångcurl brukar jag unna mig som mest. Någon som kan förklara varför det inte är lika bra?

Honn
2006-12-12, 10:37
Det blir 5 set stångcurl följt av 5-10 set med olika hantelövningar. När jag kommer ihåg det så slänger jag även in några set omvända curls som avslutning på passet.

Jacksatan
2006-12-12, 11:09
4set stångcurl med 10reps i varje

Mass-Tech
2006-12-12, 11:16
.Lutande kabelcurl
.Alt hantelcurl
.Ez-curls
.Scottcurl med hantel
.Hammercurls

3 set för övning, repsen ligger mellan 4-12.

psirus
2006-12-12, 11:45
4set bicepscurl med rakstång eller hantlar, sen går jag hem :)

Baan
2006-12-12, 12:13
Jag förstår inte alls poängen med jättevolym för en liten skitmuskel som biceps när man tränar tunga dragövningar för ryggen? 4-5 set stångcurl brukar jag unna mig som mest. Någon som kan förklara varför det inte är lika bra?

Man skulle kunna vända på det och fråga varför så lite träning skulle kunna stimulera en muskler att växla bättre, än om muskeln kan hantera mycket högre volymer (och förhoppningsvis växa bättre). Det blir lite att man utgå att några roddövningar och 4-5 set biceps är allt en bicepsmuskel pallar i växväg, sen händer det inte så mycket mer. Nu verkar iofs en del tycka så, från egen erfarenhet funkar det inte så för mig.

Stoltz
2006-12-12, 12:25
Hantelcurl/Chins: 6-8 reps, 5 sets.
Hammercurls: 6-8 reps, 5 sets.
Koncentrationcurl: 6-8 reps, 5 sets.
Scottscurl: 6-8 reps, 5 sets.

Vänjer mig sakta men säkert tillbaka till gymmet, och detta är hur det ser ut just nu.

Edit: ..Fan, när jag tittar på vissa scheman fick jag känslan av att jag overkillade med 30-35 set per omgång när jag tränade som mest :confused:

jim
2006-12-12, 13:04
Man skulle kunna vända på det och fråga varför så lite träning skulle kunna stimulera en muskler att växla bättre, än om muskeln kan hantera mycket högre volymer (och förhoppningsvis växa bättre). Det blir lite att man utgå att några roddövningar och 4-5 set biceps är allt en bicepsmuskel pallar i växväg, sen händer det inte så mycket mer. Nu verkar iofs en del tycka så, från egen erfarenhet funkar det inte så för mig.

Menar du att det bästa sättet att få en muskel att växa är att trötta ut den så mycket som möjligt? Eller missförstår jag?

MickeZZ
2006-12-12, 13:32
I en bentrad for nagra manader sedan skrev nagon som jag vill minnas kor helkroppspass att han istallet for att jobba utifran hur hog maxvolym ens muskler pallar med och sedan lamna gymmet som en urvriden trasa, forsoker jobba mot hur lag volym han kan jobba med och fortfarande fa muskeltillvaxt.

Jag tyckte det har var ett kul synsatt for biceps da jag tycker det ar en sa satans trakig muskelgrupp att trana sa att pa mina tva bankpass i veckan ("overkroppspass") kor jag alltid nagon/nagra ryggovningar och sedan endast 4 set X ca 10 reps biceps, en av dessa ovningar:

- Hantelcurl pa sned bank (sa att armbagarna kommer nagot bakom kroppen)
eller
- Staende skivstangscurl
eller
- Staende eller sittande hammercurl

Om det har funkar far tiden utvisa... :Virro

jwzrd
2006-12-12, 13:34
Man skulle kunna vända på det och fråga varför så lite träning skulle kunna stimulera en muskler att växla bättre, än om muskeln kan hantera mycket högre volymer (och förhoppningsvis växa bättre). Det blir lite att man utgå att några roddövningar och 4-5 set biceps är allt en bicepsmuskel pallar i växväg, sen händer det inte så mycket mer. Nu verkar iofs en del tycka så, från egen erfarenhet funkar det inte så för mig.

Ingen behövs vändas någonstans: fungerar det du gör nu, dvs, blir du starkare och blir dina biceps större? Om inte så fungerar ditt program inte.

varland
2006-12-12, 15:37
Jag körde stenhårt på Doggcrapp ett tag.

3 övningar, en övning per träningsdag.
Gick jävligt bra, ökade som en dåre, tills handleden gav efter. Nu är det fortfarande DC som gäller, fast med dragcurl istället och lite mindre vikt. Tråkigt, men när handleden skriker efter nåd varje gång man vrider handleden är det dags att lätta lite på vikterna.

Joska
2006-12-12, 16:35
scottcurl 3 set
hantelcurl 3set
stångcurl 3 set

ca 8 reps på dom övningarna.

Baan
2006-12-12, 16:55
Menar du att det bästa sättet att få en muskel att växa är att trötta ut den så mycket som möjligt? Eller missförstår jag?

Jag brukar inte prata i termer att trötta ut muskler, detta kan du uppleva ganska lätt med drop-set och liknande. Själv kör jag med ordentlig vila mellan setten och tycker inte biceps tar slut direkt efter några få set. Det handlar i slutändan om att fler set funkar bra för mig, varför är svårt att veta. Därifrån kommer tanken lite att bicepsen kunde lätt hänga med om jag kör få set, men blev lite tvungna att "expandera" om jag körde fler.

Baan
2006-12-12, 16:57
Ingen behövs vändas någonstans: fungerar det du gör nu, dvs, blir du starkare och blir dina biceps större? Om inte så fungerar ditt program inte.

Nej, det är väl givet, fungerar det så behöver man inte filosofera så mycket. Få övningar/set fungerade dock inte så bra för mig, så jag spekulerar lite i varför. Hur bra man kan spekulera är iofs en intressant fråga när det finns så andra saker jag ändrat på sen jag inte körde lika mycket armar.

Jorgen
2006-12-12, 17:09
Det varierar kraftigt. På senaste tiden så har det varit 10-15 set hantekcurl.

BigForre
2006-12-12, 18:05
Jösses! Jadu Bigforre, ett tips till dig vore väl att du försökte skaka av dig rädslan för att överträna dina biceps. Ja jag antog naturligtvis att trådskaparen redan kör sina vanliga basövningar övriga veckan. Klart som fan marklyft, chins, rodd osv. även tränar armar sekundärt, förstår bara inte vad det hade att göra i tråden "Hur ser era bicepspass ut?". Skulle man sluta träna biceps primärt bara för att man är en hejare på att träna rygg. Jag skulle gissa på att den största biten av mina 49-armar har byggts av ett jävla massa curlande och tricepspressande.

Hur vida jag lägger för lite set på bicpes eller inte borde vara upp till mig, tror inte att jag är nära någon överträning och har, såvitt jag vet, inte påstått det heller.

Det verkar dock som att vi är överens om att dragövningar, i betydande grad, aktiverar biceps. Det jag anser är att du förutsätter för mycket. Att få informationen att någon tränar 5 set stångcurl för biceps påstår jag inte säger särskilt mycket.

Väldigt intressant och betydande information uteblie om man inte får helheten. Frekvensen kan variera betydligt, allt från helkroppspass kanske så ofta som varannan dag till en split med en cykel på 8-9 dagar. Sedan finns allt däremellan också, t.ex. den eviga frågan i en split om folk lägger armträningen på en egen dag eller efter ryggpasset. Och nej, alla lägger inte tid på ryggen, en del tränar inte ben.

Det finns lika många olika sätt att träna som det finns människor...så jag vihåller: det går inte att jämföra 3 set hantelcurl med 3 set hantelcurl de måste in i en helthet...

Dock kanske trådskaparen bara ville veta vilka vilka övningar folk kör för biceps och det är väl helt ok att undra det...

jim
2006-12-13, 09:06
Jag brukar inte prata i termer att trötta ut muskler, detta kan du uppleva ganska lätt med drop-set och liknande. Själv kör jag med ordentlig vila mellan setten och tycker inte biceps tar slut direkt efter några få set. Det handlar i slutändan om att fler set funkar bra för mig, varför är svårt att veta. Därifrån kommer tanken lite att bicepsen kunde lätt hänga med om jag kör få set, men blev lite tvungna att "expandera" om jag körde fler.

Det är precis så jag resonerar också ställde frågan så för att få fram din tankegång. Jag upplever att jag växer av överbelastning, något jag i tunga övningar kan uppnå på 3-4 set och i mindre belastande övningar kanske på 5-6 set. Biceps är lite speciellt då det finns få basövningar där det är en av de mest arbetande musklerna. Jag resonerar istället som att de (bas)övningar som är grymt överbelastande för samma muskler tränar jag tillsammans, exempelvis 4 set bänk följt av 4 set weighted dips följt av 4 set tricepsext. följt av 4 set militärpress. Detta blir en jäkla massa belastning på bröst, axlar och framförallt triceps, så fler "tricepsövningar" än extensions känns onödigt. Biceps aktiveras visserligen inte lika mycket i mark, stångrodd, latsdrag, chins och vadmer jag brukar köra men tycker ändå de får så mycket stryk att 3-5 set tung bicepsriktad träning (stångcurl t ex) "räcker". Förstår du min parallell?

Yip_man
2006-12-13, 09:33
Jag kör biceps med 4dagars vila innan ryggpasset. Vila mellan ryggpasset och biceps är 3dagar. Båda passen tränas en gång i veckan. Ett typiskt biceps pass kan se ut såhär:

Biceps curl 4x6 (2set till fail)
sittande bicepscurl 3x6 (alla set till fail)
Hammercurl 3x6 (1set till fail)
21:or 3x6
Droppset i CC 3x10

Arne Persson
2006-12-13, 09:35
Program 1 Måndag


Concentrationscurl 10 10 8-10 3x5-6 3x5 3x3 3x1-3
Scottcurl hantel 10 4-5x4-6

Program 4 torsdag


Bicepscurl 50 mm Ø 10 10 8 6 5 4 3 3 3
Omvändcurl 5x5
Hammercurl 10 3x5-6 3x5 3x3 3x1-3

Robban
2006-12-13, 09:45
Jag kör helkroppspass och kör 15reps totalt/arm sen é jag klar. De får ju lite till på ryggövningarna också iof...

Kan dock rekommenderas till den som inte vill bo på gymmet!:)

Baan
2006-12-13, 12:40
Det är precis så jag resonerar också ställde frågan så för att få fram din tankegång. Jag upplever att jag växer av överbelastning, något jag i tunga övningar kan uppnå på 3-4 set och i mindre belastande övningar kanske på 5-6 set. Biceps är lite speciellt då det finns få basövningar där det är en av de mest arbetande musklerna. Jag resonerar istället som att de (bas)övningar som är grymt överbelastande för samma muskler tränar jag tillsammans, exempelvis 4 set bänk följt av 4 set weighted dips följt av 4 set tricepsext. följt av 4 set militärpress. Detta blir en jäkla massa belastning på bröst, axlar och framförallt triceps, så fler "tricepsövningar" än extensions känns onödigt. Biceps aktiveras visserligen inte lika mycket i mark, stångrodd, latsdrag, chins och vadmer jag brukar köra men tycker ändå de får så mycket stryk att 3-5 set tung bicepsriktad träning (stångcurl t ex) "räcker". Förstår du min parallell?

Jag kör liknande på andra muskelgrupper med så för mig blir det inte mycket träning av andra övningar. Det blir en del vila mellan gångerna biceps (t ex) används indirekt eller direkt.

Clyde
2006-12-13, 13:10
Bicepspass A Tisdag:
Rak skivstångscurl 8 set 5 reps
Scottcurl 5-6 set 5 reps

Bicepspass B Lördag:
Sittande hantelcurl 5-6set 8-10 reps
Conc curl 5-6set 8-10 reps

nr16
2006-12-13, 17:52
3x5 stående skivstångs curl (10-15 sek vila)
3x5 sittande skivstångs curl (10-15 sek vila,direkt efter stående)

Vikt: ca 20 kg

(någon annan övning

3x5 stående skivstångs curl (10-15 sek vila)
3x5 sittande skivstångs curl (10-15 sek vila,direkt efter stående)

vikt: ca 22 kg

(någon annan övning

3x5 stående skivstångs curl (10-15 sek vila)
3x5 sittande skivstångs curl (10-15 sek vila,direkt efter stående)

Vikt: 24 kg

(någon annan övning

3x3 stående skivstångs curl (10-15 sek vila)
3x3 sittande skivstångs curl (10-15 sek vila,direkt efter stående)

Vikt: 26 kg

Om jag orkar så kör jag 4x10 20 kg sittande

Gpajpen
2006-12-13, 18:00
ett vanligt pass
3 set skivstångscurl 4-6reps
3 set hantelcurl 4-6reps
1-2 set hammercurl 4-6reps