handdator

Visa fullständig version : Hur formaterar jag och installerar om?


Metal_boy_
2006-12-10, 16:49
Jag måste formatera datorn. Jag fick inga omställningsskivor till datorn. Det enda var en skiva som heter "Drivers & Utilities, Consumer Notebook" Hur fan har dom tänkt att man ska kunna installera om Windows då?

King Grub
2006-12-10, 17:04
Utan en kopia av Windows kan du inte göra en ominstallation. Operativsystemet ingår ofta vid köp av dator, men det är inget säljaren är skyldig att tillhandahålla. Det är du som köpare som får skaffa Windows.

Metal_boy_
2006-12-10, 17:07
Utan en kopia av Windows kan du inte göra en ominstallation. Operativsystemet ingår ofta vid köp av dator, men det är inget säljaren är skyldig att tillhandahålla. Det är du som köpare som får skaffa Windows.

Lite tråkigt tycker jag. Om dom ökade priset en liten skvätt och man fick operativsystemet med i paketet, så skulle nog en del piratkopior försvinna. Tack för svaret.

King Grub
2006-12-10, 17:09
Om dom ökade priset en liten skvätt och man fick operativsystemet med i paketet, så skulle nog en del piratkopior försvinna. Tack för svaret.

Sant. Och det gör dom faktiskt ofta. När man köper ett datorpaket, ger många försäljare valet mellan ett billigare paket utan operativsystem och ett något dyrare med operativsystem. Köper man en ny dator och redan har Windows, vill man ju heller inte behöva betala för det igen.

Metal_boy_
2006-12-10, 17:27
Sant. Och det gör dom faktiskt ofta. När man köper ett datorpaket, ger många försäljare valet mellan ett billigare paket utan operativsystem och ett något dyrare med operativsystem. Köper man en ny dator och redan har Windows, vill man ju heller inte behöva betala för det igen.

Precis. Det borde gå att välja lite olika hos alla sådär, tycker man.