handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttillskott gör mest skillnad?


joshish
2006-12-10, 14:28
jag har tränat 1 år ungefär men tar bara en banan eller gainomax efter träning.

alltså dricker ingen protein eller kreatin av nått slag men jag funderar på att köpa något slags kosttillskott eller något som ökar prestationsförmågan.

Vilka gör mest skillnad och vilka behöver man mest i "grunden".

blekfet2
2006-12-10, 14:34
Alla frågor du ställt finns redan om du tar ut tummen u stjärten och testar funktionen "SÖK"

joshish
2006-12-10, 14:40
finns många vill veta vilka basövningar det finns och tips.

joshish
2006-12-10, 14:45
Råka svara på fel fråga, jag mena förståss vilka som är bra. bättre o fråga folk än att läsa på någonhemsida där det står att varjeprodukt är bäst i världen

Cerberus
2006-12-10, 14:45
Proteinpulver hands down.

Ett vasslepulver, billigt, snabbt och enkelt sätt att få i sig protein och kcal. Har man en annars hyfsad kost och lägger till det tror jag att det gör mest resultat.

mangemani
2006-12-10, 15:48
jag har tränat 1 år ungefär men tar bara en banan eller gainomax efter träning.

alltså dricker ingen protein eller kreatin av nått slag men jag funderar på att köpa något slags kosttillskott eller något som ökar prestationsförmågan.

Vilka gör mest skillnad och vilka behöver man mest i "grunden".


i "grunden"?tja,i början(grunden) så är det ju att lägga upp ett så bra kostchema som möjligt som gäller,för det är A och O i allt du gör.
med en tight och bra kosthållning,så kommer resultaten,både när det gäller muskel tillväxt och prestation.
så presterar du dåligt på gymmet redan nu i början,så är tillskott inte någon bra lösning,då är det mycket bättre att du ser över din kosthållning,för där ligger problemet garanterat isf.

Englund
2006-12-10, 16:18
Proteinpulver hands down.

Ett vasslepulver, billigt, snabbt och enkelt sätt att få i sig protein och kcal. Har man en annars hyfsad kost och lägger till det tror jag att det gör mest resultat.

Jag skulle vilja säga tvärtom. Dvs. har man en dålig kost och börjar med proteintillskott så blir det större skillnad än om du redan äter bra. Och proteintillskott för att lätt få i sig kalorier(?).. finns 1000 ggr bättre saker om man just vill ha i sig kalorier.

krilleh
2006-12-10, 16:28
Jag skulle vilja säga tvärtom. Dvs. har man en dålig kost och börjar med proteintillskott så blir det större skillnad än om du redan äter bra. Och proteintillskott för att lätt få i sig kalorier(?).. finns 1000 ggr bättre saker om man just vill ha i sig kalorier.

han skrev hyffsad kost inte dålig kost.

och nu tror jag han menar "bra" kalorier. Inge chips och sådant som är för övrigt väldigt kaloririka.

Englund
2006-12-10, 16:32
han skrev hyffsad kost inte dålig kost.

och nu tror jag han menar "bra" kalorier.

Jag vet fortfarande minst 500 (observera att jag överdriver lite, dividera med 10 så får du ett rimligare svar) olika bra livsmedel som är bättre än proteinpulver om man vill få i sig mycke kalorier.

blekfet2
2006-12-10, 16:35
Jag vet fortfarande minst 500 (observera att jag överdriver lite, dividera med 10 så får du ett rimligare svar) olika bra livsmedel som är bättre än proteinpulver om man vill få i sig mycke kalorier.

Kalorier, självklart. Men Kalorier som baseras till störs del av fullvärdigt protein.

flenders
2006-12-10, 17:05
Det jag tycker man "behöver" är vassle, maltodextrin och kreatin. Allt annat kan man utan problem skita i.

Cerberus
2006-12-10, 17:14
Jag vet fortfarande minst 500 (observera att jag överdriver lite, dividera med 10 så får du ett rimligare svar) olika bra livsmedel som är bättre än proteinpulver om man vill få i sig mycke kalorier.

Jag sa inte att man ska sätta i sig massor av kcal. Vill man det finns det ju ICA, Konsum eller vad för butik man känner för.

Men om man som jag deffar så drar jag hellre några proteindrinkar än köper godis.

Englund
2006-12-10, 17:21
Jag sa inte att man ska sätta i sig massor av kcal. Vill man det finns det ju ICA, Konsum eller vad för butik man känner för.

Men om man som jag deffar så drar jag hellre några proteindrinkar än köper godis.

Jo det är klart att du får i dig mycket protein per kalori. Men jag fattade det som om du menade att vanligt proteinpulver var kaloririkt.

Cerberus
2006-12-10, 17:47
Jo det är klart att du får i dig mycket protein per kalori. Men jag fattade det som om du menade att vanligt proteinpulver var kaloririkt.

nä då missuppfattade du :)

menade mer om man har 150kcal att spendera på nåt så tycker jag proteinpulver e vettigare än några chokladbitar. Om man inte bulkar då :D

dajmond
2006-12-12, 20:17
chokladbitar innehåller väl nästan inget protein heller? bara massa kolisar ^^

Robban
2006-12-12, 20:42
EAA och koffein är det som jag märker någon skillnad av...

Englund
2006-12-12, 20:43
100 gram ljus mjölkchoklad
Protein: 8 gram
Fett: 34 gram
Kolhydrater: 54,6 gram

L-Sami
2006-12-12, 20:55
Jag märker mest skillnad av Kre Alkalyn, Koffein (fast det är bara bra om man tar det jämnt) jobbiga abstinensbesvär annars.

Cerberus
2006-12-12, 21:04
chokladbitar innehåller väl nästan inget protein heller? bara massa kolisar ^^

nej men kcal från fett och kolisar :D ja syftade mer på att ja väljer proteinpulver före några chokladbitar(om det inte e ätardag då).

zeusden1
2006-12-12, 21:29
EAA och koffein är det som jag märker någon skillnad av...

Vad är EAA och vad gör det?

HITTAR INGET*gah!*

Cerberus
2006-12-12, 21:43
Vad är EAA och vad gör det?

HITTAR INGET*gah!*

Essential Amino Acids.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=67444&highlight=esapro

NisseEriksson
2006-12-13, 17:04
Vissa chokladbitar har lite över 10 gram protein

coxie
2006-12-13, 17:50
Vassle, kreatin och koffein samt ett Vitamin/mineraltillskott som tex mitval sport är nog de vanligaste.