handdator

Visa fullständig version : Klassisk firmafest, stöön


Daniel_S
2006-12-11, 08:41
Ohoj! I lördags var det firmafest, och det blev ett jäkla sjöslag. Idag vet alla vad som hände men ingen säger någonting. Shiet, jag har aldrig känt mig så ynklig som idag, och allt är helt självförvållat. Ågren, suck, stön, faen att man inte lär sig. *gah!* Under kaffepausen nyligen ville jag bara krypa ur min egen hud och försvinna.

Har det någonsin anordnats firmafester som inte spårar ur?

rememberence
2006-12-11, 08:44
nu måste du ju berätta vad du gjort! :O

Bronkitkorv
2006-12-11, 08:53
Min första firmafest hade jag ågren i flera år efteråt...
Saker som hände..

Jag dissaade gamle chefens fru till en dans, varpå jag 20minuter senare bjöd upp yngre chefens fru till en dans där jag konstant trampade henne på tårna..

Hällde wiskey på yngre chefens fru...

Kallade gamle chefen gammal och undrade när han skulle gå i pension...

Fick yngre chefen att tro att jag raggade på hans fru..

Sa upp mej i vredesmod..

Sa som avslutningsord att jag skulle gå hem och hänga mej..


När jag kom till jobbet på måndag så tittade gamle chefen på mej förvånat och sa "är du här idag ?"
Yngre chefen gav mej onda ögat och sade ingenting. Då började minnesbilderna komma och jag utvecklade en hemska ågren som satt i länge som fan. Det kanske inte låter så jävla hemskt när man skriver ner det så här men det var verkligt jobbigt i flera år efteråt med julfester. Trots detta så jobbar jag kvar nu efter och efter 12 år så är väl det mesta glömt och likadana hemskheter (eller liknande) har hänt med andra anställda. Jag ser det som så här att den gången så var det min tur att vara fullast helt enkelt.. Ödet..

Bronkitkorv
2006-12-11, 08:56
nu måste du ju berätta vad du gjort! :O

Han kommer inte ihåg ju !
Troligtvis bara gammal hederlig ågren som släpper med tiden.

Daniel_S
2006-12-11, 09:01
Tack Bronkitkorv, kanske mina snedsteg inte var så farliga. Hon är ju däremot gift... Dessutom är det inte så smart att ha "utvecklingssamtal" med chefen i tre promilles fylla.

Lasse Kongo
2006-12-11, 09:06
Lugna sig lite, jag toppar nog nästan listan över pinsam firmafest... de som har varit med ett tag vet säkert vad jag syftar på :em:

Shit happends som man säger...

Bronkitkorv
2006-12-11, 09:16
Tack Bronkitkorv, kanske mina snedsteg inte var så farliga. Hon är ju däremot gift... Dessutom är det inte så smart att ha "utvecklingssamtal" med chefen i tre promilles fylla.

Det är standard på de första fyllefesterna med jobbet, jag har varit där med. Faktum är att man ska passa på att skälla på chefen tycker jag när man har chansen. Men bara om chefen är på det humöret.. Här är fler dumheter jag gjort.

På bussen hem springer jag fram och tar micen längst fram i bussen och börjar sjunga mina egna sjuka julvisor om döda tomtar och dyl. Iflera år efteråt tjatade folk om min fina sång...

Kallade chefen och basen för jävla sluskar.

Blir hotfull på en buss i spanien mot mina jobbarkompisar och börjar skrika högt låtsassvordomar på spanska.

Såklart jag skämtade i båda fallen men det förstod inte dom som utsattes för det riktigt *screwy*

Bronkitkorv
2006-12-11, 09:17
Lugna sig lite, jag toppar nog nästan listan över pinsam firmafest... de som har varit med ett tag vet säkert vad jag syftar på :em:

Shit happends som man säger...

Berätta nånting då så hans ågren försvinner *popcorn*

Lasse Kongo
2006-12-11, 09:32
Berätta nånting då så hans ågren försvinner *popcorn*

Om man slår ner en kille och sparkar av sitt ben så det går av på 3 ställen 5meter från högsta vd:n och sedan får åka iväg i en ambulans, ja det kan ge ågren för vissa iofsig, jag fick dock ingen större ågren då killen förtjänade stryk.

Vd:n kom sedemera hem till mig på en kvällsfika och pratade en hel kväll och berätta bla att han med varit en buse o bla bla, det var faktiskt jävligt fint gjort, det som hände var att jag blev av med en projektledartjänst jag hade haha, och sen hände det lite annat men det vill jag inte prata om *rolleyes*

J.Saarela
2006-12-11, 09:37
Om man slår ner en kille och sparkar av sitt ben så det går av på 3 ställen 5meter från högsta vd:n och sedan får åka iväg i en ambulans, ja det kan ge ågren för vissa iofsig, jag fick dock ingen större ågren då killen förtjänade stryk.

Vd:n kom sedemera hem till mig på en kvällsfika och pratade en hel kväll och berätta bla att han med varit en buse o bla bla, det var faktiskt jävligt fint gjort, det som hände var att jag blev av med en projektledartjänst jag hade haha, och sen hände det lite annat men det vill jag inte prata om *rolleyes*

hahahahahahahaa:thumbup:

Yes
2006-12-11, 10:00
Vissa är tydligen inte kompatibla med alkohol. :D

Scratch89
2006-12-11, 12:09
Om man blir ett svin när man dricker ska man nog hålla sig ifrån det.

wintzell
2006-12-11, 12:15
Tack Bronkitkorv, kanske mina snedsteg inte var så farliga. Hon är ju däremot gift... Dessutom är det inte så smart att ha "utvecklingssamtal" med chefen i tre promilles fylla.

Låg du med någon som var gift så kan du ju trösta dig med att hon borde ha mer ångest än dig. Det är ju hennes fel som gifte sig fel, inte ditt.

daja
2006-12-11, 12:23
Min första firmafest hade jag ågren i flera år efteråt...
Saker som hände..

Jag dissaade gamle chefens fru till en dans, varpå jag 20minuter senare bjöd upp yngre chefens fru till en dans där jag konstant trampade henne på tårna..

Hällde wiskey på yngre chefens fru...

Kallade gamle chefen gammal och undrade när han skulle gå i pension...

Fick yngre chefen att tro att jag raggade på hans fru..

Sa upp mej i vredesmod..

Sa som avslutningsord att jag skulle gå hem och hänga mej..


När jag kom till jobbet på måndag så tittade gamle chefen på mej förvånat och sa "är du här idag ?"
Yngre chefen gav mej onda ögat och sade ingenting. Då började minnesbilderna komma och jag utvecklade en hemska ågren som satt i länge som fan. Det kanske inte låter så jävla hemskt när man skriver ner det så här men det var verkligt jobbigt i flera år efteråt med julfester. Trots detta så jobbar jag kvar nu efter och efter 12 år så är väl det mesta glömt och likadana hemskheter (eller liknande) har hänt med andra anställda. Jag ser det som så här att den gången så var det min tur att vara fullast helt enkelt.. Ödet..

blir du så svinig av en fylla eller vad petade du i dig egentligen?

christian
2006-12-11, 12:30
Tips: http://www.dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2006%5C11%5C29%5C4156&o=sp3


Självklart gör man inte bort sig på firmafesten.

prime^
2006-12-11, 12:45
Om man blir ett svin när man dricker ska man nog hålla sig ifrån det.

Eller dricka ännu mer så man hinner att däcka :)

Osten80
2006-12-11, 12:50
Eller dricka ännu mer så man hinner att däcka :)

Eller byta drog till en som passar bättre ihop med psyket.

Liten Men Fet
2006-12-11, 12:53
Men vad är det som är så speciellt med firmafester? Man har ju varit packad på andra fester innan med som har varit mer konfliktfyllda med tjejer som inte välja mellan två pojkar eller nån pojke som inte kan ta att få nobben. Även om det blev slagsmål på en del av dom festerna så är det väl meningen att man ska ha blivit visare av dom gymnasiefesterna innan man kommer igång med firmafester i 25 års åldren?

manko
2006-12-11, 13:27
firmafest i lördags, minnet börjar svika vid 10. Fått höra massa grejer vad man gjort osv. inte så kul om man säger så :D

Löjtnant Blank
2006-12-11, 13:37
Det här är den bästa tråden på länge! Jag njuter i fulla drag av att läsa om era firmafester, och jag fick själv rysningar av ångest när jag läste ölobrännvins och Kongos historier. Ingen kan väl toppa dem?

Lasse Kongo
2006-12-11, 13:40
Det här är den bästa tråden på länge! Jag njuter i fulla drag av att läsa om era firmafester, och jag fick själv rysningar av ångest när jag läste ölobrännvins och Kongos historier. Ingen kan väl toppa dem?

Det var väl inte så jävla farligt, killen var så jävla ful och dryg, han behövde lite stryk!

Som grädde på moset hade min syster nyligen börjat på SOS, och vem tog emot larmet om mig då *rolleyes*

Lasse Kongo
2006-12-11, 13:42
Egentligen var bråket med pudelfrillan mer komplicerat, handlade om hans dotter och mor *rolleyes*

Men det är en annan välkänd historia som jag dragit en gång haha

Löjtnant Blank
2006-12-11, 13:56
Jag har inte hört historien om pudelfrillan! Berätta igen eller länka! Snälla...

Lasse Kongo
2006-12-11, 14:00
Jag har inte hört historien om pudelfrillan! Berätta igen eller länka! Snälla...

haha nu har jag fan inte tid för jag är på jobbet, det går väl och söka upp tråden kanske =)

JJ
2006-12-11, 14:30
På min första konferans så satte jag mig naken vid lägerelden bredvid min chef och började ge han förbättringsförslag och även en och annan briljant ide som ploppade upp i huvudet. Sen ramlade jag in i en kamin 2 ggr och brände nån kvadratdecimeter hud. Min polare ringde SOS, men eftersom jag bara låg och garvade och ingen av oss visste var vi var någonstans så fick jag klara mig själv. Sen vaknade jag i min sovsäck av att en av guiderna ville plåstra om min arm. Att jag var naken märkte jag först när jag reste mig och sovsäcken gled av, men det var inget jag brydde mig speciellt om eftersom jag mådde så jävla illa. Tyvärr har jag toppat den kvällen flera ggr men det är inte prescriberat än.

Osten80
2006-12-11, 14:36
Jag skulle kunna sitta en hel dag och berätta om företagsfester som har gått ordentligt snett. :laugh:
Det är dock för jobbigt att plita ner här.

Bronkitkorv
2006-12-11, 15:03
Låg du med någon som var gift så kan du ju trösta dig med att hon borde ha mer ångest än dig. Det är ju hennes fel som gifte sig fel, inte ditt.

Nej det gjorde jag såklart inte !
Inget allvarligt hände och var inte heller på väg att hända...

Bronkitkorv
2006-12-11, 15:11
blir du så svinig av en fylla eller vad petade du i dig egentligen?

Svinig ? Knark ?

Timme
2006-12-11, 16:22
Om man blir ett svin när man dricker ska man nog hålla sig ifrån det.

alt, aldrig dricka :) Men kan väl ha kul och flumma utan alkohol? Eller är det bara jag som kan det?

Fartman
2006-12-11, 16:27
alt, aldrig dricka :) Men kan väl ha kul och flumma utan alkohol? Eller är det bara jag som kan det?

jamen tänk vad kul du hade haft MED alkohol då ;)

Mental
2006-12-11, 16:28
alt, aldrig dricka :) Men kan väl ha kul och flumma utan alkohol? Eller är det bara jag som kan det?

Im with ya, folk frågar alltid om jag är full när jag festar, och då var det 5år sen jag rörde alkohol senast :D

daja
2006-12-11, 16:31
Svinig ? Knark ?

eller gemytlig?
nej hubba-bubba

Empe
2006-12-11, 16:40
Farsan är veteran på sitt företag (35 år) och sist det var firmafest kom han hem och satte sig och grina på hallmattan. :D

Jag ser fram emot att börja jobba.

Spiffy
2006-12-11, 16:48
Farsan är veteran på sitt företag (35 år) och sist det var firmafest kom han hem och satte sig och grina på hallmattan. :D

Jag ser fram emot att börja jobba.

Grina som i att gråta eller asgarva?

Solros
2006-12-11, 16:49
Haha, ja jävlar!
På senaste firmafesten var det ganska lugnt från min sida, trampde dock sönder min telefon, tappade bort linser och lyfte upp chefen i armarna och slängde runt med han. Om det uppskattades vetefan, han har aldrig nämnt saken igen. :D

Shakemynuts
2006-12-11, 16:54
Hahaha!
Ja jävlar alltså!
Firmafester är till för att folk ska få göra sånt där utan konsekvenser liksom! :D
Fast det gick väl i överstyr då vi pratade om att pula ner E i arbetsledarens drink, vilket jävla svin han var.

Gamla goa tider det! Yes.. jag är bara 20, men jag har inte gjort annat än o jobba så.

Laan
2006-12-11, 16:56
Minns clasohlsons första julfest för ett par år sedan precis efter öppning i en stad söderut..

Vi hade den nere i affären, vilket aldrig har upprepats efter den *whistle*

Vi hade sönder infodisken, cyklade in i en hylla, gjorde sönder en bänk, sålde butikens varor på auktion till varandra osv..

Blev utnämnd till sämsta sångröst på kareoken.. :D

Värt att säga är väl att det var butikschefen som gjorde sönder bänken :)

Löjtnant Blank
2006-12-11, 16:58
Fast det gick väl i överstyr då vi pratade om att pula ner E i arbetsledarens drink, vilket jävla svin han var.

Varför bjuda folk ni ogillar på E? Ge dem till människor ni tycker om istället!

Bronkitkorv
2006-12-11, 19:33
eller gemytlig?
nej hubba-bubba

Det verkar mycket värre än det är egentligen, saker man gör och sen skyller på fyllan.. fan alkohol kanske ÄR dödsknark, den här tråden har fått mej att tänka lite. Hur som helst så har jag lärt mej att nästan dricka normalt nu. Sist gjorde jag inte bort mej alls, nu i lördags alltså..

Juliette
2006-12-11, 19:49
Grina som i att gråta eller asgarva?

Han bor inte i Skåne så troligen *cry*


;)

aliquis
2006-12-11, 20:07
Eller byta drog till en som passar bättre ihop med psyket.Tjack o rohypnol?

Osten80
2006-12-11, 20:08
Tjack o rohypnol?

:thumbup: :D

aliquis
2006-12-11, 20:11
Fast om man är på det humöret så passar säkert alkohol bra ihop med ovanstående också.

Osten80
2006-12-11, 20:20
Fast om man är på det humöret så passar säkert alkohol bra ihop med ovanstående också.

Vilken drog som helst tar julfesten till nya höjder.

Cilia
2006-12-11, 20:24
Jag är nog trist för jag har som regel att aldig bli full när jag är och festar med jobbet. Jag drar ganska starka gränser mellan vad som är arbete och vad som är privat.

Men det är det många på mitt företag som inte gör så det brukar hända en del Många har redan relationer med andra på samma företag vilket inte brukar hindra dom för att hångla med en annan arbetskamrat. Dom får göra vad dom vill men dom kan väl låta bli att göra det så jag ser.

Pepparkakssmurfen
2006-12-11, 21:08
Haha! Var på firmafest i lördags och satt och tittade på (*popcorn* ) när de andra blev mer och mer packade(och pinsamma).

Bronkitkorv
2006-12-11, 21:16
Varför bjuda folk ni ogillar på E? Ge dem till människor ni tycker om istället!

Javisst och KOKA deras hjärnor..
Alkohol kanske är dödsknark men E... är... Dödshjärnkokar knark. *screwy*

Kurash
2006-12-11, 21:21
På torsdag är det julbord med företaget. Alla har redan börjat hetsa om hur mycket dom ska dricka. De tidigare festerna har spårat ur rejält, för min del iallfall.

dynamo
2006-12-11, 21:25
Torsdag här också. Det blir vad det blir, men överdriven alkoholkonsumtion ska jag försöka undvika i alla fall.

Hade väl vart festligt om man haft nå finare kläder på sig, men allt som inte är vardagskläder är alldeles för stort. Fan att det går så mycket fortare att tappa fett än att öka mukkler.

Cilia
2006-12-11, 21:30
Hade väl vart festligt om man haft nå finare kläder på sig, men allt som inte är vardagskläder är alldeles för stort. Fan att det går så mycket fortare att tappa fett än att öka mukkler.
Men du får väl shopa lite då!!!!!!
var inte så killig


själv har vi fest på söndag.

Frippe_L
2006-12-11, 21:49
Tja vad har man inte gjort?
varit på 5-6 firmafester och följt med tjejer hem efter 4st och även hunnit med att ta chefen i armbrytning och därefter slänga han på ett nacksving i golvet (på skoj tänkte jag :-) ),
Det snygga är ju att vi brukar ha en hyrd buss som kör alla till där de bor efteråt (eller iaf samma by/stad) och det tänkte man ju inte på när man stövlar av ihop med marknadschefen och även en kollegas dotter en gång och lite sånt haha. tog ca en dag sen visste nog alla om det. Men lika glad är jag för det.

Löjtnant Blank
2006-12-11, 21:59
Javisst och KOKA deras hjärnor..
Alkohol kanske är dödsknark men E... är... Dödshjärnkokar knark. *screwy*
Du är jobbig och tråkig. Jag funderar på att sätta dig på ignore.

dynamo
2006-12-11, 21:59
Men du får väl shopa lite då!!!!!!
var inte så killig

Har ju faen försökt men hittar inte nått, provade nog inte ens nått. Senaste gångerna jag försökt har jag kommit hem tomhänt. Skulle kunna gå tidigare nån dag för att försöka hitta nått att köpa igen, men det känns ju lagom värt när sannolikheten att jag köper nått vettigt är väldigt liten.

Har inplanerat att fara in till stan måndag och/eller tisdag, har likså semester då.

jElP!

Cilia
2006-12-11, 22:07
Har ju faen försökt men hittar inte nått, provade nog inte ens nått. Senaste gångerna jag försökt har jag kommit hem tomhänt. Skulle kunna gå tidigare nån dag för att försöka hitta nått att köpa igen, men det känns ju lagom värt när sannolikheten att jag köper nått vettigt är väldigt liten.

Har inplanerat att fara in till stan måndag och/eller tisdag, har likså semester då.

Bra, du måste kunna hitta ngt.
PMa McLoud, han har ju råkoll.

Glöm inte att HM har bra koll på läget. Inte att förakta.
Komplettera med ngt från en mer "exlusiv" affär så brukar det gå rätt

mini
2006-12-11, 22:15
Julbord med jobbet imorgon. Enda skälet att gå är stora mängder gratis protein. Blir nog dåligt med både sprit och hångel.

JJ
2006-12-11, 22:17
Julbord med jobbet imorgon. Enda skälet att gå är stora mängder gratis protein. Blir nog dåligt med både sprit och hångel.

Klart du ska hångla, det är du värd.

dynamo
2006-12-11, 22:33
Bra, du måste kunna hitta ngt.
PMa McLoud, han har ju råkoll.

Glöm inte att HM har bra koll på läget. Inte att förakta.
Komplettera med ngt från en mer "exlusiv" affär så brukar det gå rätt

Jadå, det löser sig säkert.

Jag får fara och hälsa på syrran nån gång.

Yes
2006-12-11, 22:33
Är det någon slags standard att firmafester urartar till fylleslag?

För egen del drar jag gränsen vid att ta några öl med ett mindre gäng arbetskamrater. Undvek firmafesterna på förrförra jobbet, vilket nog var ett klokt beslut. De hade en tendens att sluta i fylla, spya och slagsmål...

Kwon
2006-12-11, 22:50
Som en gammal chef en gång sa några veckor innan firmafesten.

Det är samma sak som gäller med allt.

När ni gör ett jobb, ska ni jobba till 110 % och när ni festar, ska ni festa på riktigt. Dvs inte på halvfart.

Jag anade tidigt att denna fest skulle spåra ur med mkt sprit, så jag dök ej upp! :D

Kurash
2006-12-11, 22:57
Som en gammal chef en gång sa några veckor innan firmafesten.

Det är samma sak som gäller med allt.

När ni gör ett jobb, ska ni jobba till 110 % och när ni festar, ska ni festa på riktigt. Dvs inte på halvfart.

Jag anade tidigt att denna fest skulle spåra ur med mkt sprit, så jag dök ej upp! :D

Dålig stil. Man måste ställa upp för sina vänner.

Pez
2006-12-12, 03:29
Jadå, det löser sig säkert.

Jag får fara och hälsa på syrran nån gång.

Pah! Jag ska ut och snurra på stan imorrn för att införskaffa nödvändigheter inför bröllop på lördag, hör av dig så styr vi.

Ontopic: Vi ska ha firmafest på lördag, jag missar tyvärr pga bröllop.. men jag har hört att Ante ska bli full och göra bort sig på många plan. :D