handdator

Visa fullständig version : tysk bilsajt?


kalle_banan
2006-12-11, 15:13
Min isländske arbetskamrat är less på de dyra bilarna på Island och sneglar nu över till landet i öst (från Island sett iaf ;))
Men eftersom han inte känner till några sajter man kan titta på bilar på behöver han min sköna expertis inom området så nu frågar jag er:
1. Tips om sajter?
2. Någat han bör tänka på?

Jag har själv hört sagor om svenskar som åkt till Tysland och köpt bilar som visat sig vara rena ihopplocket och fullständig skit helt enkelt, även om dom såg bra ut på utsidan. Kan vara en fördel att försöka undvika sånt speciellt med tanke på avståndet och arbetet som läggs ner.

Arnesson
2006-12-11, 15:16
Min isländske arbetskamrat är less på de dyra bilarna på Island och sneglar nu över till landet i öst (från Island sett iaf ;))
Men eftersom han inte känner till några sajter man kan titta på bilar på behöver han min sköna expertis inom området så nu frågar jag er:
1. Tips om sajter?
2. Någat han bör tänka på?

Jag har själv hört sagor om svenskar som åkt till Tysland och köpt bilar som visat sig vara rena ihopplocket och fullständig skit helt enkelt, även om dom såg bra ut på utsidan. Kan vara en fördel att försöka undvika sånt speciellt med tanke på avståndet och arbetet som läggs ner.

http://www.mobile.de/

Baan
2006-12-11, 15:30
www.autoscout24.de

Baan
2006-12-11, 15:32
Ett tips som kanske i sig är lite självklart är att inte nappa på för biliga bilar där bild saknas eller där det uppenbarligen inte är den bilen som annonseras. Det är visst en hel del skit i Tyskland där folk nappar på billiga bilar, betalar förskott och blir lurade (samt andra saker som kan hända självkalrt). Det ska ju vara billigare, men är det halva priset är dte dags att bli misstänksam.

Arnesson
2006-12-11, 15:33
Tipsen är väl sunt förnuft.

Finns "import gudier" på flera bilforum, bl a www.zatzy.com

kalle_banan
2006-12-11, 15:57
Aight, biltrim (honda civic vti japansk/amerikansk modell, inte europeisk iaf)
I tyskland, ngn aning?